Päivää!
Tuli tilattua 120dx ja harkinnassa 18" - 19" kesävanteet (m-sport). Koeajoauto oli 17" talvikiekoilla ja oli vielä ihan ok. Miten isommilla kesärenkailla meneekö ajettavuus tuolla kotterolla ihan vahtaamiseksi vai kannattaako suosiolla tyytyä pienempään?
F20 ajettavuus isoilla renkailla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
- Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013
Minusta 18" rengastuksella F20:n (ainut) ongelma on uraherkkyys.
Omassa autossani on kesäkumit 18" M-vanteilla (eli edessä 225/40/18, takana 245/35/18, tehtaan toimittamilla RFT-kumeilla), ja meno on muuten oivallista, mutta uraherkkyyttä kieltämättä on. Saattaa olla, että tämä johtuu vain RFT-kumeista, mulla ei ole kokemusta ei-RFT 18" kumeista. Ennen oman auton ostamista koeajoin Autokeskuksen 120dA:n samalla rengastuksella, ja myös se oli minusta samalla tapaa herkkä vetelemään urissa.
Talvirengastuksena on 17" ei-RFT nastat (205/50/17) OEM vanteilla, ja samoilla teillä ajettaessa uraherkkyyttä ei ole.
Vetely urissa on jossain määrin makuasia, toiset varmaan kiinnittävät siihen enemmän huomiota kuin toiset. Sen verran vetelyä on, että asiaan kiinnitti huomiota vaimokin verrattuaan perheen Volvoa (S60 2011) uuteen Bimmeriin.
Omassa autossani on kesäkumit 18" M-vanteilla (eli edessä 225/40/18, takana 245/35/18, tehtaan toimittamilla RFT-kumeilla), ja meno on muuten oivallista, mutta uraherkkyyttä kieltämättä on. Saattaa olla, että tämä johtuu vain RFT-kumeista, mulla ei ole kokemusta ei-RFT 18" kumeista. Ennen oman auton ostamista koeajoin Autokeskuksen 120dA:n samalla rengastuksella, ja myös se oli minusta samalla tapaa herkkä vetelemään urissa.
Talvirengastuksena on 17" ei-RFT nastat (205/50/17) OEM vanteilla, ja samoilla teillä ajettaessa uraherkkyyttä ei ole.
Vetely urissa on jossain määrin makuasia, toiset varmaan kiinnittävät siihen enemmän huomiota kuin toiset. Sen verran vetelyä on, että asiaan kiinnitti huomiota vaimokin verrattuaan perheen Volvoa (S60 2011) uuteen Bimmeriin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Joo uraherkkyys ja vetely on lähinnä se syy miksi minä vältän 17-, 18-, 19-, ja 20-tuumaisia vanteita ja leveitä renkaita. Kauniimmalta ja ainakin näyttävämmältähän se auto auto näyttää leveillä ja matalilla kumeilla ja kunnon valseilla, mutta mulle on niin älyttömän tarkkaa ja tärkeää se, että kulku on mahdollisimman pehmeää, mukavaa, melko äänetöntä ja urista piittaamatonta sekä vieläpä ns. "vetelyvapaata" ja siksi olen muutamien huonojen kokemusten takia pitäytynyt max 16-tuuman vanteessa, vaikka se ehkä vähän hassulta käyttääkin. F20:ssä ja F30:ssä pienet vanteet ei näytä minun silmään enään niin hassulta kuin vaikka E90:ssä, kun nyt lokasuojat ei pullota enää samalla tavalla kuin edellisessä korimallissa ja autojen raideleveyskin on kasvanut. Sitten kun valkkaa vielä vanteet joissa on mahdollisimman ulos tuleva et-lukema, niin sitä tyhjää jää lähinnä vaan renkaan ja lokarin yläpuolelle.Sampo kirjoitti:Minusta 18" rengastuksella F20:n (ainut) ongelma on uraherkkyys.
Omassa autossani on kesäkumit 18" M-vanteilla (eli edessä 225/40/18, takana 245/35/18, tehtaan toimittamilla RFT-kumeilla), ja meno on muuten oivallista, mutta uraherkkyyttä kieltämättä on. Saattaa olla, että tämä johtuu vain RFT-kumeista, mulla ei ole kokemusta ei-RFT 18" kumeista. Ennen oman auton ostamista koeajoin Autokeskuksen 120dA:n samalla rengastuksella, ja myös se oli minusta samalla tapaa herkkä vetelemään urissa.
Talvirengastuksena on 17" ei-RFT nastat (205/50/17) OEM vanteilla, ja samoilla teillä ajettaessa uraherkkyyttä ei ole.
Vetely urissa on jossain määrin makuasia, toiset varmaan kiinnittävät siihen enemmän huomiota kuin toiset. Sen verran vetelyä on, että asiaan kiinnitti huomiota vaimokin verrattuaan perheen Volvoa (S60 2011) uuteen Bimmeriin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Heh, meillä on ihan samanlainen autovalikoima ja kyllä sen huomaa kun hyppää Volvon ratista Bemariin että saa taas ruveta ajamaan. Talvikiekoilla 16" nokian nastoilla ongelmaa ei oikeastaan ole, mutta nyt kun vaihdoin kesärenkaat 17" vanteella niin vaimo palas takas ja kysyi että onko tässä autossa jotain vikaaSampo kirjoitti: Vetely urissa on jossain määrin makuasia, toiset varmaan kiinnittävät siihen enemmän huomiota kuin toiset. Sen verran vetelyä on, että asiaan kiinnitti huomiota vaimokin verrattuaan perheen Volvoa (S60 2011) uuteen Bimmeriin.
Kieltämättä olin itekkin ajaa kylällä 40 vauhdista ojaan, kun ei ollut pysyä tiellä. Noh, renkaanvaihdon yhteydessä vaihdoin renkaat edestä taakse ja en tarkastanut paineta, etusissa oli 1.8, jonka nostin 2.2 niin vähän helpotti tuo vetely urien mukaan. Kaipa siihen taas tottuu
Pitäisköhän noita paineita vielä nostaa? Tällä hetkellä on siis edessä 2.2 ja takana 2.4.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla on F10:ssä 20" vanteet, edessä 245/35 ja takana 285/30 eikä mitään vetelyä esiinny. Mutta ne ovatkin ei-RFT. Tänään kun autonmyyjä sitä koeajoi vaihtoautopäällikön kanssa niin heidä kommenttinsa olivat" auto tuntuu vakaammalta tiellä ja kulkee suorempaan".J1978 kirjoitti: Joo uraherkkyys ja vetely on lähinnä se syy miksi minä vältän 17-, 18-, 19-, ja 20-tuumaisia vanteita ja leveitä renkaita. Kauniimmalta ja ainakin näyttävämmältähän se auto auto näyttää leveillä ja matalilla kumeilla ja kunnon valseilla, mutta mulle on niin älyttömän tarkkaa ja tärkeää se, että kulku on mahdollisimman pehmeää, mukavaa, melko äänetöntä ja urista piittaamatonta sekä vieläpä ns. "vetelyvapaata" ja siksi olen muutamien huonojen kokemusten takia pitäytynyt max 16-tuuman vanteessa, vaikka se ehkä vähän hassulta käyttääkin.
En tosin usko että tämä koskee ainakaan F20:stä, joka tosin ulkonäöllisistä syistä kyllä kaipaa 18" vanteita. Silloin renkaiden tulee olla suhteellisen kapeita ja ehdottomasti ei-RFT!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Toki vetelyä esiintyy aina mitä isompaan kokoon siirrytään mutta vastapainona sporttisuus ja yleensäkin jämäkkyyn, olen vielä sen verran lapsellinen että liian mukava ei saa olla, joten isot kiekot kunniaan
Nykyisessä 116d:ssa on 18" 225 leveät renkaat. Good Yearin efficient renkaat, jotka on todella hyvät ajaa, Olen aina tykännyt kyseisen merkin renkaista.
Nykyisessä 116d:ssa on 18" 225 leveät renkaat. Good Yearin efficient renkaat, jotka on todella hyvät ajaa, Olen aina tykännyt kyseisen merkin renkaista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mulla taas ns "lapsellisuus" mennyt tämän asian ohi tai oikeastaan sitä ei tämän asian suhteen ole koskaan ollutkaan. Omistamani E91 oli sellainen uratutka ja vetelijä 17-tuumana non rft-renkailla että huh huh! Ne oli nimenomaan Goog year effient gripit ja koko 225/45R17.
En halua kokea koskaan enää vastaavaa. Oli meinaan jotain ihan kammottavaa ajaa noilla renkailla ja auto muuttui positiviisessa mielessä paljon paremmaksi ajaa kun alle tuli Continentalit16-tuuman vanteilla olevat non rft-renkaat. Autojen renkaiden suhteen mukava ajettavuus, mukavuus ja meluttomuus on mulle ne pääkriteerit. Naisten suhteen minulle on tärkeitä sitten sekä "ajettavuus", tietty sporttisuus että ulkonäkö En ole koskaan ollut isojen vanteiden ja leveiden kumien ystävä...
Mukavuus on myös alustan suhteen itselle se pääkriteeri ja nro 1. Mun mielestä F30 ei näytä erityisen hassulta 16-tuuman kiekoilla jos vertaa vaikka E90/E91-sarjoihin ja joihin muun merkkisiin autoihin. Renkaan ja lokarin väliin ei jää ihan hulluna tyhjää. Toki sitä mustaa kumia on ympärillä pienten vanteiden suhteen enemmän, mutta se ei itseäni häiritse. Toki jotkut 17-tuumaiset olisi sitten ollut pakko ottaa jos auto olisi 328i tai 335i koska pienemmät ei mahdu jarrujen takia, mutta siinäkin olisin pysynyt pienimmässä mahdollisessa koossa.
Mulla on renkaana F30:ssä 16-tuumaiset Continentalin Premium Contact5:set ja ne tuntuvat erittäin jämäköiltä jos vertaan vaikka niihin 17-tuuman Good yeareihin, niin niiden runko oli paljon veltompi ja ajotuntuma hitusen "löysempi" vaikka olivat sitä sporttisempaa 225/45R17 kokoa.
Mutta jokainen tehköön tyllillään kunhan on tyytyväinen valintoihinsa. Minun "tie" on tuo mahdollisimman pienet renkaat+vanteet yhdistelmä+normialusta ja muut tehkööt kuten parhaaksi katsovat.
En halua kokea koskaan enää vastaavaa. Oli meinaan jotain ihan kammottavaa ajaa noilla renkailla ja auto muuttui positiviisessa mielessä paljon paremmaksi ajaa kun alle tuli Continentalit16-tuuman vanteilla olevat non rft-renkaat. Autojen renkaiden suhteen mukava ajettavuus, mukavuus ja meluttomuus on mulle ne pääkriteerit. Naisten suhteen minulle on tärkeitä sitten sekä "ajettavuus", tietty sporttisuus että ulkonäkö En ole koskaan ollut isojen vanteiden ja leveiden kumien ystävä...
Mukavuus on myös alustan suhteen itselle se pääkriteeri ja nro 1. Mun mielestä F30 ei näytä erityisen hassulta 16-tuuman kiekoilla jos vertaa vaikka E90/E91-sarjoihin ja joihin muun merkkisiin autoihin. Renkaan ja lokarin väliin ei jää ihan hulluna tyhjää. Toki sitä mustaa kumia on ympärillä pienten vanteiden suhteen enemmän, mutta se ei itseäni häiritse. Toki jotkut 17-tuumaiset olisi sitten ollut pakko ottaa jos auto olisi 328i tai 335i koska pienemmät ei mahdu jarrujen takia, mutta siinäkin olisin pysynyt pienimmässä mahdollisessa koossa.
Mulla on renkaana F30:ssä 16-tuumaiset Continentalin Premium Contact5:set ja ne tuntuvat erittäin jämäköiltä jos vertaan vaikka niihin 17-tuuman Good yeareihin, niin niiden runko oli paljon veltompi ja ajotuntuma hitusen "löysempi" vaikka olivat sitä sporttisempaa 225/45R17 kokoa.
Mutta jokainen tehköön tyllillään kunhan on tyytyväinen valintoihinsa. Minun "tie" on tuo mahdollisimman pienet renkaat+vanteet yhdistelmä+normialusta ja muut tehkööt kuten parhaaksi katsovat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
No kyllä 16" on aikalailla menneiltä ajoilta ja ulkonäkö kärsii pahasti samoin BMW:n dynaamisuus, itse en ikinä laittais kyseistä kokoa bemariin, corollaan kylläkin jos sellainen olisi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 04 Tammi 2012, 07:09
- Auto: 535d isolla paineella ja 6 silinterinen rätkä
Semmonen juttu että kun laitetaan enempi tuumia vanteisiin ja tulee tietenkin matala profiili/leveät renkaat.Niin tässäkohtaa menee pileen jos ei alustalle tehdä mitään.Alustan pitää vastata haasteisiin.Ja suuntakset kohilleen.
Niin kauan kun pysytään saman kokoisissa vanteissa kuin tehdas tarjoaa ko. malliin, niin alustalle ei tarvitse tehdä mitään muutoksia. Jos haluaa laittaa F20:seen 20" vanteet alle, alkaa asia muuttumaan.kutos-z kirjoitti:Semmonen juttu että kun laitetaan enempi tuumia vanteisiin ja tulee tietenkin matala profiili/leveät renkaat.Niin tässäkohtaa menee pileen jos ei alustalle tehdä mitään.Alustan pitää vastata haasteisiin.Ja suuntakset kohilleen.
Ex: E60/F10
Ja höpö höpö Taitaa kuitenkin ainoa joka asiasta kärsii olla kuljettajan / omistajan dynaamisuus. Mutta uskovaisia on moneen makuun, ja jokainen saa laittaa vaikka 22" bling blingin jos se helpottaa.japi2010 kirjoitti:No kyllä 16" on aikalailla menneiltä ajoilta ja ulkonäkö kärsii pahasti samoin BMW:n dynaamisuus, itse en ikinä laittais kyseistä kokoa bemariin, corollaan kylläkin jos sellainen olisi
Niinpä. Tällä sivustolla sentään omistajakin huomasi, että autosta tuli traktori: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... &start=140" onclick="window.open(this.href);return false;.Havis kirjoitti: Ja höpö höpö Taitaa kuitenkin ainoa joka asiasta kärsii olla kuljettajan / omistajan dynaamisuus. Mutta uskovaisia on moneen makuun, ja jokainen saa laittaa vaikka 22" bling blingin jos se helpottaa.
Makuasioitahan nämä ovat ja jokainen saa päättää omista mieltymyksistään. Itselleni tärkeää on mukavuus ja hiljaisuus, ja niiden vuoksi olen Bemarin valinnut autokseni
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tässä pitää nyt huomioida autojen erot. F20 ja F30 eivät ole ihan F10 veroisia autoja. Se mikä sopii F10-autoon ei välttämättä toimi F20 tai F30:ssä.
Vaikka asia ei kuulu renkaisiin, niin esim. F10 vakio istuimet ovat ihan eri luokkaa kuin F20 ja F30 istuimet, viimeksi mainittuihin on ihan pakko tilata sporttipenkit. Vakioistuimet ovat kuin laudalla istuisi, kun taasen F10 penkit ovat erittäin mukavat jo vakiona.
Istuin viime perjantaina Autokeskus Airportissa F01 - F20 ja kaikki siltä välissä autoissa ja asia tuli kyllä selväksi.
Ei F20/30 Bemariin pidä missään tapauksessa hankkia 20" vanteita mutta F10:ssä ne toimivat. Mahdollisesti tulevaan F21:ssen tullee 16".
Vaikka asia ei kuulu renkaisiin, niin esim. F10 vakio istuimet ovat ihan eri luokkaa kuin F20 ja F30 istuimet, viimeksi mainittuihin on ihan pakko tilata sporttipenkit. Vakioistuimet ovat kuin laudalla istuisi, kun taasen F10 penkit ovat erittäin mukavat jo vakiona.
Istuin viime perjantaina Autokeskus Airportissa F01 - F20 ja kaikki siltä välissä autoissa ja asia tuli kyllä selväksi.
Ei F20/30 Bemariin pidä missään tapauksessa hankkia 20" vanteita mutta F10:ssä ne toimivat. Mahdollisesti tulevaan F21:ssen tullee 16".
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Jo on teoriat...Tavallisen perheauton ajettavuus kärsii jos ei ole alla leveetä läskiä ja isot vanteet. Oma kokemus kyllä osoittaa että se on toisinpäin ja näin on ollut myös ajamissani bemareissa. Rahasta asia en ole kiinni. Mulla on kyllä rahaa ostaa vaikka 20-tuumaiset bling blingit sinne alle ja laskea auto ihan tonttiin, mutta MINÄ en kertakaikkiaan halua tehdä niin ja ei edes kiinnosta moinen. Ulkonäkö kärsii ehkä sun mielestä normaalein vantein ja alustoin, mutta mun mielestä F30 näyttää mun silmään ihan yhtä upeelta pienilläkin vanteilla. Jopa mielyttää minua enempi ulkonäöllisesti enempi kuin matala alusta ja isot vanteet.japi2010 kirjoitti:No kyllä 16" on aikalailla menneiltä ajoilta ja ulkonäkö kärsii pahasti samoin BMW:n dynaamisuus, itse en ikinä laittais kyseistä kokoa bemariin, corollaan kylläkin jos sellainen olisi
Täytän kohta 35v. Ehkä mulla on +60v ihmisen ajatusmaailma tässä asiassa, mutta minä edustan tuolla tavalla ajattelevaa koulukuntaa ja sinä taas tyypillistä BMW-porukkaa joka ekana ruuvaa alle isot vanteet ja laskee alustat tontiin. Sinä teet noin ja minä taas minun tavalla. En ikinä lähde omalla kohdallani madaltamaan alustoja (bemarin alustat muutenkin kohtuullisen matalia jo vakiona) tai hommaa vakiokokoa suurempi vanteita. Ehkä olen sitten epänormaali bemukuski tämän asian suhteen.
Viimeksi muokannut J1978, 21 Huhti 2013, 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Jaa no minusta F30:n vakiopenkit on kyllä ottaneet ison harppauksen E90 sarjoista...Ihan eri penkit. Paremmat toppaukset ja paljon mukavammat istua. Ei enää ollekaan sellaiset kivikovat koppurat ja huonosti pehmustetut kuten E90:ssä. Istuintyyny on myös parempi F30:ssä nyt kun se on selvästi pidempi kuin E90:ssä. Toki sen on edelleen lyhyempi kuin sport-istuimen, mutta niissä onkin harvinainen istuintyynyn pituussäätö.Ricracing kirjoitti:Tässä pitää nyt huomioida autojen erot. F20 ja F30 eivät ole ihan F10 veroisia autoja. Se mikä sopii F10-autoon ei välttämättä toimi F20 tai F30:ssä.
Vaikka asia ei kuulu renkaisiin, niin esim. F10 vakio istuimet ovat ihan eri luokkaa kuin F20 ja F30 istuimet, viimeksi mainittuihin on ihan pakko tilata sporttipenkit. Vakioistuimet ovat kuin laudalla istuisi, kun taasen F10 penkit ovat erittäin mukavat jo vakiona.
Istuin viime perjantaina Autokeskus Airportissa F01 - F20 ja kaikki siltä välissä autoissa ja asia tuli kyllä selväksi.
Ei F20/30 Bemariin pidä missään tapauksessa hankkia 20" vanteita mutta F10:ssä ne toimivat. Mahdollisesti tulevaan F21:ssen tullee 16".
Mulla on F30:n vakiojakkaroissa kaikki sähkösäädöt ja niihin kuuluu myös sähköinen etureunan kallistussäätö sekä ristiseläntuensäädöt ja tosi tyytyväinen olen ollut vakioistuimiin. Ovat huomattavasti paremmat kuin entisen E91 LCI:n vakiojakkarat. Eli minä en ainakaan kokenut sportjakkaroita tarpeellisiksi ja itse tykkään vakiojakkaroista kaikilla mausteilla. Sopivat myös jatkuvaan ja tiuhaan autoon eestaas kulkemiseen käytössäni paremmin. Nämä ovat toki makuasioita ja perskohtaisia eroja.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Huivei kirjoitti:Niinpä. Tällä sivustolla sentään omistajakin huomasi, että autosta tuli traktori: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... &start=140" onclick="window.open(this.href);return false;.Havis kirjoitti: Ja höpö höpö Taitaa kuitenkin ainoa joka asiasta kärsii olla kuljettajan / omistajan dynaamisuus. Mutta uskovaisia on moneen makuun, ja jokainen saa laittaa vaikka 22" bling blingin jos se helpottaa.
Makuasioitahan nämä ovat ja jokainen saa päättää omista mieltymyksistään. Itselleni tärkeää on mukavuus ja hiljaisuus, ja niiden vuoksi olen Bemarin valinnut autokseni
Totta. Kotikulmilla pyörii kaksi perusväristä F30:stä. Toinen valkoinen ja toinen musta. Molemmissa varusteet aikalailla minimissä (taitaa olla vaan business paketit), mutta vanteisiin on sitten lyöty rahaa. Molemmissa kokonaan mustat vähintään 18-tuumaiset tarvikevanteet ja alustat tontissa. Toki suotakoon se heille. En toki tuomitse ja jos tykkäävät toimia noin ja pitävät autoistaan tuollaisina, niin mikäs siinä.Havis kirjoitti:Ja höpö höpö Taitaa kuitenkin ainoa joka asiasta kärsii olla kuljettajan / omistajan dynaamisuus. Mutta uskovaisia on moneen makuun, ja jokainen saa laittaa vaikka 22" bling blingin jos se helpottaa.japi2010 kirjoitti:No kyllä 16" on aikalailla menneiltä ajoilta ja ulkonäkö kärsii pahasti samoin BMW:n dynaamisuus, itse en ikinä laittais kyseistä kokoa bemariin, corollaan kylläkin jos sellainen olisi
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ei nuo nyt ihan vakio istuimet ole. Perjantaina Autokeskuksessa istumassani E30:ssä ei ollut sähkösäätöjä ollenkaan.J1978 kirjoitti: Mulla on F30:n vakiojakkaroissa kaikki sähkösäädöt ja niihin kuuluu myös sähköinen etureunan kallistussäätö sekä ristiseläntuensäädöt ja tosi tyytyväinen olen ollut vakioistuimiin. Ovat huomattavasti paremmat kuin entisen E91 LCI:n vakiojakkarat.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Joo, mulla on perusjakkarat eikä niissä ole mitään säätöjä eikä paljon tukeakaan. Eli ei mitään säätöä sähköllä, ei ristiselän säätöä edes manuaalisesti, ei etureunan kallistusta. Ja ovat kyllä mielestäni aika kehnot, ainakin kun vertaa kahteen edelliseen Volvoon. Volvossa on kyllä tunnetusti aika hyvät peruspenkitkin.Ricracing kirjoitti:Ei nuo nyt ihan vakio istuimet ole. Perjantaina Autokeskuksessa istumassani E30:ssä ei ollut sähkösäätöjä ollenkaan.J1978 kirjoitti: Mulla on F30:n vakiojakkaroissa kaikki sähkösäädöt ja niihin kuuluu myös sähköinen etureunan kallistussäätö sekä ristiseläntuensäädöt ja tosi tyytyväinen olen ollut vakioistuimiin. Ovat huomattavasti paremmat kuin entisen E91 LCI:n vakiojakkarat.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6