F20 viat ja ongelmat

F20, F21, F22, F23
Jake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:37
Paikkakunta: Kokkola

Onko minkälaista nykimistä? Jatkuvaa vai nykäiseekö vain kertaalleen?
Wir sind miteinander, nicht gegeneinander
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Jake kirjoitti:Onko minkälaista nykimistä? Jatkuvaa vai nykäiseekö vain kertaalleen?
Ilmeisesti nykäsee kerran ja sen jälkeen ihan niin kuin vaihtais vaihetta edes takaisin tai sitten vaan käy epätasaisesti. Mutta vikailmoitus tulee joka tapauksessa näytölle ja pysyy siinä kotiin asti. Kysessä on anopin auto ja kun ei koko ajan oireile niin en jaksanut lähteä koeajamaan :mus: ja en kyllä ymmärtänyt selostuksesta että mitä siinä varoitustekstissä lukee.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kampiakselin asentotunnistimen arvo ei vastaa nokka-akselin tunnistimen arvoa? Eikös vanhemmissa malleissa ollut maanvaivana tuo kampiakselin asentotunnistin joka rikkoutui? Ehkä sama vaiva on periytynyt uudempiin malleihin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Meikäläisen arpa imunokan vanoksen solenoidille (olen pessimisti ja epäilen aina ensin sitä osaa, jonka toimintaa anturi vahtii enkä itse anturia, vaikka voi se imunokan asentoanturikin olla).

Jos tuo olisi oma, käyttäisin sen diagnoosissa mahdollisimman pian. Vaikkei auton kannalta vakavaa olisikaan (en osaa sanoa, voiko tehdä pahojansa), on tökkivällä autolla penseää ajella.

Saanko veikata että kärry kokee lähinnä lyhyttä kaupunkiajoa? :)
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Mulla oli noita Vanos vikoja viimeiseksi 1999 mallisessa 320Ci:ssä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
3vo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Tammi 2015, 17:32

salmol kirjoitti:Käytättekö automaatti-asetusta? Itse olen F30:n kanssa siirtynyt manuaaliasetuksiin kun tuo automaattiasetus ei oikein osaa hommiaan.
Välillä tulee yritettyä manuaaliasetuksellakin. Siinä ei vaan saa varpaille yhtään puhallusta jos laittaa tuulilasille. Sitten tietysti rouva valittaa, että varpaat jäätyy :D Ei ole kyllä aiempien saman merkkisten kanssa ollut moisia ongelmia...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

3vo kirjoitti:
salmol kirjoitti:Käytättekö automaatti-asetusta? Itse olen F30:n kanssa siirtynyt manuaaliasetuksiin kun tuo automaattiasetus ei oikein osaa hommiaan.
Välillä tulee yritettyä manuaaliasetuksellakin. Siinä ei vaan saa varpaille yhtään puhallusta jos laittaa tuulilasille. Sitten tietysti rouva valittaa, että varpaat jäätyy :D Ei ole kyllä aiempien saman merkkisten kanssa ollut moisia ongelmia...
Laita manuaaliasetuksella niin että kaikki kolme nuolta on näkyvissä ja sitten lisäät puhallusnopeutta niin pysyy ikkuna huurteettomana.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Automaatti hoitaa hommansa varsin hyvin kunhan pitää A/C:n päällä.

Ja onhan valikoimassa myös täys ikkunan huurteen poisto.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
MrW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Helmi 2014, 20:55
Auto: F11 530da
F20 116ia
Paikkakunta: Kirkkonummi

3vo kirjoitti:On tullut taas tuskailtua tuon typerän lämmönsäädön kanssa. Talvella ajelen enimmäkseen ilmastointi pois päältä kun lähden lämpimästä tallista niin ei ole huurtumis-ongelmaa.

Jokatapauksessa ongelma on sama ilmastoinnilla tai ilman. Talvella ei onnistu lämpötilan säätäminen auto asetuksella 20-22 asteen välillä niin ettei varpaat kiehu. Aivan sama miten kojelaudan rullapyörää kääntää, aina tulee liiän kuumaa varpaille?! Ilmastointi päälläkin jos rullapyörä on yhtään punaisen puolella, varpaille tulee liiän kuumaa. Sitten kun lämpötilan laskee 19c niin varpailla on siedettävää. Tässä vaiheessa autossa on muuten liiän kylmä.

Onkos tähän mitään ideoita??
Minulla taas ei tule kunnolla lämmintä. Puhaltaa vuoronperään kuumaa ja kylmää vaikka asetus 28 asteessa. Kone on lämmin (coolant 107 astetta) ja nestettä riittävästi.

Jenkeissä oli joillain paneeli ollut rikki, onko kellään kokemusta? Auto 2012 mallia ja auto ac.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

MrW kirjoitti:Minulla taas ei tule kunnolla lämmintä. Puhaltaa vuoronperään kuumaa ja kylmää vaikka asetus 28 asteessa. Kone on lämmin (coolant 107 astetta) ja nestettä riittävästi.
Jäähdytysneste 107 astetta? Sehän on ihan helvetisti. Mikä auto sinulla on, diesel-vehkeessä neste alle 90c ja öljyt noin 100c on ok, mutta onko nyt kyseessä bensavehje?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
MrW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Helmi 2014, 20:55
Auto: F11 530da
F20 116ia
Paikkakunta: Kirkkonummi

Bensa ja hämmästelin samaa, mutta käsittääkseni normaalia.
jeremias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Joulu 2015, 14:48
Auto: F20 116iA
Paikkakunta: Espoo

Kun kone lämpiää kunnolla (>30min) niin mulla salavalikosta katsottuna coolantin lämmöt 105-108, ja öljyn 110-115 astetta. Autona F20 116i -12.
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Korkeat lämmöt on tosiaan tuossa 1.6 turbo bensakoneessa. Itsekkin joskus säikähdin kesken ajon, ennenkuin googlettelin että on normaalia.
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Jotta elämä bemarin kanssa ei olisi liian ruusuista, niin vaimo soitti juuri kotoa ja sanoi ettei auto lähde käyntiin :lol:

Oli jättänyt yöksi lohko+sisätilalämppärin seinään, eihän sen pitäisi akkua syödä?

Olisko muita vaihtoehtoja kuin Bosch S6011/S5A11 80Ah/800A AGM-akku Motonetista 209,90€ hintaan? Originaali näyttää maksavan huomattavasti enemmän.
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

jleinonen kirjoitti: Olisko muita vaihtoehtoja kuin Bosch S6011/S5A11 80Ah/800A AGM-akku Motonetista 209,90€ hintaan? Originaali näyttää maksavan huomattavasti enemmän.
Eilen just samaa akkuasiaa selvittelin.Bilteman akku oli ainut ku löysin halvemmalla lähinurkilta, 4v takuulla. Merkkiliikkeessä reilu 300€. Ebayssä oli Vartaa alle 200€, muistaakseni 95Ah.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

-sami- kirjoitti: Eilen just samaa akkuasiaa selvittelin.Bilteman akku oli ainut ku löysin halvemmalla lähinurkilta, 4v takuulla. Merkkiliikkeessä reilu 300€.
Ebayssä oli Vartaa alle 200€, muistaakseni 95Ah.
Kiitos, pistetäänpäs korvan taakse. Kotiin kun pääsin niin totesin ettei akku edes ole täysin tyhjä kun ovet aukeaa ja valot toimii. Heitinkin sen laturin perään ja katsotaan miten elpyy ja toimii.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Ns. vedetön jäähdytysneste kestää jopa 180 C joten ei se ongelma siinä ole.

Akkua vaihtaessa kannattaa huomata että virraton auto voi nollata kaikki asetukset,
joten olisi ehkä viisasta vaihtaa se BMW-valtuutetulla huollossa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

jleinonen kirjoitti:
-sami- kirjoitti: Eilen just samaa akkuasiaa selvittelin.Bilteman akku oli ainut ku löysin halvemmalla lähinurkilta, 4v takuulla. Merkkiliikkeessä reilu 300€.
Ebayssä oli Vartaa alle 200€, muistaakseni 95Ah.
Kiitos, pistetäänpäs korvan taakse. Kotiin kun pääsin niin totesin ettei akku edes ole täysin tyhjä kun ovet aukeaa ja valot toimii. Heitinkin sen laturin perään ja katsotaan miten elpyy ja toimii.
Ei ole vielä pikkuinen lähtenyt käyntiin. Ensimmäisen yön oli laturissa, eilen päivällä pistin sisätilanlämmittimen puhaltamaan lisäksi peräkonttiin, josko nopeutuisi latautuminen. Eli nyt on ladattu noin 38h, varmaan kylmään akkuun ei ole mitään mennyt eli ensimmäiset 20h hukkaan. Äsken mittasin navoilta 12,65V (20min latauksesta) mutta ei näytä auto vielä toipumisen merkkejä. Eikös tuon pitäisi olla jo ihan OK arvo? Eli onko mentävä akkukaupoille?

Laturina joku ctek äly, lataa 3,6A / 14.7V lumihiutale moodissa.
3vo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Tammi 2015, 17:32

Onkos tuosta perseenlämmittimestä ollut jo puhetta? Ei kyllä mitään järkee noissa persgrilleissä, kun näilläkin pakkasilla ei voi pitää 3min kauempaa pienimmällä teholla ettei takanahka pala?!?
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Penkinlämittimissä on kolme asentoa, käytä asetuksia. Toivottavasti sulla ei ole nahkapenkkejä.

jleinonen: Eiköhän tuo akku ole aikansa jo nähnyt. Huomioi myös aikaisemmat kommettini siitä vaihdosta.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin