No hyvä , että päivitetään näin päin. Itse pelkäsin , että päinvastoin lisätään pakokaasun takaisn kierrätystä ja olin jo päättänyt jättää väliin koko takaisnkutsun, mutta jos menee näin päin , päivittäkööt sitten huollon yhteydessä. Itse asiassa pitäisi käydä poistattamassa koko EGR , mutta kun ei ehdi.masaf1 kirjoitti: ↑01 Helmi 2018, 18:47 Täältä foorumilts nyt tietää, että kaikki B47:t kuuluu tohon :D Mulle sanoivat kun varasin öljynvaihtoo. Pari kk myöhemmin tuli takaisinkutsu kirjekin himaan. Ei tosin ollu EGR:ssä vikaa mut softa päivitettiin (kierrätetään vähempi ja epäherkemmin paskaa takaisin ja vasta kuumalla koneella)
F20 viat ja ongelmat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Tämä kävi mielessä että se oppii nysväämiseen ja haluaa jatkaa samalla linjalla kun pitäisi polkasta mopo liikkeelle. Tuo resetointi pitää käydä tekemässä kun alkaa ensin hahmottumaan mitä kaikkea pitää koodailla ja sen jälkeen opettaa kippo pahoille tavoille
Ei ole ominaisuus, vaan joko momenninmuunnin ei toimi oikein ja olisi mahdollisesti joku muu vika siellä.*Ari* kirjoitti: ↑02 Helmi 2018, 19:14 Kun lähtee liikkeelle niin välillä kaasua saa painaa normaalia enemmän ennen kun tapahtuu mitää ja yhtäkkiä hyökkää aika reippaasti. Tämä tulee esille satunnaisesti comfort asennolla jolla ajan lähes aina ja tilanne tulee kun on vähän aikaa ajanut rauhallisesti, pysähtyy valoihin tai risteykseen ja lähtee liikkeelle. Onko ärsyttävä ominaisuus vai käynti korjaamolle?
Kannattaa tietysti kokeilla tuo vaihteiston oppimisen nollaus, adaptaatioiden nollaus on eri asia, mutta tietysti molempia voi yrittää. Adaptaatiot ovat kytkinpakan kulumiseen liittyviä arvoja ja oppiminen kuskin ajotapaan viittaava oppiminen. Molemmat voidaan nollata, mutta esim. jos kytkinpakat ovat kuluneita, niin adaptaatioiden nollaus voi pahentaa tilannetta. Jos taas auto lähes uusi, niin voi auttaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Täytyy käydä huollossa niin saavat katsoa onko kunnossa. Kilsoja on 47tkm joten ei luulisi vielä tuossa vaiheessa olevan ongelmia kytkinpakkojen kanssa, ei kai nää mitään vag:n vehkeitä ole?
Ei siinä mitään vikaa ole, softa vaan oppinut huonoille tavoille. Meet nyt sinne Böntille pistään ykköset ja nollat oikeeseen järjestykseen ja samalla nollautat. Langolla oli ihan sama juttu kun osti 60tkm ajetun kolmosen.
Minulla oli kolmonen (F30) oppinut huonoille tavoille ja se vaihtoi välillä nykäisten, esim. 1-2 ja 2-3 vaihteille. Koskaan ei odotuttanut vedon kiinni ottaminen liikkeelle lähdöissä, siksi en tuohon teoriaan usko. Vaikka tietysti toivon että tuosta on kyse.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Välillä on kyllä ollut pientä nykimistä vaihdoissa pienillä vaihteilla joten käyn ensin marmorilla kääntymässä koska siinä on BPS, jos siellä ei saada viivettä kuriin niin sitten ensi kuussa Böntille samalla kun käyn siellä suunnalla messuilla.
Satunnaiset nykäsyt vaihdossa ei ole mitään VW DSG:hen verrattuna mutta muistelen että aiemmissa Bemun kokeajoissa ei noita ole ollut ja vaihdot tapahtui silkkisen pehmeästi. Ehkä siksi kun ne on olleet uusia koeajo autoja eikä vajaa viiskymppiä ajettuja?
Satunnaiset nykäsyt vaihdossa ei ole mitään VW DSG:hen verrattuna mutta muistelen että aiemmissa Bemun kokeajoissa ei noita ole ollut ja vaihdot tapahtui silkkisen pehmeästi. Ehkä siksi kun ne on olleet uusia koeajo autoja eikä vajaa viiskymppiä ajettuja?
- elem
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 13 Kesä 2015, 14:45
- Auto: 330e -20
MB A250e -21 - Paikkakunta: Pirkkala
Tätä empimistä olen joskus itsekin F20:ssä havainnut, vain Comfort-moodissa. Kyse ei ole kuitenkaan vedon kiinni ottamisesta viiveellä, vaan tunne on sellainen, että auto ei ensin usko, että kuski haluaisi nyt kiihdyttää rivakammin kuin muutamassa edeltävässä kadunkulmassa. Eli lähtee kyllä heti pehmeästi liikkeelle kun siirtää jalan jarrulta kaasulle, mutta vaste ei olekaan heti odotettu. Siiten sitä vaistomaisesti painaa lisää kaasua ja sitten kun auto tajuaa, että aha, nyt mennään eikä meinata, niin hyökkää liikkeelle. Sport-moodissa ei koskaan emmi vaan hyökkää heti. Ei todellakaan tunnu vaihteiston ongelmalta eikä edes ominaisuudelta, vaan moottorinohjauksen (adaptiiviselta/oppivalta?) huonolta käytökseltä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Kävin marmorilla kysymässä mitä on tehtävissä, testien jälkeen egr vaihtoon joka jumitti lievästi vaikkei ollut jättänyt vikakoodia ja samalla täydellinen ohjelmiston päivitys. Sitä en tiedä kumpi vaikutti, vai molemmat mutta nyt tuntuisi toimivan kuten kuuluu ja kulutuskin taisi vähän tippua. Palvelu Lakkosen suorahuollossa 10+, asentaja oli asiantunteva ja avuliaasti vastaili kaikenlaisiin kysymyksiin sekä kertoi mitä autolle tehtiin ja miksi. Kontrasti entisen merkin pikahuoltoon, tai huollon toimintaan selkeä Laakkosen hyväksi.
Kuulostaa Olarin toimipisteen toiminnalta? Ittee jo melkein hävetti miten hyvä palvelu siel oli ku 2 tunnin aikana kävi asentaja 3 kertaa kertomassa mitä nyt meneillään ja sitä sun tätä, kun EGR-kamppiskäynti oli.
Onko muilla tapahtunut seuraavanlaista. Kun start stop sammuttaa moottorin ja tarpeeksi kauan seisoskelun jälkeen käynnistää moottorin taas varmaankin kylmästä ulkolämpötilasta johtuen, niin auto hyökkää hieman eteenpäin. Eli pelkkä D:llä normisti paikallaanpysymiseen vaadittava jarruasento ei riitä pitämään autoa paikallaan moottorin taas käynnistyessä. Pitääkö sitä ruveta pitämään jarrua kunnolla lattiassa aina valoissa, koodata autosta start-stop pois vai kadehtia kun muitten autot pysyy paikallaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Viikko ajeltu Laakkosella käynnin jälkeen ja nyt alkoi taas tekemään kaasupolkimen tunnottomuutta liikkeelle lähdettäessä. Oire tulee yleensä kun on ajanut "taloudellisesti" eli pintakaasulla eikä ole polkaistu kertaakaan kaasua reippaammin. Kai se on joku päivä käytävä uudestaan pajalla jos tuohon saisi jotain tolkkua, ei tunnu kivalta kun kaasutuntuma vaihtelee ja koskaan ei voi tietää lähteekö liikkeelle normaalisti pintakaasulla vai polkaistaanko lappu heti puoleenväliin.
Kylmällä koneella/voimansiirrolla ja liukkaalla xDrivehan luistattaa turbiinia pitäen kierroksia reservissä jos tarvii jakaa johonki nurkkaan lisää, mut tekeekö sulla siis lämpimänäkin tota? Ettet sekottais mainitsemaani.
BMWn suunnitteluosasto ei ollut varautunut tuollaiseen mahdollisuuteen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Tätä olen vahvasti epäillyt, mutta minkäs teet täällä pk-seudun uinuvassa aamuliikenteessä kun talvikin on päässyt yllättämään ja letka etenee normaalia rauhallisemmin
Kone on ollut yleensä haalean puolella, ei kuitenkaan kuuma kone. Tai mistä mä sitä tiedän kun ne on tehtaalla unohtanut laittaa moottorin lämpömittarin joten mutulla mennään haalean koneen osalta. Pitoa on ollut renkaiden alla joten ei ole kyse liukkauden haistelusta, kierrokset ei nouse normaalia korkeammalle eikä turbiini luista vaan kaasutuntuma on alussa erittäin pehmeä ja yhtäkkiä kaasun progressio muuttuu normaaliksi pintaherkäksi ja hyvin reagoivaksi.
Saat piilovalikosta öljyn ja/tai jäähdytysnesteen lämpötilan näkyviin mittareiden väliin. Googlaa tai kato foorumilta vaikka F30 piilovalikko, öljynlämpötila tms.
Tai sit pistä keppi DS:lle niin problem solved ja hauskempaa muutenkin. Tai sit sport-ajo-ohjelma vaan...
Tai sit pistä keppi DS:lle niin problem solved ja hauskempaa muutenkin. Tai sit sport-ajo-ohjelma vaan...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
- Auto: 520da x-drive g31 2017
Saimme perheeseemme pikkubemun mallia 116i -14. Kun sain kesärenkaat kontista pois, niin huomasin, että takaluukun natina ei poistunutkaan. Onneksi autossa on BMW takuu ja huollossa säätivät takaluukun lukkoa. Natina poistui, mutta nyt ajotietokone herjaa aina silloin tällöin, että luukku on auki. Viikko sitten mittaristoon tuli teksti akun alhaisesta varauksesta. Herjat ovat jatkuneet päivittäin. Onneksi auto on käynnistynyt moitteettomasti. Huolto on tilattu molempiin ongelmiin.
Muuten auto on kiva ajella ja vaimo on ollut tyytyväinen. Miinuksia on etenemiskyky lumella ja rengasäänet. Molempien kanssa on kuitenkin tultu loistavasti toimeen
Muuten auto on kiva ajella ja vaimo on ollut tyytyväinen. Miinuksia on etenemiskyky lumella ja rengasäänet. Molempien kanssa on kuitenkin tultu loistavasti toimeen