F20 viat ja ongelmat
Rallattava vai rämisevä? Ettei olisi se perinteinen turbon suojan kolina. Ric:llä hoitui vääntämällä turbon lämpösuojaa kauemmaksi esteestä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Lainaanpa itseäni kun löytyi tähän natinaan syy/ paikka. Äänihän kuulostaa tulevan ovesta tai kojelaudasta mutta tuleekin kuskinpuoleisen aurinkoläpän alta. Meteli alkaa usein kun läpän kääntää alas ja loppuu kun kädellä painaa läpän paikkaa katosta tai nostaa läpän takaisin ylös.3vo kirjoitti:Laitetaampas tämä tännekin 2014 F20 116i 5D pitää perus japsiromun tyylistä natinaa/ rapinaa kuljettajan puoleisesta ovesta. Todella hankala paikantaa mistä tulee. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja onko löytynyt yleispätevää ratkaisua ongelmaan? Huollossahan nämä äänet aina katoaa tai saa pelkkää valohoitoa...
Toinen rasittava ongelma tuli myös mieleen, eli lasinpyyhkijöiden ääntely ja kuskin näkökenttään jäävä kohta joka ei tahdo pyyhkiintyä täysin kuivaksi millään. Autolla ajettu reilu 8000km ja pyyhkijät sekä lasi putsattu raakaa lasolia käyttämällä. Pesuaineena sininen Lasoli n. 50/50 sekoituksella. Eipä ole aiemmin ollut vastaavaa ongelmaa yhdessäkään BMW:ssäni
Täytyy painella huoltoon tämän tiedon kanssa ja laittaa pojat hommiin...
Tuo lasinpyyhkijä/ paskavana ongelma on korjaantunut ainakin hetkeksi kun vaihdoin uudet Boschin sulat orkkisten tilalle. Nuo uudetkin kyllä pitää välillä pirun ärsyttävää kirskuntaa...
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
116iA moottori vapisee tyhjäkäynnillä, esim. liikennevaloissa. Tuntuu ja näkyy heiluntana sisällä.
Ei mielestäni tehnyt sitä aikaisemmin. Ajettu nyt 119000km
Onko muilla vastaavaa? Pitäisikö mennä huoltoon saamaan valohoitoa?
Ei mielestäni tehnyt sitä aikaisemmin. Ajettu nyt 119000km
Onko muilla vastaavaa? Pitäisikö mennä huoltoon saamaan valohoitoa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
- Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013
Sama ongelma tuli kun paperia ja lasinpesuainetta käyttäen putsasin pyyhkijät. Kannattanee jättää likaiseksi?3vo kirjoitti:Tuo lasinpyyhkijä/ paskavana ongelma on korjaantunut ainakin hetkeksi kun vaihdoin uudet Boschin sulat orkkisten tilalle. Nuo uudetkin kyllä pitää välillä pirun ärsyttävää kirskuntaa...3vo kirjoitti: Toinen rasittava ongelma tuli myös mieleen, eli lasinpyyhkijöiden ääntely ja kuskin näkökenttään jäävä kohta joka ei tahdo pyyhkiintyä täysin kuivaksi millään. Autolla ajettu reilu 8000km ja pyyhkijät sekä lasi putsattu raakaa lasolia käyttämällä. Pesuaineena sininen Lasoli n. 50/50 sekoituksella. Eipä ole aiemmin ollut vastaavaa ongelmaa yhdessäkään BMW:ssäni
Samoin tyhjäkäynnin vavahteluja on havaittavissa. En ole huollossa käyttänyt. Kerro jos saat vastauksen.Jokerdef kirjoitti:
Eilen vielä huomasin, että turbon suojakuori on alkanut rämisemään. Täytyy koittaa väännellä jos se auttaa. Ääni on sellainen, ettei sitä huomaa kun ovi on kiinni.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä se vähäksi aikaa hävisi, mutta on taas tuttu ilmiö mun EU6 autossa.salmol kirjoitti:Rallattava vai rämisevä? Ettei olisi se perinteinen turbon suojan kolina. Ric:llä hoitui vääntämällä turbon lämpösuojaa kauemmaksi esteestä.
Olishan se pitänyt tietää, ei mitään vikaa voi korjata vääntämällä. Rakennevikahan se on!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Noniin. Autosta vaihettu puolapaketti ja tulpat. Vika väheni vaan ei poistunut. Seuraavaksi polttoaineen puhdistusaineet (BMW oma aine) ja ei apua. Lopulta kokeilin ajaa tankin aivan tyhjäksi ja tankkasin eri merkkistä polttoainetta.Jokerdef kirjoitti:116iA moottori vapisee tyhjäkäynnillä, esim. liikennevaloissa. Tuntuu ja näkyy heiluntana sisällä.
Ei mielestäni tehnyt sitä aikaisemmin. Ajettu nyt 119000km
Onko muilla vastaavaa? Pitäisikö mennä huoltoon saamaan valohoitoa?
Hiljalleen hiipuen kaikki tutinat ja vapinat ovat kadonneet.
Eli teille joilla on sama ongelma: VÄLTTÄKÄÄ TEBOILIN BENSAA. Molemmat 95E10 ja 98E5 kokeiltu, ja palokatkoksia. Nyt nesteen bensaa 98E5 tankissa ja käy kuin kissa. En ole aikaisemmissa (VW ryhmää) autoissani moista nikottelua bensan suhteen havainnut, mutta pääasia että ongelma poistui.
Jokerdef kirjoitti:Lopulta kokeilin ajaa tankin aivan tyhjäksi ja tankkasin eri merkkistä polttoainetta.
Hiljalleen hiipuen kaikki tutinat ja vapinat ovat kadonneet.
Eli teille joilla on sama ongelma: VÄLTTÄKÄÄ TEBOILIN BENSAA. Molemmat 95E10 ja 98E5 kokeiltu, ja palokatkoksia. Nyt nesteen bensaa 98E5 tankissa ja käy kuin kissa. En ole aikaisemmissa (VW ryhmää) autoissani moista nikottelua bensan suhteen havainnut, mutta pääasia että ongelma poistui.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
vm 2013 120D: Ajoneuvon sisälämpötila vaihtelee (autom. ilmastointi). Useimmiten esim. 20 asteen lämpötila-asetusta pitää matka-ajossa laskea jopa 17 asteeseen (siis nyt talvella), sillä autoon tulee sisälle liian kuuma.
Autossa on myös webasto ja vielä on hieman epävarmaa, riippuvatko nämä jotenkin toisiinsa.
Onko mitään hajuakaan mistä voisi johtua / mitä tehdä tuolle?
Autossa on myös webasto ja vielä on hieman epävarmaa, riippuvatko nämä jotenkin toisiinsa.
Onko mitään hajuakaan mistä voisi johtua / mitä tehdä tuolle?
Missä asennossa kojelaudan suuttimien lämpösäädin on? Vai eikö se toimi?
Sillä saa halutessaan viileämpää ilmaa esim. naamalle tai vastaavasti lämpövastuksien avulla lämpimämpää ilmaa, vaikka kone ei olisi vielä lämmin.
Jos säädin on puolivälissä eli sinisen ja punaisen välissä, ei lämpötilan pitäisi kyllä kovin paljon vaihdella matka-ajossa. Miltäs jäähdytysnesteen lämmöt (piilovalikosta) näyttää? Olisiko termostaatit jo rentoutuneet?
Sillä saa halutessaan viileämpää ilmaa esim. naamalle tai vastaavasti lämpövastuksien avulla lämpimämpää ilmaa, vaikka kone ei olisi vielä lämmin.
Jos säädin on puolivälissä eli sinisen ja punaisen välissä, ei lämpötilan pitäisi kyllä kovin paljon vaihdella matka-ajossa. Miltäs jäähdytysnesteen lämmöt (piilovalikosta) näyttää? Olisiko termostaatit jo rentoutuneet?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Oliko F20:ssa valikoissa käyttäjävalintaa takalasinpyyhkimelle, ettei se pyyhkäise lasia peruutusvaihteen kytkennän yhteydessä silloin, jos etuviipperöt on automaatilla? Joskus mulla oli A3 ja oli melko ikävän kuuloista rouhintaa, kun pyyhin raapi pitkin kuivaa ja hiekkaista lasia.
Eipä taida pyyhkiä automaattisesti, vaikka haluaisi peruutettaessa. Vai on tosiaan sinulla näin?Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Oliko F20:ssa valikoissa käyttäjävalintaa takalasinpyyhkimelle, ettei se pyyhkäise lasia peruutusvaihteen kytkennän yhteydessä silloin, jos etuviipperöt on automaatilla? Joskus mulla oli A3 ja oli melko ikävän kuuloista rouhintaa, kun pyyhin raapi pitkin kuivaa ja hiekkaista lasia.
Ei ainakaan minulla. Hyvä juttu.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Ei ole vielä edes koko kulkuneuvoa. Kunhan hätäilen nyt vaan etukäteen, että mitä pitää mahdollisesti pyytää konfaamaan ennen luovutusta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2015, 18:46
- Auto: F20 LCI 120da X-Drive 2015
Ei pyyhi automaattisesti, itse pitää vivusta vääntää.
Tänään huomattua:traveller kirjoitti:Missä asennossa kojelaudan suuttimien lämpösäädin on? Vai eikö se toimi?
Sillä saa halutessaan viileämpää ilmaa esim. naamalle tai vastaavasti lämpövastuksien avulla lämpimämpää ilmaa, vaikka kone ei olisi vielä lämmin.
Jos säädin on puolivälissä eli sinisen ja punaisen välissä, ei lämpötilan pitäisi kyllä kovin paljon vaihdella matka-ajossa. Miltäs jäähdytysnesteen lämmöt (piilovalikosta) näyttää? Olisiko termostaatit jo rentoutuneet?
- Ei vaikutusta, onko ilmastointilaite auto vai manual tilassa.
- 45min pysähdyksen jälkeen puhalsi yläräppänöistä pelkkää kuumaa vivun asennosta huolimatta.
On tullut taas tuskailtua tuon typerän lämmönsäädön kanssa. Talvella ajelen enimmäkseen ilmastointi pois päältä kun lähden lämpimästä tallista niin ei ole huurtumis-ongelmaa.
Jokatapauksessa ongelma on sama ilmastoinnilla tai ilman. Talvella ei onnistu lämpötilan säätäminen auto asetuksella 20-22 asteen välillä niin ettei varpaat kiehu. Aivan sama miten kojelaudan rullapyörää kääntää, aina tulee liiän kuumaa varpaille?! Ilmastointi päälläkin jos rullapyörä on yhtään punaisen puolella, varpaille tulee liiän kuumaa. Sitten kun lämpötilan laskee 19c niin varpailla on siedettävää. Tässä vaiheessa autossa on muuten liiän kylmä.
Onkos tähän mitään ideoita??
Jokatapauksessa ongelma on sama ilmastoinnilla tai ilman. Talvella ei onnistu lämpötilan säätäminen auto asetuksella 20-22 asteen välillä niin ettei varpaat kiehu. Aivan sama miten kojelaudan rullapyörää kääntää, aina tulee liiän kuumaa varpaille?! Ilmastointi päälläkin jos rullapyörä on yhtään punaisen puolella, varpaille tulee liiän kuumaa. Sitten kun lämpötilan laskee 19c niin varpailla on siedettävää. Tässä vaiheessa autossa on muuten liiän kylmä.
Onkos tähän mitään ideoita??
Käytättekö automaatti-asetusta? Itse olen F30:n kanssa siirtynyt manuaaliasetuksiin kun tuo automaattiasetus ei oikein osaa hommiaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2015, 18:46
- Auto: F20 LCI 120da X-Drive 2015
Minun 120d lämpenee aluksi aika paljon, sitten lämpötila tasaantuu. Ihan rauhassa voi käytellä automaatti-asetusta. Sama oli vanhassa E60:ssä, en muista koskaan vaihtaneeni asetusta, ei ollut tarvis.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Jokerdef: Teboil on ryssäläinen firma, joten en ikinä käy siellä!
Automaatti ilmastoinnilla mennään ja AC päällä koko ajan 23 C.
Aina on toiminut, paitsi -10 F10:ssä jolloin flekti piti ylimääräistä ääntä.
Korjattiin takuuhuollossa.
Takalasin pyyhin toimii niin kuin haluat. Päälle se ei jää auton sammutuksen jälkeen.
Automaatti ilmastoinnilla mennään ja AC päällä koko ajan 23 C.
Aina on toiminut, paitsi -10 F10:ssä jolloin flekti piti ylimääräistä ääntä.
Korjattiin takuuhuollossa.
Takalasin pyyhin toimii niin kuin haluat. Päälle se ei jää auton sammutuksen jälkeen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Vajaa 60tuhatta ajettu vm. 2012 F20 116i automaatilla rupeaa nykimään kesken ajon. Katselin vikakoodeja ja näyttäs liitteen mukaisilta. Kyllä tuo huoltoon menee, mutta liekköhän mitään vakavaa?
- Liitteet
-
- vikakoodit.png (23.34 KiB) Katsottu 11317 kertaa