F20 viat ja ongelmat

F20, F21, F22, F23
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

"Onko muilla ollut F20 pre faceliftissä ongelmia ilmastoinnin säädön kanssa. Itsellä tuossa ollut uudesta asti sellainen "ominaisuus", että jos säätää lämpötilan yli 20,5 astetta, alkaa puhaltaa helvetin kuumaa jaloille?! Talviaikaan varsinkin aiheuttaa ongelmia kun sisälämpö pakko pitää korkeammalla ja varpaat palaa samalla."

Täsmälleen sama ongelma kahdessa eri E70 X5. Talvisaikaan jalat paistuu , vaikka kuinka säätäisi puhallusta pois jaloilta ja laskisi lämpötilaa. Taitaa olla ominaisuus.
Avatar
dzam
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
Auto: F20 LCI 116dA -15
Paikkakunta: Helsinki

Ricracing kirjoitti:Universal-Gleitspray (81 22 9 407 711) on aivan ehdoton aine, sillä hijenee parkelasit ja kotiovien natinat,
sekä usemmiten myös BMW autojen tiivisteet.
Kuinka kestävä apu toi on (= kuinka usein tiivisteet tarvitsee käsitellä)? Siis ihan siltä varuilta, jos nuo nyt vaihtamisesta riippumatta alkavat taas pitämään ääntä talven jälkeen.
Avatar
dzam
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
Auto: F20 LCI 116dA -15
Paikkakunta: Helsinki

Noniin. Nyt voi virallisesti sanoa, että tiivistenatinat ovat back. Loppuvat heti, kun avaa hiemankin ikkunaa, joka viittaisi jo kerran takuuseen vaihdettuihin ikkunatiivisteisiin.

Alkaa muutenkin kyllä kaikennäköiset pikkuviat jo koettelemaan omaa uskoa BMW:n premium-laatuun. Ne joita kiinnostaa voivat lukea näistä enemmän autotallin puolella.

Jotenkin käsittämätöntä, että saman hintaluokan & ikäinen about mikä vaan auto on paremmin viimeistellyn tuntunen kuin -15 F20 LCI.
3vo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Tammi 2015, 17:32

TurboKoo kirjoitti:Missä asennossa sun "fiilisrulla" on? Mulla on kesät talvet 21 mittarissa ja säädän ainoastaan rullaa hiukan tarpeen mukaan.
Kesällä tulee pidettyä rulla usein täys kylmällä. Talvella puolivälissä tai enemmän lämmön puolella. Rullan säätäminen ei ole kuitenkaan auttanut ongelmaan kun joka asennossa jaloille tulee kuumempaa :blink:

Taitaa vuoden päästä auton vaihtuessa, vaihtua myös merkki. Pitkän linjan bemaristina arveluttaa siirtyä muuhun, mutta kun tuolla rouvan uudella A3:lla on ajellut niin ei siinä ole vastaavia "ominaisuuksia". Oikeastaan ainoa ärsyttävä asia Audissa on typerä ajomoodin valinta.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Jännä tuo lämmönjakautumisongelma, koska en ole siihen koskaan törmännyt. Tämä ei suinkaan ole vähättelyä ongelmaan, koska sellainen ilmiselvästi on olemassa, mutta totean vain ettei sitä kaikissa voi olla koska asia osui ensimmäisen kerran silmiini. Rulla on aina keskiasennossa, ympäri vuoden. Sitä olen pitänyt tarpeettomana.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Toube
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Touko 2015, 08:14

dzam kirjoitti:Noniin. Nyt voi virallisesti sanoa, että tiivistenatinat ovat back. Loppuvat heti, kun avaa hiemankin ikkunaa, joka viittaisi jo kerran takuuseen vaihdettuihin ikkunatiivisteisiin.

Alkaa muutenkin kyllä kaikennäköiset pikkuviat jo koettelemaan omaa uskoa BMW:n premium-laatuun. Ne joita kiinnostaa voivat lukea näistä enemmän autotallin puolella.

Jotenkin käsittämätöntä, että saman hintaluokan & ikäinen about mikä vaan auto on paremmin viimeistellyn tuntunen kuin -15 F20 LCI.
Mulle laitettiin teippiä ovenkarmen sisäpuolelle. Eli natinat eivät johdu ikkunatiivisteistä vaan ovien yläkarmin kumitiivisteistä.. eli kun ikkuna on kiinni niin ovi jäykistyy ja silloin alkaa hankaaminen jolloin syntyy natinaa.. taas kun ikkuna on auki niin ovi löystyy sen verran ettei natinaa pääse syntymään yhtä paljon. Jaa osasinkohan selittää :) Mutta tuo teippauksen lisääminen oven karmin sisäpuolelle auttoi 2-3 päivää ja sitten tuli natinat takaisin. Nyt saan ne pysymään poissa kunhan kerran viikossa jaksaa muistaa vetää kumilistoihin gummiphflegeä.

Jaksanko taas viedä huoltoon.. saa nähdä.. huollossa totesivat että jos ongelma jatkuu niin tuo takas. Eivät ole 1-sarjan laatuun niin paljon panostettu :(
3vo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Tammi 2015, 17:32

Tässä olen moneen otteeseen kiroillut noita vinkuvia lasinpyyhkijöitä, joita mennyt 4-5 paria 35tkm aikana. Merkki, pesuneste tai lasin puhdistus ei ole korjannut ongelmaa.

Huomasin nyt yllätyksekseni, että kitinä on loppunut?! Mikä tähän on nyt vaikuttanut, on hyvin todennäköisesti se, etten ole pessyt autoa 1,5kk ollenkaan. Yleensä pesen Nesteen pesussa kun sinne on firman kortti. Eli nähtävästi kitinän syy on Nesteen käyttämässä pesuaineessa tms.

Käynkin nyt testimielessä pesemässä muualla ja katsotaan palaako metelöinti.
Ketku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Touko 2017, 11:04

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että autoa käynnistäessä kylmänä kierrokset pyörivät jossain 1500rpm:n nurkilla ja samalla alustasta kuulii rahinaa tai sellaista pientä resonanssia aivan kuin jotain olisi irti? Vika poistuu aika välittömästi, kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy. Tällöin myös kierrokset tippuvat siihen tuhanteen. Yleensä virhe on myös yhdistettävissä siihen, että liikkeelle lähdön jälkeen auto ei vastaa kakkosvaihteella kaasuun juuri ollenkaan.

Autona F20 116i -12
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ketku kirjoitti:Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että autoa käynnistäessä kylmänä kierrokset pyörivät jossain 1500rpm:n nurkilla ja samalla alustasta kuulii rahinaa tai sellaista pientä resonanssia aivan kuin jotain olisi irti? Vika poistuu aika välittömästi, kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy. Tällöin myös kierrokset tippuvat siihen tuhanteen. Yleensä virhe on myös yhdistettävissä siihen, että liikkeelle lähdön jälkeen auto ei vastaa kakkosvaihteella kaasuun juuri ollenkaan.

Autona F20 116i -12
Turbon suojapellin (tulipelti) resonoinnista on raportteja tuossa mallissa ja esiintyy juuri noin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ketku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Touko 2017, 11:04

salmol kirjoitti:
Ketku kirjoitti:Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että autoa käynnistäessä kylmänä kierrokset pyörivät jossain 1500rpm:n nurkilla ja samalla alustasta kuulii rahinaa tai sellaista pientä resonanssia aivan kuin jotain olisi irti? Vika poistuu aika välittömästi, kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy. Tällöin myös kierrokset tippuvat siihen tuhanteen. Yleensä virhe on myös yhdistettävissä siihen, että liikkeelle lähdön jälkeen auto ei vastaa kakkosvaihteella kaasuun juuri ollenkaan.

Autona F20 116i -12
Turbon suojapellin (tulipelti) resonoinnista on raportteja tuossa mallissa ja esiintyy juuri noin.
Aivan, no ehkä se korjaantuu sitten sitä säätämällä. Mitenkäs tuo kierrosluvun nousu noinkin korkeaksi ja siellä ylhäällä pysyminen kunnes lähtee liikkeelle. Lämpimällä koneella tuota ei tapahdu.
Teemu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Maalis 2017, 14:22

Ketku kirjoitti:Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että autoa käynnistäessä kylmänä kierrokset pyörivät jossain 1500rpm:n nurkilla ja samalla alustasta kuulii rahinaa tai sellaista pientä resonanssia aivan kuin jotain olisi irti? Vika poistuu aika välittömästi, kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy. Tällöin myös kierrokset tippuvat siihen tuhanteen. Yleensä virhe on myös yhdistettävissä siihen, että liikkeelle lähdön jälkeen auto ei vastaa kakkosvaihteella kaasuun juuri ollenkaan.

Autona F20 116i -12
Onko kyseessä tämä: https://www.youtube.com/watch?v=MUCDnlEarGU ?

Oma, noin 3 päivää vanha M140i xDr yllätti tekemällä tänä aamuna autotallissa juuri täsmälleen tuollaista räminää, ongelma korjaantui itsestään kun se putkien "lämmitys" -vaihe loppui, eli siis kun se mörinä hiljeni. Kokeilin sitten hiljenemisen jälkeen näpäyttää muutaman kerran kaasua josko tuo rämisisi vielä edelleen, mutta ongelma oli tosiaan hävinnyt.
Jipex
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Maalis 2017, 12:10
Auto: F20 116iA -14

Autona F20 116i -14 50tkm ajettu.
Viimeaikoina ajossa on alkanut kuulumaan ajoittain vikinää etupäästä. Äänen olen paikallistanut oikeaan eturenkaaseen. Vikinän saa loppumaan painamalla kevyesti jarrua, mutta se palaa pian uudelleen.
Vanteesa en ole havainnut lämpenemistä, eikä kulutus ole noussut, joten tuskimpi jarru laahaa. Jarrupaloissa pitäisi olla vielä hyvin pintaa jäljellä (idriven mukaan vaihtoon 100tkm).
Mistä vikinä voisi johtua?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Jipex kirjoitti:Autona F20 116i -14 50tkm ajettu.
Viimeaikoina ajossa on alkanut kuulumaan ajoittain vikinää etupäästä. Äänen olen paikallistanut oikeaan eturenkaaseen. Vikinän saa loppumaan painamalla kevyesti jarrua, mutta se palaa pian uudelleen.
Vanteesa en ole havainnut lämpenemistä, eikä kulutus ole noussut, joten tuskimpi jarru laahaa. Jarrupaloissa pitäisi olla vielä hyvin pintaa jäljellä (idriven mukaan vaihtoon 100tkm).
Mistä vikinä voisi johtua?
VIkiseekö vain suoraan ajettaessa vai vain kääntäessä? Jos kääntäessä, niin veikkaan ratin läpiviennin kumia joka vinkuu, tai sitten esim. iskarin yläpään kääntölaakeria. Ihan arvauksia siis.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Saattaa olla pieni kivi jarrupalojen/satulan jossain välissä.
Jipex
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Maalis 2017, 12:10
Auto: F20 116iA -14

salmol kirjoitti:
Jipex kirjoitti:Autona F20 116i -14 50tkm ajettu.
Viimeaikoina ajossa on alkanut kuulumaan ajoittain vikinää etupäästä. Äänen olen paikallistanut oikeaan eturenkaaseen. Vikinän saa loppumaan painamalla kevyesti jarrua, mutta se palaa pian uudelleen.
Vanteesa en ole havainnut lämpenemistä, eikä kulutus ole noussut, joten tuskimpi jarru laahaa. Jarrupaloissa pitäisi olla vielä hyvin pintaa jäljellä (idriven mukaan vaihtoon 100tkm).
Mistä vikinä voisi johtua?
VIkiseekö vain suoraan ajettaessa vai vain kääntäessä? Jos kääntäessä, niin veikkaan ratin läpiviennin kumia joka vinkuu, tai sitten esim. iskarin yläpään kääntölaakeria. Ihan arvauksia siis.
Tarkemmin kuunneltuani vikinä näyttäisi kuuluvan suoraan ajettaessa ja vasemmalle käännyttäessä. Oikealle kääntäminen lopettaa vikinän.
Mutta eikö vikinän loppuminen jarrutuksessa viittaisi enemmän jarrupuolen ongelmaan?
Jipex
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Maalis 2017, 12:10
Auto: F20 116iA -14

Käytin auton tänään huollossa. Jarruista ei löytynyt kiviä tai muutakaan vikaa ja samalla puhdistivat ja herkistelivät jarrut.
Vika ei tällä korjaantunut. Olen kiinnittänyt nyt huomiota, että vikinä alkaa kuulua vasta, kun autolla on ajanut jonkin aikaa.
Alatuksia mikä muu voisi aiheuttaa äänen?
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Jipex kirjoitti: Alatuksia mikä muu voisi aiheuttaa äänen?
Pyöränlaakeri?
Jipex
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Maalis 2017, 12:10
Auto: F20 116iA -14

Jipex kirjoitti:
salmol kirjoitti:
Jipex kirjoitti:Autona F20 116i -14 50tkm ajettu.
Viimeaikoina ajossa on alkanut kuulumaan ajoittain vikinää etupäästä. Äänen olen paikallistanut oikeaan eturenkaaseen. Vikinän saa loppumaan painamalla kevyesti jarrua, mutta se palaa pian uudelleen.
Vanteesa en ole havainnut lämpenemistä, eikä kulutus ole noussut, joten tuskimpi jarru laahaa. Jarrupaloissa pitäisi olla vielä hyvin pintaa jäljellä (idriven mukaan vaihtoon 100tkm).
Mistä vikinä voisi johtua?
VIkiseekö vain suoraan ajettaessa vai vain kääntäessä? Jos kääntäessä, niin veikkaan ratin läpiviennin kumia joka vinkuu, tai sitten esim. iskarin yläpään kääntölaakeria. Ihan arvauksia siis.
Tarkemmin kuunneltuani vikinä näyttäisi kuuluvan suoraan ajettaessa ja vasemmalle käännyttäessä. Oikealle kääntäminen lopettaa vikinän.
Mutta eikö vikinän loppuminen jarrutuksessa viittaisi enemmän jarrupuolen ongelmaan?
Auto kävi uudelleen huollossa. Jarrupalasta oli lohjennut pieni pala, joka aiheutti tuon äänen. Ottivat tuon palan pois ja nyt ei enään vinkunut. Meni sentään liikkeen piikkiin, kun eivät ekalla kerralla huomanneet tuota lohkeamaa. :curse:
Ilipo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 67
Liittynyt: 19 Huhti 2012, 12:29
Auto: E91 320dA LBE

Moro,
Meillä on autona F20 118iA LCI ja ollaan nyt jo useamman kerran kyselty huollosta auton korkeasta kulutuksesta ja vaihteiston "kulmikkaasta" toiminnasta, mutta autosta ei kuulemma mitään vikaa löydy.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Paperilla tuon pitäisi olla aika pirteä, mutta käytännössä on kyllä kaikkea muuta. Tähän kun yhdistää korkean kulutuksen (6,5l/100km) niin ei paljon hampaita naurata. Sijaisautona oleva 140hv DSG Octavia menee samassa ajossa yli litran pienemmällä ja jättää Bemarin 100-0 suorituskyvyssä

-Ilkka
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Mitä luokkaa se kulutus on sitten ollut ?
Vastaa Viestiin