120d xDrive

F20, F21, F22, F23
Benjamin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Marras 2012, 16:22
Auto: Octavia 1.8 TSI '10

Moinen malli tuli näytille bmw.fi sivuilla. Aika mielenkiintoinen kapistus, laitoin nyt aiheen tästä kun aiemmpaakaan viestiä ei ollut. Tuohon nyt ei taida jostaan syystä saada automaattia, mutta varmasti aika kiva pikku talvipirssi!
Raxa45
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Helmi 2013, 12:04

Kävinpä minäkin, paluumuuttoa vahvasti harkitseva, kokeilemassa tätä pikku-bemarin nelivetoa, mikä tuottikin varsin myönteisen ensikokemuksen. Auto kulki just sinne mihin sitä milloinkin kieputin ja vikuroimatta. Ei puskenut eikä peräänsä paiskinut. Eli käyttäytyi varsin sivistyneesti. :)

Samaa ei kuitenkaan voi sanoa auton äänettömyydestä, jota tältä vähän tasokkaampana pidetyltä voisi odottaa. Diesel kun piti melkoista meteliä. Ja sama täytyy todeta Nokian nastarenkaista. Ropina oli inhottavan voimakasta nykyautooni verrattuna, vaikka sitä ei ole miksikään premium-kulkineeksi luokiteltu.
Ajattavuus siis miellytti, mutt äänekkyys ei. Diesel tässä pikku-bemarissa ei ole 'valkoiselle ohmiselle' sopiva voimanlähde.
Toivottavasti bensakone korjaa tuntumaa ...tai 3-sarjalainen... mieli kun takatuuppariin tai nelivetoon halajaa...
Raxa45
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Helmi 2013, 12:04

...se bensakone - no joo 114 - osoittatui aivan tussuksi eli tuhnuksi. Eihän sillä päässyt pienemmälle vaihtamatta edes mäkee ylös kaupungissakaan... Ei tarvinnut mitään vuoristomaisemaa tehottomuuden havainnointiin. Siinä koneessa turbo on vaan riesaksi. Mun nykyisessä kinnerissäni on paljon pirteämpi 1,6 vaparikone, vaikka ei oo mikään urheilullinen sporttimerkki.

Paluumuuttoaikeet mutkistuu... Vaikka neliveto onkin eriveto - todella innostava
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

114i on valitettavasti ihan tuhnu vaikka siinä on se turbokin. Laatikossa on liian pitkät välitykset ja mootori on liian kuristettu ekoilun nimissä.

Mutta mitä mulla oli sijaisautona noin 18.000km:a ajettu automaattilootainen F20 116iA niin yllättävän ripee peli se oli ainakin tuolla tomaatilla varustettuna. Se on ihan toista maata jo tuohon 114i:hin verrattuna. Suosittelen!

Mut jos neliveto pitää olla ja ei käy kuin 1-sarja, niin eipä ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin 120d. Tosin uusin ZF:n automaatti on niin upea, jotta en ottas ikinä tuota manuaalia ja 120d:tä ei saa nelikkona kuin manuaalimallina. Tietty M-mallissa (135i tjs.) on sitten ne molemmat, mutta hintakin on jo melko huima.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

J1978 kirjoitti:114i on valitettavasti ihan tuhnu vaikka siinä on se turbokin. Laatikossa on liian pitkät välitykset ja mootori on liian kuristettu ekoilun nimissä.

Mutta mitä mulla oli sijaisautona noin 18.000km:a ajettu automaattilootainen F20 116iA niin yllättävän ripee peli se oli ainakin tuolla tomaatilla varustettuna. Se on ihan toista maata jo tuohon 114i:hin verrattuna. Suosittelen!

Mut jos neliveto pitää olla ja ei käy kuin 1-sarja, niin eipä ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin 120d. Tosin uusin ZF:n automaatti on niin upea, jotta en ottas ikinä tuota manuaalia ja 120d:tä ei saa nelikkona kuin manuaalimallina. Tietty M-mallissa (135i tjs.) on sitten ne molemmat, mutta hintakin on jo melko huima.
Vaikka olen miten myyty tuolle 8-vaihteiselle automaatille niin tuo 120d xDrive toimii kyllä manuaalinakin oikein hyvin. Itseasiassa ihan mukavaa vaihtelua kun kaikki nykyautot on automaatteja.
Vastaa Viestiin