Harkitsen oman F10 vm. -10 520dA:n (aj. 10 tkm) vaihtamista uuteen F21:seen.
Eli kyseessä olisi 3-ovinen BMW F21 116iA TwinPower Turbo Limited Navi Edition Buisness.
Vakiona automaattivaihteisto, ksenoit, PDC taakse, vakionopeudensäädin, 16" aluvanteet ja navigointi.
Lisävaruisteina olisi vain:
- normaali renkaat (siis ei RFT)
- urheilulliset etuistuimet
- Harman Kardon sterot
Pärjääkö ilman Servotronicia?
Tumma sisusta, ulkoväri valkoinen tai musta?
Ajan n. 3 tkm vuodessa.
Mitäs raati sanoo?
Mitä jos vaihtaisin autoni F10 -> F21
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Itsellä varsin samanlaiset suunnitelmat mielessä. Omalla ajokilla olen rullannut 1,5 vuoden aikana vaivaiset 15 tkm, ajomäärän "yllättävästä" vähenemisestä johtuen. Tämän takia mielessä on pyörinyt vaihto bensakoneiseen F20/21 -sarjalaiseen.
Speksaamasi kokonaisuus vaikuttaa ihan kelvolta. Pari muutosta tekisin kuitenkin omassa tapauksessani. Malliversion vaihtaisin F20:seen, lähinnä paremman käytettävyyden vuoksi. Toki jos ajat pääasiassa yksin, eikä sinulla ole tarvetta takapenkille, niin ymmärrän hyvin valintasi. Varusteisiin ruksaisin välittömästi PDC:n myös eteen. Lisäksi näkyvyys- ja valopaketti ovat mielestäni "pakollisia" varusteita.
Speksaamasi kokonaisuus vaikuttaa ihan kelvolta. Pari muutosta tekisin kuitenkin omassa tapauksessani. Malliversion vaihtaisin F20:seen, lähinnä paremman käytettävyyden vuoksi. Toki jos ajat pääasiassa yksin, eikä sinulla ole tarvetta takapenkille, niin ymmärrän hyvin valintasi. Varusteisiin ruksaisin välittömästi PDC:n myös eteen. Lisäksi näkyvyys- ja valopaketti ovat mielestäni "pakollisia" varusteita.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Kennedy kirjoitti: Ota taxi.
Tulee halvemmaksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Miten mahtaa sopia yhteen tuo pienehkö bensakone + automaatti? Mä ottaisin ehkä manuaalina. Tosin ajelet ilmeisesti pääasiassa kaupunkiajoa, jolloin automaatti mukavampi.Ricracing kirjoitti:Eli kyseessä olisi 3-ovinen BMW F21 116iA TwinPower Turbo Limited Navi Edition Buisness.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Kuulostaa järkevältä noilla kilometreillä. Ei ole järkeä maksaa dieselveroa ja kalliimman auton vakuutuksia. Meilläkin tulee nyt 523iA:n tilalle Golf VII 1.2 TSI manuaali .
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Noilla kilometreillä en laittaisi omia rahojani uuteen autoon vaan katsoisin Saksan tarjonnan. Tuohon hintaluokkaan, n. 30 teur, saa Saksasta ihan mukavia pelejä sopivilla varusteilla. Vuotuisen ajosuoritteen ollessa noin pieni, ei bensankulutuksella ole suurta merkitystä, joten kutoskoneella varustettu auto alle. Jos et takapenkkiä kaipaa, niin Z4 sitten. Itse ottaisin Servotronicin.
Ex: E60/F10
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Helvetin hyvin sopii yhteen. Tuntui ajossa jopa pirtemämmältä kuin mun 320iA xDrive. 116iA ei vaikuttanut kyllä miltään nuhapumpulta. Yllätys oli koneen osalta postiivinen. Rengasmelua ja muuta mekkalaa oli sitten F30:ä enempi. 180cm pitkän varteni taakse ei mahtunut kunnolla edes 170cm hoikka vaimoni (etupenkin taakse siis) eli tilat aina huonot. Kontti kuitenkin aika mukavan kokoinen luokassaan.fifty kirjoitti:Miten mahtaa sopia yhteen tuo pienehkö bensakone + automaatti? Mä ottaisin ehkä manuaalina. Tosin ajelet ilmeisesti pääasiassa kaupunkiajoa, jolloin automaatti mukavampi.Ricracing kirjoitti:Eli kyseessä olisi 3-ovinen BMW F21 116iA TwinPower Turbo Limited Navi Edition Buisness.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ilmanmuuta Servo eli ääni täältäkin sille!pumafi kirjoitti:Noilla kilometreillä en laittaisi omia rahojani uuteen autoon vaan katsoisin Saksan tarjonnan. Tuohon hintaluokkaan, n. 30 teur, saa Saksasta ihan mukavia pelejä sopivilla varusteilla. Vuotuisen ajosuoritteen ollessa noin pieni, ei bensankulutuksella ole suurta merkitystä, joten kutoskoneella varustettu auto alle. Jos et takapenkkiä kaipaa, niin Z4 sitten. Itse ottaisin Servotronicin.
Varmasti hyvä valinta. Tosiaan 5 ovisena kätevämpi, mutta makuasioita. Servon ottaisin ehdottomasti ja sitten nuo näkyvyys ja valopaketin. Valkoinen ja musta on molemmat hyviä vaihtoehtoja väriksi
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitti kaikille, hyviä ja fiksuja kommentteja Takapenkeillä en tee mitään, kauppakassihan tuo on ja mulle kävis uusi Golf 1.2 automaatti myös erittäin hyvin.
Pari kommenttia, toi pikkuauto (116iA) kulkee 0-100 km/h about 8,5 s. ja huiput ovat yli 210 km/h, eli enemmäin kuin.
Tuunasin speksejä nyt kun ihan oikeesti kävin läpi Bemarin hinnastot ja varustelistat:
Perusväri (300-valkoinen tai 668-musta) ja BDAT-antrasiitti/musta kangas sisusta
(Mitäköhän vaihtoehtoja kojelaudan ja sisäkoristelistoissa sekä kangas sisustassa on ilman lisähintaa?)
Lisävarusteet
563 Valopaketti
ZVD Näkyvyyspaketti
216 Servotronic
255 Urheiluohjauspyörä, nahkapäällysteinen
Z58 Normaalirenkaat, sisältäen BMW Mobility-renkaanpaikkaussarjan (mahdollista 2DS vannepaketin yhteydessä.)
320 Mallimerkinnän poisto (Ei myöskään mitään reksteritunnus mainoksia tahi tarroja yms!)
423 Velour matot
481 Urheiluistuimet edessä
676 HiFi kaiutinjärjestelmä (tai 674 Harman Kardon?)
Vakionahan tulee bruttohintaan 29.358,03 €, CO2 129 g (+ toimituskulut.)
Automaattivaihteisto
606 Navigointijärjestelmä Business
522 Xenon-ajovalot (Saako muuten takavalot ohjelmoitua palamaan eturinkulavalojen palaessa 0-asennossa, niin kuten mulla toimii nykyisessä autossani?)
544 Vakionopeudensäädin
507 Peuutustutka (PDC) taakse (tarvitseeko sitä oikeasti eteenkin pikkuautossa? Jos niin, perustelut, please.)
6NH Bluetooth handsfree Business ja USB-liitäntä
2DS BMW 16” Kevytmetallivanteet Star-spoke
Ja kymppi pitäis vielä saada omaan taskuun. Että olis varaa ostaa talvirenkaat ja Defa paketin.
Onko tässä mitään järkee?
Pari kommenttia, toi pikkuauto (116iA) kulkee 0-100 km/h about 8,5 s. ja huiput ovat yli 210 km/h, eli enemmäin kuin.
Tuunasin speksejä nyt kun ihan oikeesti kävin läpi Bemarin hinnastot ja varustelistat:
Perusväri (300-valkoinen tai 668-musta) ja BDAT-antrasiitti/musta kangas sisusta
(Mitäköhän vaihtoehtoja kojelaudan ja sisäkoristelistoissa sekä kangas sisustassa on ilman lisähintaa?)
Lisävarusteet
563 Valopaketti
ZVD Näkyvyyspaketti
216 Servotronic
255 Urheiluohjauspyörä, nahkapäällysteinen
Z58 Normaalirenkaat, sisältäen BMW Mobility-renkaanpaikkaussarjan (mahdollista 2DS vannepaketin yhteydessä.)
320 Mallimerkinnän poisto (Ei myöskään mitään reksteritunnus mainoksia tahi tarroja yms!)
423 Velour matot
481 Urheiluistuimet edessä
676 HiFi kaiutinjärjestelmä (tai 674 Harman Kardon?)
Vakionahan tulee bruttohintaan 29.358,03 €, CO2 129 g (+ toimituskulut.)
Automaattivaihteisto
606 Navigointijärjestelmä Business
522 Xenon-ajovalot (Saako muuten takavalot ohjelmoitua palamaan eturinkulavalojen palaessa 0-asennossa, niin kuten mulla toimii nykyisessä autossani?)
544 Vakionopeudensäädin
507 Peuutustutka (PDC) taakse (tarvitseeko sitä oikeasti eteenkin pikkuautossa? Jos niin, perustelut, please.)
6NH Bluetooth handsfree Business ja USB-liitäntä
2DS BMW 16” Kevytmetallivanteet Star-spoke
Ja kymppi pitäis vielä saada omaan taskuun. Että olis varaa ostaa talvirenkaat ja Defa paketin.
Onko tässä mitään järkee?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Vaikka näkyvyyspaketin kautta takapenkkien niskatuet saakin taitettua alas, on näkymä taakse hieman haasteellinen. Siinä mielessä olen ollut tyytyväinen peruutustutkaan. Ehkä sen keulankin tutkan olisi voinut ruksia mukaan kun täällä kaupungissa on välillä melko ahtaita parkkipaikkoja ja keulan pituutta on ehkä hieman hankala vieläkin hahmottaa.Ricracing kirjoitti: 507 Peuutustutka (PDC) taakse (tarvitseeko sitä oikeasti eteenkin pikkuautossa? Jos niin, perustelut, please.)
6NK ei maksa kovinkaan paljoa mukaan tuohon pakettii ja siihen saa neljä puhelinta kiinni, sekä silloin bluetooth tukee myös musiikintoistoa esim. puhelimesta. Samoin tuossa tuli ainakin minun kokoonpanollani oletuksena mukaan äänikomennot.Ricracing kirjoitti: 6NH Bluetooth handsfree Business ja USB-liitäntä
Ex: F20 118dA
Minä en näe järkeä hävittää 9500 ajettu F10 9500 km vähemmän ajettuun F21:een... Miksi et aja sitä vielä 10 vuotta ja myy sitten alle 50 tkm ajettuna?Ricracing kirjoitti:Onko tässä mitään järkee?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
F21:n kojelautaan ei saa mitään muita listoitusvaihtoehtoja ilman lisähintaa. Ainoa ilmainen on hopeaksi maalattu muovi. Ainoa ilmainen kangas on kangasverhous mustana. Kaikki muu maksaa.
Onhan tuossa hyvinkin järkeä. Todella hullua pitää jotain 520dA:ta noi vähillä kilsoilla. Jossain 116iA:ssa on paljon pienemmät vakuutusmaksut kuin F10 520dA:ssa eikä ole sitä 500,00 euron dieselveroakaan.
Varmasti mm. EGR-venttiili, diesel-partikkelisuodatin ja välijäähdytin tykkää kyttyrää noin vähillä ajomäärillä. Siis jos auto ei nää juurikaan motaria ja saa kunnolla kenkää. Tuohan suurinpiirtein seisoo paikallaan suurimman osan vuodesta. Dieselit tykkää että niillä ajataan. Kyllähän tuossa jarrutkin varmasti alkaa jumitella käytön puutteesta yms. jos noin vähän ajetaan eikä kunnolla jarrutellakaan.
Tosin jos oikein oikein järkevästi ajatellaan, niin noin vähillä ajomäärillä auto on varmaan monen mielestä aika turha ja julkisilla ajeleminen on fiksumpaa. Niihän tässä tapauksessa ilmaisesti paljolti tehdäänkin???
Asut ilmeisesti stadin ytimessä ja julkisilla ja kävellen liikut paljon, ehkä jopa teet työmatkojakin ulkomaille laivalla ja lentäen yms. Mikään muu ei voi selittää noin vähäisiä km-määriä.
Jos autoa tarvitset, niin tosiaan joku VW Golf 1.2TSI DSG tulee hankintahinnoiltaan, vakuutus-,autovero- ja pa-kuluiltaan vielä halvemmaksi kuin 1-sarjan bemari. VW Polo on toki vieläkin edullisempi.
Uusien F-sajan bemujen takavaloja ei voi koodata palamaan päiväajovaloasennossa. On tehty halvin mahdollinen toteutus ja silloin ei onnistu takavalojen koodauttaminen päälle.
Onhan tuossa hyvinkin järkeä. Todella hullua pitää jotain 520dA:ta noi vähillä kilsoilla. Jossain 116iA:ssa on paljon pienemmät vakuutusmaksut kuin F10 520dA:ssa eikä ole sitä 500,00 euron dieselveroakaan.
Varmasti mm. EGR-venttiili, diesel-partikkelisuodatin ja välijäähdytin tykkää kyttyrää noin vähillä ajomäärillä. Siis jos auto ei nää juurikaan motaria ja saa kunnolla kenkää. Tuohan suurinpiirtein seisoo paikallaan suurimman osan vuodesta. Dieselit tykkää että niillä ajataan. Kyllähän tuossa jarrutkin varmasti alkaa jumitella käytön puutteesta yms. jos noin vähän ajetaan eikä kunnolla jarrutellakaan.
Tosin jos oikein oikein järkevästi ajatellaan, niin noin vähillä ajomäärillä auto on varmaan monen mielestä aika turha ja julkisilla ajeleminen on fiksumpaa. Niihän tässä tapauksessa ilmaisesti paljolti tehdäänkin???
Asut ilmeisesti stadin ytimessä ja julkisilla ja kävellen liikut paljon, ehkä jopa teet työmatkojakin ulkomaille laivalla ja lentäen yms. Mikään muu ei voi selittää noin vähäisiä km-määriä.
Jos autoa tarvitset, niin tosiaan joku VW Golf 1.2TSI DSG tulee hankintahinnoiltaan, vakuutus-,autovero- ja pa-kuluiltaan vielä halvemmaksi kuin 1-sarjan bemari. VW Polo on toki vieläkin edullisempi.
Uusien F-sajan bemujen takavaloja ei voi koodata palamaan päiväajovaloasennossa. On tehty halvin mahdollinen toteutus ja silloin ei onnistu takavalojen koodauttaminen päälle.
Viimeksi muokannut J1978, 16 Huhti 2013, 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jos rahan säästäminen olisi tarkoitus niin tuskin kukaan ostaa 520 dA:ta 3tkm vuotuista ajoa varten, niinpä en usko että raha olisi tässä se juttu.J1978 kirjoitti:Onhan tuossa hyvinkin järkeä. Todella hullua pitää jotain 520dA:ta noi vähillä kilsoilla. Jossain 116iA:ssa on paljon pienemmät vakuutusmaksut kuin F10 520dA:ssa eikä ole sitä 500,00 euron dieselveroakaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
No ei varmasti ainoa pointti mutta uskoisin että yksi järkevä ja huomionarvoinen tekijä useamman tekijän joukossa. Ei varmastikaan ainoa syy kyseiselle kyseisen henkilön projektille, mutta ehkä osana sitä. Muut syyt mm. ei tarvitse dieselautoa ja noin isoa autoa.salmol kirjoitti:No jos rahan säästäminen olisi tarkoitus niin tuskin kukaan ostaa 520 dA:ta 3tkm vuotuista ajoa varten, niinpä en usko että raha olisi tässä se juttu.J1978 kirjoitti:Onhan tuossa hyvinkin järkeä. Todella hullua pitää jotain 520dA:ta noi vähillä kilsoilla. Jossain 116iA:ssa on paljon pienemmät vakuutusmaksut kuin F10 520dA:ssa eikä ole sitä 500,00 euron dieselveroakaan.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
+1,salmol kirjoitti:Minä en näe järkeä hävittää 9500 ajettu F10 9500 km vähemmän ajettuun F21:een... Miksi et aja sitä vielä 10 vuotta ja myy sitten alle 50 tkm ajettuna?Ricracing kirjoitti:Onko tässä mitään järkee?
Vaikea kuvitella, että Ric, kun olet F10 laatuun tottunut niin F21 olisi nyt sitten mieluisa...
Toki riippuu mitä kaikkea haluat "downsize" ajattelulla muuttaa. Lisää melua, halvemmat materiaalit, pienet yksityiskohdat ei oo niin mukavia (esim. sähköinen käsijarru vs. old school), ison auton ajettavuus vs pienen (toki tässä kaupungissa on puolensakin), jne, jne. Toki makuasioita... Ja mistä kukakin haluaa karsia tai on valmis maksamaan.
Mutta lukemani perusteella et aiemmin ole kauheasti ollu pikku autojen (ainakaan Minin ) ystävä.
Ja muutenkin kai laatua painottanut..?
Ei silti varmasti huono auto ole toi F21, mutta vaan, kun F10 olet tottunut on muutos varmasti selkeä...
Kuten jo ehdotettu niin Z4 (vaikka Saksasta?) voisi myös olla hyvä (?)... Toisi kesään myös oman extransa
Eli itse pitäisin F10 sun tapauksessa. Miettisin sen vaihtoa useamman vuoden päästä koska pahimman arvonlaskunhan toi sunkin autosi nyt just on tehnyt (vaikkakin TODELLA vähän ajettu on).
Kyllä takavalot voi koodata päälle DRL:ien kanssa. En ole vain vielä löytänyt, kuka koodauksen osaisi tehdä. Laakkonen ei halunnut tehdä ("ei voi").J1978 kirjoitti:Uusien F-sajan bemujen takavaloja ei voi koodata palamaan päiväajovaloasennossa. On tehty halvin mahdollinen toteutus ja silloin ei onnistu takavalojen koodauttaminen päälle.
Tässä ohjeet F10:een:
You can do this via coding by changing the DRL_MODUS Function under FRM 3050 section. I believe the default value is TFL_S_ohne_SL (werte=7) and this needs to be changed to TFL_S (werte=4). The above description is for Xenons only
Etututkien kanssa saa myös napin keskikonsoliin, jolla saa tutkat päältä tai päälle.
Takavalojen ohjelmoinnista sanoivat kun auton ostin (1/2012), että ei pystynyt normihommeleilla ainakaan koodaamaan.
Rft renkaiden poisto on kyllä ehdoton!
Automaatti sopii kyllä hyvin tuohon autoon. 116 on kyllä ainoa jossa se hidastaa kiihtyvyyttä (9,1 vs 8,5 man),
mutta hyvin sillä pärjää.
Takana n. 17tkm. ja tyytyväinen olen ollu.
Takavalojen ohjelmoinnista sanoivat kun auton ostin (1/2012), että ei pystynyt normihommeleilla ainakaan koodaamaan.
Rft renkaiden poisto on kyllä ehdoton!
Automaatti sopii kyllä hyvin tuohon autoon. 116 on kyllä ainoa jossa se hidastaa kiihtyvyyttä (9,1 vs 8,5 man),
mutta hyvin sillä pärjää.
Takana n. 17tkm. ja tyytyväinen olen ollu.