F20 viat ja ongelmat

F20, F21, F22, F23
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Rengasmeluksi tuo tuomittiin. Ilmeisesti kuuluu vain Michelin X-Ice2:sten kitkojen ominaisuuksiin tuollainen outo ääni.
Vaihtoivat jonkun ohjausyksikön jonkun kampanjan pohjalta, ei mitään hajua minkä ohjausyksikön, Eli onko ohjauksen ohjausyksikkö vaiko polttoainesyötön ohjausyksikkö tms.
Softaakin päivittivät sillä tuloksella että virrat päälle laittaessa mittaritauluun tulee BMW logo. Muita havaintoja softapäivityksestä on että nyt myös alle +4C lämpötiloissa start/stop toiminto aktivoituu. Ainakaan tänään etelän -5C lämpötilassa ei vielä mennyt pois päältä.

Muuta ihmeellistä ei ole tullut huomattua softapäivityksen osalta. Onko kellään muulla mitään muita kommentteja tuohon softapäivitykseen?
Ex: F20 118dA
tuomas-82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:38
Auto: i3 60ah
Paikkakunta: Kerava

Olen huomannut, että auton mittarin mukaan vielä -13 asteen pakkasessa start/stop toimii toisinaan, eli aika paljon fiksumpi systeemi on kuin ne ensimmäiset vain yli +5 asteessa toimivat startstopit.
pikatsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
Auto: Octavia, Tulossa X1🤔

aika kummaa, itsellä tuo start/stop ei ole pakkasella toiminut, Voi kyllä johtua että ajo sessiot alle puolen tunnin mittaisia
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

pikatsu kirjoitti:aika kummaa, itsellä tuo start/stop ei ole pakkasella toiminut, Voi kyllä johtua että ajo sessiot alle puolen tunnin mittaisia
Onko sulla sisällä autossa viimeisimmät softat? Minulla tuo alkoi toimimaan pakkasella vasta eilisen softapäivityksen jälkeen.
Ex: F20 118dA
pikatsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
Auto: Octavia, Tulossa X1🤔

tästä ei tietoa, auto valmistunut joskus 11/12
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

pikatsu kirjoitti:tästä ei tietoa, auto valmistunut joskus 11/12
Kun menet autoon sisään, niin tuleeko mittaritaulun pikkunäyttöön BMW logo punaisella viivoituksella varustettuna?
Jos ei, niin sinulla on todennäköisesti vielä vanhat softat autossasi.
Ex: F20 118dA
pikatsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
Auto: Octavia, Tulossa X1🤔

Juu kyllä tulee
mh77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Maalis 2012, 18:11
Auto: F20 118 iA business Sport -12

Itselläni on softa päivitetty ennen joulua mutta ei myöskään toimi tuo start/stop järjestelmä alle +3 asteen ja näin ollut alusta asti (auto 1/12). Ohjekirjassa oli muistaakseni myös että toimii vain kun lämpötila +3 ja siitä ylöspäin.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

mh77 kirjoitti:Itselläni on softa päivitetty ennen joulua mutta ei myöskään toimi tuo start/stop järjestelmä alle +3 asteen ja näin ollut alusta asti (auto 1/12). Ohjekirjassa oli muistaakseni myös että toimii vain kun lämpötila +3 ja siitä ylöspäin.
Näyttäisi minulla myös palanneen alkuperäiseen toimintaan.
Oli vissiin jotain huollon jälkeistä innostusta tuolla toiminnolla.
Ex: F20 118dA
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Ohjausyksikön vaihto taiso tosiaan vaikuttaa ohjaukseen.
Ennen huoltoa auto veteli minne sattuu suoralla tiellä. Yksikön vaihdon jälkeen auto kulkee suoralla tiellä kuin raiteilla ja muutenkin ohjaus on jämäkämmän oloinen.
Ex: F20 118dA
jasep
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Loka 2011, 13:20

aavee kirjoitti:
mh77 kirjoitti:Itselläni on softa päivitetty ennen joulua mutta ei myöskään toimi tuo start/stop järjestelmä alle +3 asteen ja näin ollut alusta asti (auto 1/12). Ohjekirjassa oli muistaakseni myös että toimii vain kun lämpötila +3 ja siitä ylöspäin.
Näyttäisi minulla myös palanneen alkuperäiseen toimintaan.
Oli vissiin jotain huollon jälkeistä innostusta tuolla toiminnolla.
Mulla on toiminut myöskin ohjelmapäivityksen jälkeen juuri näin. Sain auton 1/2012 ja sammutti ensimmäisen kerran itsensä maaliskuussa. Syksyllä tekivät päivityksen ilmastointiin, jolloin tuli myös uusi softa mittaristoon ja nyt on sammuttanut jopa -13 asteessa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

aavee kirjoitti:Ohjausyksikön vaihto taiso tosiaan vaikuttaa ohjaukseen.
Ennen huoltoa auto veteli minne sattuu suoralla tiellä. Yksikön vaihdon jälkeen auto kulkee suoralla tiellä kuin raiteilla ja muutenkin ohjaus on jämäkämmän oloinen.
Oliko niin ettet tiedä minkä yksikön ne vaihtoivat? Olisi kiva tietää, mulla F30 vaeltelee kanssa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:
aavee kirjoitti:Ohjausyksikön vaihto taiso tosiaan vaikuttaa ohjaukseen.
Ennen huoltoa auto veteli minne sattuu suoralla tiellä. Yksikön vaihdon jälkeen auto kulkee suoralla tiellä kuin raiteilla ja muutenkin ohjaus on jämäkämmän oloinen.
Oliko niin ettet tiedä minkä yksikön ne vaihtoivat? Olisi kiva tietää, mulla F30 vaeltelee kanssa.
Ei sitten mitään hajua. Eivät suostuneet kertomaan oikeastaan mitään mitä vaihtoivat tai mitä softapäivitys korjasi.
Jostain "ohjausyksiköstä" jotain mumisivat.
Ex: F20 118dA
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti: Oliko niin ettet tiedä minkä yksikön ne vaihtoivat? Olisi kiva tietää, mulla F30 vaeltelee kanssa.
Löytyyhän sitä tietoa kun viitsii lukea huoltokuitin läpi.
Huoltokuitista kirjoitti:STD, AKTIO 0061680300, 00 61 68 03 00: Program control units (FEM) F20 F21 F30 F31 F35
Jos joku tietää mistä noita koodien selityksiä löytyy niin kertokoon.
Ex: F20 118dA
pikatsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
Auto: Octavia, Tulossa X1🤔

Nyt 1. pitempi maantiereissu (1000 tm) takana tai täytyy kyllä sanoa, että ei mikään miellyttävä reissu.
Olin aikaisemmin jo valitellut karmeaa sisämelua ja syytellyt renkaita , mutta jotain mutta nyt autossa pahasti pielessä.

Ovet suhisevat ja kylmää vetoa, niin että niskat jumissa, joten jotain tiivistyspuolella vialla. Noi rengasäänet ja muut alustan äänet voivat tullakkin sieltä. Kaveritkin koeajolla ihmettelivät että eipä näin kovaäänistä autoa ole sitten 80-luvun koslien jälkeen tavanneet. Ja puhutaan nyt sut halliista uudesta bemarista... :curse:

Joten eikun aamulla huoltoon. Pääkaupunkiseudulla Laakkonen tai Autokeskus. Olisko jompikumpi parempi?
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Mikä auto sulla oli ennen?
pikatsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
Auto: Octavia, Tulossa X1🤔

5-koppanen Gt Sport Golf
pikatsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
Auto: Octavia, Tulossa X1🤔

Eli kävin tuossa Autokeskuksella huollossa ja hyvin kyllä palvelu pelasi. Todennäköisesti ovien säädöillä
saadaan ylimääräiset suhinat kuriin. Raportoin sitten ensi viikon lopulla oliko vaikutusta asiaan.

Ajoin vastaavan auton kitkarenkailla ja en samanlaista suhinaa havainnut. Tosin kitkarenkaat olivat alla jotka
ovat jokin verran hiljaisemmat mutta kyllä niistäkin ääntä tuli sisälle. Yllätys oli kuitenkin melkoinen etenemiskyvyssä nastarenkaan eduksi joten en ainakaan tällä hetkellä kadu nastarenkaiden valintaa.

Samoin Continental renkaat tutkittu ja (nastaulkonemat yms) ihan kunnossa ovat.

ps. Tässä manailtuani uuden ykkösen karmeaa sisämelua, niin hiukan varauksella kannattaa tietenkin suhtautua. Mukana allekirjoittaneen subjektiivista näkemystä ja hiukan liian suuria odotuksia....
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

pikatsu kirjoitti: Ajoin vastaavan auton kitkarenkailla ja en samanlaista suhinaa havainnut. Tosin kitkarenkaat olivat alla jotka
ovat jokin verran hiljaisemmat mutta kyllä niistäkin ääntä tuli sisälle. Yllätys oli kuitenkin melkoinen etenemiskyvyssä nastarenkaan eduksi joten en ainakaan tällä hetkellä kadu nastarenkaiden valintaa.
Itselläni myös ehkä olleet odotukset melko korkealla koska edellinen auto oli -09 Civic.
Melua tuntui olevan alkuun liikaa, mutta siihen tottui. Jotain pientä "holotusta" renkaista kuuluu, mutta lienee X-Ice2:sten kitkojen ominaisuus. Äänet ja vetely vähenivät kun laskettiin rengaspaineet palkissa ilmoitettuihin lukemiin. Hieman liian kovilla paineilla tullut ajeltua ja se huononsi ajettavuutta ja lisäsi ääntä ainakin perus 16" koossa.

Pääosa ajosta tulee ajettua kehä kolmosen sisäpuolella ja viime viikonlopuuna kun tuli käväistyä Turussa, oli tunne outo. En oikein ensin tajunnut mistä oli kyse. Vihdin jälkeen Turun moottoritiellä valkeni. Auto oli huomattavasti hiljaisempi kuin perusajossa. Nopeutta siis about 110km/h.
Sama tuli todettua paluumatkalla. Jossain kehä kolmosen hujakoilla renkaat alkoivat pitää paljon kovempaa meteliä kuin motarilla.
Olettaisin että nämä Helsingin alueen tiet on jyrsitty jo tässä vaiheessa talvea nastoilla niin pahaan kuntoon että siitä se melu tulee.

Tuosta kylmästä ilmasta. Oikeastaan ainoa paikka mikä minulla tuntuu kylmältä ajoittain on vasen polvi. En tunne siellä päin mitään varsinaista vetoa, mutta hohkaisiko ovi jotenkin kylmää. Ehkä myös ajoittain viikonloppuna tuntui siltä kuin otsaan tulisi viileää jostain, mutta lämpötila ulkona olikin aika extreme kun pahimmillaan elohopea tippui -34C asti.

Noista talvirenkaista vielä sen verran että tähän asti talvea ajettuani, olisin kaipaillut muutamaan otteeseenkin kitkojen sijaan nastoja. Viimeksi tänä aamuna kun auto oli tien varressa parkissa jäisessä kuopassa ja edessä ja takana oli autot melkein puskurissa kiinni, niin hieman kulmäsi lähteä siinä perää heiluttelemaan.
Ainoa millä tuon auton sai siitäkin montusta ylös raapimatta peltejä, oli kytkeä luistonesto kokonaan pois päältä. Traction modessa auto vain ruopi jommalla kummalla takapyörällä.
Ex: F20 118dA
pikatsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
Auto: Octavia, Tulossa X1🤔

Juu varmaan näin. Tiet paikoin kyllä tosi karkeat.

Itä-suomi reissulla oli kans pakkasta parhaimmillaan 30 astetta.
Ja kunhan ovet saadaan säädettyä niin eikän tuosta tule ihan hyvä ajopeli.
Ajo-ominaisuudet ovat ainakin kohdallaan. Oli mielestäni kyllä mun auto parempi ajaa kun huoltopäällikön Nokian kitkoilla.

Siinä oli muuten hifipaketti mutta eipä säväyttänyt. Empä oikein huomannut ainakaan radion kuntelussa mitään ero.
Vastaa Viestiin