F20 viat ja ongelmat

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3829
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja salmol » 26 Helmi 2018, 18:50

kaijarto kirjoitti:
26 Helmi 2018, 15:33
Viikko sitten mittaristoon tuli teksti akun alhaisesta varauksesta. Herjat ovat jatkuneet päivittäin. Onneksi auto on käynnistynyt moitteettomasti. Huolto on tilattu.
Tuo ei huoltoa vaadi vaan pidempia ajolenkkejä tai sitten akkulaturin. Ottaa huonosti virtaa kylmänä vastaan ja jos ajolenkit ovat muutaman kilometrin mittaisia ja ajetaan kaikki lämmittimet päällä, niin akku yksinkertaisesti purkaa työmatkalla enemmän kuin lataa. Jos et lataa sitä, niin joku aamu se ei enää käynnisty.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Niksu » 26 Helmi 2018, 19:51

Nuo kaikki ongelmat ratkeavat näppäämällä sen sportin päälle. Ei emmi eikä tarvii hermostua siihen startstoppiinkaan. Ja autokin on paljon mukavampi ja ohjaus tarkempi. Se comfort arpoo sen verran kaasun polkasulla etten uskalla esim motarin sekaan muuta kun sportilla. Ja startstop ei ole muuten sekoillut mutta siitä ottaa nokkiinsa, jos joutuu kärkkymään risteyksessä ja sammuttaa lopulta koko vehkeen että mä en sitä enää käytä kaupungissa tästä syystä. Se on kyllä käyty huollossa katsomassa että kunnossa on. Sitä hyppimistä teki joskus myös sammuttaessa mutta eipä siitäkään löytynyt vikaa. Tietokone vaan ajajan liikkeistä jäljessä. Tämäkin ratkennut ihan sillä että sportti päälle ja ajamisen iloa :)

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 213
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 26 Helmi 2018, 21:18

Niksu kirjoitti:
26 Helmi 2018, 19:51
Nuo kaikki ongelmat ratkeavat näppäämällä sen sportin päälle. ... ...Ja autokin on paljon mukavampi ja ohjaus tarkempi.
Sport asennon vaikutus ohjaukseen on sama kun -20 pakkasilla, tahmeus lisääntyy ja ohjaus menee tasaisen raskaaksi. Tämä tekee sen ongelman että ohjauksesta tule puuromainen, ei keskitä kunnolla eikä palauta ohjausta nopeasti. Joissain autoissa on sport ohjaus osattu tehdä eri tavalla joka lisää ohjauksen tunnokkuutta, kääntösuuntaan jäykkyyttä lisää mutta palautuspuoli pidetään löysempänä. Tällä saadaan tunnokas ohjausvaste mutta nopeissa korjauksessa ratti ei laita vastaan puuromaisuudellaan ja keskittää pyörät menosuuntaan joka on toivottu ominaisuus kun ajetaan mutkat vinossa. Toivottavasti kesärenkailla tilanne muuttuu parempaan.

No, nämä nyt on ehkä enemmänkin henkilökohtaisia mietteitä ja nyasseja ilman suurempaa draamaa.

Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Niksu » 26 Helmi 2018, 22:14

*Ari* kirjoitti:
26 Helmi 2018, 21:18
Niksu kirjoitti:
26 Helmi 2018, 19:51
Nuo kaikki ongelmat ratkeavat näppäämällä sen sportin päälle. ... ...Ja autokin on paljon mukavampi ja ohjaus tarkempi.
Sport asennon vaikutus ohjaukseen on sama kun -20 pakkasilla, tahmeus lisääntyy ja ohjaus menee tasaisen raskaaksi. Tämä tekee sen ongelman että ohjauksesta tule puuromainen, ei keskitä kunnolla eikä palauta ohjausta nopeasti. Joissain autoissa on sport ohjaus osattu tehdä eri tavalla joka lisää ohjauksen tunnokkuutta, kääntösuuntaan jäykkyyttä lisää mutta palautuspuoli pidetään löysempänä. Tällä saadaan tunnokas ohjausvaste mutta nopeissa korjauksessa ratti ei laita vastaan puuromaisuudellaan ja keskittää pyörät menosuuntaan joka on toivottu ominaisuus kun ajetaan mutkat vinossa. Toivottavasti kesärenkailla tilanne muuttuu parempaan.

No, nämä nyt on ehkä enemmänkin henkilökohtaisia mietteitä ja nyasseja ilman suurempaa draamaa.
Eri mieltä. Esim mutkasella maantiellä ihan ehdottomasti parempi ja rennompi ajaa sportilla kun comfortilla. Siis puhun nyt siitä sport nappulasta, en vaihteen sportista. Se vaihde ei muuta ohjausta.

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 213
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 27 Helmi 2018, 06:23

Niksu kirjoitti:
26 Helmi 2018, 22:14
Siis puhun nyt siitä sport nappulasta, en vaihteen sportista. Se vaihde ei muuta ohjausta.
Jos tarkoitat sport vaihteella manuaalia niin sitä en juurikaan käytä vaan ajelen automaatilla. Kuten mainitsin, ei tästä kannata tehdä suurempaa draama, nämä on niitä pieniä nyasseja jotka tulee toisille herkemmin esille kun toisille ja siksi esim. lehtien testiajoissa on useampi kuski ja jokaiselta saattaa tulla erilainen mielipide jostain asiasta :)

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja drago » 27 Helmi 2018, 10:04

Jos haluaa, voi asetuksista valita ettei sport asento vaikuta ohjaukseen, muuttaa vain vetolinjan asetuksia. Ohjaus säilyy kevyenä ja kone laulaa vähän korkeammalta.

Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Niksu » 27 Helmi 2018, 13:32

*Ari* kirjoitti:
27 Helmi 2018, 06:23
Niksu kirjoitti:
26 Helmi 2018, 22:14
Siis puhun nyt siitä sport nappulasta, en vaihteen sportista. Se vaihde ei muuta ohjausta.
Jos tarkoitat sport vaihteella manuaalia niin sitä en juurikaan käytä vaan ajelen automaatilla. Kuten mainitsin, ei tästä kannata tehdä suurempaa draama, nämä on niitä pieniä nyasseja jotka tulee toisille herkemmin esille kun toisille ja siksi esim. lehtien testiajoissa on useampi kuski ja jokaiselta saattaa tulla erilainen mielipide jostain asiasta :)
En, siinä on manuaalin lisäksi sport. Eli kippaat kepin vasemmalle muttet lähde itse vaihtamaan mitään eli jätät siihen, niin jää sportille, mutta jos vaihdat, siirtyy manuaalille. Eli se on S/M se vaihde, ei pelkkä manuaali. Ainakin mun autossa.

Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Niksu » 27 Helmi 2018, 13:33

drago kirjoitti:
27 Helmi 2018, 10:04
Jos haluaa, voi asetuksista valita ettei sport asento vaikuta ohjaukseen, muuttaa vain vetolinjan asetuksia. Ohjaus säilyy kevyenä ja kone laulaa vähän korkeammalta.
Mun mielestä mulla ei pysty säätämään tätä, tai en oo ainakaan keksiny mistä.

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja drago » 27 Helmi 2018, 17:33

Asetukset ja konfiguroi Sport, sieltä valitaan alusta, moottori tai molemmat. Vakioalustalla alusta vaikuttaa vain ohjaukseen.

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 388
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja melperri » 27 Helmi 2018, 17:39

*Ari* kirjoitti:
26 Helmi 2018, 21:18
Niksu kirjoitti:
26 Helmi 2018, 19:51
Nuo kaikki ongelmat ratkeavat näppäämällä sen sportin päälle. ... ...Ja autokin on paljon mukavampi ja ohjaus tarkempi.
Sport asennon vaikutus ohjaukseen on sama kun -20 pakkasilla, tahmeus lisääntyy ja ohjaus menee tasaisen raskaaksi. Tämä tekee sen ongelman että ohjauksesta tule puuromainen, ei keskitä kunnolla eikä palauta ohjausta nopeasti. Joissain autoissa on sport ohjaus osattu tehdä eri tavalla joka lisää ohjauksen tunnokkuutta, kääntösuuntaan jäykkyyttä lisää mutta palautuspuoli pidetään löysempänä. Tällä saadaan tunnokas ohjausvaste mutta nopeissa korjauksessa ratti ei laita vastaan puuromaisuudellaan ja keskittää pyörät menosuuntaan joka on toivottu ominaisuus kun ajetaan mutkat vinossa. Toivottavasti kesärenkailla tilanne muuttuu parempaan.

No, nämä nyt on ehkä enemmänkin henkilökohtaisia mietteitä ja nyasseja ilman suurempaa draamaa.
Tuo ohjauksen sport asennon raskaus ei todellakaan lisää tunnokkuutta , vaan päinvastoin heikentää , kun tunto hukkuu keinotekoiseen jäykkyyteen. Sama ongelma kaikissa sport ohjauksissa , mitä olen kokeillut.

Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Niksu » 02 Maalis 2018, 07:30

Niksu kirjoitti:
27 Helmi 2018, 13:32
*Ari* kirjoitti:
27 Helmi 2018, 06:23
Niksu kirjoitti:
26 Helmi 2018, 22:14
Siis puhun nyt siitä sport nappulasta, en vaihteen sportista. Se vaihde ei muuta ohjausta.
Jos tarkoitat sport vaihteella manuaalia niin sitä en juurikaan käytä vaan ajelen automaatilla. Kuten mainitsin, ei tästä kannata tehdä suurempaa draama, nämä on niitä pieniä nyasseja jotka tulee toisille herkemmin esille kun toisille ja siksi esim. lehtien testiajoissa on useampi kuski ja jokaiselta saattaa tulla erilainen mielipide jostain asiasta :)
En, siinä on manuaalin lisäksi sport. Eli kippaat kepin vasemmalle muttet lähde itse vaihtamaan mitään eli jätät siihen, niin jää sportille, mutta jos vaihdat, siirtyy manuaalille. Eli se on M/S se vaihde, ei pelkkä manuaali. Ainakin mun autossa.

Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Niksu » 04 Maalis 2018, 09:25

drago kirjoitti:
27 Helmi 2018, 17:33
Asetukset ja konfiguroi Sport, sieltä valitaan alusta, moottori tai molemmat. Vakioalustalla alusta vaikuttaa vain ohjaukseen.
Ei saa muutettua tässä normi business urban tai-minä-lie -mallissa

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 213
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 04 Maalis 2018, 15:11

M-Sportissa klikkasin alustan pois sport moodista ja nyt ohjaus pysyy normaalina myös sportilla, olisi heti alkuun pitänyt tehdä tuo eikä kiroilla sportin tahmeaa ohjausta.

Avatar
Petsku333
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Helmi 2018, 00:35
Auto: F20 118i

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Petsku333 » 04 Maalis 2018, 15:22

Niksu kirjoitti:
04 Maalis 2018, 09:25
drago kirjoitti:
27 Helmi 2018, 17:33
Asetukset ja konfiguroi Sport, sieltä valitaan alusta, moottori tai molemmat. Vakioalustalla alusta vaikuttaa vain ohjaukseen.
Ei saa muutettua tässä normi business urban tai-minä-lie -mallissa
Voisin kokeilla saako carlylla koodattua tuon asetusvalikon päälle :cloeye: .

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 579
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 04 Maalis 2018, 18:06

^ei saa, turha edes kokeilla.

Avatar
Petsku333
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Helmi 2018, 00:35
Auto: F20 118i

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Petsku333 » 04 Maalis 2018, 18:53

masaf1 kirjoitti:
04 Maalis 2018, 18:06
^ei saa, turha edes kokeilla.
Kokeilu pysähty siihen kun iDrive koodauksista pyydettiin 14,99e lisää vielä normisoftan lisäksi...

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 579
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 04 Maalis 2018, 21:11

Kattelinkin tuossa niin nykyään näyttääkin olevan Carlyssa tuo F20:een

Sport mode configurable in iDrive
• on
• off
• off (alternative)
Sport mode can be configured in the iDrive menu. This function will appear in the iDrive settings under drive mode settings. If this function is available in the ICM module, you have to activate it, too. (codable in CIC)

Sport mode configurable in iDrive
• on
• off
Sport mode can be configured in the iDrive menu. This function needs to be turned on in the iDrive module as well. The function will appear in the iDrive settings under drive mode settings. (codable in ICM)

Hmer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Helmi 2014, 12:57
Auto: BMW F20 LCI 120xD M-sport

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hmer » 07 Maalis 2018, 10:20

Huono yhdistelmä kovat pakkaset ja ajamattomuus.

Pari viikkoa ajamatta katoksessa pakkasella -> auto valittaa akun purkaantumisesta ja onnistuin jäisessä ylämäessa saamaan vielä väliaikaisen ABS häiriönkin :)

Ei sinänsä vikoja vaan tiedostettuja ominaisuuksia jos ei aja kahteen viikkoon.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 771
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 09 Maalis 2018, 02:19

elem kirjoitti:
04 Helmi 2018, 17:36
Tätä empimistä olen joskus itsekin F20:ssä havainnut, vain Comfort-moodissa. Kyse ei ole kuitenkaan vedon kiinni ottamisesta viiveellä, vaan tunne on sellainen, että auto ei ensin usko, että kuski haluaisi nyt kiihdyttää rivakammin kuin muutamassa edeltävässä kadunkulmassa. Eli lähtee kyllä heti pehmeästi liikkeelle kun siirtää jalan jarrulta kaasulle, mutta vaste ei olekaan heti odotettu. Siiten sitä vaistomaisesti painaa lisää kaasua ja sitten kun auto tajuaa, että aha, nyt mennään eikä meinata, niin hyökkää liikkeelle. Sport-moodissa ei koskaan emmi vaan hyökkää heti. Ei todellakaan tunnu vaihteiston ongelmalta eikä edes ominaisuudelta, vaan moottorinohjauksen (adaptiiviselta/oppivalta?) huonolta käytökseltä.
Tulipa keksittyä tapa lähteä ripeästi liikkeelle, jolla tuo ongelma poistuu. Painetaan ensin terävästi kaasu syvälle, ja samantien kevennetään. Turbon ja turbiinin löysät saadaan mahdollisimman ripeästi pois, auto ei kuitenkaan hyökkää liian rajusti, kun kaasua kevennettiin ennen kuin hyökkäys ehti tapahtua. Ehkä vaihteistokin tulkitsee terävän kaasunpainalluksen eri tavalla ja toimii sporttisena?

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 213
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 09 Maalis 2018, 06:10

Ohjelmapäivityksen jälkeen tuo ominaisuus on vähentynyt eikä enään ole häiritsevä ominaisuus.

Mites, ennen päivitystä sai kattoluukun takareunan ylös mutta eipä nouse enään päivityksen jälkeen, muuten luukun avaus toimii normaalisti. Bugi ohjelmassa vai haluttu ominaisuus viimeisimmällä päivityksellä?

Vastaa Viestiin