F20 viat ja ongelmat

F20, F21, F22, F23
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Kiitti, mutta mä voin kipaista Lohjalla kun se on mökkimatkan varella ja siellä tulee välillä käytyä kaupoilla.

Toi muuten on ollut viimeaikojen riesa, pesuaineen kuivuminen. Aurinko paistaa aamusta-iltaan pesupaikalle eikä aina viitsi pesua jättää myöhäiselle kun iltasella on usein muuta aktiviteettia eikä silloin enään tehdä mitään hommia :drink:
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

"Ovitiivisteen oikea toiminta on Bemarilla aika tarkkaa puuhaa. Vastapinnan vahaaminenkin saattaa aiheuttaa ääniä. Mä oon allerginen kaikelle noille, joten joka kevät suolausten päätyttyä pesen tiivisteet juurta jaksain ja sit vaan carbaa sisälle ja ulos kumitiivisteisiin ja rätillä pyyhintä/tasoitus."

On noi tiivistenatinat kyllä ihan henkimaailman juttuja. Osa yksilöistä natisee , osa ei. Itselläni 2008 E70 oven karmin vikinä oli viedä järjen. Ei auttanut mitkään pesut , mömmöt tai teipit kuin muutaman päivän. Carbaflota en tosin kokeillut. E60 puolestaan natisi joka oven kohdalta tosi pahasti , mutta ainoastaan mökkitiellä. Muualla ei mitään ääntä , joten en viitsnyt tehdä asialle mitään.

Muissa bemareissa ( E46 , E70 LCI , F20 , F25 ja F15 ) tiivisteet ovat pysyneet täysin äänettöminä , vaikka muuta ei ole tehty , kuin pyyhitty joka loppu syksystä Autoglymin Vinyl-Rubber Carella.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Tässä maailmaltakin ovitiivistenarinoita http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1413231

http://www.babybmw.net/forum/viewtopic. ... 2&start=75

http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f= ... mi#p627614 Tätä vois testata, tuota väliä en ookaan hoksannu.

Itellä narissut nyt taas pari viikkoa. Pistin kyl Laakkoselle postiakin, koska on tää kyl joku yleinenkin vika.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Narinat rauhoittui vähän kun pyyhkäisin pesun jälkeen tiivisteet kankaalla. Narinapuikko on saapunut Laakkoselle, ensi viikolla ehkä nouto ja testiin. Voisi tuosta narinasta huomauttaa ensi viikolla huollossa. Samoin oikeasta etunurkasta satunnaisesti kuuluva "sproing" pamaus sekä oikean takapään satunnainen kolina, nämä tuli esille kun ollaan ajettu enemmän hiekkatietä.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Tällä kertaa itellä oli ropleema täsä välissä, kuvat jonku toisen autosta Babybmw-foorumilta:

Kuva
Kuva

Sieltä vanupuikon kans + Carballa ja taas vanupuikolla putsasin niin kauan kunnes mustaa ei enää juuri lähtenyt, ja sit Carban levitys ja pyyhintä uran pohjalla vanupuikolla. Ei inahdustakaan sen koommin. Jos menis taas talven yli. Kevätputsissa nuo urat unohtu...
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Käytin joutessaan Laakkosella, koska mulla kuskin ovi on ainoo mikä on napissu jos arska paistanu kovasti (aattelin et jos tiivisteessä vika), vaihtoivat kuskin oveen tuon yläpään eli karvatiivisteen uuteen ja putsasivat muut ko. oven ja ikkunan tiiviisteet BMW:n silikoninpoistoaineella ja sen jälkeen läästivät ilmeisesti carbaa miten sattuu pitkin ikkunalasia yms. Ei vaikuttanu mitään.

Napisi jo kotimatkalla, vaikkei napissut sinne viedessä kun olin carbastanut sen uran, mutta kun aika oli varattuna... Carbaflo + topsypuikolla putsaus karvan välisestä L:n pohjaurasta on ainoo konsti jos ei haluu vetää karmiin karvatiivisteen vastakohtaan teippiä. Heti kun sinne kertyy paskaa väliin, tiivisteet ei tahmaa oikealla tavalla ainakaan näillä keleillä.
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Mullakin äityi tiivistenarinat taas niin pahoiksi, että käytin eilen pari tuntia tiivisteiden puhdistamiseen. Oma viime kesänä toiminut resepti oli Mothersin kuminpuhdistusaine pienellä penselillä levittäen, pesu vedellä ja lopulta kuivaus nukkaamattomalla mikrokuituliinalla. Katsotaan tänään miten sama resepti tänä vuonna auttoi.

Tämä tiivisteiden nitinä on kyllä melkoisen ärsyttävä ominaisuus, ainoa pidempi viiva miinus-sarakkeessa oman ykkösen kohdalla.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Ja kyllähän tämä ominaisuus näyttää pysyvän vaan max 9 kk pois noilla putseilla vaikkei paljo ajaiskaan. Ite ajan 11 tkm vuodessa, nyt mittarissa 22 tkm ja viime kesänä sain yhden parin tunnin mikroskooppitason hinkkauksen tehdä ja tänä kesänä kahdesti huolimattomammasti. Laakkosen huoltoneuvoja sanoi auton kyydissä, ettei ole pahakaan, hänen 4-sarjalaisessa helvetillinen narina ja ei oo jaksanu tehä mitään sille. Mut eipä ne onnistunu mullekaan mitään tekemään. Ite saa hinkata, ei pikakonstit auta...
Hmer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 20 Helmi 2014, 12:57
Auto: BMW F20 LCI 120xD M-sport

Harmittavasti alkanut oikean puolen etujarru vinkumaan muutaman kilometrin ajon jälkeen. Huomaa pienessä vauhdissa jarruttamisen jälkeen. Tuntuu siltä, että jarru jäisi hiukan raahaamaan, koska vinkuminen loppuu kun painaa jarrua ja alkaa taas kun liike jatkuu.

Onpas rasittava ääni ja hävettää ajella parkkipaikalla ja liikennevaloissa kun selvästi huomaa. Premium turva voimassa, mutta pahoin pelkään, ettei kata jarruja.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Vakiojarrujen ominaisuus.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

masaf1 kirjoitti: 04 Syys 2018, 19:35 Vakiojarrujen ominaisuus.
Ja M-sport jarrujen. Oma tekee välillä täsmälleen samaa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mulla ei oo inahtanutkaan M-jarrut, sen takia otin. Oisko sulla satuloiden säädöt persiillään?
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

masaf1 kirjoitti: 05 Syys 2018, 19:18 Mulla ei oo inahtanutkaan M-jarrut, sen takia otin.
Eikä mulla vakiojarrut. Tokkopa tuo minkään ominaisuus on loppuviimein.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

masaf1 kirjoitti: 05 Syys 2018, 19:18 Mulla ei oo inahtanutkaan M-jarrut, sen takia otin. Oisko sulla satuloiden säädöt persiillään?
Paha sanoa.
Ainakin babybmw- sivustoilla voi lukea M sport jarruista aika monella käyttäjällä ylimääräisistä ännistä F2x autoissa. ’Ongelma’ on niin mitätön ettei jaksa sen enempää vaivata päätä sen kanssa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Minä oon ainakin lukenut, että niistä ei ääniä juuri kuulu ja kaikkialla suositellaan vs. normaalit jotka vinkuu ekat 50 tkm. Kaikissa kolmessa F20lci koeajoautossa vinkui vakiojarrut. Onhan bemareissa aina mallisarjasta riippumatta jarrut vinkuneet keskimääräistä enempi.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

masaf1 kirjoitti: 06 Syys 2018, 07:50 Minä oon ainakin lukenut, että niistä ei ääniä juuri kuulu ja kaikkialla suositellaan vs. normaalit jotka vinkuu ekat 50 tkm. Kaikissa kolmessa F20lci koeajoautossa vinkui vakiojarrut. Onhan bemareissa aina mallisarjasta riippumatta jarrut vinkuneet keskimääräistä enempi.
Minulla vinkui aikanaan F30 320da 2012 ja siinä homma ratkaistiin niin että merkkiliike viilsi valmistajan ohjeen mukaan paloja käytti jotain ainetta levyille. Sen jälkeen eivät vinkuneet ikinä ja pitivät ihan yhtä hyvin. Tuo tapahtui siis vuoden 2012-2013 vaihteessa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Ei ole jarrut vinkuneet, niitä tulee kyllä välillä käyttyä reilummin joka saattaa edesauttaa hiljaisena pysymistä.

Joku kaiutin on alkanut välillä särisemään tietyllä taajuudella, kuuluu vasemman korvan kohdalta mutta eihän siiinä ole kaiutinta. Aika hankala on ollut jäljittää sitä kun tulee satunnaisesti eikä koskaan kun on parkissa ollessa yrittänyt kuulostella sitä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

*Ari* kirjoitti: 06 Syys 2018, 09:07 Ei ole jarrut vinkuneet, niitä tulee kyllä välillä käyttyä reilummin joka saattaa edesauttaa hiljaisena pysymistä.

Joku kaiutin on alkanut välillä särisemään tietyllä taajuudella, kuuluu vasemman korvan kohdalta mutta eihän siiinä ole kaiutinta. Aika hankala on ollut jäljittää sitä kun tulee satunnaisesti eikä koskaan kun on parkissa ollessa yrittänyt kuulostella sitä.
Ettei olisi se vasen peili / peilin kuori joka resonoisi? Siitä on joku raportoinut aikaisemminkin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Hyvä ehdotus mutta epäilen suuresti että ulkoa kantautuisi vasemman korvan kohdalle jos muistuttaa suuresti rikkinäisen kaiuttimen särinää. Se vaan kun tulee satunnaisesti esille ja vain tietyillä taajuuksilla, kuluu myös välillä kun juttelee hf:än kautta.
Hmer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 20 Helmi 2014, 12:57
Auto: BMW F20 LCI 120xD M-sport

Hmer kirjoitti: 04 Syys 2018, 10:01 Harmittavasti alkanut oikean puolen etujarru vinkumaan muutaman kilometrin ajon jälkeen. Huomaa pienessä vauhdissa jarruttamisen jälkeen. Tuntuu siltä, että jarru jäisi hiukan raahaamaan, koska vinkuminen loppuu kun painaa jarrua ja alkaa taas kun liike jatkuu.

Onpas rasittava ääni ja hävettää ajella parkkipaikalla ja liikennevaloissa kun selvästi huomaa. Premium turva voimassa, mutta pahoin pelkään, ettei kata jarruja.
Näköjään oli syyllisenä takajarru. Aivan jumissa kun liukutapeissa ei ollenkaan rasvaa ja ei ollut jarrupalojen urissakaan mitään jäljellä. Putsaus ja rasvat niin loppu äänet. Taidan tehdä saman kaikkiin kulmiin, kunhan innostusta löytää.
Vastaa Viestiin