Jyväskylän laakkosella tuli tänään käytyä katsomasssa uutta ykköstä.Kyseessä 116i sport linellä ja muutamalla lisukkeella.
Olihan se hyvännäköinen pirssi!
Väriltään metallin musta ja alla tais olla 17tuuman star-spoke 379 vanteet.
Konepellin aukaisu on muuttunut:enää ei ole konepellin etureunassa käsin siirrettävää "tuulihakaa".Homma hoituu sisäpuolen kahvaa vetäisemällä kaksi kertaa,joista toinen nykäisy vapauttaa tuulihaan.
Ensi viikonlopun ensiesittelyyn yrittävät saada myös Urban varusteisen yksilön,tämä 116i tulee sitten luultavasti olemaan se koeajo auto,näin aluksi.
Ai niin,ÄksKolmosesta sen verran että jos olisi tänään tilannut,sen saisi ensivuoden huhtikuussa! Kysyntä maailmalla on hurjaa!
F20 virallinen Suomen lanseeraus 17.9
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Huomasin saman BMW:n sivuilta, että maaliskuun alussa olisi saatavilla (myyjä vahvisti saman tiedon tänään). Lisäksi kertoi, että joku toinen heidän myyjänsä oli jo nähnyt livenä saksassa auton M Sport paketilla ja oli kuulemmat ollut erittäin hyvän näköinen. Nelivedon saatavuudesta ei vielä osannut sanoa.masaf1 kirjoitti:Ihan vaan tiedoksi, että 1.7.2011 F20-hinnastossa lukee, että M-Sport -paketti on Suomessa saatavilla maaliskuusta 2012 alkaen.Vice kirjoitti:Toki myös olisi kiva tietää milloin olisi M-Sport paketti Suomessa saatavilla ja josko 1:n saisi jossain vaiheessa myös nelivedon... Kysyin näitä kahta asiaa myyjältä, mutta ei ainakaan suoralta kädeltä osannut sanoa mitään.
Lupasi tosin palata pe asiaan, kun käyn hakemassa tulevan 5:n, jonka luovutus siis pe
Lupasi heidän esittelyauton ajoon yön yli heti "ensi koeajo vkolopun" jälkeiselle viikolle. Tosin kyseessä on 116i kone (se heillä ainakin nyt liikeessä). Itseäni vielä enemmän houkuttaisi päästä testaamaan 118i. Vaikuttaa teho/kiihtyvyys/kulutus olevan hyvin kohdallaan siinä. Joka tapauksessa mukava päästä koeajamaan.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
118i kiinnostaisi ehdottamasti itseäkin enemmän... ihan siis vain kokemuksen kannalta. Nelivedot tulevat tosiaan saataville vasta ensi vuoden aikana ja todennäköisesti vasta loppuvuodesta.
Eilen tuli Wetterillä käytyä nauttimassa kutsutilaisuuden ruoat ja samalla pikaisesti vilkaisin uutta menopeliäkin.
Ootellaan että joskus pääsee koeajollekin, muuten pelkkä ihmettely/istuskelu autossa ei vielä innostanut edes suunnittelemaan autonvaihtoa :D
Ootellaan että joskus pääsee koeajollekin, muuten pelkkä ihmettely/istuskelu autossa ei vielä innostanut edes suunnittelemaan autonvaihtoa :D
KaiKU
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 19:44
- Auto: 2002 Turbo -75
M5 -86
325iX -88
X5 4,8i -07 - Paikkakunta: Joensuu
Höhö! Olinko eka?
Tunti sitten pääsin ekat 50km maistiaiset ajamaan 116d:llä. Auto oli jo tutulla myyjällä ilta-ajossa ja kahvilla törmättiin. Tämä siis varsin epävirallinen koeajo, mutta koeajo kuitenkin. Kaikenlaiset tiet koluttiin suorasta maantiestä hyvinkin mutkaiseen. Pakko on kehua miten hieno auto on saatu tehtyä. Runflatit ei jollota juurikaan tai siis niin vähän että siihen kiinnittää huomiota karkealla asfaltilla.
Auto on muutenkin paljon edellistä hiljaisempi. Laitoin heti radion kiinni, että sai kuulostella kaikkia suhinoita ja kolinoita. No ei kolissut eikä suhissut. Jopa satasen vauhdissa takapenkkiläisen kanssa jutustelu onnistui ääntä yhtään korottamatta.
Moottori tietysti on laiska, mutta en nyt 85kw:lta odottanutkaan mitään. Sitkeä puurtaja kuitenkin, eikä sammulie vaginamaiseti risteyksiin. Alle 90km/h ei ollut enää oikein halukas kuutosella menemään vaan alkoi vähän pistämään hanttiin kevyellä jurinalla. Ihan hyvä hinnat alkaen dieseli.
Ajolleen auto oli erittäin hyvä. Kulkee suoraan ohjastamatta uraisellakin tiellä. Alla oli 205/55 16 RF. Sitten kun päästiin mutkatielle, tuntui auto pääsevän todelliseen elementtiinsä. Ohjaus oli tarkka ja ajolinjan sai haettua millin tarkasti. Aavistus pehmeyttä alustassa on, mutta soveltuu hyvin perusmoottorille. Hyvin nöyrästi taipuu mutkiin eikä pyri puskemaan tai yliohjaamaan. Ajonvakauden sai puuttumaan vasta ihan ylisuurella nopeudella ja rajulla ohjausliikkeellä.
Rauhallisilla ratinkäännöillä sai mutkat laskea niin että alkoi itseäkin hirvittää.
Oli enemmän kuin positiivinen yllätys uudesta autosta. Suht järkevän painoisena (olikohan 1380kg) ihan silkkaa ajamisen iloa. Isompien mallien parin tonnin paino tappaa kyllä kaiken ajamiseen liittyvän tehokkaasti. Entistä suuremmalla mielenkiinnolla odottelen vähän tehokkaamman ja tietty M-sportin koeajoa.
Tunti sitten pääsin ekat 50km maistiaiset ajamaan 116d:llä. Auto oli jo tutulla myyjällä ilta-ajossa ja kahvilla törmättiin. Tämä siis varsin epävirallinen koeajo, mutta koeajo kuitenkin. Kaikenlaiset tiet koluttiin suorasta maantiestä hyvinkin mutkaiseen. Pakko on kehua miten hieno auto on saatu tehtyä. Runflatit ei jollota juurikaan tai siis niin vähän että siihen kiinnittää huomiota karkealla asfaltilla.
Auto on muutenkin paljon edellistä hiljaisempi. Laitoin heti radion kiinni, että sai kuulostella kaikkia suhinoita ja kolinoita. No ei kolissut eikä suhissut. Jopa satasen vauhdissa takapenkkiläisen kanssa jutustelu onnistui ääntä yhtään korottamatta.
Moottori tietysti on laiska, mutta en nyt 85kw:lta odottanutkaan mitään. Sitkeä puurtaja kuitenkin, eikä sammulie vaginamaiseti risteyksiin. Alle 90km/h ei ollut enää oikein halukas kuutosella menemään vaan alkoi vähän pistämään hanttiin kevyellä jurinalla. Ihan hyvä hinnat alkaen dieseli.
Ajolleen auto oli erittäin hyvä. Kulkee suoraan ohjastamatta uraisellakin tiellä. Alla oli 205/55 16 RF. Sitten kun päästiin mutkatielle, tuntui auto pääsevän todelliseen elementtiinsä. Ohjaus oli tarkka ja ajolinjan sai haettua millin tarkasti. Aavistus pehmeyttä alustassa on, mutta soveltuu hyvin perusmoottorille. Hyvin nöyrästi taipuu mutkiin eikä pyri puskemaan tai yliohjaamaan. Ajonvakauden sai puuttumaan vasta ihan ylisuurella nopeudella ja rajulla ohjausliikkeellä.
Rauhallisilla ratinkäännöillä sai mutkat laskea niin että alkoi itseäkin hirvittää.
Oli enemmän kuin positiivinen yllätys uudesta autosta. Suht järkevän painoisena (olikohan 1380kg) ihan silkkaa ajamisen iloa. Isompien mallien parin tonnin paino tappaa kyllä kaiken ajamiseen liittyvän tehokkaasti. Entistä suuremmalla mielenkiinnolla odottelen vähän tehokkaamman ja tietty M-sportin koeajoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Onko ihan omakohtaista kokemusta? En tiedä mitä tuo oma möykky painaa, mutta ihan helvetin hyvä se on ajaa. Ja tiedoksi, mulla oli ennen tätä Mini Copper S, joten tarkasti ohjautuvista autoista on kokemusta.moniveto kirjoitti:Isompien mallien parin tonnin paino tappaa kyllä kaiken ajamiseen liittyvän tehokkaasti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 19:44
- Auto: 2002 Turbo -75
M5 -86
325iX -88
X5 4,8i -07 - Paikkakunta: Joensuu
Hyvä ajaa ja ajaminen on kaksi kokonaan eri asiaa. On minullakin ollut hetken Cooper S ja siinä ajamisen ilo on kyllä läsnä. Isoissa panssarivaunuissa taas matkustamisen ilo myös kuskin paikalla. Itse ajamiseen niillä ei tarvitse juurikaan osallistua. Se on yhtä aikaa hyvä ja huono asia. Riippuu vähän mistä suunnasta asiaa tarkastelee.fifty kirjoitti:Onko ihan omakohtaista kokemusta? En tiedä mitä tuo oma möykky painaa, mutta ihan helvetin hyvä se on ajaa. Ja tiedoksi, mulla oli ennen tätä Mini Copper S, joten tarkasti ohjautuvista autoista on kokemusta.moniveto kirjoitti:Isompien mallien parin tonnin paino tappaa kyllä kaiken ajamiseen liittyvän tehokkaasti.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Paikallisen liikkeen takapihalta.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Pistähän raporttia ja mielellään kuviakin tulemaanmoniveto kirjoitti:Se punainen 116i on nyt sitten varattu mulle koeajoon la-ma heti näyttelyn jälkeen. Saapahan sitten kokeilla pensamoottoria ja sport-versiotakin.