F20 viat ja ongelmat

F20, F21, F22, F23
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

:thuup: Ei muuta, kuin asianmukaista palautetta puljusta kyseisestä huolto-operaatiosta :thdw:

Nämä tuplakäynnit ovat nykyään aivan liian yleisiä jopa ihan perushuoltojen yhteydessä. Jos ei osia ole tilattava milloin mistäkin, niin sitten huollossa kämmätään jotain. Jälkimmäiseen saisivat kehittää jonkun huolellisuuskannustimen, jossa näistä tuplakäynneistä tulisi jotain pientä sanktiota ja jos ei sanottavaa ole, tulisi jotain ekstraa. Kun siellä ollaan vaan töissä, niin hirveästi ei asiat varmasti aina kiinnosta.
pikatsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
Auto: Octavia, Tulossa X1🤔

No nyt kuskin oven suhinat poissa kun lukkoa säädettiin vähän tiukemmalle. Kolmea muuta ovea ei sitten säädettykään joten eikun uudelleen huoltoon :mad: kyllä tää on vaikeaa...
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

TKU kirjoitti::thuup: Ei muuta, kuin asianmukaista palautetta puljusta kyseisestä huolto-operaatiosta :thdw:

Nämä tuplakäynnit ovat nykyään aivan liian yleisiä jopa ihan perushuoltojen yhteydessä. Jos ei osia ole tilattava milloin mistäkin, niin sitten huollossa kämmätään jotain. Jälkimmäiseen saisivat kehittää jonkun huolellisuuskannustimen, jossa näistä tuplakäynneistä tulisi jotain pientä sanktiota ja jos ei sanottavaa ole, tulisi jotain ekstraa. Kun siellä ollaan vaan töissä, niin hirveästi ei asiat varmasti aina kiinnosta.
Tuplakäynneistä(jos kämmäävät) voi kyllä neuvotella ko.liikkeen kanssa.
Itse asun aikas kaukana lähimmästä merkkikorjaamosta ja kerran pienen takuumaalauksen yhteydessä maalia oli levinnyt konehuoneen puolelle jonka tietenkin huomasin vasta muutaman viikon päästä kun kurkkasin sinne.
Kyllä merkkasivat tietoihin että hyvitetään seuraavassa huollossa reilusti.No,auto kumminkin vaihtui aikaisemmin ja tuo jäi käyttämättä...Mutta kannattaa mainita omista ylimääräisistä kustannuksista tullessa taas ylimääräiseen korjaukseen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

HC91 kirjoitti:Kun auto kohta puolin menee huoltoon, niin nämä ajattelin lapulle tulostaa:

1) Oranssi "no signal" teksti I-driven näytössä kun tulee muutama stoppi+auton lukitus pienen ajan sisään. Korjaantuu itekseen pitemmillä päiväunilla.
Joko käytit auton huollossa? Mikä oli kommentti no signal asiaan?

Mulla on tullut kolme kertaa no signal iDriveen ja ulkomaan sivustoilta löytyi aika paljon viittauksia ko ongelmaan. Mulla radio ja puhelin (bluetooth) toimivat normaalisti vaikka näyttö pimenee, mutta osalla tuntuu menevän radio mykäksi.

Korjausehdotuksena on ollut iDriven "resetointi" pitämällä radion virtanäppäintä pohjassa 30 sekuntia. Ainakaan F10:ssä ei auttanut
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Huivei kirjoitti:
HC91 kirjoitti:Kun auto kohta puolin menee huoltoon, niin nämä ajattelin lapulle tulostaa:

1) Oranssi "no signal" teksti I-driven näytössä kun tulee muutama stoppi+auton lukitus pienen ajan sisään. Korjaantuu itekseen pitemmillä päiväunilla.
Joko käytit auton huollossa? Mikä oli kommentti no signal asiaan?

Mulla on tullut kolme kertaa no signal iDriveen ja ulkomaan sivustoilta löytyi aika paljon viittauksia ko ongelmaan. Mulla radio ja puhelin (bluetooth) toimivat normaalisti vaikka näyttö pimenee, mutta osalla tuntuu menevän radio mykäksi.

Korjausehdotuksena on ollut iDriven "resetointi" pitämällä radion virtanäppäintä pohjassa 30 sekuntia. Ainakaan F10:ssä ei auttanut
Eikö sen pitäisi olla radion virtanäppäin ja eject-näppäin yhdessä pohjassa n.10sek tai yli, niin navi sammuu kauniisti kesken ajon. Tämä reset koskee lähinnä navijärjestelmää, ei itse autoa :)
- - -
masaola
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Elo 2012, 00:50
Auto: 116ia/2012

Tänään vaihdettiin takaiskarit ja päivitettiin softa. Muuten ok mutta auton ohjaus vetelee vieläkin omituisesti yli 80 km vauhdissa.Oli helppo verrata kun samanlainen 116i oli vaihtarina ja siinä samaa ongelmaa ei ilmennyt. Ensi viikolla uudelleen pajalle.En usko tuohon rengasongelmaan - mulla alla Michelinin nastat.
massive
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 02 Loka 2011, 17:32
Auto: F20 116iA 2012

Moi,

Kertokaapas nyt vasta-alkajalle, että toimiiko tuo iskarien vaihto ihan niin, että soittaa myyjälle (Laakkonen Herttoniemi) ja kertoo ongelmasta? Itsekin olen havaitsevinani pientä kolinaa auton takaosassa, kun ajelee lumen möykyttämillä teillä näin talviaikaan. Vai kuvittelenko vain kenties?

PS. ei ollut auton vika, mutta tulipahan ensimmäinen pikku haaveri koettua. Viikko pari takaperin ajoin hämärässä huomaamattani tiellä lojuneen jääkokkareen yli ikävin seurauksin: etupuskurin lähinnä maata olevat muoviosat olivat ottaneet iskua ja säpäleinä. Pajallehan se sitten on menossa. Kiitokset tiekunnossapidolle.
Kuva
mh77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Maalis 2012, 18:11
Auto: F20 118 iA business Sport -12

Kannattaa olla suoraan huoltoon yhteyksissä ja kertoa iskareista. Jos on takuuta jäljellä niin menevät kyllä vaihtoon. :thuup:
masaola
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Elo 2012, 00:50
Auto: 116ia/2012

Juu, Autokeskuksessa ainakin homma toimi ja iskarit vaihdettiin ilman ihmettelyä.
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Meidän F20:ssa ei oo penkit ruosteessa, luovutus oli 5.2.2013. Eikä kolise.
juteka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Joulu 2012, 19:15
Auto: F20 118d Business '11

Minkälaisia korjauksia on tehty vinkuvaan tuulettimeen liittyen kun puhallus on tuulilasille? ...Omituista on että ilmenee vain kylmänä...
pmp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Loka 2012, 15:26
Auto: F31 320 xDrive dA -14

F20 perus 116dA ollut nyt n. vajaan 4000 km ajossa ja kax ja puoli kuukautta sitten oli luovutus. Lueskelin noita vikoja ja ongelmia, tuolta ylempää ja ihmetellä täytyy. Mulla ei mitään valittamista, auto pelaa kuin unelma. Tietty harmittaa, kun olis joku dona ollut enemmän, niin tietty seuraava moottorikoko olisi ollut ehkä kuitenkin parempi. Mutta kyllä tämänikäinen yli 50-kymppinen hyvin ehtii tälläkin. Ei siis mitään kitinöitä eikä natinoita ja emäntäkin pyörittelee bemua jo kummasti. Automaatti on loistava ja kaikki pelaa. Vaikka ei ole lisävarusteena kuin mukavuuspaketti niin en voi valittaa. Ajattelin, että kai tänne voi kehu-kirjoituksiakin laittaa, kun enimmäkseen on porukoilla jos jonkinlaista vikaa. Sattuikohan mulle joku outo yksilö, ettei vielä ole mitään näkynyt. Eihän tuo nyt ole ollut ajossa kuin vasta muutaman kuukauden, mutta joskus tuntuu, ettei jonkun tartte ajaa kuin liikkeestä pihalle niin jo kaikenmaailman viat on ehtinyt jo esiintyä:)
Avatar
JiiJii71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 252
Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
Auto: keltainen tsekkiverrari
Paikkakunta: Imatra

pmp kirjoitti:F20 perus 116dA ollut nyt n. vajaan 4000 km ajossa ja kax ja puoli kuukautta sitten oli luovutus. Lueskelin noita vikoja ja ongelmia, tuolta ylempää ja ihmetellä täytyy. Mulla ei mitään valittamista, auto pelaa kuin unelma. Tietty harmittaa, kun olis joku dona ollut enemmän, niin tietty seuraava moottorikoko olisi ollut ehkä kuitenkin parempi. Mutta kyllä tämänikäinen yli 50-kymppinen hyvin ehtii tälläkin. Ei siis mitään kitinöitä eikä natinoita ja emäntäkin pyörittelee bemua jo kummasti. Automaatti on loistava ja kaikki pelaa. Vaikka ei ole lisävarusteena kuin mukavuuspaketti niin en voi valittaa. Ajattelin, että kai tänne voi kehu-kirjoituksiakin laittaa, kun enimmäkseen on porukoilla jos jonkinlaista vikaa. Sattuikohan mulle joku outo yksilö, ettei vielä ole mitään näkynyt. Eihän tuo nyt ole ollut ajossa kuin vasta muutaman kuukauden, mutta joskus tuntuu, ettei jonkun tartte ajaa kuin liikkeestä pihalle niin jo kaikenmaailman viat on ehtinyt jo esiintyä:)
No, miulla tulee 70tkm täyteen ja edelleen pelaa ongelmitta. Tai ei ihan, huomasin, että taustapeilissä oleva kaukovaloautomatiikan muovihärpäkkeet on jo tehtaalla kasattu väärin. Eipä taida tuota saada irti tuulilasia irroittamatta eli jos tuon takuuseen pyytäis korjaamaan saiskos sitten uuden lasin?

Toinenkin onkelma - startstop ei suostunut tänään sammuttelemaan autoa vaikka ulkolämpötila huiteli jo tuolla seiskassa ja ajettuakin tuli kolmisensataa kilsaa pohjille. Oisko akku saanut siipeensä talven aikana?
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
tuomas-82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:38
Auto: i3 60ah
Paikkakunta: Kerava

Oma auto on nyt 6kk vanha ja mittariin tulee ihan justiinsa 20tkm. Nyt viimeaikoina on alkanut kuulumaan narina/raahauksen ääni kun rattia kääntelee hiljaa ajettaessa. Auton seisoessa paikallaan rattia pyöritettäessä ääntä ei kuulu eikä aina ajettaessakaan eli aika mielenkiintoinen juttu, mitään mistään tietämättä veikkaisin, että ääni tulee ohjaustehostimesta. Jos ääni ei pahene, niin täytynee mainita asiasta vasta ekassa huollossa. Mitään muita vikoja tai häiriöitä ei ole ollut, eli auto on kyllä varsin laadukkaasti suunniteltu ja tehty.

Tuosta pikkuviasta huolimatta olen äärimmäisen tyytyväinen autoon, nyt vielä kun on kesärenkaat alla, niin ajettavuus on ihan huippuluokkaa ja tuolla päästelee ihan mielikseen niin mutkatiellä kun motarillakin. Automaatti toimii loistavasti, tehot riittää ihan ok ja kulutus on käsittämättömän pieni, alle 5 -litran per 100km mennään koko ajan.

Tossa pari vk sitten pääsin ajamaan tuliterää A3 Audia ja vaikka sekin oli aivan mahtava auto ja erityisesti DSG:n toiminta on jotain ihan uskomattoman hienoa, niin silti mieluummin ajan omalla Bemulla, jotenkin tämä käy vaan niin paljon paremmin käteen ja kuljettajan paikan ergonomia on niin paljon parempi.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

JiiJii71 kirjoitti:Toinenkin onkelma - startstop ei suostunut tänään sammuttelemaan autoa vaikka ulkolämpötila huiteli jo tuolla seiskassa ja ajettuakin tuli kolmisensataa kilsaa pohjille. Oisko akku saanut siipeensä talven aikana?
Ainakin F30:ssä akun lämpötilalla on vaikutusta, ei niinkään ulkolämpötilalla. Esim. Jos lähden kylmällä koneella lämpöisestä hallissa, niin start-stop on toiminnassa, mutta jos moottori on lämmin mutta auto pakkasessa pihalla, ei start-stop toimi. Tämä muuttui yhdessä ohjelmistopäivityksessä, eli jos sinullakin olisi tämä toiminta.

Voi myös olla että akkusi on finaalissa jaauto tunnistaa alhaisen varaustason eikä käytä start-stoppia. Epäilen kuitenkin tuota kylmää akkua.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Minä olen huomannut kun pysähtyy esim.liikennevaloihin niin heti pys.jälkeen takarenkaista toinen ikään kuin muljahtaa eli liikahtaa vielä sen jälkeen vaikka auto pysähtynyt- ihan kuin kytkin tai jokin voimansiirron osa antaisi "löysiä" pys jälkeen. Tänään ongelma lisääntyi ja peräpäästä kuului kova pamaus paikoillaan ja toinen heti lähdön jälkeen, liikennevaloista - todella outoa. Ilmoitin asiasta yhdelle BMW huoltoneuvojalle ja jään odottamaan vastausta - 99% auto toimii ihan moitteetta mutta joissain tapauksissa käy nk. edellä sanoin :thdw:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

japi2010 kirjoitti:Minä olen huomannut kun pysähtyy esim.liikennevaloihin niin heti pys.jälkeen takarenkaista toinen ikään kuin muljahtaa eli liikahtaa vielä sen jälkeen vaikka auto pysähtynyt- ihan kuin kytkin tai jokin voimansiirron osa antaisi "löysiä" pys jälkeen. Tänään ongelma lisääntyi ja peräpäästä kuului kova pamaus paikoillaan ja toinen heti lähdön jälkeen, liikennevaloista - todella outoa. Ilmoitin asiasta yhdelle BMW huoltoneuvojalle ja jään odottamaan vastausta - 99% auto toimii ihan moitteetta mutta joissain tapauksissa käy nk. edellä sanoin :thdw:
Itse en ole huomannut tuollaista omassani koskaan, voisiko jotain olla rikki, esim. mäkilähtöpidätin, perä tai esim. tukivarret tai vastaavat... Tiedä häntä. Toivottavasti ei.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

EI ole mäkilähtöpidätintä. Seuraan nyt tilannetta ja vien pajalle jos ongelmat jatkuvat.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

japi2010 kirjoitti:EI ole mäkilähtöpidätintä. Seuraan nyt tilannetta ja vien pajalle jos ongelmat jatkuvat.
Käsittääkseni F29, F30, F31-bemareissa on vakiona mäkilähtöpidätin mikä kuului esim. E90:ssä vakiovarusteena vain facelift mallia oleviin kuusimukisiin autoihin.

Bemarin mäkipidärin ei toimi käsitykseni mukaan tasamaalla kuten joidenkin uusien Audien. Testaa niitä bemmuja siten, että ajat ylämäkeen ja painat jarrun napakasti/terävästi pohjaan ja sitten otat jalan jarrulta pois. Jos auto pysyy siinä paikallaan kuin tikku paskassa, niin sulla on mäkipidätin. Jos taas ei pysy paikallaan vaan lähtee heti pyöriin ylöspäin, ei oo mäkipidätintä.

Mun mielestä mulla on ainakin mäkipidätin F30:ssa. Meinaan kun tulen parkkitalosta maanalta ylös ja painan jarrun terävästi paikallaan ja ota jalan pois, niin auto pysyy siinä puomilla vaikka en paina kokoajan jarrua.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ainoa mitä ihmettelen on se, että eikö näissä F-sarjan nelivetoisissa henkilöautoissa ole enää alamäkihidastinta. E90/91-sarjoissa sille oli erillinen nappi ja F-sarjassa (esim. F30), niin ei mulla ainakaan oo alamäkihidastimen kytkentää varten mitään nappulaa. Kytkeytyykö se nykyisin jotenkin automaattisesti vai onko BMW poistanut sen koko toiminnon henkilöauto-malleistaan...
Vastaa Viestiin