Asensivat mun xdriveen kitin tänään. Ei mitään dramaattista, mutta kuitenkin selkeästi havaittavissa vakioon nähden. Alavääntöä tuli lisää ja ylärekisterissäkin vetelee ihan eri malliin. Miksi tämä ei ollut tehtaalta lähtiessä jo tälläinen?demppa kirjoitti:Sori myöhäisestä vastauksesta: tilasin kitin pari viikkoa sitten mutta sama juttu täällä, ei mitään tietoa milloin tulee. Tilasin samalla mustat munuaiset, pakoputket sekä sivuteipit joten katsotaan nyt milloin tulee..
120 d xdrive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 32
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
- Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R
No niin, loppuviikosta saavat sen kitin asennettua, eli katsotaan sen jälkeen. Tuplapakoputket + mustat munuaiset sekä teipit tuli vielä hankittua joten katsotaan. Raportti tullee varmaan pikkuhiljaa..
120 d xdrive M Sport -13
Nyt pari päivää kitin kanssa takana. Kyllä eron huomaa - mutta vakionakin auto on ihan sporttinen niin ei siinä mitään dramaattista ole. Toki performance kit antaa vielä enemmän joten suosittelen kyllä. Sain vielä laitettua mustat munuaiset, performance sivuteipit ja tuplapakoputket joten jos nyt vain ajelisi jonkun aikaa.
120 d xdrive M Sport -13
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
laitappa muutama kuva autostasi vai onko autotallissademppa kirjoitti:Nyt pari päivää kitin kanssa takana. Kyllä eron huomaa - mutta vakionakin auto on ihan sporttinen niin ei siinä mitään dramaattista ole. Toki performance kit antaa vielä enemmän joten suosittelen kyllä. Sain vielä laitettua mustat munuaiset, performance sivuteipit ja tuplapakoputket joten jos nyt vain ajelisi jonkun aikaa.
En oikein tiedä - sen jälkeen olen ajellut noin 500 km ja tässä vaiheessa voin todeta ettei se ainakaan ole laskenut. Toki ajotyyli on ollut hm.. erilainen. Tänään maantieajossa keskikulutus oli 5,2 kun ajelin tasaisesti 110-114 km/h - eli jos mennään sen mukaan niin ei pitäisi olla hirveitä eroja.
120 d xdrive M Sport -13
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 32
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
- Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R
Lunta ihan kunnolla ja ensimmäiset liukkaat. Näppärä peli tuo pikku xdrivekin ja mennä möngersi sohjoisella auraamattomalla pikkutiellä hienosti!
Sen verran näppärä, että auto häviää eukon toimesta pihasta kun silmä välttää. Taisi tulla kalliiksi tämä bemmi / xdrive kokeilu....
Sen verran näppärä, että auto häviää eukon toimesta pihasta kun silmä välttää. Taisi tulla kalliiksi tämä bemmi / xdrive kokeilu....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Mallistosta löytyy 118d xdrivena ja 120d xdrivena mutta havahduin siihen ettei molempiin tai edes toiseen saa edelleenkään automaattia, audillakin on saatavilla a3:n nelikkoon tomaatti - mistä syystä bmw ei tarjoa automaattia, käsittämätöntä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 32
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
- Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R
Ei mitään hajua miksei tomaattia tarjolla, mutta kyllä tämän auton luonteeseen keppivaihteet käy paremmin. Todella nopea ja kätsy peli räppäillä liukkailla ja muutenkin, tomaatti söisi hupikerrointa. Nyt rullailtu 23tkm ja hienosti pelaa, kohta varaamaan eka huolto.japi2010 kirjoitti:Mallistosta löytyy 118d xdrivena ja 120d xdrivena mutta havahduin siihen ettei molempiin tai edes toiseen saa edelleenkään automaattia, audillakin on saatavilla a3:n nelikkoon tomaatti - mistä syystä bmw ei tarjoa automaattia, käsittämätöntä
En kyllä käsitä miksi auton luonteeseen sopii keppi paremmin kuin tomaatti, mutta kyse on varmaan mieltymyksistä, itsellä ollut molempia ja en ikinä palaa keppivaihteeseen enää. Onko sulla ollut bemarin 8-vaihteista tomaattia?Savage kirjoitti:Ei mitään hajua miksei tomaattia tarjolla, mutta kyllä tämän auton luonteeseen keppivaihteet käy paremmin. Todella nopea ja kätsy peli räppäillä liukkailla ja muutenkin, tomaatti söisi hupikerrointa. Nyt rullailtu 23tkm ja hienosti pelaa, kohta varaamaan eka huolto.
Aika nopeasti tulee huolto, mulla on vielä yli 9tkm huoltoon ja ajettu yli 24 tkm, eli huolto noin 33-34 tkm kohdilla. Erikoista, mikähän tuohon vaikuttaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
juu, varmasti manukin on hyvä mutta itse en jaksa veivata kun täällä pks-alueella on niin paljon kivempi ajella tomaatilla, joten siksi asiaa ihmettelen ja muutenkin...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 32
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
- Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R
Tarkoitin nimenomaan tähän pikkunelivetokiuluun ja pieneen räppäilyyn keppivaihteet sopii paremmin. Tällä kun ajelee liukkailla niin en malta olla leikkimättä ei jollain F10:lla tulisi ihan heti mieleen pyöritellä kiertoliittymiä moneen kertaan. Tomaatti on erinomainen valinta normiajoon ja sellainen tullee kohtapuolin hommattua, kun pikkuäxxä saa isoveljen...
En ole jaksanut ohjekirjasta lukea, mutta kaipa öljyvaihtoväliin vaikuttaa jotenkin olosuhteet ja ajotapa. Nyt se tulis 30tkm kohdalla. Kilsoja tulee nyt sellaiset 4tkm/kk ja aika reippaasti tulee ajettua.
En ole jaksanut ohjekirjasta lukea, mutta kaipa öljyvaihtoväliin vaikuttaa jotenkin olosuhteet ja ajotapa. Nyt se tulis 30tkm kohdalla. Kilsoja tulee nyt sellaiset 4tkm/kk ja aika reippaasti tulee ajettua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 32
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
- Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R
Välirapsaa pikkuäxxästä, jos jotakuta kiinnostaa. Kohta rullattu 60tkm ja hienosti pelittää edelleen. Powerkitti ollut autossa 10tkm lähtien. Ainoa vika ollut kun asensivat powerkitin niin jättivät suutinarvot korjaamatta ja kesällä meni hiukkaspönttö tukkoon. Meinasi vähän ohituksessa tulla kiire, kun möyhyä ei löytynyt totutusti. Muutoin kärry pelannut moitteetta ja ihmeen hyvä peli ajella, varsinkin talvikiekoilla ja liukkailla. Todella tyytyväinen kaikin puolin.
Heitetäänpä tähän ketjuun tuoreita kokemuksia, kun en viitsi aloittaa uutta:
Ensimmäiseksi pitää onnitella kaikkia, joilla on otsikon mukainen auto. Makea peli. Olimme vaimon kanssa Alpeilla lomailemassa ja työreissukin tuli hoidettua siinä samalla. Avikselta Zürichistä saimme allemme n. 10 tkm ajetun 120d xDrive LCI:n kiitettävällä varustuksella (sportline, prof. navi jne.). Kahden hengen puolentoista viikon matkatavarat ja sukset mahtuivat nippa nappa sisään ja kun kuskinpenkin laittoi ajoasentoon, ei takapenkille olisi mahtunut edes lapsia - mutta kun kaksistaan olimme liikkeellä, ei tämä ollut ongelma.
Koska iDrive ja navi olivat käytännössä identtisiä oman autoni kanssa, oli käyttöliittymä kunnossa. Keskittyminen siis itse asiaan. Tehoreserviä oli vähintäänkin riittävästi, sama konehan on mm. uuden vitosen ja X3:n keulalla; tässä ykkösessä kuitenkin painoa huomattavasti vähemmän. Sveitsin urattomilla teillä suuntavakavuus oli hyvä eikä melutasokaan ollut ongelma, päin vastoin.
Olosuhteet Sveitsissä ovat usein haasteellisemmat kuin meillä täällä pääkaupunkiseudulla, mutta tiet ovat silti monin verroin paremmat. Eikä nastoja tarvita, jotain ihme ainetta siellä laitetaan teille koska oli keli mikä tahansa, tiet ovat nopeasti sulat. Ja autot pysyvät kaiken lisäksi suht puhtaina. Reilu viikon reissun jälkeen valkoinen pikkubemu näytti siltä, kun sillä olisi ajettu Suomessa pesun jälkeen kierros parkkihallissa. Pieniä kurapisteitä siellä täällä... ihme homma.
Varsinaiseen ajamisen hauskuuteen päästiin pyrähdyksellä Milanoon. Vajaa 300 km alppien yli serpentiiniteitä pitkin oli kerrassaan nautittavaa ajamista ketterällä ja tehokkaalla pelillä. Paluumatkalla sattui vielä kunnon lumipyry. Tehokkaasta aurauksesta ja ihmelitkuista huolimatta, pääteillekin kertyi runsaasti lunta. Jono mateli 30-40 km/h, meikä paineli keskipolannetta pitkin ohi ilman ongelmia vaikka alla oli ns. keskieuroopan kitkat. Kun reitti ohjautui pienille serpentiiniteille joissa uutta, auraamatonta lunta oli parhaimmillaan 30 cm, sain ottaa uran avaajan roolin. Muut ajelivat perässä kun xdrive porskutti menemään. Hauskuuden pilasi lopulta aura, joka teki tiestä ajettavan myös yhdellä akselilla vetäville. No, riitti sitä ajamisen iloa vielä senkin jälkeen.
Reilu viikon ajokokemuksesta jäi todella positiivinen fiilis. Varsinkin kahdelle hengelle tuo on mitä mainioin pirssi myös pidemmille matkoille ja mitä enemmän tiellä on mutkia, sitä hauskempaa kuskilla on.
Ensimmäiseksi pitää onnitella kaikkia, joilla on otsikon mukainen auto. Makea peli. Olimme vaimon kanssa Alpeilla lomailemassa ja työreissukin tuli hoidettua siinä samalla. Avikselta Zürichistä saimme allemme n. 10 tkm ajetun 120d xDrive LCI:n kiitettävällä varustuksella (sportline, prof. navi jne.). Kahden hengen puolentoista viikon matkatavarat ja sukset mahtuivat nippa nappa sisään ja kun kuskinpenkin laittoi ajoasentoon, ei takapenkille olisi mahtunut edes lapsia - mutta kun kaksistaan olimme liikkeellä, ei tämä ollut ongelma.
Koska iDrive ja navi olivat käytännössä identtisiä oman autoni kanssa, oli käyttöliittymä kunnossa. Keskittyminen siis itse asiaan. Tehoreserviä oli vähintäänkin riittävästi, sama konehan on mm. uuden vitosen ja X3:n keulalla; tässä ykkösessä kuitenkin painoa huomattavasti vähemmän. Sveitsin urattomilla teillä suuntavakavuus oli hyvä eikä melutasokaan ollut ongelma, päin vastoin.
Olosuhteet Sveitsissä ovat usein haasteellisemmat kuin meillä täällä pääkaupunkiseudulla, mutta tiet ovat silti monin verroin paremmat. Eikä nastoja tarvita, jotain ihme ainetta siellä laitetaan teille koska oli keli mikä tahansa, tiet ovat nopeasti sulat. Ja autot pysyvät kaiken lisäksi suht puhtaina. Reilu viikon reissun jälkeen valkoinen pikkubemu näytti siltä, kun sillä olisi ajettu Suomessa pesun jälkeen kierros parkkihallissa. Pieniä kurapisteitä siellä täällä... ihme homma.
Varsinaiseen ajamisen hauskuuteen päästiin pyrähdyksellä Milanoon. Vajaa 300 km alppien yli serpentiiniteitä pitkin oli kerrassaan nautittavaa ajamista ketterällä ja tehokkaalla pelillä. Paluumatkalla sattui vielä kunnon lumipyry. Tehokkaasta aurauksesta ja ihmelitkuista huolimatta, pääteillekin kertyi runsaasti lunta. Jono mateli 30-40 km/h, meikä paineli keskipolannetta pitkin ohi ilman ongelmia vaikka alla oli ns. keskieuroopan kitkat. Kun reitti ohjautui pienille serpentiiniteille joissa uutta, auraamatonta lunta oli parhaimmillaan 30 cm, sain ottaa uran avaajan roolin. Muut ajelivat perässä kun xdrive porskutti menemään. Hauskuuden pilasi lopulta aura, joka teki tiestä ajettavan myös yhdellä akselilla vetäville. No, riitti sitä ajamisen iloa vielä senkin jälkeen.
Reilu viikon ajokokemuksesta jäi todella positiivinen fiilis. Varsinkin kahdelle hengelle tuo on mitä mainioin pirssi myös pidemmille matkoille ja mitä enemmän tiellä on mutkia, sitä hauskempaa kuskilla on.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Kiitos merikotkalle mielenkiintoisesta repsasta reissulta. Kuten lukea saimme pikkubemukin on kunnon teillä ihan mukava auto. Samaa en voi sanoa kyllä jos sillä ajetaan suomessa nastoilla pieksettyjä kusirännejä pitkin.
Kyllä tää suomen liikenne- ja tienhoitokulttuuri on niin aikansa jäljessä ettei mitään rajaa.
Kyllä tää suomen liikenne- ja tienhoitokulttuuri on niin aikansa jäljessä ettei mitään rajaa.
^Kyä näin on, hyvin kiteytetty merikotkalta. Just nimenomaan ajajan auto ja mutkateillä tosi nautittava ajaa, samoin kuin liukkailla myös menee just niin ku pitää. Kyllä meillä toi menee 2 aikuista + 2 lasta (3- ja 5-vuotiaat) ihan ok, vaikka toki toinen automme on paljon tilavampi kuin tää. Pakkoko niitä kusirännejä on ajaa, tosin mitään vikaa en oo huomannu missään olosuhteissa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Tällaista 120dx itsellenikin kakkosautoksi joku vuosi sitten ajattelin, mutta koeajolla ei muuta kohtaa löynyt kuin noita kusirännejä, joten ajattelin ettei tällaisella autolla viitsi itseä alkaa kiusaan metelin ja vetelyn takia.
Sileillä teillä varmaan hyvä, mutta ei suomessa niitä niin vähän.
Sileillä teillä varmaan hyvä, mutta ei suomessa niitä niin vähän.
Meteliä on varsinki jos isompiin Bemuihin vertaa kolmosesta ylöspäin (F30:een ei radikaalia eroa). Vetelyä en oo kyl 17" renkailla kummemmin havainnut, paitsi jos tosi syvät urat tiessä mutta kyllähän niissä on aiemmatki isommatkin autot vedelly, varsinkin kun ollu jotain 265 leveitä läskejä...