Mä laittaisin suurimmaksi syylliseksi RunFlat renkaat. Kovat kyljet ja pehmeä pinta/kumi ei vaan ole paras yhdistelmä.
Seuraavaksi liian herkän luistoneston tai vaihtoehtoisesti liian herkän vakionopeussäätimen joka pomppaa heti päältä kun pikkasen luistoneston valo välähtää.
Saamaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa automaatista.
Paljaalla jäällä kitkoilla "yllättäen" herkempi kuin nastoilla. Tämä silloin kuin kiihdyttää vakionopeussäätimen avulla.
Luulisi myös, että leveämmällä renkaalla lähtee herkemmin pois kuin kapeammalla, jos ajaa lumivalliin tai syvempään vesilammikkoon.
F20 viat ja ongelmat
Itsellä 116i F20:ssa kilometrejä vasta muutama sata ja vaikka tammikuun kelit ovat olleet aika jäiset ja lumiset niin auto on minusta mukava ajaa sekä kaupungissa että maantiellä. Alla Nokian R RFT kitkat 205/55/16" kokoisina. Kaikissa aiemmissa autoissani on tosin ollut manuaalilaatikko, etuveto ja nastarenkat, joten mun on hiukan vaikea verrata tuon käyttäytymistä talviolosuhteissa mihinkään aiempaan.
Ajelin viikonloppuna pari sataa kilsaa jäistä ja osittain lumista maantietä eikä vakionopeussäädiin hypännyt kertaakaan pois mäissä vaikka automaatti pienemmälle vaihteelle vaihtoikin. Käytössä oli välillä Comfort ja välillä ECO Pro -ohjelma. Yritin jopa tarkoituksella ajaa uran vieressä irtolumen päällä eikä tälläkään ollut vakkariin vaikutusta. Eipä tosin luistoneston valokaan tasaisessa ajossa vilkkunut.
Ajelin viikonloppuna pari sataa kilsaa jäistä ja osittain lumista maantietä eikä vakionopeussäädiin hypännyt kertaakaan pois mäissä vaikka automaatti pienemmälle vaihteelle vaihtoikin. Käytössä oli välillä Comfort ja välillä ECO Pro -ohjelma. Yritin jopa tarkoituksella ajaa uran vieressä irtolumen päällä eikä tälläkään ollut vakkariin vaikutusta. Eipä tosin luistoneston valokaan tasaisessa ajossa vilkkunut.
Aiempaan omaan kommenttiini päivitystä. Tuli sitten todettua, että kyllähän se vakkari tippuu pois päältä jäisessä ja/tai lumisessa ylämäessä kunhan nopeutta vain on 100km/h. Ainoa ero aiempaan oli siis korkeampi nopeus. Automaatti varmaan vaihtaa tuolloin ehkä kerralla parikin pykälää pienemälle, mikä riittää herättämään ajovakautuksen. En kuitenkaan itse pitäisi tuota ongelmana, koska tuollaisella kelillä (ja nopeudella) on turvallisemman oloista muutenkin ajella jalka kaasulla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 13
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 17:20
- Auto: F20 120dA
- Paikkakunta: Helsinki
Omassa 120dA:ssa alla HKPL 7 RFT, eikä matka-ajossa ole ollut ongelmia vakkarin kanssa. Kaupunkiajossa olen laittanut suosiolla tuon "semi ESP off" tilan päälle, kun liukkaimmissa paikoissa tuo ESP tukahduttaa menon muuten täysin.
Nyt on taitettu pari viikkoa Nokian R kitkoilla ja voin sanoa, että erittäin loistavat renkaat HKPL7:n jälkeen! Nastoilla mulla oli ohjauksessa sellainen ikävä ilmiö, että suoraan ajossa, kun teki pienen ohjausliikkeen, tuntui selkeä ja häiritsevä "pykälä" ohjauksessa. Tunne oli melko epämielyttävä, ensin tuntuu, että ohjaus ei käännä kuten pitäisi vaan tarvitsee suuremman voiman. Ratti lähtee kyllä sen jälkeen liikkeelle mutta ns. "pykälällä". Ehdin jo arvuutellakin ongelmaksi noiden renkaiden ja sähköisen ohjaustehostuksen yhdistelmää mutta renkaiden vaihto vahvisti asian.
Nyt olen kyllä löytänyt vakkarin pois tippumisen molemmilla renkailla. Tekee sitä toisinaan, kun laittaa vakkarilla pyynnön kiihdyttää yli 10 km /h lisää. Vakkaripäällä ajossa ei ole tiputtanut pois.
ESP:tä on moitittu liian aikaisin peliin puuttumisesta, mikä sinänsä aiemmin BMW:llä ajaneille ehkä näin onkin. Mielestäni ESP on parhaiten toteutettu mitä itse olen talvella mitään autoa ajanut, jos puhutaan mukavuudesta. Tekee säädön todella huomaamattomasti pääasiassa moottorinohjauksta ohjaamalla sekä lineaarisesti venttiilejä ohjaamalla (ei on/off, mitä käytetään edelleen joissain autoissa) ja auto liikkuu kuin raiteilla. Toki lehdissäkin on moitittu tuota valon tiheään vilkkumista mutta mukavuuttahan tämä erinomaisesti säätävä ESP tuo lisää. Jos, ja kun, BMW haluaa myös etuvetoon tottuneita autoilijoita, kuuluu säädön toimiakin juuri näin. Ja ajoaluehan on tällöin Comfort eli mukavuuden ehdoilla. Jos säätö alkaa nyppimään, saa sen todella helposti tiputetta asteen alemmas DTC:tä painaen tai valitsemalla Sport+:lle.
Tässä tapauksessa en todellakaan allekirjoita sitä vanhaa väitettä että ESP:llä korjataan huonoa alustaa. Huonon alustan korjaaminen tulee sitäpaitsi esille vasta kovilla nopeuksilla ja ääritilanteissa, joissa F20 on saanut varauksetonta kiitosta.
Nyt olen kyllä löytänyt vakkarin pois tippumisen molemmilla renkailla. Tekee sitä toisinaan, kun laittaa vakkarilla pyynnön kiihdyttää yli 10 km /h lisää. Vakkaripäällä ajossa ei ole tiputtanut pois.
ESP:tä on moitittu liian aikaisin peliin puuttumisesta, mikä sinänsä aiemmin BMW:llä ajaneille ehkä näin onkin. Mielestäni ESP on parhaiten toteutettu mitä itse olen talvella mitään autoa ajanut, jos puhutaan mukavuudesta. Tekee säädön todella huomaamattomasti pääasiassa moottorinohjauksta ohjaamalla sekä lineaarisesti venttiilejä ohjaamalla (ei on/off, mitä käytetään edelleen joissain autoissa) ja auto liikkuu kuin raiteilla. Toki lehdissäkin on moitittu tuota valon tiheään vilkkumista mutta mukavuuttahan tämä erinomaisesti säätävä ESP tuo lisää. Jos, ja kun, BMW haluaa myös etuvetoon tottuneita autoilijoita, kuuluu säädön toimiakin juuri näin. Ja ajoaluehan on tällöin Comfort eli mukavuuden ehdoilla. Jos säätö alkaa nyppimään, saa sen todella helposti tiputetta asteen alemmas DTC:tä painaen tai valitsemalla Sport+:lle.
Tässä tapauksessa en todellakaan allekirjoita sitä vanhaa väitettä että ESP:llä korjataan huonoa alustaa. Huonon alustan korjaaminen tulee sitäpaitsi esille vasta kovilla nopeuksilla ja ääritilanteissa, joissa F20 on saanut varauksetonta kiitosta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 06 Tammi 2012, 12:05
- Auto: F20 116i
- Paikkakunta: Espoo
Mulla on 116i manuaali, ensimmäiset 4000 km takana. Vaihtamishetken näyttö mittaristossa (ei laajennettu näyttö) näyttää vaihteet ylöspäin normaalisti, alaspäin vaihdenäyttö näyttää esim 6 >5 vauhtia alle 40 km/h ja kierroksia alle tyhjäkäynnin. Ajo-ohjelmalla ei ole merkitystä onko eco pro tai comfort. Mulla oli Mini 1.6 lainassa ja siinä vaihdenäyttö toimi molempiin suuntiin normaalisti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 21 Maalis 2012, 12:26
Olen nyt ajanut joulukuusta tähän päivään Dunlopin WinterSporteilla kokoa 225/35R19W. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut esim. vakionopeudensäätimen käytön kanssa. Tosiaan suosittelen ehdottamasti käyttämään Sport+ tilaa, kun ei aja vns päällä. Comfort ja EcoPro -tilassa auto on vähän kuin täi tervassa.
Kristian
__________
116i Sport Line (F20)
Kristian
__________
116i Sport Line (F20)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 21 Maalis 2012, 18:11
- Auto: F20 118 iA business Sport -12
Nyt takana uudella 118 i A 2500 km ja auto siis pari kk vanha ja takaa kuulunut alustasta vaimeaa kolinaa molemmilta puolilta hitaasti ajettaessa mm.mukulakivillä heti alusta alkaen. Onko muilla vastaavaa ilmennyt? Auto ollut jo kerran huollossa eri syistä ja nyt menossa uudestaan takaiskarien vaihtoon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 13
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 17:20
- Auto: F20 120dA
- Paikkakunta: Helsinki
Omaan makuun tuo sport+ on vähän turhan ärhäkkä ja yleensä käytänkin comfortia ja lumikeleillä oli tuo ESP semi off-tila käytössä . Toki oma kulkine on 120dA, joka lienee käytökseltään todella erilainen 116i verrattuna.kristian0782 kirjoitti:Olen nyt ajanut joulukuusta tähän päivään Dunlopin WinterSporteilla kokoa 225/35R19W. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut esim. vakionopeudensäätimen käytön kanssa. Tosiaan suosittelen ehdottamasti käyttämään Sport+ tilaa, kun ei aja vns päällä. Comfort ja EcoPro -tilassa auto on vähän kuin täi tervassa.
Kristian
__________
116i Sport Line (F20)
Vsn on ollut omaan makuun ok, vaikkakin rengastuksena on HKPL7 RFT. Säädin ei ole pudonnut pois päältä kuin ajettaessa todella syviin lätäköihin motarilla. Pari viikkoa sitten oli tuo Porvoon motari illalla niin jäässä, että silloin ei myös cruise toiminut kuin hetkittäin.
Joo tuttu on minulle ja myös käyttämälleni korjaamolle. On ongelmana useimmassa autoyksilössä. Samaa ääntä piti myös huollon sijaisauto, jota käytin omani ollessa korjaamolla. Mulle on vaihdettu vakaajan helat ilman menestystä. Korjaamo ei vaihtanut iskareita, koska olivat sen testanneet omassa käytössään olleessa autossa, jossa samaa ääntä. Lupasivat soitella, kunhan löytävät syyllisen.mh77 kirjoitti:Nyt takana uudella 118 i A 2500 km ja auto siis pari kk vanha ja takaa kuulunut alustasta vaimeaa kolinaa molemmilta puolilta hitaasti ajettaessa mm.mukulakivillä heti alusta alkaen. Onko muilla vastaavaa ilmennyt? Auto ollut jo kerran huollossa eri syistä ja nyt menossa uudestaan takaiskarien vaihtoon.
MB-korjaamon pakolliseen korjaamovarustukseen kuuluu 7-mikrofoninen laitteisto, jolla voidaan etsiä ja löytää alustassa olevat äänet. Suosittelisin BMW:täkin harkitsemaan, niin ei tarvitsisi kristallipallosta etsiä mahdollisuuksia... Saattaisi tulla aikaa myöden myös edullisemmaksi.
Toi vakkarin pois päältä tippuminen on jo alkanut minuakin nyppimään, kun on tullut pidempiä pätkiä vedettyä. Onhan se ihan peestä Ajattelin heittää noi vanhan autoni Goodyearit (ei RunFlatit) F20:sen vanteille, kun vaihdan keväällä kesärenkaisiin. E87:lla toivottavasti voi noi surkeat Nokiat kuluttaa loppuun.
Todella paljon ihmetyttää BMW Suomen toiminta noiden renkaiden kanssa. Pitäisiköhän jonkun testata eri renkaita ennen kuin niitä aletaan myymään autoon paketteina? Varsinkin, kun tiedossa on, että BMW on tarkka renkaista. Ei paljon vaatisi vaivaa mutta asiakaspalvelua ja tyytyväisyyttä autoon lisäisi huomattavasti. Molemmat sarjat Nokioita, joita olen ajanut, on lisäksi ollut epätasapainossa. Tehtaalla olisivat varmaan tosi tyytyväisiä pohjoisen poikien harrastamiseen, kunhan vain tietäisivät. On se hienoa, että tehdään loistava auto ja tura-uunot ryssivät kokonaisuuden sekä kaikki täällä tehdyt autotestit surkealla rengasvalinnalla ja työn laadulla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 21 Maalis 2012, 18:11
- Auto: F20 118 iA business Sport -12
Kiitti vastauksesta. Näin epäilinkin että BMW kärsii myös näistä alustasta tulevista ongelmista. Toivotaan että vika löytyy. Voisi olla tosiaan BMW-korjaamoillakin hyödyllistä kartoittaa mikkien avulla mistä päin se ääni tulee niin kuin mainitsit että MB-korjaamolla tehdään. Ei tarvisi arvailla tuota ääntä mikä on toudella ärsyttävä välilläjasep kirjoitti:Joo tuttu on minulle ja myös käyttämälleni korjaamolle. On ongelmana useimmassa autoyksilössä. Samaa ääntä piti myös huollon sijaisauto, jota käytin omani ollessa korjaamolla. Mulle on vaihdettu vakaajan helat ilman menestystä. Korjaamo ei vaihtanut iskareita, koska olivat sen testanneet omassa käytössään olleessa autossa, jossa samaa ääntä. Lupasivat soitella, kunhan löytävät syyllisen.mh77 kirjoitti:Nyt takana uudella 118 i A 2500 km ja auto siis pari kk vanha ja takaa kuulunut alustasta vaimeaa kolinaa molemmilta puolilta hitaasti ajettaessa mm.mukulakivillä heti alusta alkaen. Onko muilla vastaavaa ilmennyt? Auto ollut jo kerran huollossa eri syistä ja nyt menossa uudestaan takaiskarien vaihtoon.
MB-korjaamon pakolliseen korjaamovarustukseen kuuluu 7-mikrofoninen laitteisto, jolla voidaan etsiä ja löytää alustassa olevat äänet. Suosittelisin BMW:täkin harkitsemaan, niin ei tarvitsisi kristallipallosta etsiä mahdollisuuksia... Saattaisi tulla aikaa myöden myös edullisemmaksi.
Toi vakkarin pois päältä tippuminen on jo alkanut minuakin nyppimään, kun on tullut pidempiä pätkiä vedettyä. Onhan se ihan peestä Ajattelin heittää noi vanhan autoni Goodyearit (ei RunFlatit) F20:sen vanteille, kun vaihdan keväällä kesärenkaisiin. E87:lla toivottavasti voi noi surkeat Nokiat kuluttaa loppuun.
Todella paljon ihmetyttää BMW Suomen toiminta noiden renkaiden kanssa. Pitäisiköhän jonkun testata eri renkaita ennen kuin niitä aletaan myymään autoon paketteina? Varsinkin, kun tiedossa on, että BMW on tarkka renkaista. Ei paljon vaatisi vaivaa mutta asiakaspalvelua ja tyytyväisyyttä autoon lisäisi huomattavasti. Molemmat sarjat Nokioita, joita olen ajanut, on lisäksi ollut epätasapainossa. Tehtaalla olisivat varmaan tosi tyytyväisiä pohjoisen poikien harrastamiseen, kunhan vain tietäisivät. On se hienoa, että tehdään loistava auto ja tura-uunot ryssivät kokonaisuuden sekä kaikki täällä tehdyt autotestit surkealla rengasvalinnalla ja työn laadulla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
- Auto: BMW F20 116i automaatti
Mun autoon vaihdettiin kolinan takia takaiskarien yläpäät, en tosin tarkaan tiedä mitä osia. Kun hain auton, huollossa sanottiin että rakenne on sellainen ettei se tule kestämään, ja todennäköisesti tuohon on jossain vaiheessa tulossa tuotantomuutos. No joka tapauksessa kolina lakkasi ja pari viikkoa sai ajaa ilman ylimääräisiä ääniä. Nyt taas takaa oikealta kuuluu kopsahtelua joten ei tosiaankaan ollut pitkäikäinen apumh77 kirjoitti:Nyt takana uudella 118 i A 2500 km ja auto siis pari kk vanha ja takaa kuulunut alustasta vaimeaa kolinaa molemmilta puolilta hitaasti ajettaessa mm.mukulakivillä heti alusta alkaen. Onko muilla vastaavaa ilmennyt? Auto ollut jo kerran huollossa eri syistä ja nyt menossa uudestaan takaiskarien vaihtoon.
Harmi ettei todellista vikaa ole saatu korjattua:( Onneksi kesä on tulossa ja tiet silenee. Täytyy vielä yrittää välttää mukulakivikatujaainomieli kirjoitti:Mun autoon vaihdettiin kolinan takia takaiskarien yläpäät, en tosin tarkaan tiedä mitä osia. Kun hain auton, huollossa sanottiin että rakenne on sellainen ettei se tule kestämään, ja todennäköisesti tuohon on jossain vaiheessa tulossa tuotantomuutos. No joka tapauksessa kolina lakkasi ja pari viikkoa sai ajaa ilman ylimääräisiä ääniä. Nyt taas takaa oikealta kuuluu kopsahtelua joten ei tosiaankaan ollut pitkäikäinen apumh77 kirjoitti:Nyt takana uudella 118 i A 2500 km ja auto siis pari kk vanha ja takaa kuulunut alustasta vaimeaa kolinaa molemmilta puolilta hitaasti ajettaessa mm.mukulakivillä heti alusta alkaen. Onko muilla vastaavaa ilmennyt? Auto ollut jo kerran huollossa eri syistä ja nyt menossa uudestaan takaiskarien vaihtoon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
- Auto: F20 120dA
- Paikkakunta: Espoo
Mulla on Nokian run flat kitkat 205/55-16 eli se peruskoko. Vakionopeussäädin on pudonnut mullakin muutaman kerran pois päältä, kun näppää kympin lisää (kokemusta 1 vko/3 tkm). Ei tipu ehkä yhtä helposti pois päältä jos nostaa VNS:lla nopeutta pitämällä sitä nappia ylhäällä "ykkösasennossa", jolloin VNS:n nopeuslukema alkaa juosta yhden askeleella ylöspäin.melville kirjoitti:Omaan makuun tuo sport+ on vähän turhan ärhäkkä ja yleensä käytänkin comfortia ja lumikeleillä oli tuo ESP semi off-tila käytössä . Toki oma kulkine on 120dA, joka lienee käytökseltään todella erilainen 116i verrattuna.kristian0782 kirjoitti:Olen nyt ajanut joulukuusta tähän päivään Dunlopin WinterSporteilla kokoa 225/35R19W. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut esim. vakionopeudensäätimen käytön kanssa. Tosiaan suosittelen ehdottamasti käyttämään Sport+ tilaa, kun ei aja vns päällä. Comfort ja EcoPro -tilassa auto on vähän kuin täi tervassa.
Kristian
__________
116i Sport Line (F20)
Vsn on ollut omaan makuun ok, vaikkakin rengastuksena on HKPL7 RFT. Säädin ei ole pudonnut pois päältä kuin ajettaessa todella syviin lätäköihin motarilla. Pari viikkoa sitten oli tuo Porvoon motari illalla niin jäässä, että silloin ei myös cruise toiminut kuin hetkittäin.
VNS:n pois pomppaamista huomattavasti ärsyttävämpi piirre on tuo useasti mainittu piirre koneen tukahtumisesta, kun painaa kaasua. Tuli koettua muutama kerta maantieajossa. Ohittaa pitäisi, kaasu pohjaan, vaihde vaihtuu pienemmälle, mutta sen jälkeen mitään ei tapahdu lukuunottamatta dsc:n vilkkuvaloa. Asvaltti on paljas ja kuiva. Aika rampa suoritus. Automaattivaihteisella autolla ohitus pitäisi teoriassa tapahtua vaivattomasti. Tuli opittua, että nyt siihen pitää valmistautua eli dtc päälle, vaihdevipu sport-asentoon ja sitten ohittamaan... ohituksen jälkeen pitää näppäillä taas vns päälle...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
- Auto: F20 120dA
- Paikkakunta: Espoo
Huomasin, että kun katolla on sopivan kokoinen suksiboxi, niin se varjostaa sen verran päivävaloautomatiikan valoisuusanturia että xenonit palavat myös kirkkaalla päiväkelillä. Kirosin jo, että anturi on rikki, kunnes sitten otin boxin pois katolta reissun jälkeen.
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Sama ilmiö myös mulla. Kattoboxin kanssa päivävaloja vaikea saada edes syttymään. Myös pyyhkimien automaatin aktivointi vaikuttaa ajovalojen herkkyyteen. Eli automaatin ollessa käytössä ei niin herkästi "päästä päivävaloille".peedu kirjoitti:Huomasin, että kun katolla on sopivan kokoinen suksiboxi, niin se varjostaa sen verran päivävaloautomatiikan valoisuusanturia että xenonit palavat myös kirkkaalla päiväkelillä. Kirosin jo, että anturi on rikki, kunnes sitten otin boxin pois katolta reissun jälkeen.
Sitten yksi ongelma lisää; range mittarin toiminta... Ajoin eco pro moodilla, tuli varoitus range 100 km. 10 - 15 km myöhemmin tuli ilmoitus range 50 km, kilsoja tipahteli tämän jälkeen parin sadan metrin välein, kunnes mittari rauhoittui 18 km kohdille. Kurvasin äkkiä Shellille ja täytin tankin - 48,73 litraa piripintaan, auto kallelaan eteen- ja kuljettajan puolelle päin. Oliko tankki 50 litraa tilavuudeltaan? Tuolloin oli ajettu n. 950 km tankkauksen jälkeen.
Toivottavasti range 100 km ilmoitus ei tulevaisuudessa tule vastaan kun huoltoasemalle on vielä tuo sadan kilsan matka.
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
F20:sen tankki on 52 litraa. Ihan normien mukaan menee nuo range-varoitukset. Yleensä kun auto näyttää rangea 0 km, on tankissa n. 5 litraa polttoainetta jäljellä. EcoPro ei voi näyttää enempää kuin jäljellä oleva range, siksi se putoaa noin nopeasti kun polttoaine on vähissä. Mulla on ollut ihan samat kokemukset ja kieltämättä hieman sekava fiilis, kun kilometrit alkaa hävitä näytöstä.
Ex: E60/F10
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Tuo oli ainoa asia joka koeajojen aikana todellakin pisti häiritsemään.peedu kirjoitti: VNS:n pois pomppaamista huomattavasti ärsyttävämpi piirre on tuo useasti mainittu piirre koneen tukahtumisesta, kun painaa kaasua. Tuli koettua muutama kerta maantieajossa. Ohittaa pitäisi, kaasu pohjaan, vaihde vaihtuu pienemmälle, mutta sen jälkeen mitään ei tapahdu lukuunottamatta dsc:n vilkkuvaloa. Asvaltti on paljas ja kuiva. Aika rampa suoritus. Automaattivaihteisella autolla ohitus pitäisi teoriassa tapahtua vaivattomasti. Tuli opittua, että nyt siihen pitää valmistautua eli dtc päälle, vaihdevipu sport-asentoon ja sitten ohittamaan... ohituksen jälkeen pitää näppäillä taas vns päälle...
Vaikka nykyinen auto onkin etuvetoinen, eikä pahemmin takavetoisista ole kokemusta, niin tuo dsc valon vilkkuminen kiihtyvyyden sijaan oli todella ärsyttävä piirre. Ensireaktio oli että autossa on varmasti jotain pahasti vialla kun se ei vain lähde.
Erittäin neuroottisesti toimii kyllä tuo luistonesto. Onko tuo ollut perinteisesti tuollainen viimevuosien bemareissa, vai onko tämä joku Saksalaisen insinööritaidon uusin ihme?
Ex: F20 118dA