Istuinten säädöt
Kävimme koeajamassa 1 sarjalaista vaimoni kanssa ja mukava peli kaikin puolin tuntui olevan. Ainoa asia joka jäi vaivaamaan on istuinten korkeussäätö. Onko tosiaan niin ettei istuinta voi nostaa kun siinä istuu :D Emme millään keksineet miten tuo toimii.... Älkää naurako, ensimäistä bemaria ostamassa
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Tuo oli ekalla koeajolla minullakin hieman huvitusta herättänyt asia. Vielä enemmän huvitti kun myyjältä kysyin miten tämä toimii, niin myyjä näytti akrobaattisen tempun jossa toisella kädellä vedettiin rattia ja toisella kädellä vapautettiin korkeussäädön vipu jolloin penkki nousi kun paino penkillä keveni.
Myyjä perusteli tuota jotenkin perinteisillä BMW penkinsäädöillä. About jokaisessa modernissa autossa tuo hoidetaan vivulla jota pumpataan joko ylös tai alas korkeutta säätääkseen.
Saman tienhän voisi jokaisessa bemarissa olla perinteitä kunnioittaen alkuperäinen puupenkki ilman pehmusteita
Myyjä perusteli tuota jotenkin perinteisillä BMW penkinsäädöillä. About jokaisessa modernissa autossa tuo hoidetaan vivulla jota pumpataan joko ylös tai alas korkeutta säätääkseen.
Saman tienhän voisi jokaisessa bemarissa olla perinteitä kunnioittaen alkuperäinen puupenkki ilman pehmusteita
Ex: F20 118dA
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Joo, tosiaan esimerkki huonosti toimivasta muinaisjäänteestä, jonka ansiosta saadaan myytyä jokunen ylihintainen sähköjakkara enemmän, mutta samalla menetetään enemmän asiakkaita muille merkeille. Oliskohan fiksumpaa laittaa jo toimivampi systeemi perusjakkaroihin.
ex. E63 650i, E88 125i
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Tämäkin on taas ilmeisesti tottumiskysymys. Mikä on sen ärsyttävämpää kuin nytkyttää penkinsäätö pumppua 10min, että saa penkin oikeaan asentoon kuten edellisessä audissa. Toisaalta kun sen kerran säätää oikealle korkeudelle ei siihen sen jälkeen tarvitse koskea joten ihan sama kai se miten se säädetään, mutta omasta mielestä bmw systeemi pesee VAG systeemin 6-1.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Tottumiskysymys varmasti. Meillä vaimo tykkää ajaa penkki ylhäällä ja minä taas alhaalla. On totta että nykyisessä Volkkarissa joutuu pumpata pirusti penkkiä ylös ja alas. Tuolla BMW systeemillä homma on nopeaa mutta "hienosäätöä" vaikea tehdä. Pitänee mennä vielä leikkimään penkin ja ajoasentojen kanssa.
Otat sähköpenkit muistilla niin ei tarvitse arpoa tuon kanssa ja penkki on aina oikeassa asennossa kun kuski vaihtuu.mmikko kirjoitti:Tottumiskysymys varmasti. Meillä vaimo tykkää ajaa penkki ylhäällä ja minä taas alhaalla. On totta että nykyisessä Volkkarissa joutuu pumpata pirusti penkkiä ylös ja alas. Tuolla BMW systeemillä homma on nopeaa mutta "hienosäätöä" vaikea tehdä. Pitänee mennä vielä leikkimään penkin ja ajoasentojen kanssa.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Tuollaisessa tapauksessa ehdottomasti sähköpenkit muistilla. Molemille omat avaimet ja penkin säädöt automaattisesti avaimen mukaan.mmikko kirjoitti:Tottumiskysymys varmasti. Meillä vaimo tykkää ajaa penkki ylhäällä ja minä taas alhaalla. On totta että nykyisessä Volkkarissa joutuu pumpata pirusti penkkiä ylös ja alas. Tuolla BMW systeemillä homma on nopeaa mutta "hienosäätöä" vaikea tehdä. Pitänee mennä vielä leikkimään penkin ja ajoasentojen kanssa.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Tosin rattihan ei säädy kuin mekaanisesti, joten täydellisyyttä ei saa. Pitäisi olla 5-sarjan auto jotta senkin saisi sähköllä toimivaksi ja automaattisesti kohdalleen.Anssi79 kirjoitti:Tuollaisessa tapauksessa ehdottomasti sähköpenkit muistilla. Molemille omat avaimet ja penkin säädöt automaattisesti avaimen mukaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 38
- Liittynyt: 12 Kesä 2013, 21:42
- Auto: F20 116dA Navi Edition -13
Sähköpenkeillä varustettu 116d tulossa luovutukseen elokuun alkupuolella. Syy sama kuin mmikolla, eli vaimo ajelee myös ja säädöt aivan erilaiset. Penkkien ylihinnasta en tiedä mutta muutamaan merkkiin sähköpenkkejä muistilla ei saa millään rahalla, esim Audi A3.
Lisäys: sivupeilien säätö loppuu sitten myös.
Lisäys: sivupeilien säätö loppuu sitten myös.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kuulostaa kyllä melko hankalalta tuo korkeudensäätö, varisinkin mikäli autolla on kaksi eri käyttäjää jotka ovat eripituisia.
Silloin kyllä tuo, melko kallis, sähkösäätö olisi paikallaan.
Oma autoni on tulossa sporttipenkeillä, mutta ei sähkösäädöillä.
Silloin kyllä tuo, melko kallis, sähkösäätö olisi paikallaan.
Oma autoni on tulossa sporttipenkeillä, mutta ei sähkösäädöillä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.