Tasan kuukauden kärry on ollut tulilla, mutta tuo start/stoppi ei taida pelitellä laisinkaan. Mikäli muistan oikein, ajaessani auton luovutuksesta, niin ainakin sinä päivänä tuo pelitti, pakkasta oli ehkä 5-8 astetta. Pistin vielä pois toiminnon starttauksen jälkeen. Nyt kuitenkin kelit ovat olleet pluspuolella ja auton moottori- ja sisälämpötilat takuulla tarpeeksi lämpimät, niin toiminta ei toimi lainkaan. Muutaman kerran olen huomannut tullessani liikennevaloihin, että auto ikäänkuin nytkähtää, ihan kuin yrittäisi sammuttaa moottorin, mutta jatkaa kuitenkin käyntiä ja näyttöön tulee, että s/s -toiminto ei ole käytössä.
Soittelin huoltoonkin, sanoivat vaan, että seuraile toimivuutta ja ota uudestaan yhteyttä, jos ei ala pelittämään kelien lämmetessä.
Onko muilla vastaavaa??
Start/Stopin toimivuus F20 116dA -13
- ilpo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 225
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
- Auto: Suzuki Intruder M1500
- Paikkakunta: Jyväskylä
Akun lämpötila pitää olla tarpeeksi iso niin ainakin sitten mulla toimii. Ei jos seisoo aina ulkona pakkasessa. Mulla seisoo viikolla auto päivät työpaikan lämpimässä tallissa niin toimii, viikonloppuna ei.
Vasta +3,0 asteen jälkeen toimii aina moottorin ollessa käyntilämmin. Akun ollessa lämmin toimii kylmemmälläkin, kuten Ilpo mainitsi.ilpo kirjoitti:Akun lämpötila pitää olla tarpeeksi iso niin ainakin sitten mulla toimii. Ei jos seisoo aina ulkona pakkasessa. Mulla seisoo viikolla auto päivät työpaikan lämpimässä tallissa niin toimii, viikonloppuna ei.
Teksti "s/s-toiminto ei ole käytössä" ei kuulosta normaalilta. En ainakaan ole sellaista löytänyt.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Ihan normaali ilmoitus silloin kun kyseinen automatiikka ei ole käytettävissä, ei siis rikki vaan jonkun olosuhteen vuoksi pois käytöstä. Ihan samat ongelmat omassakin 118d f20 mallissa, toimii näillä talvikeleillä varsin harvoin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
- Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013
Aivan samanlaisia kokemuksia täälläkin. Useimmiten auto on kotona ollessa ulkona katoksessa, ja start-stop ei talvella tällöin juurikaan toimi. Silloin, kun lähdetään katoksen sijaan lämpimästä tallista, niin start-stop toimii vaikka olisi pakkastakin.jasep kirjoitti: Vasta +3,0 asteen jälkeen toimii aina moottorin ollessa käyntilämmin. Akun ollessa lämmin toimii kylmemmälläkin, kuten Ilpo mainitsi.
Tämän vuoden aikana start-stop on toiminut tasan kerran - eilen. Ajoin hallista ja pysähdyin punaisiin valoihin, luin viestejä, aloin ihmetellä kuinka hiljainen diesel on. Kas moottori onkin sammunut. Seuraavassa risteyksessä ja siitä lähtien ei enää sammunut. Sammui siis tasan yhden kerran.
- - -
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Eilen iltapäivällä oli eka kertaa omassa F10:ssä, kun start-stop alkoi toimia liikennevaloissa.
Auton mittari näytti +4C ja todennäköisesti myös akun lämpötila oli nyt noussut sopivasti kohilleen.
Auton mittari näytti +4C ja todennäköisesti myös akun lämpötila oli nyt noussut sopivasti kohilleen.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
ja siitä että päivävalot toimivat xenonien sijaanmassive kirjoitti:Mistä tietää että kevät tulee? Lintujen laulusta, pajunkissoista vai aamuauringosta? Ei, vaan siitä kun Bemarin Start-Stop alkaa toimia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6