120 d xdrive

Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja Savage » 05 Syys 2013, 16:23

demppa kirjoitti:Sori myöhäisestä vastauksesta: tilasin kitin pari viikkoa sitten mutta sama juttu täällä, ei mitään tietoa milloin tulee. Tilasin samalla mustat munuaiset, pakoputket sekä sivuteipit joten katsotaan nyt milloin tulee..
Asensivat mun xdriveen kitin tänään. Ei mitään dramaattista, mutta kuitenkin selkeästi havaittavissa vakioon nähden. Alavääntöä tuli lisää ja ylärekisterissäkin vetelee ihan eri malliin. Miksi tämä ei ollut tehtaalta lähtiessä jo tälläinen? :)

demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja demppa » 11 Syys 2013, 15:41

No niin, loppuviikosta saavat sen kitin asennettua, eli katsotaan sen jälkeen. Tuplapakoputket + mustat munuaiset sekä teipit tuli vielä hankittua joten katsotaan. Raportti tullee varmaan pikkuhiljaa..
120 d xdrive M Sport -13

demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja demppa » 16 Syys 2013, 21:10

Nyt pari päivää kitin kanssa takana. Kyllä eron huomaa - mutta vakionakin auto on ihan sporttinen niin ei siinä mitään dramaattista ole. Toki performance kit antaa vielä enemmän joten suosittelen kyllä. Sain vielä laitettua mustat munuaiset, performance sivuteipit ja tuplapakoputket joten jos nyt vain ajelisi jonkun aikaa. :)
120 d xdrive M Sport -13

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 18 Syys 2013, 18:38

demppa kirjoitti:Nyt pari päivää kitin kanssa takana. Kyllä eron huomaa - mutta vakionakin auto on ihan sporttinen niin ei siinä mitään dramaattista ole. Toki performance kit antaa vielä enemmän joten suosittelen kyllä. Sain vielä laitettua mustat munuaiset, performance sivuteipit ja tuplapakoputket joten jos nyt vain ajelisi jonkun aikaa. :)
laitappa muutama kuva autostasi vai onko autotallissa :)

demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja demppa » 19 Syys 2013, 22:01

Ei ole. Tuplapakoputket odottaavat joitan lisäosia, mutta kun auto on valmis niin laitan kuvia tulemaan! :)
120 d xdrive M Sport -13

Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja Savage » 24 Syys 2013, 11:17

Mites Dempalla kävi kulutuksen kitin myötä? Tuntuu, että itsellä kulutus noussut 0,5l joskin hankala sanoa tuleeko möyhäyteltyä entistä enemmän vai mikä.

demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja demppa » 25 Syys 2013, 09:45

En oikein tiedä - sen jälkeen olen ajellut noin 500 km ja tässä vaiheessa voin todeta ettei se ainakaan ole laskenut. Toki ajotyyli on ollut hm.. erilainen. :) Tänään maantieajossa keskikulutus oli 5,2 kun ajelin tasaisesti 110-114 km/h - eli jos mennään sen mukaan niin ei pitäisi olla hirveitä eroja.
120 d xdrive M Sport -13

demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja demppa » 01 Loka 2013, 10:48

Nyt pitäisi olla kaikki osat laitettua - latasin muutaman kuvan sinne autotalliin. Nyt katsotaan kauanko tässä menee ennenkuin seuraavan kerran keksii jotain järkevää.. :)
120 d xdrive M Sport -13

Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja Savage » 19 Loka 2013, 09:00

Lunta ihan kunnolla ja ensimmäiset liukkaat. Näppärä peli tuo pikku xdrivekin ja mennä möngersi sohjoisella auraamattomalla pikkutiellä hienosti! :)
Sen verran näppärä, että auto häviää eukon toimesta pihasta kun silmä välttää. Taisi tulla kalliiksi tämä bemmi / xdrive kokeilu....

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 05 Joulu 2013, 16:47

Mallistosta löytyy 118d xdrivena ja 120d xdrivena mutta havahduin siihen ettei molempiin tai edes toiseen saa edelleenkään automaattia, audillakin on saatavilla a3:n nelikkoon tomaatti - mistä syystä bmw ei tarjoa automaattia, käsittämätöntä :thdw:

Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja Savage » 06 Joulu 2013, 17:44

japi2010 kirjoitti:Mallistosta löytyy 118d xdrivena ja 120d xdrivena mutta havahduin siihen ettei molempiin tai edes toiseen saa edelleenkään automaattia, audillakin on saatavilla a3:n nelikkoon tomaatti - mistä syystä bmw ei tarjoa automaattia, käsittämätöntä :thdw:
Ei mitään hajua miksei tomaattia tarjolla, mutta kyllä tämän auton luonteeseen keppivaihteet käy paremmin. Todella nopea ja kätsy peli räppäillä liukkailla ja muutenkin, tomaatti söisi hupikerrointa. Nyt rullailtu 23tkm ja hienosti pelaa, kohta varaamaan eka huolto.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja salmol » 06 Joulu 2013, 20:21

Savage kirjoitti:Ei mitään hajua miksei tomaattia tarjolla, mutta kyllä tämän auton luonteeseen keppivaihteet käy paremmin. Todella nopea ja kätsy peli räppäillä liukkailla ja muutenkin, tomaatti söisi hupikerrointa. Nyt rullailtu 23tkm ja hienosti pelaa, kohta varaamaan eka huolto.
En kyllä käsitä miksi auton luonteeseen sopii keppi paremmin kuin tomaatti, mutta kyse on varmaan mieltymyksistä, itsellä ollut molempia ja en ikinä palaa keppivaihteeseen enää. Onko sulla ollut bemarin 8-vaihteista tomaattia?

Aika nopeasti tulee huolto, mulla on vielä yli 9tkm huoltoon ja ajettu yli 24 tkm, eli huolto noin 33-34 tkm kohdilla. Erikoista, mikähän tuohon vaikuttaa.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 07 Joulu 2013, 08:46

juu, varmasti manukin on hyvä mutta itse en jaksa veivata kun täällä pks-alueella on niin paljon kivempi ajella tomaatilla, joten siksi asiaa ihmettelen ja muutenkin...

Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja Savage » 07 Joulu 2013, 11:32

Tarkoitin nimenomaan tähän pikkunelivetokiuluun ja pieneen räppäilyyn keppivaihteet sopii paremmin. Tällä kun ajelee liukkailla niin en malta olla leikkimättä ei jollain F10:lla tulisi ihan heti mieleen pyöritellä kiertoliittymiä moneen kertaan. Tomaatti on erinomainen valinta normiajoon ja sellainen tullee kohtapuolin hommattua, kun pikkuäxxä saa isoveljen...

En ole jaksanut ohjekirjasta lukea, mutta kaipa öljyvaihtoväliin vaikuttaa jotenkin olosuhteet ja ajotapa. Nyt se tulis 30tkm kohdalla. Kilsoja tulee nyt sellaiset 4tkm/kk ja aika reippaasti tulee ajettua.

Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja Savage » 23 Tammi 2015, 23:27

Välirapsaa pikkuäxxästä, jos jotakuta kiinnostaa. Kohta rullattu 60tkm ja hienosti pelittää edelleen. Powerkitti ollut autossa 10tkm lähtien. Ainoa vika ollut kun asensivat powerkitin niin jättivät suutinarvot korjaamatta ja kesällä meni hiukkaspönttö tukkoon. Meinasi vähän ohituksessa tulla kiire, kun möyhyä ei löytynyt totutusti. Muutoin kärry pelannut moitteetta ja ihmeen hyvä peli ajella, varsinkin talvikiekoilla ja liukkailla. Todella tyytyväinen kaikin puolin. :thuup:

Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: F34 320i xDrive ///M

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja Merikotka » 15 Maalis 2018, 09:18

Heitetäänpä tähän ketjuun tuoreita kokemuksia, kun en viitsi aloittaa uutta:

Ensimmäiseksi pitää onnitella kaikkia, joilla on otsikon mukainen auto. Makea peli. Olimme vaimon kanssa Alpeilla lomailemassa ja työreissukin tuli hoidettua siinä samalla. Avikselta Zürichistä saimme allemme n. 10 tkm ajetun 120d xDrive LCI:n kiitettävällä varustuksella (sportline, prof. navi jne.). Kahden hengen puolentoista viikon matkatavarat ja sukset mahtuivat nippa nappa sisään ja kun kuskinpenkin laittoi ajoasentoon, ei takapenkille olisi mahtunut edes lapsia - mutta kun kaksistaan olimme liikkeellä, ei tämä ollut ongelma.

Koska iDrive ja navi olivat käytännössä identtisiä oman autoni kanssa, oli käyttöliittymä kunnossa. Keskittyminen siis itse asiaan. Tehoreserviä oli vähintäänkin riittävästi, sama konehan on mm. uuden vitosen ja X3:n keulalla; tässä ykkösessä kuitenkin painoa huomattavasti vähemmän. Sveitsin urattomilla teillä suuntavakavuus oli hyvä eikä melutasokaan ollut ongelma, päin vastoin.

Olosuhteet Sveitsissä ovat usein haasteellisemmat kuin meillä täällä pääkaupunkiseudulla, mutta tiet ovat silti monin verroin paremmat. Eikä nastoja tarvita, jotain ihme ainetta siellä laitetaan teille koska oli keli mikä tahansa, tiet ovat nopeasti sulat. Ja autot pysyvät kaiken lisäksi suht puhtaina. Reilu viikon reissun jälkeen valkoinen pikkubemu näytti siltä, kun sillä olisi ajettu Suomessa pesun jälkeen kierros parkkihallissa. Pieniä kurapisteitä siellä täällä... ihme homma.

Varsinaiseen ajamisen hauskuuteen päästiin pyrähdyksellä Milanoon. Vajaa 300 km alppien yli serpentiiniteitä pitkin oli kerrassaan nautittavaa ajamista ketterällä ja tehokkaalla pelillä. Paluumatkalla sattui vielä kunnon lumipyry. Tehokkaasta aurauksesta ja ihmelitkuista huolimatta, pääteillekin kertyi runsaasti lunta. Jono mateli 30-40 km/h, meikä paineli keskipolannetta pitkin ohi ilman ongelmia vaikka alla oli ns. keskieuroopan kitkat. Kun reitti ohjautui pienille serpentiiniteille joissa uutta, auraamatonta lunta oli parhaimmillaan 30 cm, sain ottaa uran avaajan roolin. Muut ajelivat perässä kun xdrive porskutti menemään. Hauskuuden pilasi lopulta aura, joka teki tiestä ajettavan myös yhdellä akselilla vetäville. No, riitti sitä ajamisen iloa vielä senkin jälkeen.

Reilu viikon ajokokemuksesta jäi todella positiivinen fiilis. Varsinkin kahdelle hengelle tuo on mitä mainioin pirssi myös pidemmille matkoille ja mitä enemmän tiellä on mutkia, sitä hauskempaa kuskilla on.
F34: ex F34, E84, E92

rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X1 xdrive 20d Marrakesh brown(2010)

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja rusticolus » 15 Maalis 2018, 12:18

Kiitos merikotkalle mielenkiintoisesta repsasta reissulta. Kuten lukea saimme pikkubemukin on kunnon teillä ihan mukava auto. Samaa en voi sanoa kyllä jos sillä ajetaan suomessa nastoilla pieksettyjä kusirännejä pitkin.
Kyllä tää suomen liikenne- ja tienhoitokulttuuri on niin aikansa jäljessä ettei mitään rajaa.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 601
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 15 Maalis 2018, 12:22

^Kyä näin on, hyvin kiteytetty merikotkalta. Just nimenomaan ajajan auto ja mutkateillä tosi nautittava ajaa, samoin kuin liukkailla myös menee just niin ku pitää. Kyllä meillä toi menee 2 aikuista + 2 lasta (3- ja 5-vuotiaat) ihan ok, vaikka toki toinen automme on paljon tilavampi kuin tää. Pakkoko niitä kusirännejä on ajaa, tosin mitään vikaa en oo huomannu missään olosuhteissa... :thup:

rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X1 xdrive 20d Marrakesh brown(2010)

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja rusticolus » 15 Maalis 2018, 13:24

Tällaista 120dx itsellenikin kakkosautoksi joku vuosi sitten ajattelin, mutta koeajolla ei muuta kohtaa löynyt kuin noita kusirännejä, joten ajattelin ettei tällaisella autolla viitsi itseä alkaa kiusaan metelin ja vetelyn takia.
Sileillä teillä varmaan hyvä, mutta ei suomessa niitä niin vähän.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 601
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: 120 d xdrive

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 15 Maalis 2018, 16:26

Meteliä on varsinki jos isompiin Bemuihin vertaa kolmosesta ylöspäin (F30:een ei radikaalia eroa). Vetelyä en oo kyl 17" renkailla kummemmin havainnut, paitsi jos tosi syvät urat tiessä mutta kyllähän niissä on aiemmatki isommatkin autot vedelly, varsinkin kun ollu jotain 265 leveitä läskejä...