F20 Modifiointi

ttorkko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 25 Marras 2012, 12:11
Auto: F10 530 dA XDrive M-Sport
Paikkakunta: Helsinki

F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja ttorkko » 23 Helmi 2013, 13:39

Mistä ja mitä olet olet löytänyt autosi "tuunaamiseksi" omaan makuusi sopivaksi?
Aloitetaan vaikka tästä: Mulla 116iA M-sport ja kulkupuolta parantamaan tämä Hartgen setti..
http://www.hartge.de/UploadPDF/F20%20F2 ... 160136.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 24 Helmi 2013, 17:01

Minulla 118d f20 on raceshipin boxi kiinni, vielä sen aikaa kunnes auto vaihtuu.

Pitäisi vaan saada mitattua eroavaisuudet, eli kiinnostaisi hankkia kiihtyvyysmittari mutta en tiedä mistä ostais?

Onko kaupan joissain navigaattoreissa kiihtyvyysmittaria? Puhelimeen saa ladattua ohjelmistoja esim. racechronon mutta eipä käy omaani..

Kiihtyvyysmittarilla voisi mitata eron ennen ja jälkeen.

ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja ZigZag » 15 Maalis 2013, 21:02

Tilasin M Performance äänenvaimenninjärjestelmän. BMW:n nettisivuilla ominaisuuksia on kuvattu seuraavasti: "Kaksi kromattua jaloteräksistä pakoputkenpäätä ja ylellinen hightech-design pitävät huolen erityisen mahtipontisesta ja urheilullisesta soundista ja normaalia pienemmästä pakokaasun vastapaineesta. Kaiverrettu M merkki pakoputkenpäissä."

Eli mustat pakoputkenpäät muuttuvat kromisiksi ja mökää, jota on jo nyt muuten aika kivasti, tulee lisää. Eli isoa miestä rupesi lapsettamaan...

Pari viikkoa pitäisi mennä toimituksessa. On muuten ensimmäinen modifiointi mihinkään autoistani, mutta uskallauduin, kun takuut yms. pysyvät voimassa ja tämän pitäisi olla upgreidaus tohon vakioon.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3743
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja Antinontoxic » 15 Maalis 2013, 21:08

ZigZag kirjoitti:Tilasin M Performance äänenvaimenninjärjestelmän. BMW:n nettisivuilla ominaisuuksia on kuvattu seuraavasti: "Kaksi kromattua jaloteräksistä pakoputkenpäätä ja ylellinen hightech-design pitävät huolen erityisen mahtipontisesta ja urheilullisesta soundista ja normaalia pienemmästä pakokaasun vastapaineesta. Kaiverrettu M merkki pakoputkenpäissä."

Eli mustat pakoputkenpäät muuttuvat kromisiksi ja mökää, jota on jo nyt muuten aika kivasti, tulee lisää. Eli isoa miestä rupesi lapsettamaan...

Pari viikkoa pitäisi mennä toimituksessa. On muuten ensimmäinen modifiointi mihinkään autoistani, mutta uskallauduin, kun takuut yms. pysyvät voimassa ja tämän pitäisi olla upgreidaus tohon vakioon.
Toivotaan että putki antaa lisää sitä aitoa ääntä siihenkin autoon :tong:

ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja ZigZag » 15 Maalis 2013, 21:16

Antinontoxic kirjoitti:Toivotaan että putki antaa lisää sitä aitoa ääntä siihenkin autoon
No sitä justiinsa pitäisi tulla... Voisi vielä tarkentaa, että tämä auto on äänekäs myös auton ulkopuolelta kuunneltuna, jolloin kaikki ääni on sitä ehtaa itseänsä.

Näin ei muuten ollut esim. mun entisessä TDI BiTurbo A6:ssa, jossa myös ulkopuolinen ääni oli "keinotekoista" (eli molempien ulostulojen vieressä oli "sound actuatorit", joita kai voi myös kaiuttimiksi kutsua). Mutta kuulosti hienolta dieseliksi...
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 16 Maalis 2013, 07:25

Oletko zigzag ollut tyytyväinen autoosi?

Aiotko kenties laittaa jotain teholastua autoosi, tiedän että paukkua löytyy mutta poikien täytyy aina vähän leikkiä :)

ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja ZigZag » 16 Maalis 2013, 09:17

japi2010 kirjoitti:Oletko zigzag ollut tyytyväinen autoosi?

Aiotko kenties laittaa jotain teholastua autoosi, tiedän että paukkua löytyy mutta poikien täytyy aina vähän leikkiä
Kyllä olen ollut tyytyväinen kaikinpuolin. Luulen vielä, että parempaa on tulossa, kun saa kesärenkaat alle (nyt alla siis kitkat). Mulla on tällä hetkellä mittarissa vähän reilu 6000 km ja esimerkiksi ajotietokoneen mukainen keskikulus on 9,7 l/100 km, mitä pidän alhaisena. Mulla on aina start/stop pois päältä enkä ole eco prota edes koittanut... Pitää palata näihin tunnelmiin vielä kun saa kesärenkaat alle.

On tuo teholastu käynyt mielessä, vaikka en sille kyllä mitään varsinaista tarvetta tietysti näe. Periaatteessa en ole halukas käyttämään mitään muuta kuin BMW:n alkuperäisiä osia, joten tämä ainakin tällä hetkellä on esteenä teholastun hankinnalle (takuuasiat yms.). Olen kyllä käynyt mm. AC Schnitzerin sivuilla näitä tutkailemassa...
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 16 Maalis 2013, 14:17

Ok, 35i moottorissa on kyllä hyvä tehopotentiaali jos ajatellaan jälkiasennusta. Itseäni on alkanut kiinnostaa kyseinen malli vaikka uudet autot odottaa jo liikkeessä mutta minkäs teet, toisaalta, voihan sitä näin alkajaiseksi haaveillakkin :)

On kyllä kohtuullinen kulutus autossasi. TM lehteä lukiessani siellä oli talvitestissa 320i takapotku ja sen keskikulutus oli 9,1 litraa. Ei ymmärrä, ei sitten millään. Joko sinä hyssyttelet tai sitten TM:ssä on osaamatonta ajoporukkaa ja tai ne ajaa liian lujaa. Toisaalta ajotietokoneen näyttö ja todellisessa on vähän eroa mutta silti.

Olenkin todennut sen useaan kertaan että bemari osaa tehdä 3.0 t bensa-ja dieselkoneita mainiosti jotka pärjää kulutus vertailussa 2.0 pikkuveljilleen, tehoista puhumattakaan.

ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja ZigZag » 16 Maalis 2013, 14:43

Valtaosa tuosta 6000 km on työmatka-ajoa, jotka olen koettanut ajaa ruuhka-aikojen ulkopuolella. Työmatkasta taas suurin osa on maantieajoa, joten luulen sen selittävän asiaa. Niin ja lähden aina lämpimästä tallista ja tankkaan pelkkää V-poweria...

Ja kulutus tuntuu olevan nousemaan päin, kun pitoa alkaa olla enemmän. Hyssyttelyä en kyllä tunnusta :) Mutta kyllähän tämän pitäisi reilusti enemmän kuluttaa kuin 320i:n.

Litroissa kulutus on muuten samanlaisessa ajossa aika tasoissa aikaisemman X5:n (35d) kanssa, vaikka eri ainetta vievätkin...
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1171
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja Markku J » 16 Maalis 2013, 15:27

Minulla on ollut 2 kpl 35i -koneita ja molemmat ovat menneet alle 10 litran kulutuksilla sekalaisessa pääkaupunkiseudun ajossa. Tosin ne olivat vajaavetokopassa, mutta hiukan painavammassa kai (E92 ja F30).
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 299
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: E90 320iA, G30 520dA M Sport
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja haba » 16 Maalis 2013, 17:05

Tuo Schnitzerin ohjelma on hyvä vaihtoehto, takuuhan siinä on. 360hp ja 520nm. Hartgelta 367hp ja sama vääntö. Olikohan noin 2sek nopeampi 80-200 kiihtyvyys kuin vakio M135i. Eiköhän tuon Hartgenkin uskaltaisi laittaa kiinni. Toisaalta ihan vakiostakin on penkitetty 340hp ja 492nm, eiköhän silläkin ehdi alkuun..

Pistä kokemuksia putkistosta kun saat auton :) Ensikuussa saan itsekkin auton vihdoin ajoon :drool:

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 16 Maalis 2013, 17:36

Markku J kirjoitti:Minulla on ollut 2 kpl 35i -koneita ja molemmat ovat menneet alle 10 litran kulutuksilla sekalaisessa pääkaupunkiseudun ajossa. Tosin ne olivat vajaavetokopassa, mutta hiukan painavammassa kai (E92 ja F30).
Jep, toi kulutus suhde on se mikä ihmetyttää.

ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja ZigZag » 16 Maalis 2013, 21:05

haba kirjoitti:Tuo Schnitzerin ohjelma on hyvä vaihtoehto, takuuhan siinä on. 360hp ja 520nm. Hartgelta 367hp ja sama vääntö. Olikohan noin 2sek nopeampi 80-200 kiihtyvyys kuin vakio M135i. Eiköhän tuon Hartgenkin uskaltaisi laittaa kiinni. Toisaalta ihan vakiostakin on penkitetty 340hp ja 492nm, eiköhän silläkin ehdi alkuun..

Pistä kokemuksia putkistosta kun saat auton Ensikuussa saan itsekkin auton vihdoin ajoon
Pitää laittaa kokemuksia, myös hieman laajemmin koko autosta. Olin kyllä tietoinen tuosta Schnitzerin takuusta, mutta silti vähän epäilyttää. Eikä ainakaan toistaiseksi ole tullut sellaista tunnetta, että lisää tehoa tarvittaisiin... Esim. R-Golfilla kaipasin lisätehoa melko pian auton ostamisen jälkeen.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)

Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja Juke » 21 Maalis 2013, 14:28

M Performance Power kit saatavilla 125i:hin

http://www.bmw.com/com/en/owners/access ... inder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajamisen Iloa!

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 13 Huhti 2013, 14:43

Tulipa laitettua 116da:een toi ex. autostani jäänyt raceshipin boxi - selkeä ero ja lähes yhtä tehokkaan tuntuinen kuin 118da samaisella boxilla. :)

Valmistajan sivuilla on maininta että boxi soveltuu jos moottoritekniikka on sama ja 116 vs 118 ovat kyllä samoja.

ttorkko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 25 Marras 2012, 12:11
Auto: F10 530 dA XDrive M-Sport
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja ttorkko » 21 Huhti 2013, 16:47

ttorkko kirjoitti:Mistä ja mitä olet olet löytänyt autosi "tuunaamiseksi" omaan makuusi sopivaksi?
Aloitetaan vaikka tästä: Mulla 116iA M-sport ja kulkupuolta parantamaan tämä Hartgen setti..
http://www.hartge.de/UploadPDF/F20%20F2 ... 160136.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Penkissä testattu ja Hartge näköjään antaa rahalle vastinetta. 184hv ja 300Nm

ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja ZigZag » 26 Huhti 2013, 12:38

ZigZag kirjoitti:Tilasin M Performance äänenvaimenninjärjestelmän. BMW:n nettisivuilla ominaisuuksia on kuvattu seuraavasti: "Kaksi kromattua jaloteräksistä pakoputkenpäätä ja ylellinen hightech-design pitävät huolen erityisen mahtipontisesta ja urheilullisesta soundista ja normaalia pienemmästä pakokaasun vastapaineesta. Kaiverrettu M merkki pakoputkenpäissä."

Eli mustat pakoputkenpäät muuttuvat kromisiksi ja mökää, jota on jo nyt muuten aika kivasti, tulee lisää. Eli isoa miestä rupesi lapsettamaan...

Pari viikkoa pitäisi mennä toimituksessa. On muuten ensimmäinen modifiointi mihinkään autoistani, mutta uskallauduin, kun takuut yms. pysyvät voimassa ja tämän pitäisi olla upgreidaus tohon vakioon.
Tähän sen verran päivitystä, että vasta ensi viikon loppupuollella saan pöntön kiinni. Katsotaan sitten, kuinka pörisee...
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)

haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 299
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: E90 320iA, G30 520dA M Sport
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja haba » 26 Huhti 2013, 18:49

ZigZag kirjoitti:
ZigZag kirjoitti:Tilasin M Performance äänenvaimenninjärjestelmän. BMW:n nettisivuilla ominaisuuksia on kuvattu seuraavasti: "Kaksi kromattua jaloteräksistä pakoputkenpäätä ja ylellinen hightech-design pitävät huolen erityisen mahtipontisesta ja urheilullisesta soundista ja normaalia pienemmästä pakokaasun vastapaineesta. Kaiverrettu M merkki pakoputkenpäissä."

Eli mustat pakoputkenpäät muuttuvat kromisiksi ja mökää, jota on jo nyt muuten aika kivasti, tulee lisää. Eli isoa miestä rupesi lapsettamaan...

Pari viikkoa pitäisi mennä toimituksessa. On muuten ensimmäinen modifiointi mihinkään autoistani, mutta uskallauduin, kun takuut yms. pysyvät voimassa ja tämän pitäisi olla upgreidaus tohon vakioon.
Tähän sen verran päivitystä, että vasta ensi viikon loppupuollella saan pöntön kiinni. Katsotaan sitten, kuinka pörisee...

Ainakin videoista kuultuna ihan hyvä putkisto varmasti. Eihän tuo vakiona ainakaan turhan kovaa meteliä pidä, ainoastaan kylmän koneen kun lyö käyntiin niin hetken aikamoinen hörinä varsinkin parkkihallissa :tong: Mutta kyllä kutosessa hieno ääni on :)

ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja ZigZag » 02 Touko 2013, 12:09

ZigZag kirjoitti:Tähän sen verran päivitystä, että vasta ensi viikon loppupuollella saan pöntön kiinni. Katsotaan sitten, kuinka pörisee...
Homma siirtyi (ainakin) ensi viikolle, kun osaa ei vieläkään kuulu.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)

ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20 Modifiointi

Viesti Kirjoittaja ZigZag » 04 Touko 2013, 16:51

ZigZag kirjoitti:Homma siirtyi (ainakin) ensi viikolle, kun osaa ei vieläkään kuulu.
Eipä siirtynytkään, vaan nyt on pönttö kiinni. Ääntä tuli sopivasti lisää ja sävy muuttui hieman metallisemmaksi. Ääni lisääntyi juuri kiihdytyksissä yms., mutta esim. 120 nopeudessa tasakaasulla ääni hieman jopa väheni, koska vakioäänenvaimentimella oli tuossa nopeudessa sellainen "resonaatiokohta"...

Pönttö on muuten mielestäni todella hyvän näköinen ja ulostulot tulevat hieman enemmän ulos ja halkaisijaltaan vaikuttavat hieman suuremmilta. Mielestäni selvä parannus siis.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)