F20 tilaukset

F20, F21, F22, F23
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Ei kai F20:sen HiFi paketti eroa normista mitenkään muuten kuin että se tuo sen yhden ylimääräisen kaiuttimen keskelle kojelautaa. Sen takia en sitä itse viitsinyt ruksia.
Ex: F20 118dA
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

aavee kirjoitti:Ei kai F20:sen HiFi paketti eroa normista mitenkään muuten kuin että se tuo sen yhden ylimääräisen kaiuttimen keskelle kojelautaa. Sen takia en sitä itse viitsinyt ruksia.
Aika kova oletus. Eiköhän siinä ole muutakin, kuten paremmat kaiutinelementit, paremmat subbarit, parempi vahvistin, EQ, jne.

http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ofessional" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
dzam
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
Auto: F20 LCI 116dA -15
Paikkakunta: Helsinki

salmol kirjoitti:
aavee kirjoitti:Ei kai F20:sen HiFi paketti eroa normista mitenkään muuten kuin että se tuo sen yhden ylimääräisen kaiuttimen keskelle kojelautaa. Sen takia en sitä itse viitsinyt ruksia.
Aika kova oletus. Eiköhän siinä ole muutakin, kuten paremmat kaiutinelementit, paremmat subbarit, parempi vahvistin, EQ, jne.

http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ofessional" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, on tuossa ainakin parempi vahvistin ja kuulemma kaiuttimetkin eroaa hieman siitä ihan perus-paketista. Mutta tosiaan, kyseessä ei nyt ole ihan Harman Kardonit. Mutta ihan kuunneltavat silti. Näin parin päivän kuuntelun ja säätämisen jälkeen tuntuu, että balanssi basson ja treblenkin kanssa on löytynyt, tai sitten korva on vain tottunut. :)

Mutta tosiaan tuo etukaiuttimen särinä häiritsee aika pahasti, joten pistin siitä viestiä myyjälle ja katsotaan onko tuo ihan kaikille F20 LCI:lle tyypillistä, vai onko mulle sattunut rikkinäinen etukeskikaiutin (jonne pienen särinän olen paikallistanut). Tosin tämä tapahtuu vaan joissain biiseissä, joten saattaa olla, että niissä vaan nyt löytyy jotain taajuuksia joita auton EQ sattuu korostamaan ikävästi.

Muilta osin ei ole edelleenkään mitään valittamista. Erittäin kiva auto ajaa ja seistä ruuhkassakin. :) Lisäilen tosiaan kuvia tuonne autotallinkin puolelle jossain kohti...

Tsemppiä muille odotteluun, se kannattaa.

EDIT: Nyt tarkemmalla tutkiskelulla tuntuisi siltä, että vahvistimesta/kaiuttimista vaan yksinkertaisesti loppuu teho kesken. Aika omituista sinäällään, sillä kyseessä ei tosiaan ole mikään popitusvolume, vaan aika normi kuunteluvola jolla nuo jo alkavat vähän särisemään. Ja muutkin kaiuttimet kun vain etukeskikaiutin särisee, joten ainoa apu tähän lienee tosiaan erillinen subwoofer. Pitänee käydä vielä kuuntelemassa jotain toista hifi-paketilla varusteltua LCI:tä (onko kellään?) ja tutkiskella onko tää nyt sittenkin aivan normaalia.
Viimeksi muokannut dzam, 03 Syys 2015, 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

No voi olla LCI:ssä tietty eri tavalla kuin alkuperäisessä F20:sessä.
Muistaakseni joku vertaili realoemista osaluetteloa F20 HiFi:n suhteen ja löysi eroksi ainoastaan tuon keskikaiuttimen.
Ex: F20 118dA
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Silloin kun sain PRAP:n (vaihdoin F10 -> F21) niin kuuntelin sekä Hi-Fi sterot että Harman Kardonit kiitos Vantaan Autokeskuksen myyntipäällikön hyvän palvelun ansiosta. Ero oli kuin yöllä ja päivällä. Siitä sitten olen täällä kertonut.

Turha sitten valittaa asiasta ainakaan mulle, hintaero Hi-Fi:n ja HK:n välillä taisi olla noin 300 €.

Mutta nyt sitten Hi-Fi paketin saaminen kuuntelukuntoon maksaa vähintään tonnin ellei jopa enemmän.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
dzam
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
Auto: F20 LCI 116dA -15
Paikkakunta: Helsinki

Ilo kesti perjantai-iltapäivään, jolloin auto alkoi vaihtamaan automaattisesti esimerkiksi liikennevaloista liikkeelle lähdettäessä D -> P. Vaihteistovika, jonka vuoksi auto jäi huoltoon viikonlopun yli ja pyrkivät saamaan sen kuntoon taas viikon alussa. Vähän pelottava vika siksi, sillä vastaavaa ei kuulemma ole ilmennyt missään sarjassa viimeiseen 3 vuoteen. Toivottavasti ei nyt olisi muutenkin jokin maanantaikappale.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Todennäköisesti mitään ei ole mekaanisesti rikki vaan hoituu ohjelmistolla.

Täällä foorumilla oli kyllä 1-2 muutakin jotka raportoivat tuosta. En nyt muista että missä ketjussa mutta ehkä haulla löytyy.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Olisi aika marssia kauppaan ja laittaa tilaukseen melko täyteen ladattu 120d xdrive A. Kyllä se nyt on niin, että F30 320d xdrive msport saa vaihtua hiukan pienempään kulkuneuvoon.

Muutama mietityttävä kohta on vielä. Valot etunenässä. Millaiset nämä ykkösen LEDit ovat? Huonot vai surkeat? Kukaan nähnyt valokuviomittauksia, minä en löytänyt googeloimalla. Ennakko-odotus kuitenkin on, että toistaiseksi ne on vielä enemmän kikkailua kuin teknologian voittokulkua. :thdw:
Pitäisiköhän sitä tilata ykkönen siis noilla adaptiivisilla LEDeillä, jos ne hiukan parantaisivat näkemistä, kun "pitkiä" pystytään pitämään päällä useammin/pidempään. Onhan ne ihan perkeleen kalliit, mutta samapa se nyt sitten.

Värikin on vielä arvonnan kohteena, pitää varmaan kysyä muijaltakin jotain, eli "ajatko estoril-sinisellä vai valkoisella"?

Muuten tulossa olisi peruskauraa liisariksi eli M sport paketti, sports jarrut, säätyvä alusta, H/K stereot, 18" vanteet yms pikkujuttuja tyyliin vaihdeläpyttimiä rattiin jne. :mus:
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Muutama mietityttävä kohta on vielä. Valot etunenässä. Millaiset nämä ykkösen LEDit ovat? Huonot vai surkeat? Kukaan nähnyt valokuviomittauksia, minä en löytänyt googeloimalla. Ennakko-odotus kuitenkin on, että toistaiseksi ne on vielä enemmän kikkailua kuin teknologian voittokulkua. :thdw:
Pitäisiköhän sitä tilata ykkönen siis noilla adaptiivisilla LEDeillä, jos ne hiukan parantaisivat näkemistä, kun "pitkiä" pystytään pitämään päällä useammin/pidempään. Onhan ne ihan perkeleen kalliit, mutta samapa se nyt sitten.
No eipä no Led-valot ole mitään hurraa huutoja saaneet aikaan minulla ainakaan. Odotukset olivat kyllä huomattavasti suuremmat.
Näissä normi-ledeissä valot tulevat ainoastaan ulommista umpioista. Käsittääkseni adap.ledeistä taas molemmista. Sitten tilanne voi olla aivan toinen. Kannattaa varmistaa. Ja sitten ruksi tilauskirjaan.
Aikaisemmassa F10:ssä oli nuo mukautuvat xenonit ja pirun hyvät olivat. Mitä nyt seurannut noiden Ledien valokuvioita (lehdet) verrattuna xenoneihin, lähes kaikki huonompaan suuntaan mennyt.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
elem
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 13 Kesä 2015, 14:45
Auto: 330e -20
MB A250e -21
Paikkakunta: Pirkkala

Viime perjantaina sain ajoon oman uuden ykkösen. Naama hymyssä menty ensimmäinen 100 km! Vastaa odotuksia kyllä. Uusi 3-pyttyinen on sisälle yllättävänkin hiljainen ja värinätön. Ulos sen sijaan pitää mielenkiintoisen kuuloista rähinää, sopivasti. Sen mitä nyt on viitsinyt kaasua painaa, niin ei kyllä uskoisi 1,5-litraiseksi kolmimukiseksi. Kulkee todellakin paljon vaivattomamman ja mukavamman oloisesti kuin ex-Mondeo Ecoboost.

Ei-runflat-renkaat ruksin ja alle sattuivat Bridgestone Turanzat. Eivät ole hiljaisimmasta päästä, W-nopeusluokkakin :mad: No katsotaan nyt vaimenevatko yhtään ensimmäisten satojen kilometrien jälkeen. Muuten auto tuntuu hyvin laadukkaan ja hiljaisen oloiselta, ei nitinöitä/natinoita ja ovetkin sulkeutuvat mukavasti kumahtaen.

En tietoisesti ruksinut mitään hifejä, vaan tarkoitus on tässä joskus parantaa aftermarket-osilla äänentoistoa. Olen ymmärtänyt, että jos näin aikoo tehdä, niin ei ole järkeä ensin maksaa hifistä saati HK:sta. No, siitä myöhemmin.

Niin, siksi vasta näin vähän kilometrejä, koska aika on mennyt pestessä ja vahatessa. Nyt on pinnoissa perusteellisten pesujen jälkeen FK1000P+Collinite 915. Verhoilut myös suojattuna. Menihän noissa useampi tunti.

Autotallijuttu kuvineen tulossa hieman myöhemmin.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

aavee Olet täysin oikeassa :thuup:

dzam Ei ne Hi-Fi kaiuttuimet ole samat kun mitä salmol linkissään viittasi, kyse oli Britti versiosta.
Ja olen erittäin pahoillani että upouusi autosi rupesi ryppyilemään heti ekana viikonloppuna. Eihän tuo edes ole mahdollista.

Seppo(nimi muutettu) Ne ledit ovat suurin piirtein xenonien tasolla. Mutta odotas pari-kolme vuotta niin ne ovat pajon paremmat. Ja sitten kohta tulevat Laser valot... Hieno auto menee sulla tilaukseen. Varottaisin toki noista suurista renkaista. Pikku Bemarin äänieristys ei niitä oikein kestä toisin kuin esim. F10.

elem Onnea uudelle autollesi :thup: Tuo moottorin räminä on kuulemma ominaisuus. Lue mun "huolto raportti".
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Ricracing kirjoitti:...elem Onnea uudelle autollesi :thup: Tuo moottorin räminä on kuulemma ominaisuus. Lue mun "huolto raportti".
Ymmärsin elemin tarkoittaneet positiivista vaikutelmaa 3-sylinterisen pakoäänistä, ei suinkaan mitään konehuoneen pellin räminää. HUOM Rähinä vs räminä, kaks eri sanaa.

Taitaa ikänäkö vaivata, eikun uusia laseja kehiin tai vaihtoehtoisesti naamari lähemmäs näyttöä :)
Avatar
dzam
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
Auto: F20 LCI 116dA -15
Paikkakunta: Helsinki

Tänään hain omani huollosta. Vika ei ollutkaan vaihteistossa, vaan tehtaalla huonosti kiinnitetyssä päävirtakaapelissa, joka on luultavasti tärähtänyt auton lähtiessä käyntiin Start/Stopista jolloin varotoimenpiteenä vaihteisto on vaihtanut automaattisesti P:lle. Eli parempi näin.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

dzam kirjoitti:Tänään hain omani huollosta. Vika ei ollutkaan vaihteistossa, vaan tehtaalla huonosti kiinnitetyssä päävirtakaapelissa, joka on luultavasti tärähtänyt auton lähtiessä käyntiin Start/Stopista jolloin varotoimenpiteenä vaihteisto on vaihtanut automaattisesti P:lle. Eli parempi näin.
Auto joka ei toimi on romu!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti: Ymmärsin elemin tarkoittaneet positiivista vaikutelmaa 3-sylinterisen pakoäänistä, ei suinkaan mitään konehuoneen pellin räminää. HUOM Rähinä vs räminä, kaks eri sanaa.
Taitaa ikänäkö vaivata, eikun uusia laseja kehiin tai vaihtoehtoisesti naamari lähemmäs näyttöä :)
Voi sinua Havis :conf:
Kyseessä on siis 4 syl. 1.6i ja kolme syl. 1.5i turbo bensa autojen kylmä käynnistyksessä esiintyvistä räminöistä.
Ne ovat kuulemma (BMW:n virallisten selitysten mukaan) moottorin ominaisuuksia ja niistä on keskusteltu jo
ajemmin näillä palstoilla.
Sama RÄMINÄ on kuulemma vaivannut myös esim i8 mallia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Stereoversioita on kolme: Perus, hifi ja hifi professional. Perusversiossa radio syöttää suoraan kaiuttimia. Hifi-versiossa on vahvistin joka syöttää kaiuttimia, myös kaiuttimet ovat paremmat ja niitä on enemmän. Hifi professionalissa on tehokkaampi vanhvistin, vielä paremmat kaiuttimet, ekvalisaattori jne.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Että silleen Böntti :conf:

Hinnasto F20, voimassa 1.7.2015 alkaen:

674 Harman Kardon kaiutinjärjestelmä 12 kaiutinta, kokonaisteho 360 W.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

No mikä se nyt taas kiristää Ricracing:llä? Tällä hetkellä parhaiden stereoiden nimi näyttää olevan Harman Kardon. Nimi vaihtelee ajankohdan ja korimallin mukaan. Välillä puhutaan top hifistä, välillä hifi system professionalista, toisinaan Logic seiskasta ja tällä hetkellä näköjään Harman Kardonista. Ei tämä kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa että stereoversioita on kolme ja ominaisuudet ovat mitä mainitsin. Tarkat tehot ja kaiutinmäärät riippuu korimallista ja valmistusajankohdasta. Tämä tarjonta on ollut voimassa ainakin E60:en esittelystä asti. Kalliimpiin korimalleihin on lisäksi olemassa neljäs taso jota on ollut tarjolla ainakin nimillä individual audio sekä Bang & Olufsen. Tällä hetkellä F10:ssä paketin nimi on Bang & Olufsen high-end Surround Sound System -kaiutinjärjestelmä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
dzam
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
Auto: F20 LCI 116dA -15
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:Stereoversioita on kolme: Perus, hifi ja hifi professional. Perusversiossa radio syöttää suoraan kaiuttimia. Hifi-versiossa on vahvistin joka syöttää kaiuttimia, myös kaiuttimet ovat paremmat ja niitä on enemmän. Hifi professionalissa on tehokkaampi vanhvistin, vielä paremmat kaiuttimet, ekvalisaattori jne.
Edelleen ihmetyttää, että itselläni näistä keskimmäinen pitää resonoinnin kaltaista ääntä tietyillä bassotaajuuksilla vähänkään kovempaa kuunnellessa. Onko paikalla F20 LCI:läisiä kohtalotovereita?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

" Stereoversioita on kolme: Perus, hifi ja hifi professional. Perusversiossa radio syöttää suoraan kaiuttimia. Hifi-versiossa on vahvistin joka syöttää kaiuttimia, myös kaiuttimet ovat paremmat ja niitä on enemmän. Hifi professionalissa on tehokkaampi vanhvistin, vielä paremmat kaiuttimet, ekvalisaattori jne."

Ykkössarjalaisen Harmaneissa ei ole ekvalisaattoria.
Siis tuota jossa voi itse säätää eri tasoja.
Muutenki radio huonolaatusempi kuin esim. F10.ssä: rätisee ja kadottaa asemat helposti, ja bluetoot toimii jos auto itse haluaa...ainakin meikäläisen bemmissä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Vastaa Viestiin