Uusia moottoreita varmistunut myös F20:n keulalle. Ehkä mielenkiintoisin ainakin mallimerkintänä on 114i.
Bensa
114i
116i
118i
125i
135i
M135i
Diesel
116d
116d ED
118d
120d
125d
xDrive
135i
120d
Lähde: http://www.bimmertoday.de/2012/02/20/bm ... l-erwahnt/" onclick="window.open(this.href);return false;
F20 BMW 1-sarjaan varmistunut uusia moottorivaihtoehtoja
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt on hinnoiteltu(1.4) myös uudet 3-oviset mallit sekä 114i: http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/prices/datasheets.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Tänään oli Hesarissa hintapainotteinen mainos Bemarilta ja siinä tuo 114i mukana. Reilut 3 tonnia halvempi, kuin 116i. Onko tuossa koneessa turboa lainkaan ? Netissä ei vielä koneen speksejä ollut.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Noin ensisilmäyksellä tuota ei kannata ostaa kun vain jos dollarit loppuu heti kaupassa. Koska 114i on tehottomampi ja kuluttaa saman kun 116i. Minusta tuo merkin kannalta aika epäedullista tuoda markkinoille tälläistä hinta-alkaen mallia.
114i TwinPower Turbo
TEHO: 75 (102)
KULUTUS: 5,5
116i TwinPower Turbo
TEHO: 100 (136)
KULUTUS: 5,5
114i TwinPower Turbo
TEHO: 75 (102)
KULUTUS: 5,5
116i TwinPower Turbo
TEHO: 100 (136)
KULUTUS: 5,5
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Täytyy ihmetellä samaa asiaa. Johan noista on vuosikausia revitty vapareistakin enemmän tehoa ja eikös tuossa kuitenkin 1.6-litrainen pata ole? Erikoista on lisäksi se, ettei tuolla ole saatu mitään kulutusetuakaan.ekiX kirjoitti:102 hp turbo koneesta? Miten tuossa on onnistuttu?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Turbokoneesta on aika helppo tehdä eritehoisia "virityksiä". Se on sitten eri asia, kuka tuollaista tarvitsee.Ironic32 kirjoitti:Täytyy ihmetellä samaa asiaa. Johan noista on vuosikausia revitty vapareistakin enemmän tehoa ja eikös tuossa kuitenkin 1.6-litrainen pata ole? Erikoista on lisäksi se, ettei tuolla ole saatu mitään kulutusetuakaan.ekiX kirjoitti:102 hp turbo koneesta? Miten tuossa on onnistuttu?
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Niin, tokihan noita eri viritysasteita on helppo tehdä pelkällä softalla. Ja tuohan se turbo tuossakin varmasti vääntöä mukavasti lisää vapariin verrattuna.
Tuli mieleeni, että lieköhän tuossa taas jokin idea tuonne Saksaan, jossa voi olla erilaisia vero-/vakuutuskäytäntöjä tehojen perusteella? Eikös siellä ole noita kuristettuja dieseleitäkin ollut aiemmin?
Paremmin asia kyllä olisi ymmärrettävissä, jos tuolla saataisiin edes jotain kulutusetuja. Tarjoaahan tuo toki halvemman hinnan puolesta mahdollisuuden laajempaan asiakaskuntaan ainakin näissä autoilun kehitysmaissa, kuten Suomessa
Varmaan noihinkin koneisiin saa kohta softaa, jolloin tuokin malli voi olla jopa järkevä ostos. Voi käyttää tuon hinnanerotuksen varusteisiin ja sitten muutamalla satasella koneesta 160 heppaa ulos softalla
Tuli mieleeni, että lieköhän tuossa taas jokin idea tuonne Saksaan, jossa voi olla erilaisia vero-/vakuutuskäytäntöjä tehojen perusteella? Eikös siellä ole noita kuristettuja dieseleitäkin ollut aiemmin?
Paremmin asia kyllä olisi ymmärrettävissä, jos tuolla saataisiin edes jotain kulutusetuja. Tarjoaahan tuo toki halvemman hinnan puolesta mahdollisuuden laajempaan asiakaskuntaan ainakin näissä autoilun kehitysmaissa, kuten Suomessa
Varmaan noihinkin koneisiin saa kohta softaa, jolloin tuokin malli voi olla jopa järkevä ostos. Voi käyttää tuon hinnanerotuksen varusteisiin ja sitten muutamalla satasella koneesta 160 heppaa ulos softalla
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
- Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d
Tollaiset arvot oli joku saanut ongittua esiin eräällä toisen merkkiin pääasiassa keskittyneellä foorumilla. Vääntöhuipun sijainti kertoo että kyllä se 114i on ihan oikeasti turbokone ja melko rankasti softalla kuristettu sellainen, sen kertoo tuo vääntöarvo jonka mukaan huippuvääntö tulee jo melkein tyhjäkäynnillä. Ja taasen vastaavasti huipputeho tulee epä-Bmwmäisen alhaisilla kierroksilla.
114i
75kw/4000rpm
180Nm 1100rpm
0-100kmh 11,2sek
Huiput 195km/h
114i
75kw/4000rpm
180Nm 1100rpm
0-100kmh 11,2sek
Huiput 195km/h
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Minä ihmettelen vieläkin, että mistä nuo arvot on alunperin otettu kun en millään löydä netistä oikeastaan mitään tietoa tuosta 114i:stä Tai pikemminkin juuri, sitä että miten tuosta koneesta on niin vähän tietoa saatavilla, koska kyllähän sitä tietoa kuitenkin on olemassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Toi 114i on ainakin saksan markkinoilla edullisempi ylläpitää koska esim. vak.maksut ovat huokeammat. Sitä ihemttelen eniten miten tehdas voi myydä täysin identtistä (114 vs 116) autoja, joissa on samat varusteet, sama kone mutta päivitys on eri, joka ei maksa tehtaalle hitustakaan enemmän - pakko niistä on jotain eroja löydyttävä. Sama tietty koskee 116d vs 118d vs 120d vs 125d ja joku akseli on erillainen ja kestää enemmän vääntöä jne - ei ymmärrä
Tää on autoteollisuuden poltiikkaa, mitä kalliimpi auto sen enemmän katetta mutta me ihmiset lullaan saavamme enemmän enemmällä
Tää on autoteollisuuden poltiikkaa, mitä kalliimpi auto sen enemmän katetta mutta me ihmiset lullaan saavamme enemmän enemmällä
114i: BMW 114i: Straight four-cylinder petrol engine wit
BMW TwinPower Turbo technology comprising Twin Scroll turbocharger, direct fuel injection system High Precision Injection, variable valve control VALVETRONIC and Double VANOS,
Displacement: 1 598 cm3, power output: 75 kW/102 hp at 4 000 rpm, Max. torque: 180 Nm at 1 100 rpm,
Acceleration [0 – 100 km/h]:11.2 seconds,
Top speed: 195 km/h
Average fuel consumption*: 5.5 – 5.7 litres/100 km CO2 emissions*: 129 – 132 g/km,
Kolmiovisen F21 esittely: http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=690505" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW TwinPower Turbo technology comprising Twin Scroll turbocharger, direct fuel injection system High Precision Injection, variable valve control VALVETRONIC and Double VANOS,
Displacement: 1 598 cm3, power output: 75 kW/102 hp at 4 000 rpm, Max. torque: 180 Nm at 1 100 rpm,
Acceleration [0 – 100 km/h]:11.2 seconds,
Top speed: 195 km/h
Average fuel consumption*: 5.5 – 5.7 litres/100 km CO2 emissions*: 129 – 132 g/km,
Kolmiovisen F21 esittely: http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=690505" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Kolmepyttyinen tekee tuloaan...
http://www.bimmertoday.de/2012/09/13/bm ... und-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bimmertoday.de/2012/09/13/bm ... und-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Ensimmäinen ajatus tuosta 3-sylinteristä oli, että "voi veljet...". Videon kun katsoin, niin eihän tuo nyt niin hullumpi olekaan. Pakoäänet ehkä hieman huvittavat, mutta sisälle kuuluvat äänet yllättävän asialliset. Olkoonkin sitten vaikka kaiuttimilla tehtyä. Ja näyttäähän tuosta potkuakin irtoavan. On se silti sääli, että hienot 6-koneet ovat kohta museotavaraa. No, aikansa kutakin...
Enemmänkin oikeastaan mietityttää, että päästäänkö tällä downsizingilla oikeassa elämässä todella pieniin kulutuksiin vai onko suurimmat hyödyt ainoastaan siellä laboratorion dynossa?
Enemmänkin oikeastaan mietityttää, että päästäänkö tällä downsizingilla oikeassa elämässä todella pieniin kulutuksiin vai onko suurimmat hyödyt ainoastaan siellä laboratorion dynossa?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Videolla kuulostaa 3-pyttyinen todella mukavalta. Tai pitäisikö sanoa persoonalliselta. Ei ainakaan huonommalta kuin 4-sylinterinen. Mukavahan se olisi että käytännön todellinen kulutus näillä uusilla tekniikoilla pysyisi aisoissa, eikä pelkästään laboratoriossa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Onhan tuo pitkään ollut tiedossa, että kolme pyttyä on alle 1,5 litran moottoreihin optimimäärä. 80-luvulla japsit joutuivat huomaamaan, että aika ei ollut vielä kypsä. Nyt kun isot eurooppalaiset valmistajat tuovat näitä kilvan markkinoille, niin muutamassa vuodessa kolme sylinteriä on standardi tässä koko luokassa. Ei noiden kolmepyttyisten pörinä ole sen kummempi kuin nelipyttyistenkään. Hieman erilainen toki. Toivotaan kuitenkin, että muitakin vaihtoehtoja jää vielä valittavaksi.
ex. E63 650i, E88 125i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Enemmänkin oikeastaan mietityttää, että päästäänkö tällä downsizingilla oikeassa elämässä todella pieniin kulutuksiin vai onko suurimmat hyödyt ainoastaan siellä laboratorion dynossa?[/quote]
Hyvä pointti.
Vähän menee offtopic-puolelle, mutta lueskelin juuri eräästä autolehdestä 1,0 turbo-Focuksen ja 1,8 vapari civicin vertailua, jossa kulutusero jäi käytännön testeissä vaivaiset 0,2L/100km focuksen hyväksi pienemmäksi kaupungissa ja oliko peräti täsmälleen sama kulutus maantiellä, näin muistaisin. Paperilla ero oli huomattavasti isompi. Ja sitten vielä vaparikoneinen honda veteli 2s paremman ajan 0-100kmh testissä.
Itse olen turbokoneiden kannattaja, mutta ei näillä pikkukoneilla mitään ihmesäästöjä oikeasti näytetä kulutuksessa saavutettavan.
Hyvä pointti.
Vähän menee offtopic-puolelle, mutta lueskelin juuri eräästä autolehdestä 1,0 turbo-Focuksen ja 1,8 vapari civicin vertailua, jossa kulutusero jäi käytännön testeissä vaivaiset 0,2L/100km focuksen hyväksi pienemmäksi kaupungissa ja oliko peräti täsmälleen sama kulutus maantiellä, näin muistaisin. Paperilla ero oli huomattavasti isompi. Ja sitten vielä vaparikoneinen honda veteli 2s paremman ajan 0-100kmh testissä.
Itse olen turbokoneiden kannattaja, mutta ei näillä pikkukoneilla mitään ihmesäästöjä oikeasti näytetä kulutuksessa saavutettavan.