F20 viat ja ongelmat

F20, F21, F22, F23
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Auto kyllä varoittaa liian vähäisestä öljystä, mutta itse kyllä lisäilisin jo ennen auton kehoitusta, kuten itsekin teet, viimeistään kun pinta vähenee alarajaa.

Ihmetyttää vähän jos joudut lisäilemään öljyä jo 15 tkm:n jälkeen. Noihin ei paljon pitäisi tarvita lisäillä jos kaikki on kunnossa, tai näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa joku viisaampi.

Itselläni ajettu jo 18 tkm näillä öljyillä, ja 16 tkm jäljellä enkä ole lisäillyt enkä ajatellut lisätä. ;) Eli noin 34-36 tkm samoilla öljyillä ja lisäämättä jos vaan onnistuu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Ei öljyn lisäys 15tkm jälkeen ole mitenkään epätavallista. Nykyisillä pitkillä huoltoväleillä on mielestäni jopa ihan suotavaa että moottoriin saa kaataa jossain vaiheessa tuoretta öljyä.
tsix
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Elo 2013, 07:56
Auto: F11 523i-11
ex.e46M3,e46 330Ci clubsport,F20

Onko kellään ollut ongelmaa radion kuuluvuuden kanssa? Omassa autossani on alkanut hieman "rätisemään" on sitten mikä kanava tahansa käytössä..
Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

tsix kirjoitti:Onko kellään ollut ongelmaa radion kuuluvuuden kanssa? Omassa autossani on alkanut hieman "rätisemään" on sitten mikä kanava tahansa käytössä..
Itsellä huomasin vastaavaa tänään. Ennen kuulunut mainiosti ja tänään rätisi ja pätki usealla kanavalla, ei kuitenkaan kaikilla. Bassotkin hävisivät tässä yksi päivä kokonaan ( H&K), mutta tulivat päivän päästä takaisin. :conf:
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Samaa olen huomannut joskus sateisella kelillä
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

En tiedä liittyykö nyt tähän ja onko tästä kyse, mutta joku sanoi että jos antennin liitos on heikentynyt, ei se pidä enää vettä vaan vettä pääsee sinne sisälle, ja että se aiheuttaisi tuon kuuluvuuden heikentymisen. Tiivistys voisi auttaa tai sitten antennivahvistimen vaihto.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Käytin tänään autoa vaihteeksi huollossa. Tällä kertaa syynä oli ilmastoinnin tuulettimen röpötys korkeilla kierroksilla. Sanoivat että niitä tuulettimia on aikaisemminkin vaihdettu ja pörinä tosiaankin korjaantui tuulettimen vaihdolla.

Toinen vika mikä autoa tällä kertaa kiusaa, on välillä pitkissä kaarteissa havaittava pykälä ohjauksessa kun on palauttamassa rattia suoraan. Tämä pykälä ei ole toistettavissa, vaan ilmenee satunnaisesti, yleensä moottoritiellä pitkissä kaarteissa. Tietokoneelta löytyi kuitenkin joku virheviesti liittyen tehostimeen, joten ajoivat tehostimen softat uudestaan sisään, saa nähdä auttoiko asiaan vai ei.
Ex: F20 118dA
Avatar
tommiristo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:28
Auto: F30 316da
F20 120da
F25 Xdrive 2.0da

Auton apukuskin puoleisen takamatkustajan jalkatilan verhoilu kastui aivan läpimäräksi sadekelillä ajettaessa. Vein auton tänään Autosalpaan ja syy löytyi oven äänenvaimennuseristeen rikkoutumisesta. Myyjän mukaan äänenvaimennuseriste toimii äänenvaimennuksen lisäksi eristeenä, ettei sadevesi/ajossa roiskuva vesi pääse oven ja tiivisteen välistä valumaan sisäpuolelle, vaan se valuu valumarei-istä pihalle.

Älkää kysykö miten se vesi sinne oven sisään pääsee, mutta tämä oli kuulemma vikana. Uusi eriste meni tilaukseen ja auton pitäisi olla valmis ensi viikon loppupuolella. Ajellaan tässä nyt sen aikaa 520D -11 sijaisautolla, ei pöllömpi sekään :)

Vika ei olisi varmaan tullut pitkään aikaan muuten esille, mutta autoon mennessä siellä oli sellainen ummehtunut (kellarin) haju. Aloin sit yksi päivä kaivella paikkoja ja kun otin takatilan kumimaton ylös, niin sieltähän se vesi sit löytyi.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

tsix kirjoitti:Onko kellään ollut ongelmaa radion kuuluvuuden kanssa? Omassa autossani on alkanut hieman "rätisemään" on sitten mikä kanava tahansa käytössä..
Kyllä vaan. Verrattuna edelliseen F10:iin niin antenni on selvä heikennys.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Ricracing kirjoitti:
tsix kirjoitti:Onko kellään ollut ongelmaa radion kuuluvuuden kanssa? Omassa autossani on alkanut hieman "rätisemään" on sitten mikä kanava tahansa käytössä..
Kyllä vaan. Verrattuna edelliseen F10:iin niin antenni on selvä heikennys.
Omassani ei ole radion kuuluvuuden kanssa mitään ongelmaa.
Ex: F20 118dA
tommiki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Loka 2013, 15:03

Jäähdytysnesteen määrää mittaava anturi meni takuuseen 11000 kilometrin kohdalla. Sen jälkeen on uusittu apulaitehihna, joka oli jostain kumman syystä vaurioitunut reunasta. Piti naputtavaa ääntä moottorin käydessä. Toivottavasti näillä remonteilla päästään nyt sitten seuraavaan viralliseen öljynvaihtohuoltoon.

Kyllä tämä alku on tehnyt melkoisen särön merkin laatumielikuvaan. Ikävää vioissa on vielä se, että korjaamolla joutuu juoksemaan useamman kerran, kun osia pitää aina tilata ja jne. Mikään ei hoidu kerralla.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

tommiki kirjoitti:Jäähdytysnesteen määrää mittaava anturi meni takuuseen 11000 kilometrin kohdalla. Sen jälkeen on uusittu apulaitehihna, joka oli jostain kumman syystä vaurioitunut reunasta. Piti naputtavaa ääntä moottorin käydessä. Toivottavasti näillä remonteilla päästään nyt sitten seuraavaan viralliseen öljynvaihtohuoltoon.

Kyllä tämä alku on tehnyt melkoisen särön merkin laatumielikuvaan. Ikävää vioissa on vielä se, että korjaamolla joutuu juoksemaan useamman kerran, kun osia pitää aina tilata ja jne. Mikään ei hoidu kerralla.
Olisi tärkeää tietää mikä moottori- ja vuosimalli on kyseessä! Ole hyvä ja täytä tietosi, kiitos.

Esim. nyt on Oulun seudulla Fordeja, Audi, Skoda ja muita folkkareita jouduttu korjaamaan nokkahihnan hajoamisen vuoksi. Ja se ei ole mikään ihan pikkujuttu ainakaan rahallisesti.

Bemareissa on ketju, mutta ymmärtänet mitä tarkoitan... Pitää olla tietoa tarkasti missä mallissa joku mättää!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
massive
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 02 Loka 2011, 17:32
Auto: F20 116iA 2012

Onkohan kellään ollut ongelmia vilkkujen kanssa? Huomasin juuri äsken että pelkääjän puoleisen peilin vilkku on pimeänä. Eikö sen pitäisi olla ledeillä toteutettu ja siten käytännössä ikuinen (tai ainakin kestää kauemmin kuin puolitoista vuotta)?

Tuollaista ei voine mitenkään itse vaihtaa vaan pitää viedä pajalle?
Kuva
Anders
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Touko 2013, 14:22
Auto: F20 120d xDrive

F20 120d xDrive 24000km, 6 kk, kaksoismassavauhtipyörä vaihtoon. Alkoi tyhjäkäynnillä ja 1400-1500 kierroksilla täristämään.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

massive kirjoitti:Onkohan kellään ollut ongelmia vilkkujen kanssa? Huomasin juuri äsken että pelkääjän puoleisen peilin vilkku on pimeänä. Eikö sen pitäisi olla ledeillä toteutettu ja siten käytännössä ikuinen (tai ainakin kestää kauemmin kuin puolitoista vuotta)? Tuollaista ei voine mitenkään itse vaihtaa vaan pitää viedä pajalle?
Mikä auto- ja vuosimalli sulla on?

Mutta pajalle menee ja toivottavasti takuuseen, mikäli on mekaanisesti kunnossa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Edellisessä huollossa siis vaihdettiin tuulettimen moottori, jolla röpötys hävisi. Sen sijaan ohjauksen jumittuminen ei softapäivityksellä korjaantunut.
Samoin tuuletin on jälleen alkanut röpöttämään, eli kai se on vaihteeksi vietävä auto huoltoon.
Edelliseen Hondaan verrattuna tämä Baijerin ihme johtaa huoltokäynneissä tällä hetkellä 5-1.
Ex: F20 118dA
massive
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 02 Loka 2011, 17:32
Auto: F20 116iA 2012

Ricracing kirjoitti:
massive kirjoitti:Onkohan kellään ollut ongelmia vilkkujen kanssa? Huomasin juuri äsken että pelkääjän puoleisen peilin vilkku on pimeänä. Eikö sen pitäisi olla ledeillä toteutettu ja siten käytännössä ikuinen (tai ainakin kestää kauemmin kuin puolitoista vuotta)? Tuollaista ei voine mitenkään itse vaihtaa vaan pitää viedä pajalle?
Mikä auto- ja vuosimalli sulla on?

Mutta pajalle menee ja toivottavasti takuuseen, mikäli on mekaanisesti kunnossa.
F20 116iA 2012

Pitäisi olla kyllä asiasta yhteydessä. Vielä en ole jaksanut firmaan soittaa, kun muut vilkut kuitenkin toimivat vaikka kyllähän vilkku ehdottomasti korjata pitää.
Kuva
mh77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Maalis 2012, 18:11
Auto: F20 118 iA business Sport -12

Pakko jälleen pitkästä aikaa kommentoida tänne vioista, joita ollut pitkin matkaa. Jos jotain kiinnostaa mitä aiemmin ollut löytyy kommentit tästä ketjusta.
Mutta asiaan. Syksyllä ollut auto jälleen korjattavana jäähdytinnesteiden kadottua paisuntasäiliöstä. Jälleen kerran vaihdettiin säiliötä (syyskuu) ja nesteet hävisivät tämän jälkeen myös. Uudelleen lokakuussa pajalle ja vika olikin letkupuolella, kun painetta oli laitettu tavallista enemmän järjestelmään, havaitsivat vuodon moottorin takana kulkevassa letkussa. No jälleen uusi aika marraskuulle ja ennen kuin auto ehti huoltoon laukesi vaihdelaatikosta joku tunnistin ja hinurilla pajalle, :curse: no nyt ajellaan sijaisautolla toistaseks kunnes oma auto valmis! Täytyy vissiin alkaa kattomaan uutta laitetta ku takuu menee tammikuussa umpeen ennen kuin hajoaa 1 kokonaan käsiin :sick:
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

massive kirjoitti:Mikä auto- ja vuosimalli sulla on?
F20 116iA 2012
Pitäisi olla kyllä asiasta yhteydessä. Vielä en ole jaksanut firmaan soittaa, kun muut vilkut kuitenkin toimivat vaikka kyllähän vilkku ehdottomasti korjata pitää.
Laita tuo tieto tohon vasemman puoliseen palkkiin!

Ja tottakai sun pitää asiasta valittaa ja vaatia se kunnostus. Takuu hoitaa sen!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

mh77 kirjoitti:Pakko jälleen pitkästä aikaa kommentoida tänne vioista, joita ollut pitkin matkaa. Jos jotain kiinnostaa mitä aiemmin ollut löytyy kommentit tästä ketjusta.
Mutta asiaan. Syksyllä ollut auto jälleen korjattavana jäähdytinnesteiden kadottua paisuntasäiliöstä. Jälleen kerran vaihdettiin säiliötä (syyskuu) ja nesteet hävisivät tämän jälkeen myös. Uudelleen lokakuussa pajalle ja vika olikin letkupuolella, kun painetta oli laitettu tavallista enemmän järjestelmään, havaitsivat vuodon moottorin takana kulkevassa letkussa. No jälleen uusi aika marraskuulle ja ennen kuin auto ehti huoltoon laukesi vaihdelaatikosta joku tunnistin ja hinurilla pajalle, :curse: no nyt ajellaan sijaisautolla toistaseks kunnes oma auto valmis! Täytyy vissiin alkaa kattomaan uutta laitetta ku takuu menee tammikuussa umpeen ennen kuin hajoaa 1 kokonaan käsiin :sick:
No sulla on kyllä oikea maanatai auto :thdw: Mitä vuosimallia? Laita tieto tohon vasemmanpuoliseen palkkiin, kiitos.
Vaadi uutta autoa tai kaupan peruuttamista!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin