1-sarjalainen 4 henkiselle perheelle

F20, F21, F22, F23
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Näin ne maut vaihtelee. Minusta taas X1:n sisusta on E9x:n penkeistä ja ilmastoinnin vivuista huolimatta innostusta aiheuttavan moderni kun vertaan edellisiin E9x ja E6x autoihini :thuup: Etenkin kojelaudan muotoilu naveineen miellyttää silmää, kuten myös ovien sisäpinnat ja keskikonsolin yksityiskohdat.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
oddis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Syys 2011, 13:41

Muotoilu on ihan ok, mutta kova muovi ei. Just vilkaisin kaupassa Autobildiä, jossa oli Evoque vs. X1 ja siinä oli osuvasti todettu, että jostain syystä BMW:llä ajatellaan, että kova muovi kabiinissa on ok - ei se ole...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

johansa kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä. X1 on kohtuutuore malli, mutta sisustus on makuuni liian vanhahtava.
Minulle X1:n sisustus ei ole vanhahtava mutta omaan silmääni osa muovipinnoista näytti halvemmalle kuin kalliimmissa BMW:ssä ja oli kokeilemalla kovemman ja huonolaatuisemman tuntuista kuin X3:ssä, F10/F11:sta ja 3-sarjassa. Ovet oli kummalliset hempulat ja ne ei muuksi muuttuneet vaikka ajoin mm. versiota jossa oli hifipaketti, nahkat, puulistat, Servotronic, Perofrmance control, takana pdc jne. Samallalailla huomasin vanhaa eli edellistä 1-sarjaa ajaessa, että nyt ei ovet toimi eikä sulkeudu ja avaudu yhtä upeasti kuin muissa bemareissa.

Korkea kori, pysty tuulilasi ja isot peilit toi mukanaan enempi suhinoita ja muita ääniä ja lisäksi nuo isot peilit oli hankalat kun kokeilen parkkeerata autoa esim. ahtaaseen autokatokseemme. Meidän mielestä moottoriäänetkin oli huonommin eristetty kuin henkilöauto-malleissa. Alusta ja joustitus oli muuten huippuhyvä mutta auto pompotti hieman enemmän huonolla pinnalla kuin normaali kolmonen tai sitä isompi viitonen.

Ergonomiassa ei ollut suuria eroja E91 vs X1, mutta X1:ssä kuskin ovessa olevat säätimet olivat kolmostakin kummallisemmin sijoitettu. Istuinmukavuus oli X1:ssä parempaa korkean ja luontevamman ajoasennon takia ja siinä peruspenkkienkin reisituki riittää koska etupenkissä ei maata.

Nämä ovat minun ja "rouvani" mielipiteitä ja huomioita ja joku muu saa siis olla vapaasti aivan muuta mieltä.


Olisin saanut X1:n 18dA xDrive Busineksen paljon pienemmällä välirahalla (muutamalla mukavalla lisävarusteella höystettynä) mutta molemmat sekä minä että avopuoliso todettiin, että 320dA E91 LCI Limited business xDrivessä (muutamilla lisävarusteilla) on enempi vastinetta rahoille, enempi autoa meille ja se on kuitenkin se meidän juttu jota X1 ei pitkän pohdiskelun ja punniskelun jälkeen sit kuitenkaan ollut. 3-sarjassa oli nyt myös paremmat vakiovarusteet tän nykyisen varustepaketin myötä eli mm. navi ja näyttö iDrive-säätimellä, sisä&ulkovalopaketti, kromipaketti, hopeiset kattokaiteet sekä pdc takana jossa graafinen kuva näytössä.

Tiloissa ei ollut paljon eroa X1 vs. E91. Maavara oli ja on X1:ssä parempi mutta auton laatuvaikutelma tuntui huonommalle

Eli kävi samalla tavalla kuin oddikselle mutta meillä merkki pysyi bemarina.

Tämä uusi ykkönen sensijaan kiehtoo kyllä meitä jatkossa/tulevaisuudessa. On kaikinpuolin ok auto mutta taitaa silti olla meille liian pieni ja liian kompakti.
Vastaa Viestiin