Sivu 19/29

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 20 Elo 2016, 11:00
Kirjoittaja melperri
"Onko muilla ollut F20 pre faceliftissä ongelmia ilmastoinnin säädön kanssa. Itsellä tuossa ollut uudesta asti sellainen "ominaisuus", että jos säätää lämpötilan yli 20,5 astetta, alkaa puhaltaa helvetin kuumaa jaloille?! Talviaikaan varsinkin aiheuttaa ongelmia kun sisälämpö pakko pitää korkeammalla ja varpaat palaa samalla."

Täsmälleen sama ongelma kahdessa eri E70 X5. Talvisaikaan jalat paistuu , vaikka kuinka säätäisi puhallusta pois jaloilta ja laskisi lämpötilaa. Taitaa olla ominaisuus.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 22 Elo 2016, 16:04
Kirjoittaja dzam
Ricracing kirjoitti:Universal-Gleitspray (81 22 9 407 711) on aivan ehdoton aine, sillä hijenee parkelasit ja kotiovien natinat,
sekä usemmiten myös BMW autojen tiivisteet.
Kuinka kestävä apu toi on (= kuinka usein tiivisteet tarvitsee käsitellä)? Siis ihan siltä varuilta, jos nuo nyt vaihtamisesta riippumatta alkavat taas pitämään ääntä talven jälkeen.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 23 Elo 2016, 21:00
Kirjoittaja dzam
Noniin. Nyt voi virallisesti sanoa, että tiivistenatinat ovat back. Loppuvat heti, kun avaa hiemankin ikkunaa, joka viittaisi jo kerran takuuseen vaihdettuihin ikkunatiivisteisiin.

Alkaa muutenkin kyllä kaikennäköiset pikkuviat jo koettelemaan omaa uskoa BMW:n premium-laatuun. Ne joita kiinnostaa voivat lukea näistä enemmän autotallin puolella.

Jotenkin käsittämätöntä, että saman hintaluokan & ikäinen about mikä vaan auto on paremmin viimeistellyn tuntunen kuin -15 F20 LCI.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 23 Elo 2016, 23:29
Kirjoittaja 3vo
TurboKoo kirjoitti:Missä asennossa sun "fiilisrulla" on? Mulla on kesät talvet 21 mittarissa ja säädän ainoastaan rullaa hiukan tarpeen mukaan.
Kesällä tulee pidettyä rulla usein täys kylmällä. Talvella puolivälissä tai enemmän lämmön puolella. Rullan säätäminen ei ole kuitenkaan auttanut ongelmaan kun joka asennossa jaloille tulee kuumempaa :blink:

Taitaa vuoden päästä auton vaihtuessa, vaihtua myös merkki. Pitkän linjan bemaristina arveluttaa siirtyä muuhun, mutta kun tuolla rouvan uudella A3:lla on ajellut niin ei siinä ole vastaavia "ominaisuuksia". Oikeastaan ainoa ärsyttävä asia Audissa on typerä ajomoodin valinta.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 24 Elo 2016, 18:10
Kirjoittaja -V-
Jännä tuo lämmönjakautumisongelma, koska en ole siihen koskaan törmännyt. Tämä ei suinkaan ole vähättelyä ongelmaan, koska sellainen ilmiselvästi on olemassa, mutta totean vain ettei sitä kaikissa voi olla koska asia osui ensimmäisen kerran silmiini. Rulla on aina keskiasennossa, ympäri vuoden. Sitä olen pitänyt tarpeettomana.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 27 Elo 2016, 08:57
Kirjoittaja Toube
dzam kirjoitti:Noniin. Nyt voi virallisesti sanoa, että tiivistenatinat ovat back. Loppuvat heti, kun avaa hiemankin ikkunaa, joka viittaisi jo kerran takuuseen vaihdettuihin ikkunatiivisteisiin.

Alkaa muutenkin kyllä kaikennäköiset pikkuviat jo koettelemaan omaa uskoa BMW:n premium-laatuun. Ne joita kiinnostaa voivat lukea näistä enemmän autotallin puolella.

Jotenkin käsittämätöntä, että saman hintaluokan & ikäinen about mikä vaan auto on paremmin viimeistellyn tuntunen kuin -15 F20 LCI.
Mulle laitettiin teippiä ovenkarmen sisäpuolelle. Eli natinat eivät johdu ikkunatiivisteistä vaan ovien yläkarmin kumitiivisteistä.. eli kun ikkuna on kiinni niin ovi jäykistyy ja silloin alkaa hankaaminen jolloin syntyy natinaa.. taas kun ikkuna on auki niin ovi löystyy sen verran ettei natinaa pääse syntymään yhtä paljon. Jaa osasinkohan selittää :) Mutta tuo teippauksen lisääminen oven karmin sisäpuolelle auttoi 2-3 päivää ja sitten tuli natinat takaisin. Nyt saan ne pysymään poissa kunhan kerran viikossa jaksaa muistaa vetää kumilistoihin gummiphflegeä.

Jaksanko taas viedä huoltoon.. saa nähdä.. huollossa totesivat että jos ongelma jatkuu niin tuo takas. Eivät ole 1-sarjan laatuun niin paljon panostettu :(

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 04 Syys 2016, 10:54
Kirjoittaja 3vo
Tässä olen moneen otteeseen kiroillut noita vinkuvia lasinpyyhkijöitä, joita mennyt 4-5 paria 35tkm aikana. Merkki, pesuneste tai lasin puhdistus ei ole korjannut ongelmaa.

Huomasin nyt yllätyksekseni, että kitinä on loppunut?! Mikä tähän on nyt vaikuttanut, on hyvin todennäköisesti se, etten ole pessyt autoa 1,5kk ollenkaan. Yleensä pesen Nesteen pesussa kun sinne on firman kortti. Eli nähtävästi kitinän syy on Nesteen käyttämässä pesuaineessa tms.

Käynkin nyt testimielessä pesemässä muualla ja katsotaan palaako metelöinti.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 16 Touko 2017, 11:08
Kirjoittaja Ketku
Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että autoa käynnistäessä kylmänä kierrokset pyörivät jossain 1500rpm:n nurkilla ja samalla alustasta kuulii rahinaa tai sellaista pientä resonanssia aivan kuin jotain olisi irti? Vika poistuu aika välittömästi, kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy. Tällöin myös kierrokset tippuvat siihen tuhanteen. Yleensä virhe on myös yhdistettävissä siihen, että liikkeelle lähdön jälkeen auto ei vastaa kakkosvaihteella kaasuun juuri ollenkaan.

Autona F20 116i -12

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 16 Touko 2017, 11:46
Kirjoittaja salmol
Ketku kirjoitti:Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että autoa käynnistäessä kylmänä kierrokset pyörivät jossain 1500rpm:n nurkilla ja samalla alustasta kuulii rahinaa tai sellaista pientä resonanssia aivan kuin jotain olisi irti? Vika poistuu aika välittömästi, kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy. Tällöin myös kierrokset tippuvat siihen tuhanteen. Yleensä virhe on myös yhdistettävissä siihen, että liikkeelle lähdön jälkeen auto ei vastaa kakkosvaihteella kaasuun juuri ollenkaan.

Autona F20 116i -12
Turbon suojapellin (tulipelti) resonoinnista on raportteja tuossa mallissa ja esiintyy juuri noin.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 16 Touko 2017, 12:13
Kirjoittaja Ketku
salmol kirjoitti:
Ketku kirjoitti:Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että autoa käynnistäessä kylmänä kierrokset pyörivät jossain 1500rpm:n nurkilla ja samalla alustasta kuulii rahinaa tai sellaista pientä resonanssia aivan kuin jotain olisi irti? Vika poistuu aika välittömästi, kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy. Tällöin myös kierrokset tippuvat siihen tuhanteen. Yleensä virhe on myös yhdistettävissä siihen, että liikkeelle lähdön jälkeen auto ei vastaa kakkosvaihteella kaasuun juuri ollenkaan.

Autona F20 116i -12
Turbon suojapellin (tulipelti) resonoinnista on raportteja tuossa mallissa ja esiintyy juuri noin.
Aivan, no ehkä se korjaantuu sitten sitä säätämällä. Mitenkäs tuo kierrosluvun nousu noinkin korkeaksi ja siellä ylhäällä pysyminen kunnes lähtee liikkeelle. Lämpimällä koneella tuota ei tapahdu.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 20 Kesä 2017, 08:00
Kirjoittaja Teemu
Ketku kirjoitti:Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että autoa käynnistäessä kylmänä kierrokset pyörivät jossain 1500rpm:n nurkilla ja samalla alustasta kuulii rahinaa tai sellaista pientä resonanssia aivan kuin jotain olisi irti? Vika poistuu aika välittömästi, kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy. Tällöin myös kierrokset tippuvat siihen tuhanteen. Yleensä virhe on myös yhdistettävissä siihen, että liikkeelle lähdön jälkeen auto ei vastaa kakkosvaihteella kaasuun juuri ollenkaan.

Autona F20 116i -12
Onko kyseessä tämä: https://www.youtube.com/watch?v=MUCDnlEarGU ?

Oma, noin 3 päivää vanha M140i xDr yllätti tekemällä tänä aamuna autotallissa juuri täsmälleen tuollaista räminää, ongelma korjaantui itsestään kun se putkien "lämmitys" -vaihe loppui, eli siis kun se mörinä hiljeni. Kokeilin sitten hiljenemisen jälkeen näpäyttää muutaman kerran kaasua josko tuo rämisisi vielä edelleen, mutta ongelma oli tosiaan hävinnyt.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 17 Heinä 2017, 21:51
Kirjoittaja Jipex
Autona F20 116i -14 50tkm ajettu.
Viimeaikoina ajossa on alkanut kuulumaan ajoittain vikinää etupäästä. Äänen olen paikallistanut oikeaan eturenkaaseen. Vikinän saa loppumaan painamalla kevyesti jarrua, mutta se palaa pian uudelleen.
Vanteesa en ole havainnut lämpenemistä, eikä kulutus ole noussut, joten tuskimpi jarru laahaa. Jarrupaloissa pitäisi olla vielä hyvin pintaa jäljellä (idriven mukaan vaihtoon 100tkm).
Mistä vikinä voisi johtua?

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 17 Heinä 2017, 21:55
Kirjoittaja salmol
Jipex kirjoitti:Autona F20 116i -14 50tkm ajettu.
Viimeaikoina ajossa on alkanut kuulumaan ajoittain vikinää etupäästä. Äänen olen paikallistanut oikeaan eturenkaaseen. Vikinän saa loppumaan painamalla kevyesti jarrua, mutta se palaa pian uudelleen.
Vanteesa en ole havainnut lämpenemistä, eikä kulutus ole noussut, joten tuskimpi jarru laahaa. Jarrupaloissa pitäisi olla vielä hyvin pintaa jäljellä (idriven mukaan vaihtoon 100tkm).
Mistä vikinä voisi johtua?
VIkiseekö vain suoraan ajettaessa vai vain kääntäessä? Jos kääntäessä, niin veikkaan ratin läpiviennin kumia joka vinkuu, tai sitten esim. iskarin yläpään kääntölaakeria. Ihan arvauksia siis.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 17 Heinä 2017, 23:29
Kirjoittaja Wonderi
Saattaa olla pieni kivi jarrupalojen/satulan jossain välissä.

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 22 Heinä 2017, 13:54
Kirjoittaja Jipex
salmol kirjoitti:
Jipex kirjoitti:Autona F20 116i -14 50tkm ajettu.
Viimeaikoina ajossa on alkanut kuulumaan ajoittain vikinää etupäästä. Äänen olen paikallistanut oikeaan eturenkaaseen. Vikinän saa loppumaan painamalla kevyesti jarrua, mutta se palaa pian uudelleen.
Vanteesa en ole havainnut lämpenemistä, eikä kulutus ole noussut, joten tuskimpi jarru laahaa. Jarrupaloissa pitäisi olla vielä hyvin pintaa jäljellä (idriven mukaan vaihtoon 100tkm).
Mistä vikinä voisi johtua?
VIkiseekö vain suoraan ajettaessa vai vain kääntäessä? Jos kääntäessä, niin veikkaan ratin läpiviennin kumia joka vinkuu, tai sitten esim. iskarin yläpään kääntölaakeria. Ihan arvauksia siis.
Tarkemmin kuunneltuani vikinä näyttäisi kuuluvan suoraan ajettaessa ja vasemmalle käännyttäessä. Oikealle kääntäminen lopettaa vikinän.
Mutta eikö vikinän loppuminen jarrutuksessa viittaisi enemmän jarrupuolen ongelmaan?

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 02 Elo 2017, 19:53
Kirjoittaja Jipex
Käytin auton tänään huollossa. Jarruista ei löytynyt kiviä tai muutakaan vikaa ja samalla puhdistivat ja herkistelivät jarrut.
Vika ei tällä korjaantunut. Olen kiinnittänyt nyt huomiota, että vikinä alkaa kuulua vasta, kun autolla on ajanut jonkin aikaa.
Alatuksia mikä muu voisi aiheuttaa äänen?

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 02 Elo 2017, 20:08
Kirjoittaja wsaarja
Jipex kirjoitti: Alatuksia mikä muu voisi aiheuttaa äänen?
Pyöränlaakeri?

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 02 Syys 2017, 20:15
Kirjoittaja Jipex
Jipex kirjoitti:
salmol kirjoitti:
Jipex kirjoitti:Autona F20 116i -14 50tkm ajettu.
Viimeaikoina ajossa on alkanut kuulumaan ajoittain vikinää etupäästä. Äänen olen paikallistanut oikeaan eturenkaaseen. Vikinän saa loppumaan painamalla kevyesti jarrua, mutta se palaa pian uudelleen.
Vanteesa en ole havainnut lämpenemistä, eikä kulutus ole noussut, joten tuskimpi jarru laahaa. Jarrupaloissa pitäisi olla vielä hyvin pintaa jäljellä (idriven mukaan vaihtoon 100tkm).
Mistä vikinä voisi johtua?
VIkiseekö vain suoraan ajettaessa vai vain kääntäessä? Jos kääntäessä, niin veikkaan ratin läpiviennin kumia joka vinkuu, tai sitten esim. iskarin yläpään kääntölaakeria. Ihan arvauksia siis.
Tarkemmin kuunneltuani vikinä näyttäisi kuuluvan suoraan ajettaessa ja vasemmalle käännyttäessä. Oikealle kääntäminen lopettaa vikinän.
Mutta eikö vikinän loppuminen jarrutuksessa viittaisi enemmän jarrupuolen ongelmaan?
Auto kävi uudelleen huollossa. Jarrupalasta oli lohjennut pieni pala, joka aiheutti tuon äänen. Ottivat tuon palan pois ja nyt ei enään vinkunut. Meni sentään liikkeen piikkiin, kun eivät ekalla kerralla huomanneet tuota lohkeamaa. :curse:

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 22 Syys 2017, 15:26
Kirjoittaja Ilipo
Moro,
Meillä on autona F20 118iA LCI ja ollaan nyt jo useamman kerran kyselty huollosta auton korkeasta kulutuksesta ja vaihteiston "kulmikkaasta" toiminnasta, mutta autosta ei kuulemma mitään vikaa löydy.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Paperilla tuon pitäisi olla aika pirteä, mutta käytännössä on kyllä kaikkea muuta. Tähän kun yhdistää korkean kulutuksen (6,5l/100km) niin ei paljon hampaita naurata. Sijaisautona oleva 140hv DSG Octavia menee samassa ajossa yli litran pienemmällä ja jättää Bemarin 100-0 suorituskyvyssä

-Ilkka

Re: F20 viat ja ongelmat

Lähetetty: 22 Syys 2017, 15:30
Kirjoittaja melperri
Mitä luokkaa se kulutus on sitten ollut ?