Mistä ja mitä olet olet löytänyt autosi "tuunaamiseksi" omaan makuusi sopivaksi?
Aloitetaan vaikka tästä: Mulla 116iA M-sport ja kulkupuolta parantamaan tämä Hartgen setti..
http://www.hartge.de/UploadPDF/F20%20F2 ... 160136.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
F20 Modifiointi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Minulla 118d f20 on raceshipin boxi kiinni, vielä sen aikaa kunnes auto vaihtuu.
Pitäisi vaan saada mitattua eroavaisuudet, eli kiinnostaisi hankkia kiihtyvyysmittari mutta en tiedä mistä ostais?
Onko kaupan joissain navigaattoreissa kiihtyvyysmittaria? Puhelimeen saa ladattua ohjelmistoja esim. racechronon mutta eipä käy omaani..
Kiihtyvyysmittarilla voisi mitata eron ennen ja jälkeen.
Pitäisi vaan saada mitattua eroavaisuudet, eli kiinnostaisi hankkia kiihtyvyysmittari mutta en tiedä mistä ostais?
Onko kaupan joissain navigaattoreissa kiihtyvyysmittaria? Puhelimeen saa ladattua ohjelmistoja esim. racechronon mutta eipä käy omaani..
Kiihtyvyysmittarilla voisi mitata eron ennen ja jälkeen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Tilasin M Performance äänenvaimenninjärjestelmän. BMW:n nettisivuilla ominaisuuksia on kuvattu seuraavasti: "Kaksi kromattua jaloteräksistä pakoputkenpäätä ja ylellinen hightech-design pitävät huolen erityisen mahtipontisesta ja urheilullisesta soundista ja normaalia pienemmästä pakokaasun vastapaineesta. Kaiverrettu M merkki pakoputkenpäissä."
Eli mustat pakoputkenpäät muuttuvat kromisiksi ja mökää, jota on jo nyt muuten aika kivasti, tulee lisää. Eli isoa miestä rupesi lapsettamaan...
Pari viikkoa pitäisi mennä toimituksessa. On muuten ensimmäinen modifiointi mihinkään autoistani, mutta uskallauduin, kun takuut yms. pysyvät voimassa ja tämän pitäisi olla upgreidaus tohon vakioon.
Eli mustat pakoputkenpäät muuttuvat kromisiksi ja mökää, jota on jo nyt muuten aika kivasti, tulee lisää. Eli isoa miestä rupesi lapsettamaan...
Pari viikkoa pitäisi mennä toimituksessa. On muuten ensimmäinen modifiointi mihinkään autoistani, mutta uskallauduin, kun takuut yms. pysyvät voimassa ja tämän pitäisi olla upgreidaus tohon vakioon.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Toivotaan että putki antaa lisää sitä aitoa ääntä siihenkin autoonZigZag kirjoitti:Tilasin M Performance äänenvaimenninjärjestelmän. BMW:n nettisivuilla ominaisuuksia on kuvattu seuraavasti: "Kaksi kromattua jaloteräksistä pakoputkenpäätä ja ylellinen hightech-design pitävät huolen erityisen mahtipontisesta ja urheilullisesta soundista ja normaalia pienemmästä pakokaasun vastapaineesta. Kaiverrettu M merkki pakoputkenpäissä."
Eli mustat pakoputkenpäät muuttuvat kromisiksi ja mökää, jota on jo nyt muuten aika kivasti, tulee lisää. Eli isoa miestä rupesi lapsettamaan...
Pari viikkoa pitäisi mennä toimituksessa. On muuten ensimmäinen modifiointi mihinkään autoistani, mutta uskallauduin, kun takuut yms. pysyvät voimassa ja tämän pitäisi olla upgreidaus tohon vakioon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
No sitä justiinsa pitäisi tulla... Voisi vielä tarkentaa, että tämä auto on äänekäs myös auton ulkopuolelta kuunneltuna, jolloin kaikki ääni on sitä ehtaa itseänsä.Antinontoxic kirjoitti:Toivotaan että putki antaa lisää sitä aitoa ääntä siihenkin autoon
Näin ei muuten ollut esim. mun entisessä TDI BiTurbo A6:ssa, jossa myös ulkopuolinen ääni oli "keinotekoista" (eli molempien ulostulojen vieressä oli "sound actuatorit", joita kai voi myös kaiuttimiksi kutsua). Mutta kuulosti hienolta dieseliksi...
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Oletko zigzag ollut tyytyväinen autoosi?
Aiotko kenties laittaa jotain teholastua autoosi, tiedän että paukkua löytyy mutta poikien täytyy aina vähän leikkiä
Aiotko kenties laittaa jotain teholastua autoosi, tiedän että paukkua löytyy mutta poikien täytyy aina vähän leikkiä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä olen ollut tyytyväinen kaikinpuolin. Luulen vielä, että parempaa on tulossa, kun saa kesärenkaat alle (nyt alla siis kitkat). Mulla on tällä hetkellä mittarissa vähän reilu 6000 km ja esimerkiksi ajotietokoneen mukainen keskikulus on 9,7 l/100 km, mitä pidän alhaisena. Mulla on aina start/stop pois päältä enkä ole eco prota edes koittanut... Pitää palata näihin tunnelmiin vielä kun saa kesärenkaat alle.japi2010 kirjoitti:Oletko zigzag ollut tyytyväinen autoosi?
Aiotko kenties laittaa jotain teholastua autoosi, tiedän että paukkua löytyy mutta poikien täytyy aina vähän leikkiä
On tuo teholastu käynyt mielessä, vaikka en sille kyllä mitään varsinaista tarvetta tietysti näe. Periaatteessa en ole halukas käyttämään mitään muuta kuin BMW:n alkuperäisiä osia, joten tämä ainakin tällä hetkellä on esteenä teholastun hankinnalle (takuuasiat yms.). Olen kyllä käynyt mm. AC Schnitzerin sivuilla näitä tutkailemassa...
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Ok, 35i moottorissa on kyllä hyvä tehopotentiaali jos ajatellaan jälkiasennusta. Itseäni on alkanut kiinnostaa kyseinen malli vaikka uudet autot odottaa jo liikkeessä mutta minkäs teet, toisaalta, voihan sitä näin alkajaiseksi haaveillakkin
On kyllä kohtuullinen kulutus autossasi. TM lehteä lukiessani siellä oli talvitestissa 320i takapotku ja sen keskikulutus oli 9,1 litraa. Ei ymmärrä, ei sitten millään. Joko sinä hyssyttelet tai sitten TM:ssä on osaamatonta ajoporukkaa ja tai ne ajaa liian lujaa. Toisaalta ajotietokoneen näyttö ja todellisessa on vähän eroa mutta silti.
Olenkin todennut sen useaan kertaan että bemari osaa tehdä 3.0 t bensa-ja dieselkoneita mainiosti jotka pärjää kulutus vertailussa 2.0 pikkuveljilleen, tehoista puhumattakaan.
On kyllä kohtuullinen kulutus autossasi. TM lehteä lukiessani siellä oli talvitestissa 320i takapotku ja sen keskikulutus oli 9,1 litraa. Ei ymmärrä, ei sitten millään. Joko sinä hyssyttelet tai sitten TM:ssä on osaamatonta ajoporukkaa ja tai ne ajaa liian lujaa. Toisaalta ajotietokoneen näyttö ja todellisessa on vähän eroa mutta silti.
Olenkin todennut sen useaan kertaan että bemari osaa tehdä 3.0 t bensa-ja dieselkoneita mainiosti jotka pärjää kulutus vertailussa 2.0 pikkuveljilleen, tehoista puhumattakaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Valtaosa tuosta 6000 km on työmatka-ajoa, jotka olen koettanut ajaa ruuhka-aikojen ulkopuolella. Työmatkasta taas suurin osa on maantieajoa, joten luulen sen selittävän asiaa. Niin ja lähden aina lämpimästä tallista ja tankkaan pelkkää V-poweria...
Ja kulutus tuntuu olevan nousemaan päin, kun pitoa alkaa olla enemmän. Hyssyttelyä en kyllä tunnusta Mutta kyllähän tämän pitäisi reilusti enemmän kuluttaa kuin 320i:n.
Litroissa kulutus on muuten samanlaisessa ajossa aika tasoissa aikaisemman X5:n (35d) kanssa, vaikka eri ainetta vievätkin...
Ja kulutus tuntuu olevan nousemaan päin, kun pitoa alkaa olla enemmän. Hyssyttelyä en kyllä tunnusta Mutta kyllähän tämän pitäisi reilusti enemmän kuluttaa kuin 320i:n.
Litroissa kulutus on muuten samanlaisessa ajossa aika tasoissa aikaisemman X5:n (35d) kanssa, vaikka eri ainetta vievätkin...
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Minulla on ollut 2 kpl 35i -koneita ja molemmat ovat menneet alle 10 litran kulutuksilla sekalaisessa pääkaupunkiseudun ajossa. Tosin ne olivat vajaavetokopassa, mutta hiukan painavammassa kai (E92 ja F30).
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Tuo Schnitzerin ohjelma on hyvä vaihtoehto, takuuhan siinä on. 360hp ja 520nm. Hartgelta 367hp ja sama vääntö. Olikohan noin 2sek nopeampi 80-200 kiihtyvyys kuin vakio M135i. Eiköhän tuon Hartgenkin uskaltaisi laittaa kiinni. Toisaalta ihan vakiostakin on penkitetty 340hp ja 492nm, eiköhän silläkin ehdi alkuun..
Pistä kokemuksia putkistosta kun saat auton Ensikuussa saan itsekkin auton vihdoin ajoon
Pistä kokemuksia putkistosta kun saat auton Ensikuussa saan itsekkin auton vihdoin ajoon
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Jep, toi kulutus suhde on se mikä ihmetyttää.Markku J kirjoitti:Minulla on ollut 2 kpl 35i -koneita ja molemmat ovat menneet alle 10 litran kulutuksilla sekalaisessa pääkaupunkiseudun ajossa. Tosin ne olivat vajaavetokopassa, mutta hiukan painavammassa kai (E92 ja F30).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Pitää laittaa kokemuksia, myös hieman laajemmin koko autosta. Olin kyllä tietoinen tuosta Schnitzerin takuusta, mutta silti vähän epäilyttää. Eikä ainakaan toistaiseksi ole tullut sellaista tunnetta, että lisää tehoa tarvittaisiin... Esim. R-Golfilla kaipasin lisätehoa melko pian auton ostamisen jälkeen.haba kirjoitti:Tuo Schnitzerin ohjelma on hyvä vaihtoehto, takuuhan siinä on. 360hp ja 520nm. Hartgelta 367hp ja sama vääntö. Olikohan noin 2sek nopeampi 80-200 kiihtyvyys kuin vakio M135i. Eiköhän tuon Hartgenkin uskaltaisi laittaa kiinni. Toisaalta ihan vakiostakin on penkitetty 340hp ja 492nm, eiköhän silläkin ehdi alkuun..
Pistä kokemuksia putkistosta kun saat auton Ensikuussa saan itsekkin auton vihdoin ajoon
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
- Juke
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 227
- Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
- Auto: F30 328iA xDrive M Performance
- Paikkakunta: Tampere
M Performance Power kit saatavilla 125i:hin
http://www.bmw.com/com/en/owners/access ... inder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmw.com/com/en/owners/access ... inder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajamisen Iloa!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Tulipa laitettua 116da:een toi ex. autostani jäänyt raceshipin boxi - selkeä ero ja lähes yhtä tehokkaan tuntuinen kuin 118da samaisella boxilla.
Valmistajan sivuilla on maininta että boxi soveltuu jos moottoritekniikka on sama ja 116 vs 118 ovat kyllä samoja.
Valmistajan sivuilla on maininta että boxi soveltuu jos moottoritekniikka on sama ja 116 vs 118 ovat kyllä samoja.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 21
- Liittynyt: 25 Marras 2012, 12:11
- Auto: F10 530 dA XDrive M-Sport
- Paikkakunta: Helsinki
Penkissä testattu ja Hartge näköjään antaa rahalle vastinetta. 184hv ja 300Nmttorkko kirjoitti:Mistä ja mitä olet olet löytänyt autosi "tuunaamiseksi" omaan makuusi sopivaksi?
Aloitetaan vaikka tästä: Mulla 116iA M-sport ja kulkupuolta parantamaan tämä Hartgen setti..
http://www.hartge.de/UploadPDF/F20%20F2 ... 160136.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Tähän sen verran päivitystä, että vasta ensi viikon loppupuollella saan pöntön kiinni. Katsotaan sitten, kuinka pörisee...ZigZag kirjoitti:Tilasin M Performance äänenvaimenninjärjestelmän. BMW:n nettisivuilla ominaisuuksia on kuvattu seuraavasti: "Kaksi kromattua jaloteräksistä pakoputkenpäätä ja ylellinen hightech-design pitävät huolen erityisen mahtipontisesta ja urheilullisesta soundista ja normaalia pienemmästä pakokaasun vastapaineesta. Kaiverrettu M merkki pakoputkenpäissä."
Eli mustat pakoputkenpäät muuttuvat kromisiksi ja mökää, jota on jo nyt muuten aika kivasti, tulee lisää. Eli isoa miestä rupesi lapsettamaan...
Pari viikkoa pitäisi mennä toimituksessa. On muuten ensimmäinen modifiointi mihinkään autoistani, mutta uskallauduin, kun takuut yms. pysyvät voimassa ja tämän pitäisi olla upgreidaus tohon vakioon.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
ZigZag kirjoitti:Tähän sen verran päivitystä, että vasta ensi viikon loppupuollella saan pöntön kiinni. Katsotaan sitten, kuinka pörisee...ZigZag kirjoitti:Tilasin M Performance äänenvaimenninjärjestelmän. BMW:n nettisivuilla ominaisuuksia on kuvattu seuraavasti: "Kaksi kromattua jaloteräksistä pakoputkenpäätä ja ylellinen hightech-design pitävät huolen erityisen mahtipontisesta ja urheilullisesta soundista ja normaalia pienemmästä pakokaasun vastapaineesta. Kaiverrettu M merkki pakoputkenpäissä."
Eli mustat pakoputkenpäät muuttuvat kromisiksi ja mökää, jota on jo nyt muuten aika kivasti, tulee lisää. Eli isoa miestä rupesi lapsettamaan...
Pari viikkoa pitäisi mennä toimituksessa. On muuten ensimmäinen modifiointi mihinkään autoistani, mutta uskallauduin, kun takuut yms. pysyvät voimassa ja tämän pitäisi olla upgreidaus tohon vakioon.
Ainakin videoista kuultuna ihan hyvä putkisto varmasti. Eihän tuo vakiona ainakaan turhan kovaa meteliä pidä, ainoastaan kylmän koneen kun lyö käyntiin niin hetken aikamoinen hörinä varsinkin parkkihallissa Mutta kyllä kutosessa hieno ääni on
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Homma siirtyi (ainakin) ensi viikolle, kun osaa ei vieläkään kuulu.ZigZag kirjoitti:Tähän sen verran päivitystä, että vasta ensi viikon loppupuollella saan pöntön kiinni. Katsotaan sitten, kuinka pörisee...
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Eipä siirtynytkään, vaan nyt on pönttö kiinni. Ääntä tuli sopivasti lisää ja sävy muuttui hieman metallisemmaksi. Ääni lisääntyi juuri kiihdytyksissä yms., mutta esim. 120 nopeudessa tasakaasulla ääni hieman jopa väheni, koska vakioäänenvaimentimella oli tuossa nopeudessa sellainen "resonaatiokohta"...ZigZag kirjoitti:Homma siirtyi (ainakin) ensi viikolle, kun osaa ei vieläkään kuulu.
Pönttö on muuten mielestäni todella hyvän näköinen ja ulostulot tulevat hieman enemmän ulos ja halkaisijaltaan vaikuttavat hieman suuremmilta. Mielestäni selvä parannus siis.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)