Sähkövikaa (120d xDrive, 2013)...
Illalla kotiin tullessa tuulilasinpyyhkijät olivat päällä ja kun ohitin edellä menevän ohituksen jälkeen yritin kytkeä pyyhkijät pois niin eipä niitä saanutkaan pois. Huomasin myöäs että vilkut eivät toimi, takalasin pyyhintä ei saa päälle, pissapoika ei toimi. Ajelin kotiin, onneksi hieman sataa tihuutti niin etteivät pyyhkijät ihan kuivaa lasia raapineet. Sammutin auton ja taas käyntiin --> pyyhkijät jatkavat toimintaa. Sitten kaikki sähköt pois eli auto sammuksiin, ovet lukkoon ja uusi yritys, nyt kaikki ok. Aamulla kuitenkin pyyhkijät jatkavat pyyhkimistä, vilkut eivät toimi jne, auto nyt Wetterillä, katsotaan mitä löytyy.
F20 viat ja ongelmat
Jotain kolkottaa auton takaosassa ja kontista on jo kaikki irtonaiset katsastettu. Kolinaa kuuluu jopa melko tasaisellakin, mutta eniten toki nypytyksessä, kuten kiharaksi pakkautuneella lumella. Auto on 116dA vuosimallia 2011. Peräpöntössä jotain irti? Onko tuossa lämpöpelti peräpöntön ja pohjan välissä, jos vika olisi siinä?
Iskareiden yläpää pitävät sellaista lopinaa, ei varsinaista kolinaa. Onko metallista kolinaa vai sellaista vaimeaa lopinaa? Minulta F30:stä heti uutena vaihdettiin iskareiden yläpäiden kiinnityksistä jotain kun lopisivat. Korjaus auttoi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
On melko vaimeaa ja aika matalaa tuo ääni, eli voi olla nuo iskarien yläpäätkin toki. Mitähän nuo maksaa vaihdattaa? Tulipelti jos on niin sen poistaa varmaan viidessä minuutissa, mutta iskareiden yläpäiden rassaaminen lienee kalliimpaa...
Mulla hoidettiin Autokeskuksessa, soita sinne ja kysy onko jotain tuohon liittyvää huolto-aktiota auki. Jos ei, niin kysy mitä maksaa jos se on tuo. Mulla meni takuuseen aikanaan kun oli suunnitteluvirhe.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vajaa viikko pajalla, oli vaidettu viiksipaketti. Starttasin auton Wetterin pihassa ja kas, pyyhkijät pyyhkii edellen, vilkut eivät toimi jne. Oli toiminut hallissa ok, mutta seistyään pihalla pakkaksessa muutaman tunnin ei toiminutkaan. Avain takaisin tiskille ja taas vajaan viikon päästä sitten uudestaan noutamaan. Nyt oli syykin löytynyt, ohjauspylvään sisällä johtimien eristys rikki ja siitä oikosulku kun ratti tietyssä asennossa. Nyt toimii taas.Anders kirjoitti:Sähkövikaa (120d xDrive, 2013)...
Illalla kotiin tullessa tuulilasinpyyhkijät olivat päällä ja kun ohitin edellä menevän ohituksen jälkeen yritin kytkeä pyyhkijät pois niin eipä niitä saanutkaan pois. Huomasin myöäs että vilkut eivät toimi, takalasin pyyhintä ei saa päälle, pissapoika ei toimi. Ajelin kotiin, onneksi hieman sataa tihuutti niin etteivät pyyhkijät ihan kuivaa lasia raapineet. Sammutin auton ja taas käyntiin --> pyyhkijät jatkavat toimintaa. Sitten kaikki sähköt pois eli auto sammuksiin, ovet lukkoon ja uusi yritys, nyt kaikki ok. Aamulla kuitenkin pyyhkijät jatkavat pyyhkimistä, vilkut eivät toimi jne, auto nyt Wetterillä, katsotaan mitä löytyy.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 18:20
- Auto: F11 530 xda, F21 114i, 964
- Paikkakunta: Pori
Vaimon F21 114i -12 ajettu 40 tkm alkaa käymään hermojen päälle..
Radion kuuluvuus on olematon taajamien ulkopuolella, toki jos kuuntelee
pelkästään Ylen kanavia, ei haittaisi. Internetin mukaan vika korjaantuu takalasin
vaihdolla. Kuulostaa halvalta? Onko kokemuksia?
Nyt auto on alkanut vuotamaan jäähdytysnestettä ihan lammikoksi asti.
Jälleen internet kertoo vian olevan joko vesipumpussa tai koneen takana olevissa
letkuissa. Englantilaiset raportoivat noin 650 punnan korjauslaskuista..
Takapään kolina on vaivannut alusta asti ja erilaiset vinkunat takapäästä ovat arkipäivää
jarrut vaihdettu, merkkiliikkeessäkin ihmetelty mutta ilman tuloksia.
Pitää kyllä todeta että laatutaso on jo pelottavan lähellä Korealaisia?
Radion kuuluvuus on olematon taajamien ulkopuolella, toki jos kuuntelee
pelkästään Ylen kanavia, ei haittaisi. Internetin mukaan vika korjaantuu takalasin
vaihdolla. Kuulostaa halvalta? Onko kokemuksia?
Nyt auto on alkanut vuotamaan jäähdytysnestettä ihan lammikoksi asti.
Jälleen internet kertoo vian olevan joko vesipumpussa tai koneen takana olevissa
letkuissa. Englantilaiset raportoivat noin 650 punnan korjauslaskuista..
Takapään kolina on vaivannut alusta asti ja erilaiset vinkunat takapäästä ovat arkipäivää
jarrut vaihdettu, merkkiliikkeessäkin ihmetelty mutta ilman tuloksia.
Pitää kyllä todeta että laatutaso on jo pelottavan lähellä Korealaisia?
Tuli mieleen kun kävin ajamassa tämän vuotista 118i:tä, niin jotain tuossa faceliftissä on tehty pyyhkijöille vs 2014 malliin. Oli aivan äänettömät ja huomasi heti ettei pyyhkijän varressa ole niin kova paine lasia vasten kuin omassa. Pitääpä mainita tästä huollon yhteydessä jos asialle viimein voisi tehdä jotain järkevää ja saaada tuon metelöinnin loppumaan...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Jäähdytysnestevuoto korjaantui pihassa olevasta F20:sta koneen takaosassa olevan lämpötila-anturin vaihdolla. Kustannus alta 100€.rville kirjoitti:Vaimon F21 114i -12 ajettu 40 tkm alkaa käymään hermojen päälle..
Nyt auto on alkanut vuotamaan jäähdytysnestettä ihan lammikoksi asti.
Jälleen internet kertoo vian olevan joko vesipumpussa tai koneen takana olevissa
letkuissa. Englantilaiset raportoivat noin 650 punnan korjauslaskuista..
On niin pirunmoisessa paikassa että vaihdatin Rinta-Joupilla. Lätäkön sijainnista voi päätellä mistä kohtaa konetta se vuotaa
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla on vuosimallin 2014 F21. Pyyhkijät on täysin äänettömät sekä alkuperäiset ja hoitavat homman tänäkin päivänä virheettömästi.3vo kirjoitti:Tuli mieleen kun kävin ajamassa tämän vuotista 118i:tä, niin jotain tuossa faceliftissä on tehty pyyhkijöille vs 2014 malliin. Oli aivan äänettömät ja huomasi heti ettei pyyhkijän varressa ole niin kova paine lasia vasten kuin omassa. Pitääpä mainita tästä huollon yhteydessä jos asialle viimein voisi tehdä jotain järkevää ja saaada tuon metelöinnin loppumaan...
Pyyhkiöidensulat ovat käyttökamaa, kahden/kolmen vuoden vaihtoväli ei ole mikään kummallisuus.
Lisäksi on kehuttava BMW:n lasinpesunesteen erittäin matalaa kulutusta.
Suosittelen myös käyttämään hyvälaatuisia lasinpesunesteitä!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- dzam
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
- Auto: F20 LCI 116dA -15
- Paikkakunta: Helsinki
Mun 2015 syyskuussa saatu F20 on palvellut mahtavasti, mutta viime viikon aikana ilmennyt pari ongelmaa:
1. Ajovalojen automaattinen säätö on failannut 3 kertaa, joista 2 kertaa tullut virheilmoitus aiheesta. Tämä tsekataan ensihuollossa ensi viikolla.
2. Mystisempi ongelma liittyy siihen, että eilen auto alkoi rutisemaan vähän ympäriinsä sisältä aina kun menee pientenkin kanttareiden/tien epätasaisuuksien päältä.
Kuulostaisi kun verhoilu ei olisi ihan kohdillaan, mutta en oikeen osaa paikallistaa mistä tämä voisi johtua. Onko muilla ollut vastaavaa/miten BMW on käsitellyt tällaisia takuuseen liittyen?
1. Ajovalojen automaattinen säätö on failannut 3 kertaa, joista 2 kertaa tullut virheilmoitus aiheesta. Tämä tsekataan ensihuollossa ensi viikolla.
2. Mystisempi ongelma liittyy siihen, että eilen auto alkoi rutisemaan vähän ympäriinsä sisältä aina kun menee pientenkin kanttareiden/tien epätasaisuuksien päältä.
Kuulostaisi kun verhoilu ei olisi ihan kohdillaan, mutta en oikeen osaa paikallistaa mistä tämä voisi johtua. Onko muilla ollut vastaavaa/miten BMW on käsitellyt tällaisia takuuseen liittyen?
- dzam
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
- Auto: F20 LCI 116dA -15
- Paikkakunta: Helsinki
Oon paikallistanut ylläolevan "mystisemman ongelman" ovien tiivisteisiin. Luulen, että ne narskuu, nitisee ja rutisee. Tekevätköhän takuuhuollossa tollaselle jotakin tai onko itse hoidettavissa kuntoon?
Nuo äänethän tuntuu aina tulevan ovista tai kojelaudasta, mutta omassa ne tulevat kuskin puolen aurinkoläpän kiinnikkeestä tai verhoilusta läpän alla. Rutinat loppuu saman tien kun kädellä painaa läppää kattoa vasten. Kannattaa siis kokeilla painella muitakin paikkoja kuin mistä luulee äänen tulevandzam kirjoitti:Oon paikallistanut ylläolevan "mystisemman ongelman" ovien tiivisteisiin. Luulen, että ne narskuu, nitisee ja rutisee. Tekevätköhän takuuhuollossa tollaselle jotakin tai onko itse hoidettavissa kuntoon?
Lasoli on aina toiminut mielestäni laadukkaana pesunesteenä aiemmissa autoissa ilman ongelmia. pyyhkijät vaihtuu pari krt vuosi vaikka ei paljon kilsoja tulekaan. Voisihan tuota kokeilla jotain muutakin litkua jos tiedossa on jotain mikä ei tee sitä ihanaa (sateella ei näe mitään) kalvoa lasiin...Ricracing kirjoitti:Mulla on vuosimallin 2014 F21. Pyyhkijät on täysin äänettömät sekä alkuperäiset ja hoitavat homman tänäkin päivänä virheettömästi.3vo kirjoitti:Tuli mieleen kun kävin ajamassa tämän vuotista 118i:tä, niin jotain tuossa faceliftissä on tehty pyyhkijöille vs 2014 malliin. Oli aivan äänettömät ja huomasi heti ettei pyyhkijän varressa ole niin kova paine lasia vasten kuin omassa. Pitääpä mainita tästä huollon yhteydessä jos asialle viimein voisi tehdä jotain järkevää ja saaada tuon metelöinnin loppumaan...
Pyyhkiöidensulat ovat käyttökamaa, kahden/kolmen vuoden vaihtoväli ei ole mikään kummallisuus.
Lisäksi on kehuttava BMW:n lasinpesunesteen erittäin matalaa kulutusta.
Suosittelen myös käyttämään hyvälaatuisia lasinpesunesteitä!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2015, 18:46
- Auto: F20 LCI 120da X-Drive 2015
Minun F20 ei kunnolla tunnista kirkkaita lasinpesunesteitä, vaan auto niillä valittaa jatkuvasti pesunesteen vajausta. Huollossa kerrottiin etten olisi ainoa, ja suosittelivat käyttämään värillisiä nesteitä. Lopetin kirkkaan Lasolin käytön ja vika ei ole toistunut.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Orginal BMW Universal Gleitspray hoitaa kaikki nitinät ja natinat.3vo kirjoitti:Nuo äänethän tuntuu aina tulevan ovista tai kojelaudasta, mutta omassa ne tulevat kuskin puolen aurinkoläpän kiinnikkeestä tai verhoilusta läpän alla. Rutinat loppuu saman tien kun kädellä painaa läppää kattoa vasten. Kannattaa siis kokeilla painella muitakin paikkoja kuin mistä luulee äänen tulevandzam kirjoitti:Oon paikallistanut ylläolevan "mystisemman ongelman" ovien tiivisteisiin. Luulen, että ne narskuu, nitisee ja rutisee. Tekevätköhän takuuhuollossa tollaselle jotakin tai onko itse hoidettavissa kuntoon?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.