Tuon saat valittua ihan ite iDriven asetuksista.Ricracing kirjoitti:
Itse pyysin sellaista koodausta joka muuttaisi avaimen toimintoja. Eli että "Lock" napin alapuolella oleva nappi avaisi vaan ja ainostaan takaluukun.
Takavalojen palaminen ja start/stop asennon muistaminen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
Tänään kyselin BMW maahantuojalta ,että miksi BMW ei käytä sumuvalija kulmavaloina vaikka voisi koodata ne sellaiseksi.Eivät koodaa kun voi ostaa älykkäät valot oli vastaus.Siis haluavat rahaa.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Oma mielipide että ovat aivan järkyttävän rumat siitä bemarille pisteetBemuawd kirjoitti:Tänään kyselin BMW maahantuojalta ,että miksi BMW ei käytä sumuvalija kulmavaloina vaikka voisi koodata ne sellaiseksi.Eivät koodaa kun voi ostaa älykkäät valot oli vastaus.Siis haluavat rahaa.
Audissa oli pakko koodauttaa nuo pois.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
Tuo ajomoodin vaihto voiskin olla syyllinen. Pitääpä testailla lisää.salmol kirjoitti:Tuo voisi liittyä siihen että jos vaihdat ajomoodia esim. Comfortista EcoPro:lle, niin tuo asetus saattaa nollaantua. Olisiko tuosta?GiraFFi kirjoitti:Huollon yhteydessä sammutusautomatiikka käännetty asentoon jossa muistaa edellisen asetuksen. Vakuutettiin kovasti että pitää muuttaa takaisin kun autoa on myymässä eteenpäin.
Jotain häikkää sinne jäi kun pitemmällä matkalla muuttuu itekseen takaisin on-asentoon vaikka lähtiessä valo paloi off-asennon merkiksi. Tämä vielä selvittämättä mistä johtuu. Työmatka ajossa muistaa kyllä hyvin mihin jäätiin, joten yksi napin painallus vähemmän tehtävänä käynnistyksen yhteydessä.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tiedän, silloin tosin vaan kuskin ovi avautuu.traveller kirjoitti:Tuon saat valittua ihan ite iDriven asetuksista.Ricracing kirjoitti:
Itse pyysin sellaista koodausta joka muuttaisi avaimen toimintoja. Eli että "Lock" napin alapuolella oleva nappi avaisi vaan ja ainostaan takaluukun.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
F2x sinäänsä täysin tarpeettomat sumuvalot eivät käänny kulmavaloiksi sitten millään.Bemuawd kirjoitti:Tänään kyselin BMW maahantuojalta ,että miksi BMW ei käytä sumuvalija kulmavaloina vaikka voisi koodata ne sellaiseksi.Eivät koodaa kun voi ostaa älykkäät valot oli vastaus.Siis haluavat rahaa.
Ne on BMW Suomen ollut pakko tilata sillä BMW:n samassa paketissa on lämmitettävät sivupeilit jotka taasen ovat luokkaa "pakko olla".
Älykkäissä etuvaloissa on täysin erilaiset "sumuvalot". Esim LCI F1x:ssä ne ovat Xenonit ja aivan erilaisen näköiset kuin ns. vakiosumuvalot.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Jos valitset iDriven asetuksista [Settings>Door locks] "Tailgate"-näppäimen avaamaan vain takaluukun (vaihtoehtona kaikki ovet) ja se aukaiseekin vain kuskin oven, on autossasi (tai sen käyttäjässä) jokin outo käyttöhäiriö.Ricracing kirjoitti:Tiedän, silloin tosin vaan kuskin ovi avautuu.traveller kirjoitti:Tuon saat valittua ihan ite iDriven asetuksista.Ricracing kirjoitti:
Itse pyysin sellaista koodausta joka muuttaisi avaimen toimintoja. Eli että "Lock" napin alapuolella oleva nappi avaisi vaan ja ainostaan takaluukun.
Tuskin, vaan eiköhän kyse ole siitä, että keskuslukitukseen on laitettu USA moodi päälle. Siellä ovien pitääkin toimia kahdessa vaiheessa, ensin pelkkä kuskin ovi, ja toisella painalluksella vasta loput ovet.traveller kirjoitti:Jos valitset iDriven asetuksista [Settings>Door locks] "Tailgate"-näppäimen avaamaan vain takaluukun (vaihtoehtona kaikki ovet) ja se aukaiseekin vain kuskin oven, on autossasi (tai sen käyttäjässä) jokin outo käyttöhäiriö.Ricracing kirjoitti:Tiedän, silloin tosin vaan kuskin ovi avautuu.traveller kirjoitti: Tuon saat valittua ihan ite iDriven asetuksista.
Ovien avaukselle on oma näppäimensä, jolle voi valita toiminnot "All doors" tai "Driver´s door only", jolloin vasta toinen painallus avaa muut ovet. Tosin karmittomissa ovissahan kahdella painalluksella ikkuna avautuu ovea avatessa puoleenväliin helpottamaan autoon kulkua ahtaissa paikoissa, joten näissä voi olla mallikohtaisia eroja.
Mutta käsittääkseni Ricracing tarkoitti nimenomaan tuota takaluukun avausnappia, jos tarkoitus oli avata vain takaluukku.
Mutta käsittääkseni Ricracing tarkoitti nimenomaan tuota takaluukun avausnappia, jos tarkoitus oli avata vain takaluukku.
Minun F10:ssä siitä kolmannesta napista aukeaa vain ja ainoastaan takaluukku. En ole katsonut, mitä asetuksia minulla on iDrivessa, mutta sen kautta olen sen säätänytRicracing kirjoitti:Itse pyysin sellaista koodausta joka muuttaisi avaimen toimintoja. Eli että "Lock" napin alapuolella oleva nappi avaisi vaan ja ainostaan takaluukun. Sanoivat ensin että koodaus onnistuisi, mutta BMW Autokeskuksen "nörttiguru", otettuaan asiasta selvää BMW Nordicilta, ilmoitti reilusti ettei se vaan onnsitu.
Pikku juttu joten hälläväliä mulle.
Katsoin tänään oman auton koodausta, ja minulla näkyi olevan sama kytkentä eli rekisterikilven valot eivät pala vaikka koodautin takavalat palamaan päiväajovalojen kanssa. Pitää laittaa kuitti talteen niin voi viedä takaisin koodattavaksi, jos auto ei mene katsastuksesta lävitseRicracing kirjoitti:Tosin mun takavalot palavat nyt kyllä kun on "nolla"-valot ovat päällä, mutta reksiterikilven valot eivät, vaikka näin pitäisi olla uuden EU-direktiivin mukaan olla (tietolähde TM 19/2013). Taas hälläväliä mulle ja toivottavasti myös katsatusmiehelle 3 vuoden kuluttua.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Aina näyttää vagineissa, että toinen sumari on palanut kun tulevat vastaan vaan toisella sumarillaAnssi79 kirjoitti:Oma mielipide että ovat aivan järkyttävän rumat siitä bemarille pisteetBemuawd kirjoitti:Tänään kyselin BMW maahantuojalta ,että miksi BMW ei käytä sumuvalija kulmavaloina vaikka voisi koodata ne sellaiseksi.Eivät koodaa kun voi ostaa älykkäät valot oli vastaus.Siis haluavat rahaa.
Audissa oli pakko koodauttaa nuo pois.
+1! Järkyttävän ruma! Mielestäni sivuvalojen kuuluisi olla samassa umpiossa kuin ajovalot, jossakin malleissa sisempi rinkulassa on hajavalo, hienompi kokonaisuus.Anssi79 kirjoitti:Oma mielipide että ovat aivan järkyttävän rumat siitä bemarille pisteetBemuawd kirjoitti:Tänään kyselin BMW maahantuojalta ,että miksi BMW ei käytä sumuvalija kulmavaloina vaikka voisi koodata ne sellaiseksi.Eivät koodaa kun voi ostaa älykkäät valot oli vastaus.Siis haluavat rahaa.
Audissa oli pakko koodauttaa nuo pois.
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
Tämä meni juurikin näin. Jos ajomoodia vaihtaa niin start/stop menee aina päälle.GiraFFi kirjoitti:Tuo ajomoodin vaihto voiskin olla syyllinen. Pitääpä testailla lisää.salmol kirjoitti:Tuo voisi liittyä siihen että jos vaihdat ajomoodia esim. Comfortista EcoPro:lle, niin tuo asetus saattaa nollaantua. Olisiko tuosta?GiraFFi kirjoitti:Huollon yhteydessä sammutusautomatiikka käännetty asentoon jossa muistaa edellisen asetuksen. Vakuutettiin kovasti että pitää muuttaa takaisin kun autoa on myymässä eteenpäin.
Jotain häikkää sinne jäi kun pitemmällä matkalla muuttuu itekseen takaisin on-asentoon vaikka lähtiessä valo paloi off-asennon merkiksi. Tämä vielä selvittämättä mistä johtuu. Työmatka ajossa muistaa kyllä hyvin mihin jäätiin, joten yksi napin painallus vähemmän tehtävänä käynnistyksen yhteydessä.
Onkohan kiinansekundaa tuohonhintaan?TJJ kirjoitti:2 kpl uusia polttimoita maksaa 76 euroa. Joten minä ainakin pitäisin niitä päällä, jos en muuten takavaloja saisi päälle (luultavasti saisin).Havis kirjoitti:Toisaalta on hölmöä polttaa kalliita xenoneita jos on laillinen mahdollisuus ajaa ihan riittävän hyvin näkyvillä enkeleillä.
Philips tai Osram lukee paketissa, mutta alkuperästä ei aina ole takeita. Osa myyjistä myy aitoja, osa luulee myyvänsä aitoja mutta myykin kopioita ja osa myy kiinakopioita valehdellen niitä aidoiksi. Tarkkana pitää olla. Saksan eBay:sta noita voi katsella.BRot kirjoitti:Onkohan kiinansekundaa tuohonhintaan?