Ei muuta, kuin asianmukaista palautetta puljusta kyseisestä huolto-operaatiosta
Nämä tuplakäynnit ovat nykyään aivan liian yleisiä jopa ihan perushuoltojen yhteydessä. Jos ei osia ole tilattava milloin mistäkin, niin sitten huollossa kämmätään jotain. Jälkimmäiseen saisivat kehittää jonkun huolellisuuskannustimen, jossa näistä tuplakäynneistä tulisi jotain pientä sanktiota ja jos ei sanottavaa ole, tulisi jotain ekstraa. Kun siellä ollaan vaan töissä, niin hirveästi ei asiat varmasti aina kiinnosta.
F20 viat ja ongelmat
Tuplakäynneistä(jos kämmäävät) voi kyllä neuvotella ko.liikkeen kanssa.TKU kirjoitti: Ei muuta, kuin asianmukaista palautetta puljusta kyseisestä huolto-operaatiosta
Nämä tuplakäynnit ovat nykyään aivan liian yleisiä jopa ihan perushuoltojen yhteydessä. Jos ei osia ole tilattava milloin mistäkin, niin sitten huollossa kämmätään jotain. Jälkimmäiseen saisivat kehittää jonkun huolellisuuskannustimen, jossa näistä tuplakäynneistä tulisi jotain pientä sanktiota ja jos ei sanottavaa ole, tulisi jotain ekstraa. Kun siellä ollaan vaan töissä, niin hirveästi ei asiat varmasti aina kiinnosta.
Itse asun aikas kaukana lähimmästä merkkikorjaamosta ja kerran pienen takuumaalauksen yhteydessä maalia oli levinnyt konehuoneen puolelle jonka tietenkin huomasin vasta muutaman viikon päästä kun kurkkasin sinne.
Kyllä merkkasivat tietoihin että hyvitetään seuraavassa huollossa reilusti.No,auto kumminkin vaihtui aikaisemmin ja tuo jäi käyttämättä...Mutta kannattaa mainita omista ylimääräisistä kustannuksista tullessa taas ylimääräiseen korjaukseen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Joko käytit auton huollossa? Mikä oli kommentti no signal asiaan?HC91 kirjoitti:Kun auto kohta puolin menee huoltoon, niin nämä ajattelin lapulle tulostaa:
1) Oranssi "no signal" teksti I-driven näytössä kun tulee muutama stoppi+auton lukitus pienen ajan sisään. Korjaantuu itekseen pitemmillä päiväunilla.
Mulla on tullut kolme kertaa no signal iDriveen ja ulkomaan sivustoilta löytyi aika paljon viittauksia ko ongelmaan. Mulla radio ja puhelin (bluetooth) toimivat normaalisti vaikka näyttö pimenee, mutta osalla tuntuu menevän radio mykäksi.
Korjausehdotuksena on ollut iDriven "resetointi" pitämällä radion virtanäppäintä pohjassa 30 sekuntia. Ainakaan F10:ssä ei auttanut
Eikö sen pitäisi olla radion virtanäppäin ja eject-näppäin yhdessä pohjassa n.10sek tai yli, niin navi sammuu kauniisti kesken ajon. Tämä reset koskee lähinnä navijärjestelmää, ei itse autoaHuivei kirjoitti:Joko käytit auton huollossa? Mikä oli kommentti no signal asiaan?HC91 kirjoitti:Kun auto kohta puolin menee huoltoon, niin nämä ajattelin lapulle tulostaa:
1) Oranssi "no signal" teksti I-driven näytössä kun tulee muutama stoppi+auton lukitus pienen ajan sisään. Korjaantuu itekseen pitemmillä päiväunilla.
Mulla on tullut kolme kertaa no signal iDriveen ja ulkomaan sivustoilta löytyi aika paljon viittauksia ko ongelmaan. Mulla radio ja puhelin (bluetooth) toimivat normaalisti vaikka näyttö pimenee, mutta osalla tuntuu menevän radio mykäksi.
Korjausehdotuksena on ollut iDriven "resetointi" pitämällä radion virtanäppäintä pohjassa 30 sekuntia. Ainakaan F10:ssä ei auttanut
- - -
Tänään vaihdettiin takaiskarit ja päivitettiin softa. Muuten ok mutta auton ohjaus vetelee vieläkin omituisesti yli 80 km vauhdissa.Oli helppo verrata kun samanlainen 116i oli vaihtarina ja siinä samaa ongelmaa ei ilmennyt. Ensi viikolla uudelleen pajalle.En usko tuohon rengasongelmaan - mulla alla Michelinin nastat.
Moi,
Kertokaapas nyt vasta-alkajalle, että toimiiko tuo iskarien vaihto ihan niin, että soittaa myyjälle (Laakkonen Herttoniemi) ja kertoo ongelmasta? Itsekin olen havaitsevinani pientä kolinaa auton takaosassa, kun ajelee lumen möykyttämillä teillä näin talviaikaan. Vai kuvittelenko vain kenties?
PS. ei ollut auton vika, mutta tulipahan ensimmäinen pikku haaveri koettua. Viikko pari takaperin ajoin hämärässä huomaamattani tiellä lojuneen jääkokkareen yli ikävin seurauksin: etupuskurin lähinnä maata olevat muoviosat olivat ottaneet iskua ja säpäleinä. Pajallehan se sitten on menossa. Kiitokset tiekunnossapidolle.
Kertokaapas nyt vasta-alkajalle, että toimiiko tuo iskarien vaihto ihan niin, että soittaa myyjälle (Laakkonen Herttoniemi) ja kertoo ongelmasta? Itsekin olen havaitsevinani pientä kolinaa auton takaosassa, kun ajelee lumen möykyttämillä teillä näin talviaikaan. Vai kuvittelenko vain kenties?
PS. ei ollut auton vika, mutta tulipahan ensimmäinen pikku haaveri koettua. Viikko pari takaperin ajoin hämärässä huomaamattani tiellä lojuneen jääkokkareen yli ikävin seurauksin: etupuskurin lähinnä maata olevat muoviosat olivat ottaneet iskua ja säpäleinä. Pajallehan se sitten on menossa. Kiitokset tiekunnossapidolle.
F20 perus 116dA ollut nyt n. vajaan 4000 km ajossa ja kax ja puoli kuukautta sitten oli luovutus. Lueskelin noita vikoja ja ongelmia, tuolta ylempää ja ihmetellä täytyy. Mulla ei mitään valittamista, auto pelaa kuin unelma. Tietty harmittaa, kun olis joku dona ollut enemmän, niin tietty seuraava moottorikoko olisi ollut ehkä kuitenkin parempi. Mutta kyllä tämänikäinen yli 50-kymppinen hyvin ehtii tälläkin. Ei siis mitään kitinöitä eikä natinoita ja emäntäkin pyörittelee bemua jo kummasti. Automaatti on loistava ja kaikki pelaa. Vaikka ei ole lisävarusteena kuin mukavuuspaketti niin en voi valittaa. Ajattelin, että kai tänne voi kehu-kirjoituksiakin laittaa, kun enimmäkseen on porukoilla jos jonkinlaista vikaa. Sattuikohan mulle joku outo yksilö, ettei vielä ole mitään näkynyt. Eihän tuo nyt ole ollut ajossa kuin vasta muutaman kuukauden, mutta joskus tuntuu, ettei jonkun tartte ajaa kuin liikkeestä pihalle niin jo kaikenmaailman viat on ehtinyt jo esiintyä:)
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
No, miulla tulee 70tkm täyteen ja edelleen pelaa ongelmitta. Tai ei ihan, huomasin, että taustapeilissä oleva kaukovaloautomatiikan muovihärpäkkeet on jo tehtaalla kasattu väärin. Eipä taida tuota saada irti tuulilasia irroittamatta eli jos tuon takuuseen pyytäis korjaamaan saiskos sitten uuden lasin?pmp kirjoitti:F20 perus 116dA ollut nyt n. vajaan 4000 km ajossa ja kax ja puoli kuukautta sitten oli luovutus. Lueskelin noita vikoja ja ongelmia, tuolta ylempää ja ihmetellä täytyy. Mulla ei mitään valittamista, auto pelaa kuin unelma. Tietty harmittaa, kun olis joku dona ollut enemmän, niin tietty seuraava moottorikoko olisi ollut ehkä kuitenkin parempi. Mutta kyllä tämänikäinen yli 50-kymppinen hyvin ehtii tälläkin. Ei siis mitään kitinöitä eikä natinoita ja emäntäkin pyörittelee bemua jo kummasti. Automaatti on loistava ja kaikki pelaa. Vaikka ei ole lisävarusteena kuin mukavuuspaketti niin en voi valittaa. Ajattelin, että kai tänne voi kehu-kirjoituksiakin laittaa, kun enimmäkseen on porukoilla jos jonkinlaista vikaa. Sattuikohan mulle joku outo yksilö, ettei vielä ole mitään näkynyt. Eihän tuo nyt ole ollut ajossa kuin vasta muutaman kuukauden, mutta joskus tuntuu, ettei jonkun tartte ajaa kuin liikkeestä pihalle niin jo kaikenmaailman viat on ehtinyt jo esiintyä:)
Toinenkin onkelma - startstop ei suostunut tänään sammuttelemaan autoa vaikka ulkolämpötila huiteli jo tuolla seiskassa ja ajettuakin tuli kolmisensataa kilsaa pohjille. Oisko akku saanut siipeensä talven aikana?
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:38
- Auto: i3 60ah
- Paikkakunta: Kerava
Oma auto on nyt 6kk vanha ja mittariin tulee ihan justiinsa 20tkm. Nyt viimeaikoina on alkanut kuulumaan narina/raahauksen ääni kun rattia kääntelee hiljaa ajettaessa. Auton seisoessa paikallaan rattia pyöritettäessä ääntä ei kuulu eikä aina ajettaessakaan eli aika mielenkiintoinen juttu, mitään mistään tietämättä veikkaisin, että ääni tulee ohjaustehostimesta. Jos ääni ei pahene, niin täytynee mainita asiasta vasta ekassa huollossa. Mitään muita vikoja tai häiriöitä ei ole ollut, eli auto on kyllä varsin laadukkaasti suunniteltu ja tehty.
Tuosta pikkuviasta huolimatta olen äärimmäisen tyytyväinen autoon, nyt vielä kun on kesärenkaat alla, niin ajettavuus on ihan huippuluokkaa ja tuolla päästelee ihan mielikseen niin mutkatiellä kun motarillakin. Automaatti toimii loistavasti, tehot riittää ihan ok ja kulutus on käsittämättömän pieni, alle 5 -litran per 100km mennään koko ajan.
Tossa pari vk sitten pääsin ajamaan tuliterää A3 Audia ja vaikka sekin oli aivan mahtava auto ja erityisesti DSG:n toiminta on jotain ihan uskomattoman hienoa, niin silti mieluummin ajan omalla Bemulla, jotenkin tämä käy vaan niin paljon paremmin käteen ja kuljettajan paikan ergonomia on niin paljon parempi.
Tuosta pikkuviasta huolimatta olen äärimmäisen tyytyväinen autoon, nyt vielä kun on kesärenkaat alla, niin ajettavuus on ihan huippuluokkaa ja tuolla päästelee ihan mielikseen niin mutkatiellä kun motarillakin. Automaatti toimii loistavasti, tehot riittää ihan ok ja kulutus on käsittämättömän pieni, alle 5 -litran per 100km mennään koko ajan.
Tossa pari vk sitten pääsin ajamaan tuliterää A3 Audia ja vaikka sekin oli aivan mahtava auto ja erityisesti DSG:n toiminta on jotain ihan uskomattoman hienoa, niin silti mieluummin ajan omalla Bemulla, jotenkin tämä käy vaan niin paljon paremmin käteen ja kuljettajan paikan ergonomia on niin paljon parempi.
Ainakin F30:ssä akun lämpötilalla on vaikutusta, ei niinkään ulkolämpötilalla. Esim. Jos lähden kylmällä koneella lämpöisestä hallissa, niin start-stop on toiminnassa, mutta jos moottori on lämmin mutta auto pakkasessa pihalla, ei start-stop toimi. Tämä muuttui yhdessä ohjelmistopäivityksessä, eli jos sinullakin olisi tämä toiminta.JiiJii71 kirjoitti:Toinenkin onkelma - startstop ei suostunut tänään sammuttelemaan autoa vaikka ulkolämpötila huiteli jo tuolla seiskassa ja ajettuakin tuli kolmisensataa kilsaa pohjille. Oisko akku saanut siipeensä talven aikana?
Voi myös olla että akkusi on finaalissa jaauto tunnistaa alhaisen varaustason eikä käytä start-stoppia. Epäilen kuitenkin tuota kylmää akkua.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Minä olen huomannut kun pysähtyy esim.liikennevaloihin niin heti pys.jälkeen takarenkaista toinen ikään kuin muljahtaa eli liikahtaa vielä sen jälkeen vaikka auto pysähtynyt- ihan kuin kytkin tai jokin voimansiirron osa antaisi "löysiä" pys jälkeen. Tänään ongelma lisääntyi ja peräpäästä kuului kova pamaus paikoillaan ja toinen heti lähdön jälkeen, liikennevaloista - todella outoa. Ilmoitin asiasta yhdelle BMW huoltoneuvojalle ja jään odottamaan vastausta - 99% auto toimii ihan moitteetta mutta joissain tapauksissa käy nk. edellä sanoin
Itse en ole huomannut tuollaista omassani koskaan, voisiko jotain olla rikki, esim. mäkilähtöpidätin, perä tai esim. tukivarret tai vastaavat... Tiedä häntä. Toivottavasti ei.japi2010 kirjoitti:Minä olen huomannut kun pysähtyy esim.liikennevaloihin niin heti pys.jälkeen takarenkaista toinen ikään kuin muljahtaa eli liikahtaa vielä sen jälkeen vaikka auto pysähtynyt- ihan kuin kytkin tai jokin voimansiirron osa antaisi "löysiä" pys jälkeen. Tänään ongelma lisääntyi ja peräpäästä kuului kova pamaus paikoillaan ja toinen heti lähdön jälkeen, liikennevaloista - todella outoa. Ilmoitin asiasta yhdelle BMW huoltoneuvojalle ja jään odottamaan vastausta - 99% auto toimii ihan moitteetta mutta joissain tapauksissa käy nk. edellä sanoin
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Käsittääkseni F29, F30, F31-bemareissa on vakiona mäkilähtöpidätin mikä kuului esim. E90:ssä vakiovarusteena vain facelift mallia oleviin kuusimukisiin autoihin.japi2010 kirjoitti:EI ole mäkilähtöpidätintä. Seuraan nyt tilannetta ja vien pajalle jos ongelmat jatkuvat.
Bemarin mäkipidärin ei toimi käsitykseni mukaan tasamaalla kuten joidenkin uusien Audien. Testaa niitä bemmuja siten, että ajat ylämäkeen ja painat jarrun napakasti/terävästi pohjaan ja sitten otat jalan jarrulta pois. Jos auto pysyy siinä paikallaan kuin tikku paskassa, niin sulla on mäkipidätin. Jos taas ei pysy paikallaan vaan lähtee heti pyöriin ylöspäin, ei oo mäkipidätintä.
Mun mielestä mulla on ainakin mäkipidätin F30:ssa. Meinaan kun tulen parkkitalosta maanalta ylös ja painan jarrun terävästi paikallaan ja ota jalan pois, niin auto pysyy siinä puomilla vaikka en paina kokoajan jarrua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ainoa mitä ihmettelen on se, että eikö näissä F-sarjan nelivetoisissa henkilöautoissa ole enää alamäkihidastinta. E90/91-sarjoissa sille oli erillinen nappi ja F-sarjassa (esim. F30), niin ei mulla ainakaan oo alamäkihidastimen kytkentää varten mitään nappulaa. Kytkeytyykö se nykyisin jotenkin automaattisesti vai onko BMW poistanut sen koko toiminnon henkilöauto-malleistaan...