Tuo ei huoltoa vaadi vaan pidempia ajolenkkejä tai sitten akkulaturin. Ottaa huonosti virtaa kylmänä vastaan ja jos ajolenkit ovat muutaman kilometrin mittaisia ja ajetaan kaikki lämmittimet päällä, niin akku yksinkertaisesti purkaa työmatkalla enemmän kuin lataa. Jos et lataa sitä, niin joku aamu se ei enää käynnisty.
F20 viat ja ongelmat
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
- Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16) - Paikkakunta: Helsinki
Nuo kaikki ongelmat ratkeavat näppäämällä sen sportin päälle. Ei emmi eikä tarvii hermostua siihen startstoppiinkaan. Ja autokin on paljon mukavampi ja ohjaus tarkempi. Se comfort arpoo sen verran kaasun polkasulla etten uskalla esim motarin sekaan muuta kun sportilla. Ja startstop ei ole muuten sekoillut mutta siitä ottaa nokkiinsa, jos joutuu kärkkymään risteyksessä ja sammuttaa lopulta koko vehkeen että mä en sitä enää käytä kaupungissa tästä syystä. Se on kyllä käyty huollossa katsomassa että kunnossa on. Sitä hyppimistä teki joskus myös sammuttaessa mutta eipä siitäkään löytynyt vikaa. Tietokone vaan ajajan liikkeistä jäljessä. Tämäkin ratkennut ihan sillä että sportti päälle ja ajamisen iloa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Sport asennon vaikutus ohjaukseen on sama kun -20 pakkasilla, tahmeus lisääntyy ja ohjaus menee tasaisen raskaaksi. Tämä tekee sen ongelman että ohjauksesta tule puuromainen, ei keskitä kunnolla eikä palauta ohjausta nopeasti. Joissain autoissa on sport ohjaus osattu tehdä eri tavalla joka lisää ohjauksen tunnokkuutta, kääntösuuntaan jäykkyyttä lisää mutta palautuspuoli pidetään löysempänä. Tällä saadaan tunnokas ohjausvaste mutta nopeissa korjauksessa ratti ei laita vastaan puuromaisuudellaan ja keskittää pyörät menosuuntaan joka on toivottu ominaisuus kun ajetaan mutkat vinossa. Toivottavasti kesärenkailla tilanne muuttuu parempaan.
No, nämä nyt on ehkä enemmänkin henkilökohtaisia mietteitä ja nyasseja ilman suurempaa draamaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
- Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16) - Paikkakunta: Helsinki
Eri mieltä. Esim mutkasella maantiellä ihan ehdottomasti parempi ja rennompi ajaa sportilla kun comfortilla. Siis puhun nyt siitä sport nappulasta, en vaihteen sportista. Se vaihde ei muuta ohjausta.*Ari* kirjoitti: ↑26 Helmi 2018, 21:18Sport asennon vaikutus ohjaukseen on sama kun -20 pakkasilla, tahmeus lisääntyy ja ohjaus menee tasaisen raskaaksi. Tämä tekee sen ongelman että ohjauksesta tule puuromainen, ei keskitä kunnolla eikä palauta ohjausta nopeasti. Joissain autoissa on sport ohjaus osattu tehdä eri tavalla joka lisää ohjauksen tunnokkuutta, kääntösuuntaan jäykkyyttä lisää mutta palautuspuoli pidetään löysempänä. Tällä saadaan tunnokas ohjausvaste mutta nopeissa korjauksessa ratti ei laita vastaan puuromaisuudellaan ja keskittää pyörät menosuuntaan joka on toivottu ominaisuus kun ajetaan mutkat vinossa. Toivottavasti kesärenkailla tilanne muuttuu parempaan.
No, nämä nyt on ehkä enemmänkin henkilökohtaisia mietteitä ja nyasseja ilman suurempaa draamaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Jos tarkoitat sport vaihteella manuaalia niin sitä en juurikaan käytä vaan ajelen automaatilla. Kuten mainitsin, ei tästä kannata tehdä suurempaa draama, nämä on niitä pieniä nyasseja jotka tulee toisille herkemmin esille kun toisille ja siksi esim. lehtien testiajoissa on useampi kuski ja jokaiselta saattaa tulla erilainen mielipide jostain asiasta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
- Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015 - Paikkakunta: Loviisa
Jos haluaa, voi asetuksista valita ettei sport asento vaikuta ohjaukseen, muuttaa vain vetolinjan asetuksia. Ohjaus säilyy kevyenä ja kone laulaa vähän korkeammalta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
- Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16) - Paikkakunta: Helsinki
En, siinä on manuaalin lisäksi sport. Eli kippaat kepin vasemmalle muttet lähde itse vaihtamaan mitään eli jätät siihen, niin jää sportille, mutta jos vaihdat, siirtyy manuaalille. Eli se on S/M se vaihde, ei pelkkä manuaali. Ainakin mun autossa.*Ari* kirjoitti: ↑27 Helmi 2018, 06:23Jos tarkoitat sport vaihteella manuaalia niin sitä en juurikaan käytä vaan ajelen automaatilla. Kuten mainitsin, ei tästä kannata tehdä suurempaa draama, nämä on niitä pieniä nyasseja jotka tulee toisille herkemmin esille kun toisille ja siksi esim. lehtien testiajoissa on useampi kuski ja jokaiselta saattaa tulla erilainen mielipide jostain asiasta
Tuo ohjauksen sport asennon raskaus ei todellakaan lisää tunnokkuutta , vaan päinvastoin heikentää , kun tunto hukkuu keinotekoiseen jäykkyyteen. Sama ongelma kaikissa sport ohjauksissa , mitä olen kokeillut.*Ari* kirjoitti: ↑26 Helmi 2018, 21:18Sport asennon vaikutus ohjaukseen on sama kun -20 pakkasilla, tahmeus lisääntyy ja ohjaus menee tasaisen raskaaksi. Tämä tekee sen ongelman että ohjauksesta tule puuromainen, ei keskitä kunnolla eikä palauta ohjausta nopeasti. Joissain autoissa on sport ohjaus osattu tehdä eri tavalla joka lisää ohjauksen tunnokkuutta, kääntösuuntaan jäykkyyttä lisää mutta palautuspuoli pidetään löysempänä. Tällä saadaan tunnokas ohjausvaste mutta nopeissa korjauksessa ratti ei laita vastaan puuromaisuudellaan ja keskittää pyörät menosuuntaan joka on toivottu ominaisuus kun ajetaan mutkat vinossa. Toivottavasti kesärenkailla tilanne muuttuu parempaan.
No, nämä nyt on ehkä enemmänkin henkilökohtaisia mietteitä ja nyasseja ilman suurempaa draamaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
- Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16) - Paikkakunta: Helsinki
Niksu kirjoitti: ↑27 Helmi 2018, 13:32En, siinä on manuaalin lisäksi sport. Eli kippaat kepin vasemmalle muttet lähde itse vaihtamaan mitään eli jätät siihen, niin jää sportille, mutta jos vaihdat, siirtyy manuaalille. Eli se on M/S se vaihde, ei pelkkä manuaali. Ainakin mun autossa.*Ari* kirjoitti: ↑27 Helmi 2018, 06:23Jos tarkoitat sport vaihteella manuaalia niin sitä en juurikaan käytä vaan ajelen automaatilla. Kuten mainitsin, ei tästä kannata tehdä suurempaa draama, nämä on niitä pieniä nyasseja jotka tulee toisille herkemmin esille kun toisille ja siksi esim. lehtien testiajoissa on useampi kuski ja jokaiselta saattaa tulla erilainen mielipide jostain asiasta
Voisin kokeilla saako carlylla koodattua tuon asetusvalikon päälle .
Kattelinkin tuossa niin nykyään näyttääkin olevan Carlyssa tuo F20:een
Sport mode configurable in iDrive
• on
• off
• off (alternative)
Sport mode can be configured in the iDrive menu. This function will appear in the iDrive settings under drive mode settings. If this function is available in the ICM module, you have to activate it, too. (codable in CIC)
Sport mode configurable in iDrive
• on
• off
Sport mode can be configured in the iDrive menu. This function needs to be turned on in the iDrive module as well. The function will appear in the iDrive settings under drive mode settings. (codable in ICM)
Sport mode configurable in iDrive
• on
• off
• off (alternative)
Sport mode can be configured in the iDrive menu. This function will appear in the iDrive settings under drive mode settings. If this function is available in the ICM module, you have to activate it, too. (codable in CIC)
Sport mode configurable in iDrive
• on
• off
Sport mode can be configured in the iDrive menu. This function needs to be turned on in the iDrive module as well. The function will appear in the iDrive settings under drive mode settings. (codable in ICM)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 20 Helmi 2014, 12:57
- Auto: BMW F20 LCI 120xD M-sport
Huono yhdistelmä kovat pakkaset ja ajamattomuus.
Pari viikkoa ajamatta katoksessa pakkasella -> auto valittaa akun purkaantumisesta ja onnistuin jäisessä ylämäessa saamaan vielä väliaikaisen ABS häiriönkin
Ei sinänsä vikoja vaan tiedostettuja ominaisuuksia jos ei aja kahteen viikkoon.
Pari viikkoa ajamatta katoksessa pakkasella -> auto valittaa akun purkaantumisesta ja onnistuin jäisessä ylämäessa saamaan vielä väliaikaisen ABS häiriönkin
Ei sinänsä vikoja vaan tiedostettuja ominaisuuksia jos ei aja kahteen viikkoon.
Tulipa keksittyä tapa lähteä ripeästi liikkeelle, jolla tuo ongelma poistuu. Painetaan ensin terävästi kaasu syvälle, ja samantien kevennetään. Turbon ja turbiinin löysät saadaan mahdollisimman ripeästi pois, auto ei kuitenkaan hyökkää liian rajusti, kun kaasua kevennettiin ennen kuin hyökkäys ehti tapahtua. Ehkä vaihteistokin tulkitsee terävän kaasunpainalluksen eri tavalla ja toimii sporttisena?elem kirjoitti: ↑04 Helmi 2018, 17:36 Tätä empimistä olen joskus itsekin F20:ssä havainnut, vain Comfort-moodissa. Kyse ei ole kuitenkaan vedon kiinni ottamisesta viiveellä, vaan tunne on sellainen, että auto ei ensin usko, että kuski haluaisi nyt kiihdyttää rivakammin kuin muutamassa edeltävässä kadunkulmassa. Eli lähtee kyllä heti pehmeästi liikkeelle kun siirtää jalan jarrulta kaasulle, mutta vaste ei olekaan heti odotettu. Siiten sitä vaistomaisesti painaa lisää kaasua ja sitten kun auto tajuaa, että aha, nyt mennään eikä meinata, niin hyökkää liikkeelle. Sport-moodissa ei koskaan emmi vaan hyökkää heti. Ei todellakaan tunnu vaihteiston ongelmalta eikä edes ominaisuudelta, vaan moottorinohjauksen (adaptiiviselta/oppivalta?) huonolta käytökseltä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Ohjelmapäivityksen jälkeen tuo ominaisuus on vähentynyt eikä enään ole häiritsevä ominaisuus.
Mites, ennen päivitystä sai kattoluukun takareunan ylös mutta eipä nouse enään päivityksen jälkeen, muuten luukun avaus toimii normaalisti. Bugi ohjelmassa vai haluttu ominaisuus viimeisimmällä päivityksellä?
Mites, ennen päivitystä sai kattoluukun takareunan ylös mutta eipä nouse enään päivityksen jälkeen, muuten luukun avaus toimii normaalisti. Bugi ohjelmassa vai haluttu ominaisuus viimeisimmällä päivityksellä?