Auto kyllä varoittaa liian vähäisestä öljystä, mutta itse kyllä lisäilisin jo ennen auton kehoitusta, kuten itsekin teet, viimeistään kun pinta vähenee alarajaa.
Ihmetyttää vähän jos joudut lisäilemään öljyä jo 15 tkm:n jälkeen. Noihin ei paljon pitäisi tarvita lisäillä jos kaikki on kunnossa, tai näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa joku viisaampi.
Itselläni ajettu jo 18 tkm näillä öljyillä, ja 16 tkm jäljellä enkä ole lisäillyt enkä ajatellut lisätä. Eli noin 34-36 tkm samoilla öljyillä ja lisäämättä jos vaan onnistuu.
F20 viat ja ongelmat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Ei öljyn lisäys 15tkm jälkeen ole mitenkään epätavallista. Nykyisillä pitkillä huoltoväleillä on mielestäni jopa ihan suotavaa että moottoriin saa kaataa jossain vaiheessa tuoretta öljyä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 32
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
- Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R
Itsellä huomasin vastaavaa tänään. Ennen kuulunut mainiosti ja tänään rätisi ja pätki usealla kanavalla, ei kuitenkaan kaikilla. Bassotkin hävisivät tässä yksi päivä kokonaan ( H&K), mutta tulivat päivän päästä takaisin.tsix kirjoitti:Onko kellään ollut ongelmaa radion kuuluvuuden kanssa? Omassa autossani on alkanut hieman "rätisemään" on sitten mikä kanava tahansa käytössä..
En tiedä liittyykö nyt tähän ja onko tästä kyse, mutta joku sanoi että jos antennin liitos on heikentynyt, ei se pidä enää vettä vaan vettä pääsee sinne sisälle, ja että se aiheuttaisi tuon kuuluvuuden heikentymisen. Tiivistys voisi auttaa tai sitten antennivahvistimen vaihto.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Käytin tänään autoa vaihteeksi huollossa. Tällä kertaa syynä oli ilmastoinnin tuulettimen röpötys korkeilla kierroksilla. Sanoivat että niitä tuulettimia on aikaisemminkin vaihdettu ja pörinä tosiaankin korjaantui tuulettimen vaihdolla.
Toinen vika mikä autoa tällä kertaa kiusaa, on välillä pitkissä kaarteissa havaittava pykälä ohjauksessa kun on palauttamassa rattia suoraan. Tämä pykälä ei ole toistettavissa, vaan ilmenee satunnaisesti, yleensä moottoritiellä pitkissä kaarteissa. Tietokoneelta löytyi kuitenkin joku virheviesti liittyen tehostimeen, joten ajoivat tehostimen softat uudestaan sisään, saa nähdä auttoiko asiaan vai ei.
Toinen vika mikä autoa tällä kertaa kiusaa, on välillä pitkissä kaarteissa havaittava pykälä ohjauksessa kun on palauttamassa rattia suoraan. Tämä pykälä ei ole toistettavissa, vaan ilmenee satunnaisesti, yleensä moottoritiellä pitkissä kaarteissa. Tietokoneelta löytyi kuitenkin joku virheviesti liittyen tehostimeen, joten ajoivat tehostimen softat uudestaan sisään, saa nähdä auttoiko asiaan vai ei.
Ex: F20 118dA
- tommiristo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:28
- Auto: F30 316da
F20 120da
F25 Xdrive 2.0da
Auton apukuskin puoleisen takamatkustajan jalkatilan verhoilu kastui aivan läpimäräksi sadekelillä ajettaessa. Vein auton tänään Autosalpaan ja syy löytyi oven äänenvaimennuseristeen rikkoutumisesta. Myyjän mukaan äänenvaimennuseriste toimii äänenvaimennuksen lisäksi eristeenä, ettei sadevesi/ajossa roiskuva vesi pääse oven ja tiivisteen välistä valumaan sisäpuolelle, vaan se valuu valumarei-istä pihalle.
Älkää kysykö miten se vesi sinne oven sisään pääsee, mutta tämä oli kuulemma vikana. Uusi eriste meni tilaukseen ja auton pitäisi olla valmis ensi viikon loppupuolella. Ajellaan tässä nyt sen aikaa 520D -11 sijaisautolla, ei pöllömpi sekään
Vika ei olisi varmaan tullut pitkään aikaan muuten esille, mutta autoon mennessä siellä oli sellainen ummehtunut (kellarin) haju. Aloin sit yksi päivä kaivella paikkoja ja kun otin takatilan kumimaton ylös, niin sieltähän se vesi sit löytyi.
Älkää kysykö miten se vesi sinne oven sisään pääsee, mutta tämä oli kuulemma vikana. Uusi eriste meni tilaukseen ja auton pitäisi olla valmis ensi viikon loppupuolella. Ajellaan tässä nyt sen aikaa 520D -11 sijaisautolla, ei pöllömpi sekään
Vika ei olisi varmaan tullut pitkään aikaan muuten esille, mutta autoon mennessä siellä oli sellainen ummehtunut (kellarin) haju. Aloin sit yksi päivä kaivella paikkoja ja kun otin takatilan kumimaton ylös, niin sieltähän se vesi sit löytyi.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä vaan. Verrattuna edelliseen F10:iin niin antenni on selvä heikennys.tsix kirjoitti:Onko kellään ollut ongelmaa radion kuuluvuuden kanssa? Omassa autossani on alkanut hieman "rätisemään" on sitten mikä kanava tahansa käytössä..
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Omassani ei ole radion kuuluvuuden kanssa mitään ongelmaa.Ricracing kirjoitti:Kyllä vaan. Verrattuna edelliseen F10:iin niin antenni on selvä heikennys.tsix kirjoitti:Onko kellään ollut ongelmaa radion kuuluvuuden kanssa? Omassa autossani on alkanut hieman "rätisemään" on sitten mikä kanava tahansa käytössä..
Ex: F20 118dA
Jäähdytysnesteen määrää mittaava anturi meni takuuseen 11000 kilometrin kohdalla. Sen jälkeen on uusittu apulaitehihna, joka oli jostain kumman syystä vaurioitunut reunasta. Piti naputtavaa ääntä moottorin käydessä. Toivottavasti näillä remonteilla päästään nyt sitten seuraavaan viralliseen öljynvaihtohuoltoon.
Kyllä tämä alku on tehnyt melkoisen särön merkin laatumielikuvaan. Ikävää vioissa on vielä se, että korjaamolla joutuu juoksemaan useamman kerran, kun osia pitää aina tilata ja jne. Mikään ei hoidu kerralla.
Kyllä tämä alku on tehnyt melkoisen särön merkin laatumielikuvaan. Ikävää vioissa on vielä se, että korjaamolla joutuu juoksemaan useamman kerran, kun osia pitää aina tilata ja jne. Mikään ei hoidu kerralla.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Olisi tärkeää tietää mikä moottori- ja vuosimalli on kyseessä! Ole hyvä ja täytä tietosi, kiitos.tommiki kirjoitti:Jäähdytysnesteen määrää mittaava anturi meni takuuseen 11000 kilometrin kohdalla. Sen jälkeen on uusittu apulaitehihna, joka oli jostain kumman syystä vaurioitunut reunasta. Piti naputtavaa ääntä moottorin käydessä. Toivottavasti näillä remonteilla päästään nyt sitten seuraavaan viralliseen öljynvaihtohuoltoon.
Kyllä tämä alku on tehnyt melkoisen särön merkin laatumielikuvaan. Ikävää vioissa on vielä se, että korjaamolla joutuu juoksemaan useamman kerran, kun osia pitää aina tilata ja jne. Mikään ei hoidu kerralla.
Esim. nyt on Oulun seudulla Fordeja, Audi, Skoda ja muita folkkareita jouduttu korjaamaan nokkahihnan hajoamisen vuoksi. Ja se ei ole mikään ihan pikkujuttu ainakaan rahallisesti.
Bemareissa on ketju, mutta ymmärtänet mitä tarkoitan... Pitää olla tietoa tarkasti missä mallissa joku mättää!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Onkohan kellään ollut ongelmia vilkkujen kanssa? Huomasin juuri äsken että pelkääjän puoleisen peilin vilkku on pimeänä. Eikö sen pitäisi olla ledeillä toteutettu ja siten käytännössä ikuinen (tai ainakin kestää kauemmin kuin puolitoista vuotta)?
Tuollaista ei voine mitenkään itse vaihtaa vaan pitää viedä pajalle?
Tuollaista ei voine mitenkään itse vaihtaa vaan pitää viedä pajalle?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mikä auto- ja vuosimalli sulla on?massive kirjoitti:Onkohan kellään ollut ongelmia vilkkujen kanssa? Huomasin juuri äsken että pelkääjän puoleisen peilin vilkku on pimeänä. Eikö sen pitäisi olla ledeillä toteutettu ja siten käytännössä ikuinen (tai ainakin kestää kauemmin kuin puolitoista vuotta)? Tuollaista ei voine mitenkään itse vaihtaa vaan pitää viedä pajalle?
Mutta pajalle menee ja toivottavasti takuuseen, mikäli on mekaanisesti kunnossa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Edellisessä huollossa siis vaihdettiin tuulettimen moottori, jolla röpötys hävisi. Sen sijaan ohjauksen jumittuminen ei softapäivityksellä korjaantunut.
Samoin tuuletin on jälleen alkanut röpöttämään, eli kai se on vaihteeksi vietävä auto huoltoon.
Edelliseen Hondaan verrattuna tämä Baijerin ihme johtaa huoltokäynneissä tällä hetkellä 5-1.
Samoin tuuletin on jälleen alkanut röpöttämään, eli kai se on vaihteeksi vietävä auto huoltoon.
Edelliseen Hondaan verrattuna tämä Baijerin ihme johtaa huoltokäynneissä tällä hetkellä 5-1.
Ex: F20 118dA
F20 116iA 2012Ricracing kirjoitti:Mikä auto- ja vuosimalli sulla on?massive kirjoitti:Onkohan kellään ollut ongelmia vilkkujen kanssa? Huomasin juuri äsken että pelkääjän puoleisen peilin vilkku on pimeänä. Eikö sen pitäisi olla ledeillä toteutettu ja siten käytännössä ikuinen (tai ainakin kestää kauemmin kuin puolitoista vuotta)? Tuollaista ei voine mitenkään itse vaihtaa vaan pitää viedä pajalle?
Mutta pajalle menee ja toivottavasti takuuseen, mikäli on mekaanisesti kunnossa.
Pitäisi olla kyllä asiasta yhteydessä. Vielä en ole jaksanut firmaan soittaa, kun muut vilkut kuitenkin toimivat vaikka kyllähän vilkku ehdottomasti korjata pitää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 21 Maalis 2012, 18:11
- Auto: F20 118 iA business Sport -12
Pakko jälleen pitkästä aikaa kommentoida tänne vioista, joita ollut pitkin matkaa. Jos jotain kiinnostaa mitä aiemmin ollut löytyy kommentit tästä ketjusta.
Mutta asiaan. Syksyllä ollut auto jälleen korjattavana jäähdytinnesteiden kadottua paisuntasäiliöstä. Jälleen kerran vaihdettiin säiliötä (syyskuu) ja nesteet hävisivät tämän jälkeen myös. Uudelleen lokakuussa pajalle ja vika olikin letkupuolella, kun painetta oli laitettu tavallista enemmän järjestelmään, havaitsivat vuodon moottorin takana kulkevassa letkussa. No jälleen uusi aika marraskuulle ja ennen kuin auto ehti huoltoon laukesi vaihdelaatikosta joku tunnistin ja hinurilla pajalle, no nyt ajellaan sijaisautolla toistaseks kunnes oma auto valmis! Täytyy vissiin alkaa kattomaan uutta laitetta ku takuu menee tammikuussa umpeen ennen kuin hajoaa 1 kokonaan käsiin
Mutta asiaan. Syksyllä ollut auto jälleen korjattavana jäähdytinnesteiden kadottua paisuntasäiliöstä. Jälleen kerran vaihdettiin säiliötä (syyskuu) ja nesteet hävisivät tämän jälkeen myös. Uudelleen lokakuussa pajalle ja vika olikin letkupuolella, kun painetta oli laitettu tavallista enemmän järjestelmään, havaitsivat vuodon moottorin takana kulkevassa letkussa. No jälleen uusi aika marraskuulle ja ennen kuin auto ehti huoltoon laukesi vaihdelaatikosta joku tunnistin ja hinurilla pajalle, no nyt ajellaan sijaisautolla toistaseks kunnes oma auto valmis! Täytyy vissiin alkaa kattomaan uutta laitetta ku takuu menee tammikuussa umpeen ennen kuin hajoaa 1 kokonaan käsiin
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Laita tuo tieto tohon vasemman puoliseen palkkiin!massive kirjoitti:Mikä auto- ja vuosimalli sulla on?
F20 116iA 2012
Pitäisi olla kyllä asiasta yhteydessä. Vielä en ole jaksanut firmaan soittaa, kun muut vilkut kuitenkin toimivat vaikka kyllähän vilkku ehdottomasti korjata pitää.
Ja tottakai sun pitää asiasta valittaa ja vaatia se kunnostus. Takuu hoitaa sen!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
No sulla on kyllä oikea maanatai auto Mitä vuosimallia? Laita tieto tohon vasemmanpuoliseen palkkiin, kiitos.mh77 kirjoitti:Pakko jälleen pitkästä aikaa kommentoida tänne vioista, joita ollut pitkin matkaa. Jos jotain kiinnostaa mitä aiemmin ollut löytyy kommentit tästä ketjusta.
Mutta asiaan. Syksyllä ollut auto jälleen korjattavana jäähdytinnesteiden kadottua paisuntasäiliöstä. Jälleen kerran vaihdettiin säiliötä (syyskuu) ja nesteet hävisivät tämän jälkeen myös. Uudelleen lokakuussa pajalle ja vika olikin letkupuolella, kun painetta oli laitettu tavallista enemmän järjestelmään, havaitsivat vuodon moottorin takana kulkevassa letkussa. No jälleen uusi aika marraskuulle ja ennen kuin auto ehti huoltoon laukesi vaihdelaatikosta joku tunnistin ja hinurilla pajalle, no nyt ajellaan sijaisautolla toistaseks kunnes oma auto valmis! Täytyy vissiin alkaa kattomaan uutta laitetta ku takuu menee tammikuussa umpeen ennen kuin hajoaa 1 kokonaan käsiin
Vaadi uutta autoa tai kaupan peruuttamista!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.