F20 BMW 1-sarjaan varmistunut uusia moottorivaihtoehtoja

F20, F21, F22, F23
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Uusia moottoreita varmistunut myös F20:n keulalle. Ehkä mielenkiintoisin ainakin mallimerkintänä on 114i.

Bensa
114i
116i
118i
125i
135i
M135i

Diesel
116d
116d ED
118d
120d
125d

xDrive
135i
120d

Kuva

Lähde: http://www.bimmertoday.de/2012/02/20/bm ... l-erwahnt/" onclick="window.open(this.href);return false;
jukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
Auto: 2008 E91 330d M-sport

No nyt viimeistään tuli sit varmistus 120d xDrivelle. :thuup:
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Milloin noi 120xd ja 135i tulee tuotantoon?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Nyt on hinnoiteltu(1.4) myös uudet 3-oviset mallit sekä 114i: http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/prices/datasheets.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
ekiX
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 06:29
Auto: E92 325iA '07

102 hp turbo koneesta? Miten tuossa on onnistuttu?
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Tänään oli Hesarissa hintapainotteinen mainos Bemarilta ja siinä tuo 114i mukana. Reilut 3 tonnia halvempi, kuin 116i. Onko tuossa koneessa turboa lainkaan ? Netissä ei vielä koneen speksejä ollut.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Noin ensisilmäyksellä tuota ei kannata ostaa kun vain jos dollarit loppuu heti kaupassa. Koska 114i on tehottomampi ja kuluttaa saman kun 116i. Minusta tuo merkin kannalta aika epäedullista tuoda markkinoille tälläistä hinta-alkaen mallia.

114i TwinPower Turbo
TEHO: 75 (102)
KULUTUS: 5,5

116i TwinPower Turbo
TEHO: 100 (136)
KULUTUS: 5,5
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

ekiX kirjoitti:102 hp turbo koneesta? Miten tuossa on onnistuttu?
Täytyy ihmetellä samaa asiaa. Johan noista on vuosikausia revitty vapareistakin enemmän tehoa ja eikös tuossa kuitenkin 1.6-litrainen pata ole? Erikoista on lisäksi se, ettei tuolla ole saatu mitään kulutusetuakaan.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Ironic32 kirjoitti:
ekiX kirjoitti:102 hp turbo koneesta? Miten tuossa on onnistuttu?
Täytyy ihmetellä samaa asiaa. Johan noista on vuosikausia revitty vapareistakin enemmän tehoa ja eikös tuossa kuitenkin 1.6-litrainen pata ole? Erikoista on lisäksi se, ettei tuolla ole saatu mitään kulutusetuakaan.
Turbokoneesta on aika helppo tehdä eritehoisia "virityksiä". Se on sitten eri asia, kuka tuollaista tarvitsee.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Niin, tokihan noita eri viritysasteita on helppo tehdä pelkällä softalla. Ja tuohan se turbo tuossakin varmasti vääntöä mukavasti lisää vapariin verrattuna.

Tuli mieleeni, että lieköhän tuossa taas jokin idea tuonne Saksaan, jossa voi olla erilaisia vero-/vakuutuskäytäntöjä tehojen perusteella? Eikös siellä ole noita kuristettuja dieseleitäkin ollut aiemmin?

Paremmin asia kyllä olisi ymmärrettävissä, jos tuolla saataisiin edes jotain kulutusetuja. Tarjoaahan tuo toki halvemman hinnan puolesta mahdollisuuden laajempaan asiakaskuntaan ainakin näissä autoilun kehitysmaissa, kuten Suomessa :lol:

Varmaan noihinkin koneisiin saa kohta softaa, jolloin tuokin malli voi olla jopa järkevä ostos. Voi käyttää tuon hinnanerotuksen varusteisiin ja sitten muutamalla satasella koneesta 160 heppaa ulos softalla :mus:
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Onkohan tuo 114i oikeasti varustettu turbolla vai ei? Mitkä on vääntöarvot?
V_K
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d

Tollaiset arvot oli joku saanut ongittua esiin eräällä toisen merkkiin pääasiassa keskittyneellä foorumilla. Vääntöhuipun sijainti kertoo että kyllä se 114i on ihan oikeasti turbokone ja melko rankasti softalla kuristettu sellainen, sen kertoo tuo vääntöarvo jonka mukaan huippuvääntö tulee jo melkein tyhjäkäynnillä. Ja taasen vastaavasti huipputeho tulee epä-Bmwmäisen alhaisilla kierroksilla.

114i
75kw/4000rpm
180Nm 1100rpm
0-100kmh 11,2sek
Huiput 195km/h
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Minä ihmettelen vieläkin, että mistä nuo arvot on alunperin otettu kun en millään löydä netistä oikeastaan mitään tietoa tuosta 114i:stä :sneak: Tai pikemminkin juuri, sitä että miten tuosta koneesta on niin vähän tietoa saatavilla, koska kyllähän sitä tietoa kuitenkin on olemassa.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Toi 114i on ainakin saksan markkinoilla edullisempi ylläpitää koska esim. vak.maksut ovat huokeammat. Sitä ihemttelen eniten miten tehdas voi myydä täysin identtistä (114 vs 116) autoja, joissa on samat varusteet, sama kone mutta päivitys on eri, joka ei maksa tehtaalle hitustakaan enemmän - pakko niistä on jotain eroja löydyttävä. Sama tietty koskee 116d vs 118d vs 120d vs 125d ja joku akseli on erillainen ja kestää enemmän vääntöä jne - ei ymmärrä :conf:

Tää on autoteollisuuden poltiikkaa, mitä kalliimpi auto sen enemmän katetta mutta me ihmiset lullaan saavamme enemmän enemmällä :tong:
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

114i: BMW 114i: Straight four-cylinder petrol engine wit

BMW TwinPower Turbo technology comprising Twin Scroll turbocharger, direct fuel injection system High Precision Injection, variable valve control VALVETRONIC and Double VANOS,
Displacement: 1 598 cm3, power output: 75 kW/102 hp at 4 000 rpm, Max. torque: 180 Nm at 1 100 rpm,

Acceleration [0 – 100 km/h]:11.2 seconds,
Top speed: 195 km/h
Average fuel consumption*: 5.5 – 5.7 litres/100 km CO2 emissions*: 129 – 132 g/km,

Kolmiovisen F21 esittely: http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=690505" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Kolmepyttyinen tekee tuloaan...
http://www.bimmertoday.de/2012/09/13/bm ... und-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Ensimmäinen ajatus tuosta 3-sylinteristä oli, että "voi veljet...". Videon kun katsoin, niin eihän tuo nyt niin hullumpi olekaan. Pakoäänet ehkä hieman huvittavat, mutta sisälle kuuluvat äänet yllättävän asialliset. Olkoonkin sitten vaikka kaiuttimilla tehtyä. Ja näyttäähän tuosta potkuakin irtoavan. On se silti sääli, että hienot 6-koneet ovat kohta museotavaraa. No, aikansa kutakin...

Enemmänkin oikeastaan mietityttää, että päästäänkö tällä downsizingilla oikeassa elämässä todella pieniin kulutuksiin vai onko suurimmat hyödyt ainoastaan siellä laboratorion dynossa?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Videolla kuulostaa 3-pyttyinen todella mukavalta. Tai pitäisikö sanoa persoonalliselta. Ei ainakaan huonommalta kuin 4-sylinterinen. Mukavahan se olisi että käytännön todellinen kulutus näillä uusilla tekniikoilla pysyisi aisoissa, eikä pelkästään laboratoriossa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Onhan tuo pitkään ollut tiedossa, että kolme pyttyä on alle 1,5 litran moottoreihin optimimäärä. 80-luvulla japsit joutuivat huomaamaan, että aika ei ollut vielä kypsä. Nyt kun isot eurooppalaiset valmistajat tuovat näitä kilvan markkinoille, niin muutamassa vuodessa kolme sylinteriä on standardi tässä koko luokassa. Ei noiden kolmepyttyisten pörinä ole sen kummempi kuin nelipyttyistenkään. Hieman erilainen toki. Toivotaan kuitenkin, että muitakin vaihtoehtoja jää vielä valittavaksi.
ex. E63 650i, E88 125i
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Enemmänkin oikeastaan mietityttää, että päästäänkö tällä downsizingilla oikeassa elämässä todella pieniin kulutuksiin vai onko suurimmat hyödyt ainoastaan siellä laboratorion dynossa?[/quote]

Hyvä pointti.
Vähän menee offtopic-puolelle, mutta lueskelin juuri eräästä autolehdestä 1,0 turbo-Focuksen ja 1,8 vapari civicin vertailua, jossa kulutusero jäi käytännön testeissä vaivaiset 0,2L/100km focuksen hyväksi pienemmäksi kaupungissa ja oliko peräti täsmälleen sama kulutus maantiellä, näin muistaisin. Paperilla ero oli huomattavasti isompi. Ja sitten vielä vaparikoneinen honda veteli 2s paremman ajan 0-100kmh testissä.
Itse olen turbokoneiden kannattaja, mutta ei näillä pikkukoneilla mitään ihmesäästöjä oikeasti näytetä kulutuksessa saavutettavan.
Vastaa Viestiin