116d viritys

F20, F21, F22, F23
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

mulla taitaa olla jotain 5/5, en muista tarkalleen, kokeilemalla selviää, eli jos laittaa tappiin, tulee helposti vikailmoitus kun reippaasti kiihdyttää ja silloin tietää että pitää laskea säätöä..
pkonsta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 05 Elo 2011, 18:05

Onko kellään tietoa joko ovat löytäneet konstin virittää f20 oman boksin kautta,kyselin keväällä mutta ei ollut silloin mahdollista,kuulemma bmw on niin hyvin suojannut ohjausyksikön,kertoivat kyllä sen tulevan mahdolliseksi myöhemmin.
pkonsta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 05 Elo 2011, 18:05

Tervehdys Espanjasta !

Ajeltiin BMW 116da f20 Keskisuomesta-Euroopanhalki tänne Malagan-seudulle, laitoin autooni Racen 2 viriboksin, säädöillä 5/5 Olen hyvin tyytyväinen ennenkaikkea väännön huomattavaan lisäykseen , Euroopassa pitkissä nousuissa ja ohituksissa on huomattava ero väännössä, vaihtminen on vähäisempää, miellyttävämpi ajella, kulutuskin hieman pieneni kahteen edelliseen euroopan matkaan verrattuna Suosittelen Racen viritystä.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

mites onko joku jo kokeillut?
kohtuulliset lukemat kyllä tarjoavat
http://www.optimoiautosi.fi/database/87 ... 6hp-260nm/" onclick="window.open(this.href);return false;
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

japi2010 kirjoitti:keskimmäinen laskee 24mil kert per sec ja kalliimpi malli 48milj. kert per sec -Jokainen meistä ymmärtää tietokoneista sen verran että kyseessä on tehokkaampi prosessori, joka laskee nopeammin - tästä hyötynä mm. kaasun vasteen parentuminen. En ole mikään nörtti mutta tämän osaan kertoa erona :)
Meinaatko, että 24 miljoonaa säätöä sekunnissa ei riitä :w00t:
Säätöä tulee oikeasti vain muutama kerta sekunnissa ja siihen molempien laskentateho riittää mainiosti.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
pkonsta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 05 Elo 2011, 18:05

Oulussa POWER FLAST virittää 116d /f20 177hv/400 NM Minä suosittelen viritystä kyseisellä virittäjällä.
Erkki Pernu 040-5577566
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Tuosta moottorista irtoaa 200hp, softan saa esim minun kautta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Syksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Huhti 2018, 16:08
Auto: BMW F20 116d A 2.0l vm-2011

Herätellääs tätä aihetta taas henkiin näin 5 vuoden tauon jälkeen.
Eli oko porukka piristäny diiseleitään ja lisäpalikoilla vaiko ohjelmoineilla.
Nettiä selatessa vastaan tuli hyvin vaihtelevaa tarjontaa. Ohjelmoinneissa (150-180hv).
Iteä kiinnostaisi ohjelmoinnin tai lastun:
Teholukemat, vaikutus kulutukseen (mielusti laskeva) sekä toimivuus automaatin ja sen eri asetusten kanssa (sport, comfort, eco)

Edit: Itsellä siis 2011-vm 2.0 litran ED dieselpannulla ja automaatilla.
Viimeksi muokannut Syksi, 12 Huhti 2018, 10:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
oddis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Syys 2011, 13:41

Syksi kirjoitti: 06 Huhti 2018, 12:17 Herätellääs tätä aihetta taas henkiin näin 5 vuoden tauon jälkeen.
Eli oko porukka piristäny diiseleitään ja lisäpalikoilla vaiko ohjelmoineilla.
Nettiä selatessa vastaan tuli hyvin vaihtelevaa tarjontaa. Ohjelmoinneissa (150-180hv).
Iteä kiinnostaisi ohjelmoinnin tai lastun:
Teholukemat, vaikutus kulutukseen (mielusti laskeva) sekä toimivuus automaatin ja sen eri asetusten kanssa (sport, comfort, eco)
Mikäs moottoriversio kyseessä? Noita 116d kun löytyy 2.0 litraisena ja 1,5litraisena + ED malli (onko oma malli, vai pelkällä softalla tehty?). Itsellä on toi uudempi 1,5l versio automaattina ja vähän houkuttelisi sitä piristää...
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

Eikös noita vanhemman mallisia ole 1,6 l ja 2,0 l mallit? Toki tuo 2 litranen taisi olla yleisempi ja siitähän tulee ohjelmoinnilla varsin vikkelä peli. Joku kunnon ohjelma vaan väylästä sisään ei sinne mitään huijauspurkkeja kannata laittaa.
Syksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Huhti 2018, 16:08
Auto: BMW F20 116d A 2.0l vm-2011

Tein tässä aikanikuluksi hieman tutkimusta netissä Suomen tarjonnasta.
BMW 116d 2.0 116hv 260Nm
Motorbit 170hv 360Nm (580€)
Harinen 156hv 350Nm
Optimoiautosi 180hv 400Nm (490€)
Chiptuning 151hv 340Nm (549€)
Completos 143hv 305Nm (299€)
Turbotec 180hv 400Nm
Celtic (stage1) 179hv 396Nm (500€)
Celtic (Eco) 153hv 342Nm (500€)
BSR 183hv 379Nm (830€)
Motorwise 180hv 390Nm (499€)

Lyhyesti: Teho kirjo on 150hv ja 180hv tuntumassa ja väännöt 340-400Nm. Hinnat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta noin 500€. Jos jollain on kokemusta jokin näistä toimivuudesta niin saa kertoa :)
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

Syksi kirjoitti: 20 Huhti 2018, 10:33 Tein tässä aikanikuluksi hieman tutkimusta netissä Suomen tarjonnasta.
BMW 116d 2.0 116hv 260Nm
Motorbit 170hv 360Nm (580€)
Harinen 156hv 350Nm
Optimoiautosi 180hv 400Nm (490€)
Chiptuning 151hv 340Nm (549€)
Completos 143hv 305Nm (299€)
Turbotec 180hv 400Nm
Celtic (stage1) 179hv 396Nm (500€)
Celtic (Eco) 153hv 342Nm (500€)
BSR 183hv 379Nm (830€)
Motorwise 180hv 390Nm (499€)



Lyhyesti: Teho kirjo on 150hv ja 180hv tuntumassa ja väännöt 340-400Nm. Hinnat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta noin 500€. Jos jollain on kokemusta jokin näistä toimivuudesta niin saa kertoa :)
Noista vaihtoehdoista Turbotec, on ainakin laatukamaa.
Vastaa Viestiin