Juu, eihän se hifipaketti tuo tuohon F20:seen mitään muuta kuin yhden kaiuttimen keskelle kojelautaa ja hieman potkukkaamman vahvistimen. Ehkä jotain eroa huomaisi jos luukuttaisi hieman kovempaa ja kaiuttimet ehkä soisivat paremmin lisätehon ansiosta. Epäilen kyllä syvästi tuota hifipaketin tuomaa parempaa soundia. Ei noilla komponenteilla saada ääntä yhtään paremmaksi.pikatsu kirjoitti: Siinä oli muuten hifipaketti mutta eipä säväyttänyt. Empä oikein huomannut ainakaan radion kuntelussa mitään ero.
F20 viat ja ongelmat
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Ex: F20 118dA
- HC91
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Marras 2010, 13:48
- Auto: 12' 120d
01' 330CiA
93' 525ixT
92' M5
Kun auto kohta puolin menee huoltoon, niin nämä ajattelin lapulle tulostaa:
1) Oranssi "no signal" teksti I-driven näytössä kun tulee muutama stoppi+auton lukitus pienen ajan sisään. Korjaantuu itekseen pitemmillä päiväunilla.
2) HPL7 + DSC, kelvoton yhdistelmä - ei enää yhtä paha kuin viime talvena (kuluminen auttaa), mutta parametrisoinnissa on jotain pielessä. Mm. syksyllä kuivalla asftaltilla, 80km/h vauhtia, 6. vaihde, Eco Pro mode, reipas kaasun painallus ja keltanen valo tauluun. Ei näin.
3) Etuovien yläkarmeista vetää kylmää ilmaa, ei huomaa taajamanopeuksilla eikä oikeen kantatielläkään mutta motarilla kyllä.
4) Sadetunnistimen herkkyys, pitää olla säätö tapissa että pyyhkii riittävän tiheään.
5) 2. vaihde on inan liian pitkä, hitaissa käännöksissä tippuu kierrokset vetoalueelta pois / täristää.
6) radiossa satunnaista pätkimistä hetimiten auton käynnistyttyä, muutama hyvin lyhyt katkos (alle 100ms).
7) OBC:n/Joyrney Computer:in kulutusdata heittää sen 0.2l-0.4l, luulis 2010-luvulla pystyvän parempaan.
8) -20C keleillä jäähdytysnesteen/öljyn lämmöt ei nouse puolen tunnin ajolla kuin +55 tienoille, alkutalvesta vastaavissa olosuhteissa +75, muutenkin näyttäis että kulutus on viime talveen verrattuna >0.5l suurempi.
9) edellisestä johtuen meinaa olla vilpoista ohjaamon puolella, ihan kuin ilmastoinnin automaattiohjauskin bugittaisi välillä.
10) polttoainemittarin käytös ei ole lineaarista, ensin tahtoo vajeta turhan vähän suhteessa ajokilometreihin, lopussa kirii edelle -> siniset efficient dynamics kilometrit "haihtuvat" ilmaan vaikka ajo on samanlaista...
11) OBC:n keskinopeus - 1. BMW minulla jossa tämä sisältää nopeustiedon systemaattisen virheen eli jos ajat tunnin keskinopeudella 80km/h, olet oikeasti edennyt n. 77km. Mikäli tätä tietoa käytetään kulutuksen laskennassa, ei ihme jos heittää.
12) epätasaisella alustalla kuuluu aavistus jotain räminää/kolahtelua taaempaa
13) 18xxxx km ajettu, takajarrupalojen vaihtoon 3800km
1) Oranssi "no signal" teksti I-driven näytössä kun tulee muutama stoppi+auton lukitus pienen ajan sisään. Korjaantuu itekseen pitemmillä päiväunilla.
2) HPL7 + DSC, kelvoton yhdistelmä - ei enää yhtä paha kuin viime talvena (kuluminen auttaa), mutta parametrisoinnissa on jotain pielessä. Mm. syksyllä kuivalla asftaltilla, 80km/h vauhtia, 6. vaihde, Eco Pro mode, reipas kaasun painallus ja keltanen valo tauluun. Ei näin.
3) Etuovien yläkarmeista vetää kylmää ilmaa, ei huomaa taajamanopeuksilla eikä oikeen kantatielläkään mutta motarilla kyllä.
4) Sadetunnistimen herkkyys, pitää olla säätö tapissa että pyyhkii riittävän tiheään.
5) 2. vaihde on inan liian pitkä, hitaissa käännöksissä tippuu kierrokset vetoalueelta pois / täristää.
6) radiossa satunnaista pätkimistä hetimiten auton käynnistyttyä, muutama hyvin lyhyt katkos (alle 100ms).
7) OBC:n/Joyrney Computer:in kulutusdata heittää sen 0.2l-0.4l, luulis 2010-luvulla pystyvän parempaan.
8) -20C keleillä jäähdytysnesteen/öljyn lämmöt ei nouse puolen tunnin ajolla kuin +55 tienoille, alkutalvesta vastaavissa olosuhteissa +75, muutenkin näyttäis että kulutus on viime talveen verrattuna >0.5l suurempi.
9) edellisestä johtuen meinaa olla vilpoista ohjaamon puolella, ihan kuin ilmastoinnin automaattiohjauskin bugittaisi välillä.
10) polttoainemittarin käytös ei ole lineaarista, ensin tahtoo vajeta turhan vähän suhteessa ajokilometreihin, lopussa kirii edelle -> siniset efficient dynamics kilometrit "haihtuvat" ilmaan vaikka ajo on samanlaista...
11) OBC:n keskinopeus - 1. BMW minulla jossa tämä sisältää nopeustiedon systemaattisen virheen eli jos ajat tunnin keskinopeudella 80km/h, olet oikeasti edennyt n. 77km. Mikäli tätä tietoa käytetään kulutuksen laskennassa, ei ihme jos heittää.
12) epätasaisella alustalla kuuluu aavistus jotain räminää/kolahtelua taaempaa
13) 18xxxx km ajettu, takajarrupalojen vaihtoon 3800km
- ilpo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 225
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
- Auto: Suzuki Intruder M1500
- Paikkakunta: Jyväskylä
Huh, alkaa pelottaa. Nykyinen Pösö 3008 110hp, 2-tronic,HDi, Sport, ajettu n. 45tkm. Ainoastaan 2 normihuoltoa ja muutama polttimo mennyt. Lämmöt nousee maantiellä 90 asteeseen ok. Kaupungissa vähän vähemmän mutta ei ole ollut kylmä milloinkaan. Ei minkäänlaisia ongelmia.(auton kanssa)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 11:12
HC91, oisko sun kiesistä joku termostaatti pettämässä? Aukihan ne vissiin tuppaa jumittumaan..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:38
- Auto: i3 60ah
- Paikkakunta: Kerava
Ei kyllä mitään huolta ainakaan kylmyyden suhteen, ainakin tää 116d on mukavan lämmin auton kovimmillakin pakkasilla. Moottorilämmöistä en osaa sanoa kun mittaria ei autossa ole, mutta olen ajanut -31 pakkasessa ja autossa tarkenee vielä ihan mukavasti, mikä yllättävintä, niin auto on lämmin myös kaupunkiajossa yli -20 pakkasessakin. Mun edellinen auto oli Renault Megane III 1.5dci ja kyllähän tää Bemmi on paljon lämpimämpi ja lämpö jakautuu tasaisemmin.ilpo kirjoitti:Huh, alkaa pelottaa. Nykyinen Pösö 3008 110hp, 2-tronic,HDi, Sport, ajettu n. 45tkm. Ainoastaan 2 normihuoltoa ja muutama polttimo mennyt. Lämmöt nousee maantiellä 90 asteeseen ok. Kaupungissa vähän vähemmän mutta ei ole ollut kylmä milloinkaan. Ei minkäänlaisia ongelmia.(auton kanssa)
Kylmäkäynnistyvyys on myös uskomattoman hyvä, lohkolämppäriä en ottanut ja Webastoon ei ollut varaa, joten auto joutuu lähtemään pakkasesta ihan omin voimin käyntiin. Viime la aamuna oli pakkasta -31 astetta ja hienosti lähti käyntiin, ei mitään ongelmia.
Hieno auto kaikinpuolin, nyt 12tkm mittarissa ja ainakaan toistaiseksi ei mitään vikaa.
- HC91
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Marras 2010, 13:48
- Auto: 12' 120d
01' 330CiA
93' 525ixT
92' M5
En tunne F20:n jäähdytys-/lämmitysjärjestelmän rakennetta, mutta jos siellä on perinteinen termari niin oireiden perusteella syyttäisin sitä ensimmäisenä. Mikäli vesipumppu on sähköinen, niin sen ohjaus tulisi seuraavaksi mieleen.Caput Mortuum kirjoitti:HC91, oisko sun kiesistä joku termostaatti pettämässä? Aukihan ne vissiin tuppaa jumittumaan..
On siinä F20:ssa pari muutakin juttua, joita olisin tehdyt toisin:
-mm. alumiiniset kynnyslistat etuovien aukoissa vrt. muoviset takana Nooh, onhan 760iL:ssäkin samat sarananvastakappaleet korissa kuin F20:ssa.
-tavatilaan ei saa renkaita pystyyn ja luukkua kiinni, kun se luukun sisäpuolen muovipalkki on pitänyt muotoilla niin pöljästi että jää jostain 2cm kiinni... tietty jos päästäin renkaat tyhjiksi... pitikö se vielä kokeilla....
-Farherlebnischalter, periaatteessa 4+2 ajo-ohjelmaa (Eco Pro, Comfort, Sport, Sport+ ja Traction, DSC Off) - miksei noita nyt saa asetettua oletuksesi per avain tai profile? Tai jos käyttää traction-modessa, miksei palauta suoraan siihen mistä siirttyttiin.
-takapenkin turvavöiden kiinnitys melko jumppaa jos se suksiluukku on auki, lapsen turvaistuimen kanssa rouvalla menee 2min, itellä 15s
Niin ja etupenkkien rungot ovat ruosteessa tietty.
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Ääähh... ihan turhia pelkäilet. Eka huollon käytin noin kymppitonnin etukäteen, toiseen huoltoon menossa tän viikon lopussa, nyt mittarissa hiukan reilut 50tkm.ilpo kirjoitti:Huh, alkaa pelottaa. Nykyinen Pösö 3008 110hp, 2-tronic,HDi, Sport, ajettu n. 45tkm. Ainoastaan 2 normihuoltoa ja muutama polttimo mennyt. Lämmöt nousee maantiellä 90 asteeseen ok. Kaupungissa vähän vähemmän mutta ei ole ollut kylmä milloinkaan. Ei minkäänlaisia ongelmia.(auton kanssa)
- ei kylmää oven saumoista
- penkit ei oo ruosteessa
- takaiskarit ei kolkuta
- tankillisella ajaa n. 950 - 1000 km, kokoajan keskikulutus 5,2l tällä hetkellä. Yleensä tankkaan 47 - 49 litraa.
- 17" talvirenkailla (Nokian R) ei samanlaista jumppaa kuin kokeilluilla 16" nastiksilla
- ei oo poltintakaan vielä mennyt
- kabiinissa lämmin muutaman minuutin ajon jälkeen, myös kylmemmillä ilmoilla. Ei lohkolämppäriä tai webastoa.
Missä ne kaikki viat luuraa..???
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
- Auto: Octavia, Tulossa X1🤔
Joo lämpöä kyllä riittää ja jakaantuu taisesti. Itsellä aikaisemmin 5-koppanen TSI Golf ja ton kylmenpää yhdistelmää ei maanpäältä löydy. Yllätys kun lämpöä tulee miltei heti kun liikkeelle pääsee.
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Moro,HC91 kirjoitti: 8) -20C keleillä jäähdytysnesteen/öljyn lämmöt ei nouse puolen tunnin ajolla kuin +55 tienoille, alkutalvesta vastaavissa olosuhteissa +75, muutenkin näyttäis että kulutus on viime talveen verrattuna >0.5l suurempi.
millä nuo lämpötilat saa näkyville?
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
- HC91
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Marras 2010, 13:48
- Auto: 12' 120d
01' 330CiA
93' 525ixT
92' M5
About sama logiikka kuin taisi olla jo E32:ssa OBC IV:n myötä (tosin silloin oli toiminto erillään vielä mittaristosta), eliJiiJii71 kirjoitti: millä nuo lämpötilat saa näkyville?
1) virrat päälle
2) tripin nollausnappi pohjaan kunnes tulee valikko näyttöön
3) selaat unlock-valikkoon (olikohan 04), muutaman sekunnin painallus ja pääsee näpyttelemään valmistenumeron viiden viimeisen digitin yhteenlaskettua summaa (esim. 5+4+4+3+2 = 18)
4) muutaman sekunnin painallus ja palaa päävalikkoon, jossa pitäisi nyt näkyä muutkin testit (lämpotilat tais olla 08:ssa).
tuossa video:lla sama proseduuri: http://www.youtube.com/watch?v=DnUMpkdXuD8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kun siellä väylässä on anturidataa saatavilla, niin en kyllä ymmärrä miksei noita voisi laittaa näkösälle johonkin i-Driven valikkoon. Vaikka sitten laajennetun mittariston tms. lisävarusteen tilauksen taakse jos ei ilmaiseksi voida antaa Öljyn lämpötila on kuitenkin ehkä olennaisin tieto, milloin autoa voi alkaa oikeasti rankomaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 11 Loka 2012, 11:05
- Auto: F21 116iA, Tulossa F31 316iA Business
- Paikkakunta: Jyväskylä
Meidän marraskuusta asti ajossa ollut vankkuri pelaa moitteettomasti ja mikä parasta niin auto on todella lämmin. Aiemmin sai kiroilla VW-konsernin tsi ja tfsi- jääkaappien kanssa kyllästymiseen asti mutta nyt sitä lämpöä irtoaa todella nopeasti ohjaamoon eikä kovilla pakkasilla jäädy. Ainoa asia, joka suorastaan v.......a on pakkasella vinkuvat jarrut.
Käytin auton just huollossa, jossa "vaihtoivat" samalla puhaltimen moottorin sieltä pakkasella kuuluvan sirinän/kitinän takia. No innoissani eilen illalla hyppäsin lentohuollosta valmistuneeseen autoon lentokentällä ja ei tosiaan enää moottori kitise, kun ei pyöri ollenkaan Kiva tässä pyöritellä viikonloppu ikkunat auki, kun ei tuulilasi pysy muuten auki.
Hitto mitä amatööritouhua! Olisi ihan kohtuullista, että asentaja testaa puhaltimen vaihdon jälkeen. Ja joku on vielä ajanut autonkin lentokentälle tajuamatta asiaa.
On se niin hienoa, kun pääsee ensi viikolla järjestämään aikaa auton korjaukseen vientiin. Se siitä vaivattomasta lentohuollosta, mistä kuitenkin sai vielä 65 € maksaakin.
Hyvistä huoltopaikoista pääkaupunkiseudulla otetaan kommentteja vastaan!
Hitto mitä amatööritouhua! Olisi ihan kohtuullista, että asentaja testaa puhaltimen vaihdon jälkeen. Ja joku on vielä ajanut autonkin lentokentälle tajuamatta asiaa.
On se niin hienoa, kun pääsee ensi viikolla järjestämään aikaa auton korjaukseen vientiin. Se siitä vaivattomasta lentohuollosta, mistä kuitenkin sai vielä 65 € maksaakin.
Hyvistä huoltopaikoista pääkaupunkiseudulla otetaan kommentteja vastaan!
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Laitathan huollosta palautetta maahantuojan sivuille.jasep kirjoitti:Käytin auton just huollossa, jossa "vaihtoivat" samalla puhaltimen moottorin sieltä pakkasella kuuluvan sirinän/kitinän takia. No innoissani eilen illalla hyppäsin lentohuollosta valmistuneeseen autoon lentokentällä ja ei tosiaan enää moottori kitise, kun ei pyöri ollenkaan Kiva tässä pyöritellä viikonloppu ikkunat auki, kun ei tuulilasi pysy muuten auki.
Hitto mitä amatööritouhua! Olisi ihan kohtuullista, että asentaja testaa puhaltimen vaihdon jälkeen. Ja joku on vielä ajanut autonkin lentokentälle tajuamatta asiaa.
On se niin hienoa, kun pääsee ensi viikolla järjestämään aikaa auton korjaukseen vientiin. Se siitä vaivattomasta lentohuollosta, mistä kuitenkin sai vielä 65 € maksaakin.
Hyvistä huoltopaikoista pääkaupunkiseudulla otetaan kommentteja vastaan!
http://www.bmw.fi/fi/fi/general/retaile ... ernal.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[/quote]
Laitathan huollosta palautetta maahantuojan sivuille.
http://www.bmw.fi/fi/fi/general/retaile ... ernal.html" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Kyllä todellakin. Katson ensin kuinka saavat tämänkertaisen prosessin vietyä loppuun.
Laitathan huollosta palautetta maahantuojan sivuille.
http://www.bmw.fi/fi/fi/general/retaile ... ernal.html" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Kyllä todellakin. Katson ensin kuinka saavat tämänkertaisen prosessin vietyä loppuun.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Juu, kumma kyllä että meni hieman aikaa ennenkuin uskoivat / löysivät jonkun korjaustiedotteen, mutta nyt on osat tilauksessaBMW e90 kirjoitti:Toi takaiskarien kolina on "tyyppivika" alkupään F20 ja F30. Eli takaiskarit ja niiden yläpäät vaihtoon. uudet pitäisi olla paremmat. Mulla F30 ja takaiskarien vaihto tällä viikolla. Samanlaista kolinaa/naputusta pitää.
Hyvä tietää. Mulla on F30:een varattu takuukorjaus helmikuun alkuun ja aion sanoa tuosta myös. Mulla on jo varmaan 10-kohdan lista mitä saavat katsoa.jleinonen kirjoitti:Juu, kumma kyllä että meni hieman aikaa ennenkuin uskoivat / löysivät jonkun korjaustiedotteen, mutta nyt on osat tilauksessaBMW e90 kirjoitti:Toi takaiskarien kolina on "tyyppivika" alkupään F20 ja F30. Eli takaiskarit ja niiden yläpäät vaihtoon. uudet pitäisi olla paremmat. Mulla F30 ja takaiskarien vaihto tällä viikolla. Samanlaista kolinaa/naputusta pitää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Missäs vaiheessa tuota kulkupeliä kannattaa alkaa viedä ensihuoltoon? Itselläni ajokilometrejä tulee hieman vähemmän, 10kk:n aikana n. 12tkm, joten vielä on hieman matkaa ainakin suosituskäyntiin, jota auto käynnistyessään näyttää. Kannattanee kuitenkin viedä ennen takuuajan päättymistä? (Autonkin suositus on muistaakseni 25tkm tai 1kk ennen takuuta).
Mitään suurempia ongelmia itselläni ei ole esiintynyt viimeaikoina (pl. kesäinen totaalinen hajoaminen), mutta samanalaista pikkuvikaa toki, kuten muillakin.
Mitään suurempia ongelmia itselläni ei ole esiintynyt viimeaikoina (pl. kesäinen totaalinen hajoaminen), mutta samanalaista pikkuvikaa toki, kuten muillakin.
Kyseessä voisi olla myös akun vähäinen varaus, jolloin noita sähköjä kytkeytyy pois mm. juuri puhaltimelta. Lentokentän kun mainitsit, niin olitko matkoilla huollon aikana ja auto seissyt huollon jälkeen kentällä ja akku mahdollisesti purkautunut? Ei olisi mikään uusi asia nämä akkuongelmat..jasep kirjoitti:No innoissani eilen illalla hyppäsin lentohuollosta valmistuneeseen autoon lentokentällä ja ei tosiaan enää moottori kitise, kun ei pyöri ollenkaan Kiva tässä pyöritellä viikonloppu ikkunat auki, kun ei tuulilasi pysy muuten auki.
Tämän aiemmalla 1er:lläni kokeneena ajattelin heti, että on siitä kyse. Akun alhaisella varaustasolla toimii kuitenkin huurteenpoistoasento, joten kyse ei ollut alhaisesta varaustasosta.TKU kirjoitti:Kyseessä voisi olla myös akun vähäinen varaus, jolloin noita sähköjä kytkeytyy pois mm. juuri puhaltimelta. Lentokentän kun mainitsit, niin olitko matkoilla huollon aikana ja auto seissyt huollon jälkeen kentällä ja akku mahdollisesti purkautunut? Ei olisi mikään uusi asia nämä akkuongelmat..jasep kirjoitti:No innoissani eilen illalla hyppäsin lentohuollosta valmistuneeseen autoon lentokentällä ja ei tosiaan enää moottori kitise, kun ei pyöri ollenkaan Kiva tässä pyöritellä viikonloppu ikkunat auki, kun ei tuulilasi pysy muuten auki.
Sanoivat pistokkeen liittimien olleet löysät. Oli kuulemma toiminut, kun asentaja oli testannut ennen auton vientiä kentälle.
Kuulosti lähinnä hätävalheelta ja omien mokien kuittaamisesta maahantuojan piikkiin. Todennäköisesti pistoke jäänyt irti tai laitettu huonosti kiinni mutta mistäs tuosta tietää onneksi nyt kuitenkin pelittää. Yksi ylimääräinen korjaamokäytni kuitenkin. Näitä ylimääräisiä käyntejä on ollut tämän auton, eli vuoden, aikana ihan liikaa. Suurin osa johtuu korjaamon huolimattomuudesta kuin autosta.