TM ja Tuulilasi väittävät ettei koodaus onnistu esim. F30:een ja he ovat saaneet tuon tiedon luultavasti maahantuojalta. 100% varmaksi asiaa eivät varmaan tiedä hekään ja tietääkö edes maahantuojakaan. F10:n koodaus voi onnistua. F30 on kuitenkin taas uudempaa genreä ja toteutus voi olla sellainen jottei se kuitenkaan onnistu.Huivei kirjoitti:Kyllä takavalot voi koodata päälle DRL:ien kanssa. En ole vain vielä löytänyt, kuka koodauksen osaisi tehdä. Laakkonen ei halunnut tehdä ("ei voi").J1978 kirjoitti:Uusien F-sajan bemujen takavaloja ei voi koodata palamaan päiväajovaloasennossa. On tehty halvin mahdollinen toteutus ja silloin ei onnistu takavalojen koodauttaminen päälle.
Tässä ohjeet F10:een:
You can do this via coding by changing the DRL_MODUS Function under FRM 3050 section. I believe the default value is TFL_S_ohne_SL (werte=7) and this needs to be changed to TFL_S (werte=4). The above description is for Xenons only
Mitä jos vaihtaisin autoni F10 -> F21
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ettei teidän tarvitsisi spekuloida niin avaan keissiä vähän. Asia ei ole periaatteessa rahasta välttämättä kiinni, mutta dieselveron maksaminen vituttaa ja halvemmat vakuutusmaksut ovat kyllä myös mielessä.
Ajokilsojen dramaattinen väheneminen johtuu eläkkeelle jäämisestä. Harrastan kotoa käsin vähän treidaamista.
En asu ihan ydinkeskustassa mutta hyvinkin Kehä I:sen sisäpuolella ja ajoa tulee harrastettua 2-3 krt viikossa pääasiassa Kehä III:sen sisäpuolella. Ei siihen isoa dieselautoa tarvita, tosin kyllä tällä pärjään hyvin jopa ydinkeskustassa ja parkkitaloissa, mutta turhan isohan tuo on. Usein mennään myös julkisilla ja taksilla. Mulla on myös lyhyt matka sekä lentokentälle että laivaterminaaleihin.
Golf tai Polo olisivat varmaankin hyviä vaihtoehtoja mutta kun nyt on alla jo 15. BMW, niin mitä sitä merkkiä vaihtamaan. Ja niin paljon kauhutarnoita olen kuullut VAG:n nokkahihnoista ja DSG:n toimivuudesta, että pysyn merkissä. Ja täällä Stadissa automaatti on ainoa järkevä vaihteisto.
Olen kritisoinut sekä Miniä että 1-sarjan autoja, siis edellisiä malleja joilla olen myös ajanut. Uudehkolla F20/21 en ole ajanut metriäkään. Varmasti suuri heikennys nykyiseen autooni, mutta eiköhän kaikkeen totu. Se on ihmisen ominaisuus. Olinhan aikoinaan ihan tyytyväinen uuteen BMW 316 vuonna 1987 ja 316i Compactiin vuonna 1995.
Ja vielä, ajoin pitää tiukasti kiinni tuosta kymppitonnin välirahasta (ym. mainitun listan lisäksi "563 Valopaketti"), ihan vaan periaatteen ja kohtalon johdosta. Sitten pitäisi vielä hankkia Defan lohkis ja sisäpistoke (n. 400,-) ja 16" talvisetti vaikka sitten peltivanteilla ja kapseleilla. Onko muuten jollain myydä?
Sitten laitan loput 9.000 € Talvivaaraan (tai johonkin muuhun),
Mutta katsotaan nyt kun perjantaina saan kesäsetin alle ja auton pestyä ja menen kauppiaan kanssa neuvottelemaan. Melko herkästi lähden sieltä kesken pois...
Ja arriv, tsekkasin tuon eron. F21 316iA kiihtyy 8,7 s 0-100 km/h, eli vain 0,2 hitaammin kuin väkisin vaihdettava ja käytännössä nopeammin, mutta asialla ei ole mulle mitään väliä.
Tuo ettei muka takavaloja voi koodata päälle DRL:ien kanssa, haiskahtaa ja on tosi naurettavaa!
Ajokilsojen dramaattinen väheneminen johtuu eläkkeelle jäämisestä. Harrastan kotoa käsin vähän treidaamista.
En asu ihan ydinkeskustassa mutta hyvinkin Kehä I:sen sisäpuolella ja ajoa tulee harrastettua 2-3 krt viikossa pääasiassa Kehä III:sen sisäpuolella. Ei siihen isoa dieselautoa tarvita, tosin kyllä tällä pärjään hyvin jopa ydinkeskustassa ja parkkitaloissa, mutta turhan isohan tuo on. Usein mennään myös julkisilla ja taksilla. Mulla on myös lyhyt matka sekä lentokentälle että laivaterminaaleihin.
Golf tai Polo olisivat varmaankin hyviä vaihtoehtoja mutta kun nyt on alla jo 15. BMW, niin mitä sitä merkkiä vaihtamaan. Ja niin paljon kauhutarnoita olen kuullut VAG:n nokkahihnoista ja DSG:n toimivuudesta, että pysyn merkissä. Ja täällä Stadissa automaatti on ainoa järkevä vaihteisto.
Olen kritisoinut sekä Miniä että 1-sarjan autoja, siis edellisiä malleja joilla olen myös ajanut. Uudehkolla F20/21 en ole ajanut metriäkään. Varmasti suuri heikennys nykyiseen autooni, mutta eiköhän kaikkeen totu. Se on ihmisen ominaisuus. Olinhan aikoinaan ihan tyytyväinen uuteen BMW 316 vuonna 1987 ja 316i Compactiin vuonna 1995.
Ja vielä, ajoin pitää tiukasti kiinni tuosta kymppitonnin välirahasta (ym. mainitun listan lisäksi "563 Valopaketti"), ihan vaan periaatteen ja kohtalon johdosta. Sitten pitäisi vielä hankkia Defan lohkis ja sisäpistoke (n. 400,-) ja 16" talvisetti vaikka sitten peltivanteilla ja kapseleilla. Onko muuten jollain myydä?
Sitten laitan loput 9.000 € Talvivaaraan (tai johonkin muuhun),
Mutta katsotaan nyt kun perjantaina saan kesäsetin alle ja auton pestyä ja menen kauppiaan kanssa neuvottelemaan. Melko herkästi lähden sieltä kesken pois...
Ja arriv, tsekkasin tuon eron. F21 316iA kiihtyy 8,7 s 0-100 km/h, eli vain 0,2 hitaammin kuin väkisin vaihdettava ja käytännössä nopeammin, mutta asialla ei ole mulle mitään väliä.
Tuo ettei muka takavaloja voi koodata päälle DRL:ien kanssa, haiskahtaa ja on tosi naurettavaa!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Jäitkö eläkkeelle nyt vai reilu kolme vuotta sitten? Eli oliko tuo 520 dA totaalinen haksahdus vai jäitkö vasta nyt eläkkeelle?Ricracing kirjoitti:Ajokilsojen dramaattinen väheneminen johtuu eläkkeelle jäämisestä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ei ole rahasta kiinni vaan siitä, että vakuutusyhtiö tai valtio vie muutaman satasen? Ennemmin sitten arvonalennuksena ottaa 10x takkiin? Ymmärrän autonvaihdon, jos F10 ei kiinnosta ja haluaa siitä hinnalla millä hyvänsä eroon. Yhtään millään, pienimmälläkään rahakysymyksellä näillä kilsoilla ei voi perustella vaihtoa, nyt eikä koskaan. Nuo matkat suurimmalti osin kävelee ja jos kantamuksia, taksi on edullisin. F10:llä ajaisit lopun ikäsi vaikka 100 vuotiaaksi tuolla kulutuksella. Eikä tämä ole edes vitsi, vaan fakta.Ricracing kirjoitti:Ettei teidän tarvitsisi spekuloida niin avaan keissiä vähän. Asia ei ole periaatteessa rahasta välttämättä kiinni, mutta dieselveron maksaminen vituttaa ja halvemmat vakuutusmaksut ovat kyllä myös mielessä.
Eli lusikka kauniiseen käteen: jos pelailu autoilla on kivaa ja olisi mukava saada uusi kärry, siitä vaan. Näinhän se meillä monilla on. Unohda _kaikki_ rahakysymykset jos/kun asia ei ole siitä kiinni. Osta se F21 ja sillä sipuli, jos kiinnostaa. Saahan sen sitten taas vaihtaa kohta johonkin kivaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Voihan sen auton myydä itse. Kyllä siitä F10:stä saa varmaan itse myymällä enemmän kuin mitä uusi F21 maksaa. Jollet sitten innostu ja ruksi F21:een kaikki mahdolliset varusteet. Ymmärrän, että tuollainen F10 on valtava laiva ajella yksin tai vain kaksin ja varmasti vähän hankala auto jos ruuhkissa ja stadin keskussa pääasiassa pyörii. Nykyiaikainen dieselauto ei ole ollenkaan fiksu noilla ajomäärillä ja tuolaisessa nurkka-ajossa. Vaikka ajaisi noin vähän niin silti tulee korjattavaa. Auto myös tykkää siitä, että sillä ajetaan. Ei se seisottaminen takaa sitä, että se kestää 10v ongelmitta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... ula#p38447" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieno asennemuutos !
Hieno asennemuutos !
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
+1xstr kirjoitti:http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... ula#p38447
Hieno asennemuutos !
Minusta Ric vastaa tuossa omaan ongelmaansa aivan täydellisesti (E46).
Ex: E60/F10
Yhdyn edellisiin kommentteihin, että eihän tuossa F10->F21 vaihdossa ole oikeasti mitään järkeä, eikä varsinkaan rahallisesti. F21:n hinta tippuu perävalojen näkemisen jälkeen tuhansia euroja. Siinä ei 520d:n vuosittainen dieselvero+vakuutus paljon paina. Se on sitten toinen juttu, jos siihen nykyiseen F10:een on totallisesti kyllästynyt ja siitä on eroon päästävä maksoi mitä maksoi.
Osta vaikka se syksyllä tuleva uusi i3 sähkökippo, siinä on edulliset käyttökulut ja saa samallla ainakin jotain uutta eksotiikkaa.
Osta vaikka se syksyllä tuleva uusi i3 sähkökippo, siinä on edulliset käyttökulut ja saa samallla ainakin jotain uutta eksotiikkaa.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tuossa ensimmäinen järkevä ehdotus tähän ketjuun. Verot sun muut maksut pysyvät varmasti melko matalalla jatkossa. Ja vähän erikoisempi peli, ihan kiva olisi varmaan ajella noita pikkumatkoja.Turbo kirjoitti:Osta vaikka se syksyllä tuleva uusi i3 sähkökippo, siinä on edulliset käyttökulut ja saa samallla ainakin jotain uutta eksotiikkaa.
Mutta tämä mainittu erittäin pieni vuotuinen ajomäärä yhdessä akkutekniikan kanssa saattaa olla akkujen elinikää huomattavasti lyhentävä yhdistelmä. Eikös sähköauto varsinkin tykkää säännöllisestä käytöstä?Pitkis kirjoitti:Tuossa ensimmäinen järkevä ehdotus tähän ketjuun. Verot sun muut maksut pysyvät varmasti melko matalalla jatkossa. Ja vähän erikoisempi peli, ihan kiva olisi varmaan ajella noita pikkumatkoja.Turbo kirjoitti:Osta vaikka se syksyllä tuleva uusi i3 sähkökippo, siinä on edulliset käyttökulut ja saa samallla ainakin jotain uutta eksotiikkaa.
Eikös älylaturit pidä akkua hengissä vaikka autolla ei ajaisi ollenkaan, eli siis edellyttäen että piuha on seinässä koko ajan?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tai hybridi vaihtoehto Lexus Ct 200h?Pitkis kirjoitti:Tuossa ensimmäinen järkevä ehdotus tähän ketjuun. Verot sun muut maksut pysyvät varmasti melko matalalla jatkossa. Ja vähän erikoisempi peli, ihan kiva olisi varmaan ajella noita pikkumatkoja.Turbo kirjoitti:Osta vaikka se syksyllä tuleva uusi i3 sähkökippo, siinä on edulliset käyttökulut ja saa samallla ainakin jotain uutta eksotiikkaa.
http://www.lexus.fi/car-models/ct/ct-200h/index.tmex" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tuo on autona ihan rupu. Saanut kyllä upmarket-maineen niiden keskuudessa jotka eivät autoista varsinaisesti ymmärrä, Lexus kun on joidenkin mielestä cool. Surkea ajaa ja E20 pesee tuon mennen tullen. En suosittele. Mitä tulee i3:n akkuihin, eipä siitä tietoa ole, mutta kun se on ensimmäinen sähköauto mikä on rakennettu täysin alusta loppuun sähköautoksi uusimmalla tekniikalla, tuollainen perus-perusajatus kuin akkujen simahtaminen lienee otettu huomioon aika alkuvaiheessa. Tietenkään mikään auto ei pidä 250 km kuukausiajomääristä, selvä se on.Havis kirjoitti:Tai hybridi vaihtoehto Lexus Ct 200h?
http://www.lexus.fi/car-models/ct/ct-200h/index.tmex" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitoksia taas kaikille hyvästä palautteesta
Joskus se elämäntilanne vaan muuttu nopeastikin, elämä on.
Voi hyvinkin olla että huomenna renkaidenvaihdon jälkeen menen autokauppiaan luokse neuvottelemaan ja palaan hymyissä suin mun virheettömän ja kiiltävän F10:n kanssa kotiin ja korkkaan kaljan.
Toi mun "hieno asennemuutos" johtuu siitä että rimpulasta puhuessani puhuin E80 mallista jota olen ajanut,
F20:lla en ole ajanut metriäkään.
Ja onhan toi mun auto myynnissä koko ajan: http://www.nettiauto.com/bmw/520/5461832" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihtotarjouksia tulee paljon, esim. E46 M3, ajankohtaiset X5, X6 ja Audia A4 farkku vm. -12 ja muuan S6 yms.
Mutta kun tarvitsen vain pienen automaatti kauppakassin.
Ne joilla on fyrkkaa ostaa uuden auton ja muut vain unelmoivat...
Joskus se elämäntilanne vaan muuttu nopeastikin, elämä on.
Voi hyvinkin olla että huomenna renkaidenvaihdon jälkeen menen autokauppiaan luokse neuvottelemaan ja palaan hymyissä suin mun virheettömän ja kiiltävän F10:n kanssa kotiin ja korkkaan kaljan.
Toi mun "hieno asennemuutos" johtuu siitä että rimpulasta puhuessani puhuin E80 mallista jota olen ajanut,
F20:lla en ole ajanut metriäkään.
Ja onhan toi mun auto myynnissä koko ajan: http://www.nettiauto.com/bmw/520/5461832" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihtotarjouksia tulee paljon, esim. E46 M3, ajankohtaiset X5, X6 ja Audia A4 farkku vm. -12 ja muuan S6 yms.
Mutta kun tarvitsen vain pienen automaatti kauppakassin.
Ne joilla on fyrkkaa ostaa uuden auton ja muut vain unelmoivat...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Jep. Toimitus soppareiden mukaan vasta elokuussa, syytä en tiedä. Mutta kuulemma 3-ovisia tehdään niin vähänTurbo kirjoitti:Joko kaupat tuli tehtyä ?
Sopii mulle, koko kesän saa vielä huristella nätillä F10:llä
Lisävarustelistasta tuli tosi pitkä, mutta ei mitään kosmeettista.
Kaikki toimintoihin, mm Harman Kardon soundit
Ja hilloo tulee himaan se sovittu
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Sanokaa Rikuksi vaan.///Marko kirjoitti:^^Loistavaa! Onko muuten Riculla ollut muunmerkkisiä autoja koskaan?
Aloitin jääradalla ajamisen about 12 vuotiaana Kainuun Hossassa (landemökki) upouudella Audi 100 S Coupeella ja pari vuotta sen jälkeen samassa mestassa alla oli taas upouusi M-B 220. Faijapuoli oli Vehon autotalossa kihona.
Siihen aikaan ajettiin myös Espoon jäillä ja silloin oli alla faijan tai faijapuolen autoja lähes joka talvi (ajettiin kilpaa mm. edesmenneen Henri Toivosen kanssa, RIP my friend!).
Mopoja ja piikkejä tähän väliin. Nopein oli Yammu 125.
Eka auto ajokortin saamisen jälkeen oli Honda Civic mutta jo kahden päivän jälkeen upouusi BMW 518 (Vehon autoja).
Sitten jenkeissä oli alla vuoden vanha Chrysler New Yorker -78 (440 ci, fully loaded).
Armeijan aikoina Plymari Fury I -66, kunnon lauluauto.
Opiskeluaikoina oli alla Kupla, Saab 96 ja 750 cc Honda prätkä.
Sitten jenkkejä Buick Electra 225 -73 ja Century -76 ja Chevy Pick-Up -78.
Mutta sitten tuo alla oleva lista pitää paikkaansa, vaikka välissä olikin pari työnantajan autoa Opel Kadett ja Sitikka BX.
Niistä ei sen enempää kuin että Sitikan kaasuneste jousitus on hyvä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.