Mitä jos vaihtaisin autoni F10 -> F21

F20, F21, F22, F23
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Vice kirjoitti: Sori Ric, tää oli vika mun kommentti peileistä tähän topicciin... :blush:
Älä anteeksi pyytele veli, ihan hyvä juttu. Tää näyttää nyt meneen taas F1x keskusteluksi muutenkin. :mus:

Tilattu mikä tilattu, käytönnössä mulle se ja sama. En aja useasti pimeällä ja uusi torikassi on yli puolimetriä lyhyempi ja ties kuinka paljon kapeampi (ainakin 10 senttiä), ettei siihen mitään taittuvia pelilejä tavita.
Nykyisilläkin varusteilla on nautittu ajamisen ilosta.

Jatkukoon keskustelu elektronisen tasauspyörästön lukosta (lienee kuintenkin DynamicTractionControl) vai?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Vice kirjoitti:Sori OT, Itse olen melko tyytyväinen ollut tähän peilien tummennusten toimivuuteen (mulla tehdastummennukset laseissa farkussa). Motari ajossa talvella todennut käteviksi (ottaisin uutukaiseen jos olisin vaihtamassa). Joskin esim. kolmiportainen säätö voisi olla siinä kuinka paljon haluaa peilien tummuvan (myönnän, että hämärissä, kun ei vielä kunnolla ole pimeä olisi kätevä saada peilit "tummiksi"). Voisko 3-srj ja 5-srj olla herkkyydessä eroa..?

Myös mitä noihin peilien kääntymiseen tulee niin kyllä niitä itse käytän aina pysäköidessä "julkisilla paikoilla". Etenkin ahtaissa parkkihalleissa todella hyvä, kun peilit saa käännettyä...

Sori Ric, tää oli vika mun kommentti peileistä tähän topicciin... :blush:
Herkkyydessä ei varmaan ole eroa...Mun mielestä ne ovat vaan ihan turhat kun en paljoa illalla tai yöllä maantiellä ja kaupungissakaan ajele ja mun mielestä ne muut autot on aika lähellä, kun ne mun auton ulkopeilit alkaa kunnolla "tummua".

Pakko oli ottaa tummennustoimintokin, kun halusin sähköllä koria vasten kääntyvät ulkopeilit. Ne on toki osoittaneet toki hyödyllisiksi ja ovat sitä varmasti ahtaissa paikoissa myös 1-sarjankin kanssa. Bemariin ei saa sähköllä kääntyviä peilejä ilman automaattista himmennystoimintoa. Audilla olis ollu silleen, että olisi saanut pelkän kääntymistoiminnon ilman himmentyviä ulkopeilejä, mutta bemarilla ei ollut sitä mahdollisuutta.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

traveller kirjoitti: "If the sporting driver chooses to deactivate DSC or DTC, he still has the benefit of ADB-X, which then focuses on maximum forward drive and applies braking force only. A temperature control sensor ensures that the brakes do not overheat."
Kuten kirjoitin: toimii myös DSC deaktivoituna. (Ainakin tiettyyn jarrujen lämpötila-rajaan asti.)
Tässä meinaa nyt mennä puurot ja vellit sekaisin.

Bemareissa on nykyään kolme luistonesto asetusta, vakio DSC (Dynamic Stablity Control) ja painamalla nappia pari sekuntia niin saa päälle DTC:n (Dynamic Traction Control) jolloin tuo "sähköinen lukko" aktivoituu.
Toimii erittäin hyvin esim. kun on lumessa jumissa. Olen käyttänyt sitä melko usein viimeisten talvien aikana.

Se kolmas asetus on sitten "ilman mitään" luistonestoja mutta toki ABS jarrut toimivat.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Ricracing kirjoitti:
traveller kirjoitti: "If the sporting driver chooses to deactivate DSC or DTC, he still has the benefit of ADB-X, which then focuses on maximum forward drive and applies braking force only. A temperature control sensor ensures that the brakes do not overheat."
Kuten kirjoitin: toimii myös DSC deaktivoituna. (Ainakin tiettyyn jarrujen lämpötila-rajaan asti.)
Tässä meinaa nyt mennä puurot ja vellit sekaisin.

Bemareissa on nykyään kolme luistonesto asetusta, vakio DSC (Dynamic Stablity Control) ja painamalla nappia pari sekuntia niin saa päälle DTC:n (Dynamic Traction Control) jolloin tuo "sähköinen lukko" aktivoituu.
Toimii erittäin hyvin esim. kun on lumessa jumissa. Olen käyttänyt sitä melko usein viimeisten talvien aikana.

Se kolmas asetus on sitten "ilman mitään" luistonestoja mutta toki ABS jarrut toimivat.
Se "sähkölukko" on käytössä sekä DSC- että DTC- moodeissa. DTC- valinnalla auto vain sallii akselille luistoa. Optimaalinen kiihdytys/eteneeminen saavutetaan pienellä luistolla toisin kuin yleensä ajatellaan. Esim 10cm hangessa DSC tappaa auton etenemisen pienten luistojen vuoksi.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Böntti kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:
traveller kirjoitti: "If the sporting driver chooses to deactivate DSC or DTC, he still has the benefit of ADB-X, which then focuses on maximum forward drive and applies braking force only. A temperature control sensor ensures that the brakes do not overheat."
Kuten kirjoitin: toimii myös DSC deaktivoituna. (Ainakin tiettyyn jarrujen lämpötila-rajaan asti.)
Tässä meinaa nyt mennä puurot ja vellit sekaisin.

Bemareissa on nykyään kolme luistonesto asetusta, vakio DSC (Dynamic Stablity Control) ja painamalla nappia pari sekuntia niin saa päälle DTC:n (Dynamic Traction Control) jolloin tuo "sähköinen lukko" aktivoituu.
Toimii erittäin hyvin esim. kun on lumessa jumissa. Olen käyttänyt sitä melko usein viimeisten talvien aikana.

Se kolmas asetus on sitten "ilman mitään" luistonestoja mutta toki ABS jarrut toimivat.
Se "sähkölukko" on käytössä sekä DSC- että DTC- moodeissa. DTC- valinnalla auto vain sallii akselille luistoa. Optimaalinen kiihdytys/eteneeminen saavutetaan pienellä luistolla toisin kuin yleensä ajatellaan. Esim 10cm hangessa DSC tappaa auton etenemisen pienten luistojen vuoksi.
Joo niinhän siellä ohjekirjassa ja bemarien esiteessäkin jököttää, että optimaalinen etenemiskyky saavutetaan juurikin DTC-tilassa, vaikka tosiaan voisi luulla toisin.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Ricracing kirjoitti:painamalla nappia pari sekuntia niin saa päälle DTC:n (Dynamic Traction Control)
Nappia ei tarvitse kuin painaa kerran pitämättä pohjassa jotta DTC aktivoituu. Jos nappia pitää 10sec pohjassa, aktivoituu DSC-Off.
Ex: F20 118dA
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

aavee kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:painamalla nappia pari sekuntia niin saa päälle DTC:n (Dynamic Traction Control)
Nappia ei tarvitse kuin painaa kerran pitämättä pohjassa jotta DTC aktivoituu. Jos nappia pitää 10sec pohjassa, aktivoituu DSC-Off.
Niin, tuli mieleen jotkut jopa painavat Start-nappia niin kauan kunnes kone on käynnistynyt kokonaan. Rankkaa katseltavaa :D Sekunnin tai alle painallus riittää jo..
- - -
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

aavee kirjoitti: Nappia ei tarvitse kuin painaa kerran pitämättä pohjassa jotta DTC aktivoituu. Jos nappia pitää 10sec pohjassa, aktivoituu DSC-Off.
Näinhän ne huhut toimivat. Kun liiottelin (2 sek) niin toinen jo puhuu 10 sekunnista. Kohta kolmas tai neljäs jo väittää että napin päällä pitää istua koko päivän... :mus:

Kaikki joilla nuo toiminnot on autossaan, tietänevät miten ne toimivat - vai tietävätkö?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin