BMW on päättänyt keksiä pyörän uudelleen, näissä uusissa malleissa on pesunesteelle semmoinen todella hieno kapasitiivinen sensori. Esimerkiksi tarpeeksi tiukassa lasol-seoksessa ei ole riittävästi elektrolyyttejä ja sensori ei toimi. Toisinaan olen heittänyt pesunesteen sekaan ripauksen suolaa ja anturi toimii kuten kuuluu. Helpompi tietysti laittaa suoraan sopivaa nestettä, jos semmoista on saatavilla.Kalakauppias kirjoitti:Minun F20 ei kunnolla tunnista kirkkaita lasinpesunesteitä, vaan auto niillä valittaa jatkuvasti pesunesteen vajausta. Huollossa kerrottiin etten olisi ainoa, ja suosittelivat käyttämään värillisiä nesteitä. Lopetin kirkkaan Lasolin käytön ja vika ei ole toistunut.
F20 viat ja ongelmat
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
- dzam
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
- Auto: F20 LCI 116dA -15
- Paikkakunta: Helsinki
Updatea tähän: Ensihuollon yhteydessä putsasivat ja käsittelivät BMW:n omalla aineella tiivisteet, natina lakkasi päiväksi ja palasi takaisin entistä häiritsevämpänä. Tänään kävin näyttämässä marmorilla uudestaan ja päättivät, että pistetään ovien tiivisteet vaihtoon samalla kun tehtaan ECU:un liittyvä takuukampanja suoritetaan (jota ei ehditty ensihuollon yhteydessä suorittaa).dzam kirjoitti:Oon paikallistanut ylläolevan "mystisemman ongelman" ovien tiivisteisiin. Luulen, että ne narskuu, nitisee ja rutisee. Tekevätköhän takuuhuollossa tollaselle jotakin tai onko itse hoidettavissa kuntoon?
Näiden lisäksi tajusin myös takavalojen umpioiden "hikoavan" pesun jälkeen/aikana rajusti, kerroin siitäkin kuvien kera ja nekin menevät vaihtoon samalla kuin ylläolevat tehdään.
Ensihuollossa tutkailtu etuvalojen korkeussäätöongelmakaan ei ratkennut, eivät löytäneet siihen mitään syytä, mutta vaihtoivat valojen ripustimet "just in case" ja nyt seurataan tilannetta, mikäli ongelma ilmenee uudestaan.
- elem
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 13 Kesä 2015, 14:45
- Auto: 330e -20
MB A250e -21 - Paikkakunta: Pirkkala
Onpas pikkuharmia. Autotallin puolella juuri kirjoittelin omasta ihan samanikäisestä F20:stä ja sen start/stop-temppuilusta, jossa ei sen lisäksi ole ollut mitään muita ongelmia. Aika lailla yksilöitä ovat.dzam kirjoitti: Updatea tähän: Ensihuollon yhteydessä putsasivat ja käsittelivät BMW:n omalla aineella tiivisteet, natina lakkasi päiväksi ja palasi takaisin entistä häiritsevämpänä. Tänään kävin näyttämässä marmorilla uudestaan ja päättivät, että pistetään ovien tiivisteet vaihtoon samalla kun tehtaan ECU:un liittyvä takuukampanja suoritetaan (jota ei ehditty ensihuollon yhteydessä suorittaa).
Näiden lisäksi tajusin myös takavalojen umpioiden "hikoavan" pesun jälkeen/aikana rajusti, kerroin siitäkin kuvien kera ja nekin menevät vaihtoon samalla kuin ylläolevat tehdään.
Ensihuollossa tutkailtu etuvalojen korkeussäätöongelmakaan ei ratkennut, eivät löytäneet siihen mitään syytä, mutta vaihtoivat valojen ripustimet "just in case" ja nyt seurataan tilannetta, mikäli ongelma ilmenee uudestaan.
Ovitiivisteitä en ole itse mitenkään käsitellyt, silikonin ainakin pidän autostani todella kaukana, eikä mitään natinoita ole esiintynyt. Tiivisteiden vaihto on varmaan paikallaan. Sama takavaloumpioiden kohdalla. Pesen auton aina painepesurilla, enkä ole itse hikoilua missään umpioissa havainnut. Toivottavasti tulee kuntoon!
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Täysin virheetön ja natinaton F21 tuli just tänään myytyä. Tosin huollettu ja hyvin hoidettu.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- dzam
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
- Auto: F20 LCI 116dA -15
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, no onneksi tosiaan tämän suurempia vikoja ei ole nyt n. 25 000 ajettuna ilmennyt. Ja en tosiaan itsekään ole tiivisteitä millään käsitellyt, ainoa käsittely mitä niille on tehty on Autokeskuksen huollossa Bemarin aineilla.elem kirjoitti:Onpas pikkuharmia. Autotallin puolella juuri kirjoittelin omasta ihan samanikäisestä F20:stä ja sen start/stop-temppuilusta, jossa ei sen lisäksi ole ollut mitään muita ongelmia. Aika lailla yksilöitä ovat.
Ovitiivisteitä en ole itse mitenkään käsitellyt, silikonin ainakin pidän autostani todella kaukana, eikä mitään natinoita ole esiintynyt. Tiivisteiden vaihto on varmaan paikallaan. Sama takavaloumpioiden kohdalla. Pesen auton aina painepesurilla, enkä ole itse hikoilua missään umpioissa havainnut. Toivottavasti tulee kuntoon!
Mutta joo, toivottavasti saadaan nämä kuntoon niin on taas oikeasti ajamisen iloa ilman nitinöitä.
Itse itseäni lainaten. Kolinan lähdettä etsittiin kissojen ja koirien kanssa huoltoliikkeessä. Kerroin heti heille, että voisiko olla se iskarien yläpään tyyppivika, mutta he olivat sitä mieltä, ettei kuulosta siltä.tom_gore kirjoitti:Jotain kolkottaa auton takaosassa ja kontista on jo kaikki irtonaiset katsastettu. Kolinaa kuuluu jopa melko tasaisellakin, mutta eniten toki nypytyksessä, kuten kiharaksi pakkautuneella lumella. Auto on 116dA vuosimallia 2011. Peräpöntössä jotain irti? Onko tuossa lämpöpelti peräpöntön ja pohjan välissä, jos vika olisi siinä?
Lopuksi kuitenkin kun kolinan lähdettä ei löytynyt ja olin itse kuulostellut toisen kuskin kanssa (kontissa maaten), että meteli tulee about iskarien yläpään kohdalta, ne vaihdettiin ja kolina loppui
Oikean puolen peili meni myös oikosulkuun ja se vaihdettiin. Molemmat viat meni Kamuxin ajoturvan piikkiin, joten köyhdyin noista kahdesta yhteensä 200 euroa.
Terve,
Uusi F20 omistaja täällä. Alla käytetty vm. 2011 oleva 118D manuaali. Auto on ollut juuri sellainen mitä toivoikin, mutta pari pientä vikaa on nyt viimeisten kuukausien aikana tullut esille.
Onkohan muut mahdollisest huomanneet pakoputken suunnalta tulevaa resonanssia, joka ilmenee hyvin matalilla kierroksilla, esimerkiksi liikkeelle lähtiessä tai peruuttaessa? Sillä ei ole merkitystä onko moottori kylmä vai kuuma, ja ääni tosiaan kuullostaisi itseltä tulevan jostain putken sunnnilta. Ehkä jokin kiinnike löystynyt, tai lämpösuojaus pääsee ottamaan kiinni?
Toinen havaittu ongelma on toisinaan vaimea häiriöääni joka kuuluu kaiuttimista vaikka radio olisi mutella. Ääni on hyvin vaimea, ja esiintyy toisinaan esimerkiksi hidastaessa vauhtia. Vaikuttaisi siis jonkinlaiselta kosketus -tai maadoitusvialta.
Viimeisenä ainakin kuluneilla moottoriteillä tuntuu välillä kuuluvan pientä resonanssia ovipaneeleista, voiko moisille tehdä mitään?
Kaikki siis melko pieniä häiriöääniä, mutta kerran kuultuaan niitä ei voi unohtaa. Kellään tuttuja, tai ratkaisu ideaa?
Uusi F20 omistaja täällä. Alla käytetty vm. 2011 oleva 118D manuaali. Auto on ollut juuri sellainen mitä toivoikin, mutta pari pientä vikaa on nyt viimeisten kuukausien aikana tullut esille.
Onkohan muut mahdollisest huomanneet pakoputken suunnalta tulevaa resonanssia, joka ilmenee hyvin matalilla kierroksilla, esimerkiksi liikkeelle lähtiessä tai peruuttaessa? Sillä ei ole merkitystä onko moottori kylmä vai kuuma, ja ääni tosiaan kuullostaisi itseltä tulevan jostain putken sunnnilta. Ehkä jokin kiinnike löystynyt, tai lämpösuojaus pääsee ottamaan kiinni?
Toinen havaittu ongelma on toisinaan vaimea häiriöääni joka kuuluu kaiuttimista vaikka radio olisi mutella. Ääni on hyvin vaimea, ja esiintyy toisinaan esimerkiksi hidastaessa vauhtia. Vaikuttaisi siis jonkinlaiselta kosketus -tai maadoitusvialta.
Viimeisenä ainakin kuluneilla moottoriteillä tuntuu välillä kuuluvan pientä resonanssia ovipaneeleista, voiko moisille tehdä mitään?
Kaikki siis melko pieniä häiriöääniä, mutta kerran kuultuaan niitä ei voi unohtaa. Kellään tuttuja, tai ratkaisu ideaa?
- dzam
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
- Auto: F20 LCI 116dA -15
- Paikkakunta: Helsinki
Muut kuvailemasi äänet eivät kuulosta tutulta, mutta itsellä myös 2015 F20 LCI apukuskin ovi resonoi, aiemmin takuuhuoltohistoriassa nyt on muun muassa vaihdettu ovien tiivisteet nitinöiden ja natinoiden vuoksi. Apukuskin ovi menee uudelleentsekkaukseen marmorille 1,5 viikon kuluttua ja ainakin tähän mennessä ovat kyllä pyrkineet tekemään kaikkensa turhien äänien tappamiseksi, mutta katsotaan saavatko tuota kuntoon. Veikkaavat ovipahvin resonoivan.Haral kirjoitti:Viimeisenä ainakin kuluneilla moottoriteillä tuntuu välillä kuuluvan pientä resonanssia ovipaneeleista, voiko moisille tehdä mitään?
Kaikki siis melko pieniä häiriöääniä, mutta kerran kuultuaan niitä ei voi unohtaa. Kellään tuttuja, tai ratkaisu ideaa?
Lisäksi itsellä on ilmennyt tässä parin viikon ajan satunnaista (mutta koko ajan useammin toistuvaa – nyt jo lähes joka käynnistyskerralla) omituista ääntä, joka kuulostaa tulevan moottoritilasta ja jonkin hihnan luistamiselta tai vastaavalta. Tätäkin tsekkailevat taas uudemman kerran (kun viimeisellä käynnillä eivät saaneet toistettua niin, että olisivat löytäneet vikaa) 1,5 viikon kuluttua.
Oma auto menossa nyt seitsemättä kertaa huoltoon nitinöiden ja natinoiden vuoksi. Katsotaan josko saisivat nyt kuntoon kaiken.
Kävin hakemassa marmorilta alkuperäiset pyyhkijät. Oli muuten -15% alessa 53€.Ricracing kirjoitti:Mulla on vuosimallin 2014 F21. Pyyhkijät on täysin äänettömät sekä alkuperäiset ja hoitavat homman tänäkin päivänä virheettömästi.3vo kirjoitti:Tuli mieleen kun kävin ajamassa tämän vuotista 118i:tä, niin jotain tuossa faceliftissä on tehty pyyhkijöille vs 2014 malliin. Oli aivan äänettömät ja huomasi heti ettei pyyhkijän varressa ole niin kova paine lasia vasten kuin omassa. Pitääpä mainita tästä huollon yhteydessä jos asialle viimein voisi tehdä jotain järkevää ja saaada tuon metelöinnin loppumaan...
Pyyhkiöidensulat ovat käyttökamaa, kahden/kolmen vuoden vaihtoväli ei ole mikään kummallisuus.
Lisäksi on kehuttava BMW:n lasinpesunesteen erittäin matalaa kulutusta.
Suosittelen myös käyttämään hyvälaatuisia lasinpesunesteitä!
Ennen asennusta puhdistin lasin useaan kertaan, ettei mitään jäämiä tule uusiin pyyhkijöihin.
Ensimmäiset 2h toimi kuin unelma, eli kuten lci:ssä = ei mitään ääniä. Kummassakin muuten samat pyyhkijät marmorilla.
Tämän jälkeen alkoi taas vanha kunnon kirskuminen ääriasennoissa. Pesunestettä en käyttänyt tarkoituksella koko aikana niin sai suljettua pois ettei johdu ainakaan siitä. Eikä se myöhemmin vaikuttanut asiaan millään lailla. Pitää tuota helvetin ääntä vaikka vettä tulee kun saavista.
Pikkasen meinaa pää sulaa noiden pyyhkijöiden kanssa kun 5 pari menossa 32tkm ajetussa autossa. Kai se pitää alkaa jotain litkua laittamaan tuohon lasiin joka viikko kun ei noita muuten saa hiljaiseksi millään tai lopettaa sateella ajaminen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
- Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013
Autovaha kirskuviin kohtiin voisi auttaa.3vo kirjoitti: Ennen asennusta puhdistin lasin useaan kertaan, ettei mitään jäämiä tule uusiin pyyhkijöihin.
Ensimmäiset 2h toimi kuin unelma, eli kuten lci:ssä = ei mitään ääniä. Kummassakin muuten samat pyyhkijät marmorilla.
Tämän jälkeen alkoi taas vanha kunnon kirskuminen ääriasennoissa. Pesunestettä en käyttänyt tarkoituksella koko aikana niin sai suljettua pois ettei johdu ainakaan siitä. Eikä se myöhemmin vaikuttanut asiaan millään lailla. Pitää tuota helvetin ääntä vaikka vettä tulee kun saavista.
Pikkasen meinaa pää sulaa noiden pyyhkijöiden kanssa kun 5 pari menossa 32tkm ajetussa autossa. Kai se pitää alkaa jotain litkua laittamaan tuohon lasiin joka viikko kun ei noita muuten saa hiljaiseksi millään tai lopettaa sateella ajaminen
Mulla tapahtui niin, että pesunestettä lisätessä tein perusteellisen pyyhkijöiden ja lasinpesun, jonka jälkeen alkoi kirskunta jota kesti muutama kuukausi, kunnes yhtäkkiä vaimeni pois.
Hieman likainen ja kovettunut pyyhkijä toimii siis parhaiten.
Pientä päivitystä.Haral kirjoitti:Terve,
Uusi F20 omistaja täällä. Alla käytetty vm. 2011 oleva 118D manuaali. Auto on ollut juuri sellainen mitä toivoikin, mutta pari pientä vikaa on nyt viimeisten kuukausien aikana tullut esille.
Onkohan muut mahdollisest huomanneet pakoputken suunnalta tulevaa resonanssia, joka ilmenee hyvin matalilla kierroksilla, esimerkiksi liikkeelle lähtiessä tai peruuttaessa? Sillä ei ole merkitystä onko moottori kylmä vai kuuma, ja ääni tosiaan kuullostaisi itseltä tulevan jostain putken sunnnilta. Ehkä jokin kiinnike löystynyt, tai lämpösuojaus pääsee ottamaan kiinni?
Toinen havaittu ongelma on toisinaan vaimea häiriöääni joka kuuluu kaiuttimista vaikka radio olisi mutella. Ääni on hyvin vaimea, ja esiintyy toisinaan esimerkiksi hidastaessa vauhtia. Vaikuttaisi siis jonkinlaiselta kosketus -tai maadoitusvialta.
Viimeisenä ainakin kuluneilla moottoriteillä tuntuu välillä kuuluvan pientä resonanssia ovipaneeleista, voiko moisille tehdä mitään?
Kaikki siis melko pieniä häiriöääniä, mutta kerran kuultuaan niitä ei voi unohtaa. Kellään tuttuja, tai ratkaisu ideaa?
Huollossa ei löytynyt syytä pakoputken resonoinnille, kaikki oli kuulemma ehjää. Ehkä pitäisi käydä marmorilla näyttämässä vielä.
Ovipaneelien resonointi osoittautui tiivisteiden ääneksi, johon auttoi kunnon puhdistus ja vahojen poisto karmeista.
Kaiuttimen ääni ei tulekaan kaiuttimesta,vaan vaihdekepin tekonahka tuntuu aiheuttavan sen äänen. Täytyy keksiä siihen joku patentti.
Omassani on samat natinat ja nitinät kun vauhtia on alle 60 km/h.. kun mennän kovempaa niin ei enää kuulu. Natinat tulee aika varmasti ikkunoiden tiivisteistä sillä natinat lähtee pois jos avaa ikkunat ihan vähän.. noin 1-2 cm auki.dzam kirjoitti: Muut kuvailemasi äänet eivät kuulosta tutulta, mutta itsellä myös 2015 F20 LCI apukuskin ovi resonoi, aiemmin takuuhuoltohistoriassa nyt on muun muassa vaihdettu ovien tiivisteet nitinöiden ja natinoiden vuoksi. Apukuskin ovi menee uudelleentsekkaukseen marmorille 1,5 viikon kuluttua ja ainakin tähän mennessä ovat kyllä pyrkineet tekemään kaikkensa turhien äänien tappamiseksi, mutta katsotaan saavatko tuota kuntoon. Veikkaavat ovipahvin resonoivan.
Lisäksi itsellä on ilmennyt tässä parin viikon ajan satunnaista (mutta koko ajan useammin toistuvaa – nyt jo lähes joka käynnistyskerralla) omituista ääntä, joka kuulostaa tulevan moottoritilasta ja jonkin hihnan luistamiselta tai vastaavalta. Tätäkin tsekkailevat taas uudemman kerran (kun viimeisellä käynnillä eivät saaneet toistettua niin, että olisivat löytäneet vikaa) 1,5 viikon kuluttua.
Oma auto menossa nyt seitsemättä kertaa huoltoon nitinöiden ja natinoiden vuoksi. Katsotaan josko saisivat nyt kuntoon kaiken.
Saivatko ne huollossa ne kuntoon?
- dzam
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
- Auto: F20 LCI 116dA -15
- Paikkakunta: Helsinki
Vaihtoivat ikkunan tiivisteet ja nitinät loppuivat ainakin n. kuukauden ajaksi. Olin viime perjantaina kuulevinani nitinöitä ja natinoita taas, mutta en ole aivan varma. Katsotaan, lisääntyvätkö yhtä häiritseviksi.Toube kirjoitti:Omassani on samat natinat ja nitinät kun vauhtia on alle 60 km/h.. kun mennän kovempaa niin ei enää kuulu. Natinat tulee aika varmasti ikkunoiden tiivisteistä sillä natinat lähtee pois jos avaa ikkunat ihan vähän.. noin 1-2 cm auki.
Saivatko ne huollossa ne kuntoon?
- dzam
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
- Auto: F20 LCI 116dA -15
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla meni myös ihan takuun piikkiin, eli jos auto on takuun piirissä vielä, niin sitä kautta vaan huoltamaan ja ovet kuntoon.Toube kirjoitti:Ok kiitti infosta. Täytyy vielä kokeilla kotikonsteja.. puhdistaa ne ja sitten gummi pflegeä päälle. Tilasin ebaystä sellaisen katsotaan auttaako se asiaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Syttyi moottorivalo tuossa 116i autossa, katselin niin näyttäs tällaista vikaa:
12B701 Oxygen sensor heating after catalytic converter, internal resistance too high
Onko tuo nyt lambda anturi vika ja vaihtamalla paranee?
12B701 Oxygen sensor heating after catalytic converter, internal resistance too high
Onko tuo nyt lambda anturi vika ja vaihtamalla paranee?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Universal-Gleitspray (81 22 9 407 711) on aivan ehdoton aine, sillä hijenee parkelasit ja kotiovien natinat,
sekä usemmiten myös BMW autojen tiivisteet.
sekä usemmiten myös BMW autojen tiivisteet.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Onko muilla ollut F20 pre faceliftissä ongelmia ilmastoinnin säädön kanssa. Itsellä tuossa ollut uudesta asti sellainen "ominaisuus", että jos säätää lämpötilan yli 20,5 astetta, alkaa puhaltaa helvetin kuumaa jaloille?! Talviaikaan varsinkin aiheuttaa ongelmia kun sisälämpö pakko pitää korkeammalla ja varpaat palaa samalla.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Missä asennossa sun "fiilisrulla" on? Mulla on kesät talvet 21 mittarissa ja säädän ainoastaan rullaa hiukan tarpeen mukaan.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl