F20 viat ja ongelmat
Minun mielestäni tuo jleinosen 12,65v viittaa siihen että akussa on 50% varausta eli kyllä sen pitäisi pyörittää starttia jo tuolla. Eli olisiko jotain muutakin...? Voi tuo akku olla silti säkö jos ei tuon enempää ota vastaan kahden päivän latauksessa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Ricracing kirjoitti: jleinonen: Eiköhän tuo akku ole aikansa jo nähnyt. Huomioi myös aikaisemmat kommettini siitä vaihdosta.
Juu kyllä sen akun osaan vaihtaa ja koodata, turhaan sitä vaan ei viitsisi tehdä. Käytin sen tuossa tietokoneen perässä ja vikakoodeja oli tietysti 30kpl kun tuo akun varaus on käynyt alhaalla, mutta nollauksen jälkeen ainoaksi merkitykselliseksi jäi että EPS (electronic power steering) moduulin ei saanut yhteyttä.salmol kirjoitti:Minun mielestäni tuo jleinosen 12,65v viittaa siihen että akussa on 50% varausta eli kyllä sen pitäisi pyörittää starttia jo tuolla. Eli olisiko jotain muutakin...? Voi tuo akku olla silti säkö jos ei tuon enempää ota vastaan kahden päivän latauksessa.
Auto käyttäytyy silti kuin akkuvikainen vaikka muka ei ole akun lataustasossa vikaa. Esim haluaa mennä horrostilaan koko ajan, kyllä minä tästä akkukaupoille lähden, ja mietitään sitten muuta jos ei auta.
- Liitteet
-
- lastdays-cropped.png (59.83 KiB) Katsottu 16852 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 32
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
- Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R
Paljonko tuon akun varauksen pitäisi sitten olla? Vähän nihkeesti pyörittänyt oma kottero starttia ja vaikuttaa että olis enemmän vikaa startissa kuin akussa. 12.5v näyttäs olevan jännitettä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Noniin, nyt on akku vaihdettu ja auto taas pelaa. Vinkkinä tuon Boschin akun saa IKH:lta 200€:lla.
Kannattaa muistaa myös että kun otat vanhan akun irti niin et laita takaluukkua kiinni. Muuten joutuu kömpimään takakautta sen meisselillä aukaisemaan kun tuo sähkölukko ei pelaa.
Kannattaa muistaa myös että kun otat vanhan akun irti niin et laita takaluukkua kiinni. Muuten joutuu kömpimään takakautta sen meisselillä aukaisemaan kun tuo sähkölukko ei pelaa.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mutta jos autossa ei olekaan kääntyviä takapenkkejä, kun usein voi olla F10 ja F30 autoissa...jleinonen kirjoitti: Kannattaa muistaa myös että kun otat vanhan akun irti niin et laita takaluukkua kiinni. Muuten joutuu kömpimään takakautta sen meisselillä aukaisemaan kun tuo sähkölukko ei pelaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Sähkölukkoa voinee tarvittaessa avittaa tarjoamalla energiaa konehuoneen apuvirtapistokkeista.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Totta, jos on virtaa helposti saatavilla.Aero kirjoitti:Sähkölukkoa voinee tarvittaessa avittaa tarjoamalla energiaa konehuoneen apuvirtapistokkeista.
Lisävirta-apu ek muuten saanut tätä akkuvikaista autoa käyntiin, sitäkin yritettiin tuossa naapurin kanssa.
On joo 3 asentoa jotka ovat kaikki ihan yhtä helvetin kuumia! Juuri kokeilin ihan piruillessaan kovimmalla teholla niin se on lähes sama kuin pienin teho. Eli mitään toivoa pitää päällä paria min kauempaaRicracing kirjoitti:Penkinlämittimissä on kolme asentoa, käytä asetuksia. Toivottavasti sulla ei ole nahkapenkkejä.
jleinonen: Eiköhän tuo akku ole aikansa jo nähnyt. Huomioi myös aikaisemmat kommettini siitä vaihdosta.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Valitus tuokin; Liian hyvät. Ellei sulla ole kolmea asetusta niin autossasi on vikaa.
Itse pitän sitä kolmosella vähän aikaan ja sitten veks.
Itse pitän sitä kolmosella vähän aikaan ja sitten veks.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Epäilen että on jotain vikaa, itse ajelen jopa lapista helsinkiin penkinlämmitin päällä ja helposti voi pitää 1-asentoa päällä koko matkan. Voisi kuvitella että F30:ssa on samanlaiset vastukset. Ero 3-asetuksen ja 1-asetuksen välillä on tosi iso. Itsellä nahka-kangaspenkit.3vo kirjoitti:On joo 3 asentoa jotka ovat kaikki ihan yhtä helvetin kuumia! Juuri kokeilin ihan piruillessaan kovimmalla teholla niin se on lähes sama kuin pienin teho. Eli mitään toivoa pitää päällä paria min kauempaa
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-Jarrut vinkuu. Vinkunut jo 2000km. Huolto edessä ensi viikolla.
-Yhdellä ajokerralla jokin resonoi kuskin ovessa häiritsevästi, ei ole enään kuulunut.(Näitähän on kiva tutkia)
-Kello jättättää pari tuntia / kk.
-Luistonesto on hyvin herkkä, vilkuttaa oudoissa paikoissa. Tottunut ajamaan quattrolla, voihan tuolla oikeesti ollakkin liukasta.
Näyttäis olevan myös ohjelmointi aktio auki, katsotaan muuttuuko käytös.
-Yhdellä ajokerralla jokin resonoi kuskin ovessa häiritsevästi, ei ole enään kuulunut.(Näitähän on kiva tutkia)
-Kello jättättää pari tuntia / kk.
-Luistonesto on hyvin herkkä, vilkuttaa oudoissa paikoissa. Tottunut ajamaan quattrolla, voihan tuolla oikeesti ollakkin liukasta.
Näyttäis olevan myös ohjelmointi aktio auki, katsotaan muuttuuko käytös.
No näin se pitäisikin olla ja on ollut isomman sarjan vanhemmissa peleissä mitä on alla pyörinyt. Pitää viedä näytille jos tuolle jotain osaisivat tehdä...salmol kirjoitti:Epäilen että on jotain vikaa, itse ajelen jopa lapista helsinkiin penkinlämmitin päällä ja helposti voi pitää 1-asentoa päällä koko matkan. Voisi kuvitella että F30:ssa on samanlaiset vastukset. Ero 3-asetuksen ja 1-asetuksen välillä on tosi iso. Itsellä nahka-kangaspenkit.3vo kirjoitti:On joo 3 asentoa jotka ovat kaikki ihan yhtä helvetin kuumia! Juuri kokeilin ihan piruillessaan kovimmalla teholla niin se on lähes sama kuin pienin teho. Eli mitään toivoa pitää päällä paria min kauempaa
Kyllä tuossa lataustasossa on vikaa, pitäisi olla noin 80% tasolla. Eli tämän perustella kyllä ihan oikean toimenpiteen valitsit, sillä oletuksella että latausjännite oli ok.jleinonen kirjoitti:Ricracing kirjoitti: jleinonen: Eiköhän tuo akku ole aikansa jo nähnyt. Huomioi myös aikaisemmat kommettini siitä vaihdosta.Juu kyllä sen akun osaan vaihtaa ja koodata, turhaan sitä vaan ei viitsisi tehdä. Käytin sen tuossa tietokoneen perässä ja vikakoodeja oli tietysti 30kpl kun tuo akun varaus on käynyt alhaalla, mutta nollauksen jälkeen ainoaksi merkitykselliseksi jäi että EPS (electronic power steering) moduulin ei saanut yhteyttä.salmol kirjoitti:Minun mielestäni tuo jleinosen 12,65v viittaa siihen että akussa on 50% varausta eli kyllä sen pitäisi pyörittää starttia jo tuolla. Eli olisiko jotain muutakin...? Voi tuo akku olla silti säkö jos ei tuon enempää ota vastaan kahden päivän latauksessa.
Auto käyttäytyy silti kuin akkuvikainen vaikka muka ei ole akun lataustasossa vikaa. Esim haluaa mennä horrostilaan koko ajan, kyllä minä tästä akkukaupoille lähden, ja mietitään sitten muuta jos ei auta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Eilen jäi käynnistymättä auto taas vaimon työpaikan pihasta. Tällä välillä (siis alle 2 viikkoa uuden akun laitosta) on ajettu lyhyttä ajoa ja pari pidempää ajoa 120km ja 80km. Sunnuntaista maanantaihin seisoi, käytin maanantaina laturin päässä mutta se totesi pian että akku on muka täynnä. En mitannut arvoja. TI-KE-TO on käynnistelty varmaan 10 kertaa ja niin lyhyttä ajoa että tuskin on latautunut. Ja To iltapäivällä ei siis lähtenyt enää käyntiin.jleinonen kirjoitti:Noniin, nyt on akku vaihdettu ja auto taas pelaa.
Annoin toisesta autosta apuvirtaa 15 minuuttia, mutta ei auttanut vaikka oli piuhat kiinni niin ei inahtanutkaan. Otin akun irti ja toin kotia sisään lataukseen, nyt näyttäisi olevan täynnä ja lämmin. Todennäköisesti toimii taas, kun isken sen kiinni autoon.
Onko niin että näissä yli 20 asteen pakkasissa tuollainen AGM akku ei ota virtaa ollenkaan vastaan eli tyhjeneminen on ihan normaalia?
Pitää mitata vielä tuo laturin latausjännite kunhan saan auton käyntiin ettei siinä ole mitään vikaa, jos ei ole niin pitänee harkita sellaisen akkulämmittimen/laturin hankkimista.
Näinhän se valitettavasti näyttäisi olevan. Kannattaa varmaankin laittaa se akunlämmitin, esim:jleinonen kirjoitti:Onko niin että näissä yli 20 asteen pakkasissa tuollainen AGM akku ei ota virtaa ollenkaan vastaan eli tyhjeneminen on ihan normaalia?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/455081/A ... -V-akuille
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
[quote="jleinonen]Pitää mitata vielä tuo laturin latausjännite kunhan saan auton käyntiin ettei siinä ole mitään vikaa, jos ei ole niin pitänee harkita sellaisen akkulämmittimen/laturin hankkimista.[/quote]
Jees, auto taas käynnissä ja latausjännite 14,92 eli ei mielestäni mitään vikaa. Vois kyllä BMW keksiä jonkun talvipaketin missä huolehditaan että akku lämpiäis edes vähän, kun noinkin helpolla saa uuden akun nyykähtämään
Kuinka tuo akun lataus 80% tasoon asti, kierto koodaamalla onnistuu?
Jees, auto taas käynnissä ja latausjännite 14,92 eli ei mielestäni mitään vikaa. Vois kyllä BMW keksiä jonkun talvipaketin missä huolehditaan että akku lämpiäis edes vähän, kun noinkin helpolla saa uuden akun nyykähtämään
Kuinka tuo akun lataus 80% tasoon asti, kierto koodaamalla onnistuu?
Ja mitkä oli oireet? Kiinnostaisi kuulla kun itsellä 20d vuodelta 2012.Tiik kirjoitti:Kävin tänään näyttämässä omaa 52tkm ajettua 120d:tä (vm 2013) Autokeskuksella ja tuomio oli, että koko auton jakopää vaihdetaan BMW:n piikkiin. Eli ei tuo ongelma näissä koneissa ihan vieläkään ole ratkaistu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Huomasin pienen "kihnuttavan" äänen tyhjäkäynnillä, joka tuntui pahenevan kun moottori lämpeni. Ääni on selvästi syklinen, joten oli aika helppoa diagnosoida johonkin pyörivään. 1500rpm yläpuolella olevaa metallista ääntä omastani ei ainakaan vielä kuulu.