F20 tilaukset

F20, F21, F22, F23
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ricracing kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti: Ja kun nyt kerran ollaan F20/21 osastolla, niin voin kertoa että käyn BMW Suomi/Nordic/Ag:n kanssa keskustelua miksi ei auton takavaloja saada palamaan "0"-asennossa, niin kuin minun nykyisessä autossa.
Miksi haluat takavalot palamaan koko ajan? Päivällä niitä ei tarvitse kun auto näkyy ihan hyvin, kontrasti jarruvalojen kanssa on nyt suurempi joka lisää jarruvalojen huomaamista ja näin turvallisuutta, ja valot menevät automaattisesti päälle kun tarvitsee.

Minulle ei ole tullut yhtään tilannetta jolloin takavalot pitäisi saada päälle vaan automatiikka on aina hoitanut oikein valojen sytyttämiset. Jos kyseessä on se että sinusta auto näyttää hienommalta takavalot päällä, niin pidä sitten xenoneita päällä tai laita parkit päälle.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Vice kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Uuteen Skodaan se kyllä onnistuu :mus:
Samoin uuteen A3...
Sama auto...
:)
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

gestapo kirjoitti:
Vice kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Uuteen Skodaan se kyllä onnistuu :mus:
Samoin uuteen A3...
Sama auto...:)
:lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

salmol kirjoitti: Miksi haluat takavalot palamaan koko ajan? Päivällä niitä ei tarvitse kun auto näkyy ihan hyvin, kontrasti jarruvalojen kanssa on nyt suurempi joka lisää jarruvalojen huomaamista ja näin turvallisuutta, ja valot menevät automaattisesti päälle kun tarvitsee.
Minulle ei ole tullut yhtään tilannetta jolloin takavalot pitäisi saada päälle vaan automatiikka on aina hoitanut oikein valojen sytyttämiset. Jos kyseessä on se että sinusta auto näyttää hienommalta takavalot päällä, niin pidä sitten xenoneita päällä tai laita parkit päälle.
On tilanteita jolloin sataa vettä tai lunta päiväsaikaan tai joutuu ajamaan tunneleiden läpi.
Valojen "automaatti" asennossa silloin syttyvät ksenonit palamaan kuten myös takavalot.
Arvaa mikä kuluttaa ksenoneita eniten...

Mutta onneksi http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=58&t=5568" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
tonibergholm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2013, 07:25
Auto: F31 320dXA M-Sport
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ricracing kirjoitti: Arvaa mikä kuluttaa ksenoneita eniten...
Se ettei takavalot pala? :w00t:
Kesä: K46 -12, Talvi: F31 -13
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ricracing kirjoitti:
salmol kirjoitti: Miksi haluat takavalot palamaan koko ajan? Päivällä niitä ei tarvitse kun auto näkyy ihan hyvin, kontrasti jarruvalojen kanssa on nyt suurempi joka lisää jarruvalojen huomaamista ja näin turvallisuutta, ja valot menevät automaattisesti päälle kun tarvitsee.
Minulle ei ole tullut yhtään tilannetta jolloin takavalot pitäisi saada päälle vaan automatiikka on aina hoitanut oikein valojen sytyttämiset. Jos kyseessä on se että sinusta auto näyttää hienommalta takavalot päällä, niin pidä sitten xenoneita päällä tai laita parkit päälle.
On tilanteita jolloin sataa vettä tai lunta päiväsaikaan tai joutuu ajamaan tunneleiden läpi.
Valojen "automaatti" asennossa silloin syttyvät ksenonit palamaan kuten myös takavalot.
Arvaa mikä kuluttaa ksenoneita eniten...
Vähän erikoinen perustelu, miten tuo liittyy tähän asiaan?

- Jos sinulla on valot automaattimoodissa ja takavalot ei kytketty palamaan, niin tunneleissa ja sateessa syttyvät xenonit
- Jos sinulla on valot automaattimoodissa ja takavalot kytketty palamaan, niin tunneleissa ja sateessa syttyvät xenonit
- Jos sinulla ei ole valot automaattimoodissa, niin takavalot toimivat jo nyt

Eli summa summarum, tuo koodaus ei muuta mitään xenonien kulumisen suhteen, eli xenonit kuluvat koodattuna ja ei koodattuna IHAN samalla tavalla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
arriv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Loka 2011, 22:12
Auto: F31 320iA xDrive

salmol kirjoitti: Vähän erikoinen perustelu, miten tuo liittyy tähän asiaan?

- Jos sinulla on valot automaattimoodissa ja takavalot ei kytketty palamaan, niin tunneleissa ja sateessa syttyvät xenonit
- Jos sinulla on valot automaattimoodissa ja takavalot kytketty palamaan, niin tunneleissa ja sateessa syttyvät xenonit
- Jos sinulla ei ole valot automaattimoodissa, niin takavalot toimivat jo nyt

Eli summa summarum, tuo koodaus ei muuta mitään xenonien kulumisen suhteen, eli xenonit kuluvat koodattuna ja ei koodattuna IHAN samalla tavalla.
Ei aivan summana noin, mutta melkein. Päiväajovalot päällä nolla-asennossa, jolloin ei takavalot pala.
Moni ajelee niillä myös todella hämärässä jopa pimeässä kelissä.
Eli paremman huomattavuuden takia kannatan myös takavalojen palamista päivävalojen kanssa.
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

tonibergholm kirjoitti: Ricracing kirjoitti:Arvaa mikä kuluttaa ksenoneita eniten...



Se ettei takavalot pala?
Ei vaan se, että automatiikka räpyttelee niitä valoja olosuhteiden mukaan joko päälle tai pois. Jos olisi päivänajovalot sekä takavalot yhtäaikaa käytössä niin automatiikan ei tarvitsisi noita xenoneita räpsytellä. Nuo kirkkaat päivänajovalot riittävät moniin olosuhteisiin, nimenomaan että vastaantulijat sinut näkevät. Mutta olisi hyvä olla valoa myös taaksepäin tietyissä olosuhteissa ilman, että niitä xenoneita käytetään. Näin kai minä tämän ymmärsin...

Kirjoitin näköjään saman, mutta monimutkaisemmin kuin Arriv. Olkoon kuitenkin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

arriv kirjoitti:Päiväajovalot päällä nolla-asennossa, jolloin ei takavalot pala. Moni ajelee niillä myös todella hämärässä jopa pimeässä kelissä. Eli paremman huomattavuuden takia kannatan myös takavalojen palamista päivävalojen kanssa.
Minusta tuo on vaarallista leikkiä jos pimeässä ajetaan päivävaloilla, joku tulee sivutieltä eteen kun ei näe tai ei huomaa sinua ja lähtee ohittamaan vastakkaisesta suunnasta. Juuri tuon takia valot pitäisi olla päällä huonolla kelillä ja pimeällä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
kurunar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Joulu 2011, 15:01

Kun seuraa täällä jengin autonvaihtotahtia, niin eiköhän se ole aika herttaisen yhdentekevää milloin xenonit vilkkuu päälle. Itsellä ainakin automatiikka saa hoitaa homman. Seuraavaksi varmaan keskustellaan siitä miten saada sumarit toimimaan päiväajovalojen kanssa.. ;)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Niinpä. Tai keskustellaan siitä miten estää xenoneiden päälle menemisen automaattimoodissa jos laittaa tuulilasinpyyhkijät päälle sateella.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
arriv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Loka 2011, 22:12
Auto: F31 320iA xDrive

salmol kirjoitti:
arriv kirjoitti:Päiväajovalot päällä nolla-asennossa, jolloin ei takavalot pala. Moni ajelee niillä myös todella hämärässä jopa pimeässä kelissä. Eli paremman huomattavuuden takia kannatan myös takavalojen palamista päivävalojen kanssa.
Minusta tuo on vaarallista leikkiä jos pimeässä ajetaan päivävaloilla, joku tulee sivutieltä eteen kun ei näe tai ei huomaa sinua ja lähtee ohittamaan vastakkaisesta suunnasta. Juuri tuon takia valot pitäisi olla päällä huonolla kelillä ja pimeällä.
Olen samaa mieltä, mutta noita hämärissä ajelijoita on paljon.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

MKV kirjoitti: Ei vaan se, että automatiikka räpyttelee niitä valoja olosuhteiden mukaan joko päälle tai pois. Jos olisi päivänajovalot sekä takavalot yhtäaikaa käytössä niin automatiikan ei tarvitsisi noita xenoneita räpsytellä. Nuo kirkkaat päivänajovalot riittävät moniin olosuhteisiin, nimenomaan että vastaantulijat sinut näkevät. Mutta olisi hyvä olla valoa myös taaksepäin tietyissä olosuhteissa ilman, että niitä xenoneita käytetään. Näin kai minä tämän ymmärsin...
Kirjoitin näköjään saman, mutta monimutkaisemmin kuin Arriv. Olkoon kuitenkin.
+1! Kirkkaat ksenoneiden yhteydessä tulevat LED päivänajovalot riittävät, kunhan LED takavalot palavat, ainakin kaupungissa vaikka ei edes käyttäisi "oikeita valoja". Kokemusta on nyt kolmelta vuodelta.
Ledit eivät kuluta sähköä juuri ollenkaan.

Xenonit ikääntyvät juuri syttymisestä, ei niinkään palamisesta.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
JiiJii71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 252
Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
Auto: keltainen tsekkiverrari
Paikkakunta: Imatra

Ricracing kirjoitti:
MKV kirjoitti: Ei vaan se, että automatiikka räpyttelee niitä valoja olosuhteiden mukaan joko päälle tai pois. Jos olisi päivänajovalot sekä takavalot yhtäaikaa käytössä niin automatiikan ei tarvitsisi noita xenoneita räpsytellä. Nuo kirkkaat päivänajovalot riittävät moniin olosuhteisiin, nimenomaan että vastaantulijat sinut näkevät. Mutta olisi hyvä olla valoa myös taaksepäin tietyissä olosuhteissa ilman, että niitä xenoneita käytetään. Näin kai minä tämän ymmärsin...
Kirjoitin näköjään saman, mutta monimutkaisemmin kuin Arriv. Olkoon kuitenkin.
+1! Kirkkaat ksenoneiden yhteydessä tulevat LED päivänajovalot riittävät, kunhan LED takavalot palavat, ainakin kaupungissa vaikka ei edes käyttäisi "oikeita valoja". Kokemusta on nyt kolmelta vuodelta.
Ledit eivät kuluta sähköä juuri ollenkaan.

Xenonit ikääntyvät juuri syttymisestä, ei niinkään palamisesta.
Riku, ikävä kyllä siut pitää tiputtaa maanpinnalle. F20 (ainakin pre-LCI) ei omaa LED takavaloja, vaan perinteiset hehkulamput...

Automatiikka toimii itseasiassa ihan hyvin, eli kun alkaa sataa ja pyyhkijät ovat pyyhkäisseet kolme kertaa, syttyvät xenonit ja samalla takavalot. Aika usein näkee kesäisen sateen aikana autoja, jotka ajavat sateessa päiväajovaloilla (ilman takavaloja tai niiden kera). Sateen aikana ei päiväajovaloja huomaa niin hyvin kuin xenoneita.

Mielipiteeni on, että annetaan automatiikan hoitaa hommat.


Ainakin Leebmannilta saa tilattua LED takavalot F20:een: http://www.leebmann24.de/bmw-satz-led-h ... r-f20.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Ricracing kirjoitti:
MKV kirjoitti: Ei vaan se, että automatiikka räpyttelee niitä valoja olosuhteiden mukaan joko päälle tai pois. Jos olisi päivänajovalot sekä takavalot yhtäaikaa käytössä niin automatiikan ei tarvitsisi noita xenoneita räpsytellä. Nuo kirkkaat päivänajovalot riittävät moniin olosuhteisiin, nimenomaan että vastaantulijat sinut näkevät. Mutta olisi hyvä olla valoa myös taaksepäin tietyissä olosuhteissa ilman, että niitä xenoneita käytetään. Näin kai minä tämän ymmärsin...
Kirjoitin näköjään saman, mutta monimutkaisemmin kuin Arriv. Olkoon kuitenkin.
+1! Kirkkaat ksenoneiden yhteydessä tulevat LED päivänajovalot riittävät, kunhan LED takavalot palavat, ainakin kaupungissa vaikka ei edes käyttäisi "oikeita valoja". Kokemusta on nyt kolmelta vuodelta.
Ledit eivät kuluta sähköä juuri ollenkaan.

Xenonit ikääntyvät juuri syttymisestä, ei niinkään palamisesta.
Ihan en nyt ymmärrä tätä miten takavalojen palamisella on vaikutusta xenonien sytyttämiseen? Eli tunnistaako joku systeemi tuolla logiikalla, että ajetaan tunneliin eikä tule oikeasti pimeää joten ei tarvitse automatiikan sytyttää xenoneita? :blink: Siinä olen kuitenkin samaa mieltä, että takavalot saisivat palaa päiväajovalojen kanssa ja ihan vain ulkonäkö kysymys :)
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Anssi79 kirjoitti:Ihan en nyt ymmärrä tätä miten takavalojen palamisella on vaikutusta xenonien sytyttämiseen? Eli tunnistaako joku systeemi tuolla logiikalla, että ajetaan tunneliin eikä tule oikeasti pimeää joten ei tarvitse automatiikan sytyttää xenoneita? :blink: Siinä olen kuitenkin samaa mieltä, että takavalot saisivat palaa päiväajovalojen kanssa ja ihan vain ulkonäkö kysymys :)
Ideana lienee että jos nuo takavalot olisivat päällä valot 0-asennossa jossa on myös päiväajovalot päällä, niin voisi pitää asetuksen koko ajan tuossa 0-asennossa eikä automatiikalla. Tällöin xenonit eivät menisi missään tilanteessa päälle itsekseen mutta takavalot olisivat kuitenkin päällä. Eli voisi ajella parkkihalleihin, tunneleihin, pimeässä ja sateessa ilman xenoneita.

Itse uskon kuitenkin että xenonit ovat kaiken kaikkiaan niin vähän käytössä automatiikallakin että ne kestävät hyvin sen ajan mitä ihmiset autoa pitävät eikä isoa himmenemistä pääse tapahtumaan. Mutta on toisenlaisiakin mielipiteitä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti:Ihan en nyt ymmärrä tätä miten takavalojen palamisella on vaikutusta xenonien sytyttämiseen? Eli tunnistaako joku systeemi tuolla logiikalla, että ajetaan tunneliin eikä tule oikeasti pimeää joten ei tarvitse automatiikan sytyttää xenoneita? :blink: Siinä olen kuitenkin samaa mieltä, että takavalot saisivat palaa päiväajovalojen kanssa ja ihan vain ulkonäkö kysymys :)
Ideana lienee että jos nuo takavalot olisivat päällä valot 0-asennossa jossa on myös päiväajovalot päällä, niin voisi pitää asetuksen koko ajan tuossa 0-asennossa eikä automatiikalla. Tällöin xenonit eivät menisi missään tilanteessa päälle itsekseen mutta takavalot olisivat kuitenkin päällä. Eli voisi ajella parkkihalleihin, tunneleihin, pimeässä ja sateessa ilman xenoneita.

Itse uskon kuitenkin että xenonit ovat kaiken kaikkiaan niin vähän käytössä automatiikallakin että ne kestävät hyvin sen ajan mitä ihmiset autoa pitävät eikä isoa himmenemistä pääse tapahtumaan. Mutta on toisenlaisiakin mielipiteitä.
Eli kehitään autoon valoautomatikka , mutta ei käytetä sitä ettei xenonit kulu :blink: En vaan ymmärrä :D jos xenonit himmenee niin ostaa uudet polttimot, kuten jos polttoaine loppuu niin ostetaan lisää? :dumb:

Edit: No mutta kukin säästää tyylillään :drink:
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
tuomas-82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:38
Auto: i3 60ah
Paikkakunta: Kerava

salmol kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti:
Eli kehitään autoon valoautomatikka , mutta ei käytetä sitä ettei xenonit kulu :blink: En vaan ymmärrä :D jos xenonit himmenee niin ostaa uudet polttimot, kuten jos polttoaine loppuu niin ostetaan lisää? :dumb:

Edit: No mutta kukin säästää tyylillään :drink:
Kukin tyylillään, ainakin itse olen kovin kiinnostunut säästämään 180€ (2kpl F20:sen polttimoita) + vaihtamisen ja polttimoiden hankkimisen vaiva, jos xsenon polttimoita ei tarvitse uusia auton pitoaikana. Lisäboonuksena vielä se, että saa sitten ajella kirkkailla valoilla silloin kun niitä oikeasti tarvitsee. Olen nimittäin nähnyt 2 autoa, johon vaihdettiin vain toinen xsenon, ja kirkkausero uuden ja vanhan välillä oli valtava.
Laskin kerran, että xsenonit syttyy näin kesäkeleilläkin työmatkalla 6 krt/pv ihan turhaan parkkihallin ja lyhyiden tunnelien takia, sen vuoksi ajan valokatkaisin 0-asennossa valoisan vuodenajan. Tämän vuoksi ainakin itse olen erityisen kiinnostunut koodauttamaan takavalot palamaan kun katkaisin on 0-asennossa, koska auton takanäkyvyyden takia valot on sytytettävä hämärällä nykyisin, edessä olevat led-rinkulat kyllä näkyy paremmin kuin hyvin. Pimeä on sitten asia erikseen jolloin käytetään xsenoneita.
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

tuomas-82 kirjoitti:Lisäboonuksena vielä se, että saa sitten ajella kirkkailla valoilla silloin kun niitä oikeasti tarvitsee. Olen nimittäin nähnyt 2 autoa, johon vaihdettiin vain toinen xsenon, ja kirkkausero uuden ja vanhan välillä oli valtava.
Laskin kerran, että xsenonit syttyy näin kesäkeleilläkin työmatkalla 6 krt/pv ihan turhaan parkkihallin ja lyhyiden tunnelien takia, sen vuoksi ajan valokatkaisin 0-asennossa valoisan vuodenajan. Tämän vuoksi ainakin itse olen erityisen kiinnostunut koodauttamaan takavalot palamaan kun katkaisin on 0-asennossa, koska auton takanäkyvyyden takia valot on sytytettävä hämärällä nykyisin, edessä olevat led-rinkulat kyllä näkyy paremmin kuin hyvin. Pimeä on sitten asia erikseen jolloin käytetään xsenoneita.

Juuri näin! :thuup:
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Siinä vaiheessa kun rupesin pohtimaan 180e xenonien kulumista versus yleinen liikenneturvallisuus, ajattelin noin 1/999999 sekunnin ajan autoilun kustannuksia per kuukausi ja totesin että pidän valot "auto" asennossa kuten tähänkin asti. Toki ne takavalot palaa koko ajan (F11) ja niin haluankin. Asiat pitää suhteuttaa kokonaisuuteen.

Edit: Onko ne päivänajovalot päällä kun katkaisija on 0-asennossa? En ole tarkastanut..
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Vastaa Viestiin