Mihin olette laittaneet sisätilanlämppärin pelkääjänpuolen jalkatilaan?
En tykkäsi siitä että se vaan seilaisi jalkatilassa ja autossani ei ole "keskitunnelin" säilytysverkkoa kuten oli F10 ja E60:ssä.
Ja sen pitäisi tietenkin olla suunnattuna hieman ylöspäin.
Olisiko joku "tarrakiinnitys ratkaisu" olemassa vai miten olette ratkaisseet ongelman?
Edit: Kukaan ei ole vastannut tähän 21.9.-13 mennessä. Joten selventävä kuva miten asian hoidin F10:ssäni.
Mihin olette asentaneet sisätilanlämppärin?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Cortinajet
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 23 Elo 2013, 18:29
Hanskalokeron pohjaan, "pää alaspäin", niinkuin tuo sinun pistorasiakin on. Ei näy mihinkään ja kun hieman kurottaa niin näkee katkaisijan, jos haluaa keväällä ja syksyllä pitää moottorin lämmittimen päällä mutta sisälämppärin poissa.
Kun ei näy mihinkään eikä pyöri jaloissa, niin lämppäri voi olla paikalleen ruuvattuna pysyvästi. Suuntakin tulee mukavasti pelkääjän puolen laidasta auton keskelle vinoon suunnattuna ja vielä hieman yläviistoon kun tuo hanskalokeron ulkomuovi on niinpäin vino.
Itselläni oli aiemmin sellainen tuhdimman kokoinen joka pyöri jaloissa talvet ja varastossa kesät. Nyt ostin tuollaisen Defan valmistaman ja aku ankan taskukirjan kokoisen puhaltimen. Näissä on vai päällä-pois kytkin niin sitäkään ei tarvitse renklata niinkuin aiemmissa malleissa joissa oli puolitehoa ym. ja piti tarkkaan nähdä katkaisija , mitä lämpöjä laittoi kulloinkin päälle.
Kun ei näy mihinkään eikä pyöri jaloissa, niin lämppäri voi olla paikalleen ruuvattuna pysyvästi. Suuntakin tulee mukavasti pelkääjän puolen laidasta auton keskelle vinoon suunnattuna ja vielä hieman yläviistoon kun tuo hanskalokeron ulkomuovi on niinpäin vino.
Itselläni oli aiemmin sellainen tuhdimman kokoinen joka pyöri jaloissa talvet ja varastossa kesät. Nyt ostin tuollaisen Defan valmistaman ja aku ankan taskukirjan kokoisen puhaltimen. Näissä on vai päällä-pois kytkin niin sitäkään ei tarvitse renklata niinkuin aiemmissa malleissa joissa oli puolitehoa ym. ja piti tarkkaan nähdä katkaisija , mitä lämpöjä laittoi kulloinkin päälle.
Löytyisikö keltään mallikuvaa, että mihin kohtaan hanskalokeron pohjaa tuon lämmittimen saisi järkevästi niin, ettei peitä niitä tuuletusaukkoja tai valoa? Ja jos poralla teitte reiät, niin pitikö purkaa jotain alkuun, tai oliko johtoja edessä?
F20 2012 kyseessä, ja lämppärinä Defa Termini II 1400w.
Kiitokset!
F20 2012 kyseessä, ja lämppärinä Defa Termini II 1400w.
Kiitokset!
- elem
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 13 Kesä 2015, 14:45
- Auto: 330e -20
MB A250e -21 - Paikkakunta: Pirkkala
Tässä kuvia oman F20:n sisätilalämppäristä Autokeskuksen asentamana. Olisi saanut mielestäni tulla peremmälle etujalkatilaan, koska on nyt hieman liian tyrkyllä. Valaisinkaan ei heti peittyisi, vaikka lämppärin peremmälle asentaisi. Ilmeisesti kiinnitys on kuitenkin pitänyt tehdä heti tuon hanskalokeron kannen alapuolella olevan röpöelöiseen muoviin, eikä peremmällä olevaan sileään muoviin, jossa valaisinkin on. Sileä muovilevy tarvinnee irroittaa joskus huoltotoimenpiteitä varten, aktiivihiilisuodatin?
Kiitokset, samaa kohtaa katselin myös itse, ettei keskikonsolia tarvitsisi rei-ittää. Ei ilmeisesti tule pahemmin jalkojen eteen tuossa? Ja saa ikkunat vielä suliksi?
Googlen perusteella matkustamon filtteri on tosiaan tuolla, ja tuo alamuovi näyttää lähtevän melko helposti irti, mikä tarkoittaisi turvallisempaa asennusta. Esimerkki irroituksesta löytyy esim. täältä: https://m.youtube.com/watch?v=z2W4iAJ7IZY
Eiköhän tuon perusteella uskalla jo itsekin siis asennusta kokeilla, jollei sijoituspaikka ole kokemusten perusteella hankala.
Googlen perusteella matkustamon filtteri on tosiaan tuolla, ja tuo alamuovi näyttää lähtevän melko helposti irti, mikä tarkoittaisi turvallisempaa asennusta. Esimerkki irroituksesta löytyy esim. täältä: https://m.youtube.com/watch?v=z2W4iAJ7IZY
Eiköhän tuon perusteella uskalla jo itsekin siis asennusta kokeilla, jollei sijoituspaikka ole kokemusten perusteella hankala.
Itellä on F20 LCI:ssä peremmällä ja lähempänä myöskin hantin puolen ulkoreunaa. Ei näy juuri ollenkaan Calixin slim-malli, ellei työnnä päätä sinne jalkatilaan tai kato alaviistosta. Calixissa lisäksi sellainen alusta, jossa aika jäykkä kääntöominaisuus eli saa puhaltamaan sieltä ihan takanurkasta vaihdekeppiä päin.
Myös Autokeskuksessa (Airport) laitettu. On selkeästi ilmakanavan ja valon oikealla puolella. Mun mielestä elemin kuvassa melko törkeän näköinen, kun näkyy tuosta hanskalokeron reunan alta yli, en kyllä hyväksyis tommosta asennusta ikipäivänä. Kunhan kerkiin niin nappasen teille kuvan...
MUOKS. Tässä kuvia, vähän on nurmikkoo matolla, mutta eiköhän tuosta tuo lämppärin pieni pilkistys näy.
Myös Autokeskuksessa (Airport) laitettu. On selkeästi ilmakanavan ja valon oikealla puolella. Mun mielestä elemin kuvassa melko törkeän näköinen, kun näkyy tuosta hanskalokeron reunan alta yli, en kyllä hyväksyis tommosta asennusta ikipäivänä. Kunhan kerkiin niin nappasen teille kuvan...
MUOKS. Tässä kuvia, vähän on nurmikkoo matolla, mutta eiköhän tuosta tuo lämppärin pieni pilkistys näy.
Ehdottomasti tuohon irrotettavaan muoviin kiinni. Taustapuolelle vaikka pala filmivaneria vahvikkeeksi, saa ruuvit nätisti kiinni. Vielä parempi, jos telineen takaosan alle laittaa korokkeen, niin puhallussuunnan saa yläviistoon, ettei osu penkin etureunaan. Tuossa periaatekuva aikoinaan suoritetusta asennuksesta E39:iin.
https://lh3.googleusercontent.com/IS4yY ... h720-rw-no
Sen säilytysverkonkin saa kyllä halutessaan varsin helposti retrofitattua.
https://lh3.googleusercontent.com/IS4yY ... h720-rw-no
Sen säilytysverkonkin saa kyllä halutessaan varsin helposti retrofitattua.
Siisti tuo masaf1:n asennus. Pari kysymystä:
- Onko pistorasia asennettu katteen taakse, kun ei näy kuvassa?
- Onko tuo Calixin alusta asennettu katteeseen "nollakulmaan" ja lämppäri sitten käännetty alustalla tuohon asentoon vai onko alusta asennettu valmiiksi "vinoon"?
- Onko pistorasia asennettu katteen taakse, kun ei näy kuvassa?
- Onko tuo Calixin alusta asennettu katteeseen "nollakulmaan" ja lämppäri sitten käännetty alustalla tuohon asentoon vai onko alusta asennettu valmiiksi "vinoon"?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2013, 08:20
- Auto: M2 -18
F36 420xda, MSport, -16
Sileä muovilevy ja tuo karheampi ovat samaa osaa. Lähtee irti avaamalla kaksi 10mm ruuvia ja sitten etureunasta alas vetämällä. Muista irrottaa raotuksen jälkeen valon ja mahdollisen 12V virtapistokkeen johdot.
Juuri asensin defan litteän ihan vasempaan reunaan kolmella pienellä ruuvilla. Porasin ensin 2mm reiät muoviin. Ei peitä valoa, mutta peittää samasta kanavasta tulevista kolmesta puhallusaukoista pienimmän. Samoin 12V pistoke jäi piiloon talveksi, mutta eipä sille meillä käyttöä olekaan.
Puhallusilma osuu vain hieman penkin etureunaan, paitsi jos laittaa korokepalan asennuslevyn takareunan alle. Täytyy vielä harkita tuota suuntausta.
Juuri asensin defan litteän ihan vasempaan reunaan kolmella pienellä ruuvilla. Porasin ensin 2mm reiät muoviin. Ei peitä valoa, mutta peittää samasta kanavasta tulevista kolmesta puhallusaukoista pienimmän. Samoin 12V pistoke jäi piiloon talveksi, mutta eipä sille meillä käyttöä olekaan.
Puhallusilma osuu vain hieman penkin etureunaan, paitsi jos laittaa korokepalan asennuslevyn takareunan alle. Täytyy vielä harkita tuota suuntausta.
Minulla oli samalla tavalla Defan termini 1700w tuossa paikassa ja kun ensimmäisen kerran oli reilun puoli tuntia päällä nollakelillä niin vaimo poltti kätensä penkin etureunan säätövipuihin ja siirsin samantien sen keskikonsoliin kiinni. Kuumentaa muuten ihan helkutisti tuota jakkaraa. En uskaltaisi ajatella mitä se saisi aikaan jos muutamaksi tunniksi jäisi siihen puhaltamaan.Tucee kirjoitti: Puhallusilma osuu vain hieman penkin etureunaan, paitsi jos laittaa korokepalan asennuslevyn takareunan alle. Täytyy vielä harkita tuota suuntausta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
- Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013
Calix Slim line 1600, mukana tulevalla raudalla.
+ Puhaltaa hyvin suoraan ikkunalle (800w riittää -15 asti), ei kiinnitysreikiä, helppo ottaa pois ja laittaa takaisin.
- Penkkiä ei voi siirtää eteenpäin.
+ Puhaltaa hyvin suoraan ikkunalle (800w riittää -15 asti), ei kiinnitysreikiä, helppo ottaa pois ja laittaa takaisin.
- Penkkiä ei voi siirtää eteenpäin.
Ei oo pistorasiaa ollenkaan (kai), lämppä on muistaakseni sellasella sentin paksulla pistoliittimellä kiinni konehuoneesta tulevassa haaroituspiuhassa. Liitos hantin puolen maton takana. Täytyy kurkata kun kerkii...Emppu kirjoitti:Siisti tuo masaf1:n asennus. Pari kysymystä:
- Onko pistorasia asennettu katteen taakse, kun ei näy kuvassa?
- Onko tuo Calixin alusta asennettu katteeseen "nollakulmaan" ja lämppäri sitten käännetty alustalla tuohon asentoon vai onko alusta asennettu valmiiksi "vinoon"?
Calixin alusta on laitettu tosiaan suoraan eli nollakulmaan, lämppäri kääntyy siinä +- 30 astetta pykällettynä ja pysyy hyvin paikoillaan siinä asennossa johon jätetty.