Nätti auto tilauksessa, onneksi olkoon!ssalmela kirjoitti: No niin, sanoista tekoihin. 220i Estorilin sininen tilattu tänään, toimitus toivottavasti heinäkuun lopussa. Ensimmäistä kertaa tähän talouteen mukaan tuli alustan lisäksi muu M-sport paketti.
F22 esitelty
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Upea aito ssalmelalle tulossa! Väri ja m-sport tekevät tästä erityisen hienon.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Kiitos rohkaisevista kommenteista. Toivotaan että autosta tulee odotusten mukainen. Mielestäni tämmöinen pikkuauto tarvitsee vähän räväkkyyttä väriin. Tosin mustakin olisi ollut ihan hieno
Jos nykyinen F20 ei olisi punainen Sport Line, olisimme varmaan ottaneet tämänkin sellaisena. Sen verran hienolta punainenkin tuon auton mainoskuvissa näyttää. Sen olen kuitenkin oppinut, että valokuvissa autojen värit vaihtelevat varsin paljon... Eipä ole luonnossa vastaan tullut punaista eikä sinistä 2-sarjan kohdalla.
Vähän kiusallista oli navin hinnoittelu, olisin sen ottanut jos olisin saanut sen samaan hintaan kuin lInesien tai M235i:n yhteydessä, mutta jostain syystä M-sportin tai karvalakkimallin kanssa se on hinnoiteltu selkeästi kalliimmaksi.
Jos nykyinen F20 ei olisi punainen Sport Line, olisimme varmaan ottaneet tämänkin sellaisena. Sen verran hienolta punainenkin tuon auton mainoskuvissa näyttää. Sen olen kuitenkin oppinut, että valokuvissa autojen värit vaihtelevat varsin paljon... Eipä ole luonnossa vastaan tullut punaista eikä sinistä 2-sarjan kohdalla.
Vähän kiusallista oli navin hinnoittelu, olisin sen ottanut jos olisin saanut sen samaan hintaan kuin lInesien tai M235i:n yhteydessä, mutta jostain syystä M-sportin tai karvalakkimallin kanssa se on hinnoiteltu selkeästi kalliimmaksi.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
220i Coupe oli yön yli koeajossa ja on se vain taivuttava siihen. Aivan mieletön auto ajaa E91:n jälkeenkin. Liisari vaihtuu vuodenvaihteessa joten loman jälkeen täytyy käydä laittamassa 218d Business sport automatic tilaukseen :D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Jaksatko tehdä vertailua e91:een? Kiinnostaa tietysti vaikkei tarkoitus olekaan vaihdella.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
E91 vs F22
Molemmissa on kyllä samaa henkeä mutta F22 on vain astetta terävämpi ja "race"
Äänitaso on molemmissa samanlainen. Mielestäni siis hiljaisia.
Hallintalaitteet samalla logiikalla, F22 edustaa tietty uudempaa linjaa. Kojelauta tuntui olevan todella matala ja se aiheutti korkealla istumisen illuusion. Istuin muutamia kertoja vuorotellen ja polvikulma oli mielestäni molemmissa sama eli pohjalla istutaan tarvittaessa. Molempien sporttipenkit ovat hyviä. Yläselkään kaipaisin hiukan lisää tukea molempiin mutta mennään näillä.
Pito. Sitä löytyy uudesta paljon enemmän. Tuntui uskomattomalta ajaa mutkia, joissa E91 tuntuu hiukan enemmän liukuvammalta niin tämä oli kyllä kuin kiskoilla koko ajan. Samoin alusta tuntui olevan hiukan enemmän mukana aktiivisessa ajossa. Pikkaisen ryhdikkäämpi muttei kuitenkaan epämiellyttävä. Sitten kun F22:n sai innostumaan mutkissa niin luistonesto tappoi aika urakalla vauhtia. E91 antaa ainakin kesäkelillä hiukan enemmän luistoa ennen jarrutusta.
E91:n ohjaus on mielestäni erittäin hyvä mutta tämä vie pelin uudelle tasolle. Liekö syynä sport-ohjausjärjestelmä vai 18" renkaat mutta ohjaus oli todella maukas ja nopea. Alkuun tuntui, että mutkiin kääntyi liian aikaisin.
Takapenkillä on polvitilaa saman verran kuin E91:kin. Hullua. Samalla myös kontti on saman kokoinen. Tietty farkku on korkeampi mutta lattiapinta-ala on sama. Mulle tärkeä mittatikku maantiepyörä mahtuu konttiin ilman penkkien kaatoa!
Molemmissa on kyllä samaa henkeä mutta F22 on vain astetta terävämpi ja "race"
Äänitaso on molemmissa samanlainen. Mielestäni siis hiljaisia.
Hallintalaitteet samalla logiikalla, F22 edustaa tietty uudempaa linjaa. Kojelauta tuntui olevan todella matala ja se aiheutti korkealla istumisen illuusion. Istuin muutamia kertoja vuorotellen ja polvikulma oli mielestäni molemmissa sama eli pohjalla istutaan tarvittaessa. Molempien sporttipenkit ovat hyviä. Yläselkään kaipaisin hiukan lisää tukea molempiin mutta mennään näillä.
Pito. Sitä löytyy uudesta paljon enemmän. Tuntui uskomattomalta ajaa mutkia, joissa E91 tuntuu hiukan enemmän liukuvammalta niin tämä oli kyllä kuin kiskoilla koko ajan. Samoin alusta tuntui olevan hiukan enemmän mukana aktiivisessa ajossa. Pikkaisen ryhdikkäämpi muttei kuitenkaan epämiellyttävä. Sitten kun F22:n sai innostumaan mutkissa niin luistonesto tappoi aika urakalla vauhtia. E91 antaa ainakin kesäkelillä hiukan enemmän luistoa ennen jarrutusta.
E91:n ohjaus on mielestäni erittäin hyvä mutta tämä vie pelin uudelle tasolle. Liekö syynä sport-ohjausjärjestelmä vai 18" renkaat mutta ohjaus oli todella maukas ja nopea. Alkuun tuntui, että mutkiin kääntyi liian aikaisin.
Takapenkillä on polvitilaa saman verran kuin E91:kin. Hullua. Samalla myös kontti on saman kokoinen. Tietty farkku on korkeampi mutta lattiapinta-ala on sama. Mulle tärkeä mittatikku maantiepyörä mahtuu konttiin ilman penkkien kaatoa!
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Tämähän alkoi yht äkkiä poltella. Tässä voisi olla pitkästä aikaa sitä vanhaa ajamisen iloa! 220d menisi muuten, mutta siinä on kovasti tärisevä ja värisevä nelisylinterinen. Uuteen vitoseen tulee uudempi 2-litrainen. Koskahan ehtii tähän malliin? Huomenna koeajolle!
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 21:22
- Auto: F55 Mini Cooper S
- Paikkakunta: Helsinki
Tänään koeajoin pari timmaa 220dA:lla. Todellinen kiinnostus olisi bensaversioon mutta sitä ei koeajoautona Autokeskus airpotilta tähän hätään löytynyt mutta lupasivat että tarvittaessa järjestyy.
Olihan se mahtava peli ajaa ja m-sport alustalla sekä servotronicilla tahi sport ohjauksella varusteltuna varmastikkin jo hipoo täydellisyyttä. Koeajoautosta nämä puuttuivat. Nyt kun pääsi ihan ajan kanssa pällistelemään autoa kolmedeenä niin muodotkin rupesivat istumaan silmään oikein hyvin. Nätti pikku coupe! Ainoa kulma joka vähän edellleen tökkii on suoraan takaapäin katsottuna, jolloin takavalot näyttävät ylisuurilta, takapuskuri tylsältä ja onha se mehupilli jota pakoputkenpääksikin kutsutaan aika aneemisen näköinen. Noh, noiden kanssa voisin varmasti elää, sen verran positiivisen kuvan auto muuten antoi.
Moottori ei taasen paljoa säväyttänyt, tosin siihen en hirveästi keskittynytkään kun pitää se 220i päästä kokeilemaan ennen kuin ruvetaan päätöksiä tekemään, tosin odotukset eivät nyt ihan taivaissa ole kun kaikki aiemmat bemarit ovat olleet kutosella varustettuja . Mut downsizing on päivän sana myös tässä huushollissa . Suorituskyky oli toki ihan riittävä mutta jotenkin värisi ja pärisi onnettoman oloisesti tämä voimanlähde. Pakko mainita ihan erikseen että tuo uusi m-sport ratti on kyllä aivan sairaan hyvä! Paras ratti mitä on käsissä ollut, ja se on tärkeää jos sitä joutuu seuraavat kolme vuotta pyörittää.
Kysyin tarjouksen 220i business A Sport Linestä mutta sen verran surkea hyvitys tuosta 330d xDrivesta luvattiin että joutuu varmaan Laakkosella vielä pistäytyä. Liisari vaan pitäisi lähitulevaisuudessa hommata ja 2-sarja vaikuttaa kiinnostavimmalta.
Olihan se mahtava peli ajaa ja m-sport alustalla sekä servotronicilla tahi sport ohjauksella varusteltuna varmastikkin jo hipoo täydellisyyttä. Koeajoautosta nämä puuttuivat. Nyt kun pääsi ihan ajan kanssa pällistelemään autoa kolmedeenä niin muodotkin rupesivat istumaan silmään oikein hyvin. Nätti pikku coupe! Ainoa kulma joka vähän edellleen tökkii on suoraan takaapäin katsottuna, jolloin takavalot näyttävät ylisuurilta, takapuskuri tylsältä ja onha se mehupilli jota pakoputkenpääksikin kutsutaan aika aneemisen näköinen. Noh, noiden kanssa voisin varmasti elää, sen verran positiivisen kuvan auto muuten antoi.
Moottori ei taasen paljoa säväyttänyt, tosin siihen en hirveästi keskittynytkään kun pitää se 220i päästä kokeilemaan ennen kuin ruvetaan päätöksiä tekemään, tosin odotukset eivät nyt ihan taivaissa ole kun kaikki aiemmat bemarit ovat olleet kutosella varustettuja . Mut downsizing on päivän sana myös tässä huushollissa . Suorituskyky oli toki ihan riittävä mutta jotenkin värisi ja pärisi onnettoman oloisesti tämä voimanlähde. Pakko mainita ihan erikseen että tuo uusi m-sport ratti on kyllä aivan sairaan hyvä! Paras ratti mitä on käsissä ollut, ja se on tärkeää jos sitä joutuu seuraavat kolme vuotta pyörittää.
Kysyin tarjouksen 220i business A Sport Linestä mutta sen verran surkea hyvitys tuosta 330d xDrivesta luvattiin että joutuu varmaan Laakkosella vielä pistäytyä. Liisari vaan pitäisi lähitulevaisuudessa hommata ja 2-sarja vaikuttaa kiinnostavimmalta.
F55 Mini Cooper S
ex:
F10 520dA
E70 X5 3.0dA
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i
ex:
F10 520dA
E70 X5 3.0dA
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i
Voi tulla äitiä ikävä kun 30d:stä 20i:hin vaihtaa. Onnea vaan valitsemallesi tielle.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Elämä on täynnä valintoja. 20i on hiljainen ja kohtuullisen vahva kone arkikäyttöön vaikkei valtavia elämyksiä tarjoakaan. Kyllähän minäkin M235i:n talouteemme haluaisin, mutta... pitäisi maksaa 20 tonnia autoveroa kun 220i:n kanssa selviää kymppitonnilla.salmol kirjoitti:Voi tulla äitiä ikävä kun 30d:stä 20i:hin vaihtaa. Onnea vaan valitsemallesi tielle.
Ehkä joskus vielä tunteet ottaa järjestä niskalenkin ja saan kutoskoneen hankittua
Ps. Ei 20i:tä tarvitse hävetä, tämänpäiväisen artikkelin (http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 149126/304) mukaan Suomessa on vain yksi kunta jossa autojen keskiteho on yli 100 kW
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 21:22
- Auto: F55 Mini Cooper S
- Paikkakunta: Helsinki
Myönnän kyllä että aika nurinkurinen vaihto olisi kyseessä jos kauppoihin asti mennään. Onhan tämä 30d aivan loistava. Minulle ensimmäinen diesel ja turbolla varustettu auto koskaan ja jos kyseisiin ominaisuuksiin on ennen ennakkoluuloja ollut niin kyllä ne on aika tehokkaasti varisseet tässä viimeisen vuoden aikana. Loistava moottori. Ja sanottakoon että ihan puhdas valinta ei ole kyseessä /jos kaupat tulee/ vaan enemmänkin kompromissi.salmol kirjoitti:Voi tulla äitiä ikävä kun 30d:stä 20i:hin vaihtaa. Onnea vaan valitsemallesi tielle.
Aiheesta vielä että tänään jo sain sitten 220i:n alle ja kyllä kokemus oli kokonaisuudessaan positiivinen yllätys. Tuntui soveltuvan paremmin snadin coupen keulalle kuin diesel ja käytännön suorituskyky on kyllä ihan riittävä arkiajoon kuten ssalmelakin totesi. Ei mielestäni missään nimessä mikään nuhapumppu. Aina olen suhtautunut vähän skeptisesti automaattivaihteistojen sport modeihin sun muihin erikoisuuksiin mutta tämä 8-vaihteinen on kyllä todella herkku kaikenlaisessa ajossa ja sport asennossa toimii hienosti.
Tämä on varmaan tottumiskysymys mutta olenko ainoa josta 2 coupe tuntuu ajossa todellista kokoaan isommalta? En ole ihan varma onko se nyt hyvä vai huono asia.. Tiukassa kantakaupungin liikenteessä tuntui vaikealta arvioida mihin väliin sitä mahtuu ja mistä kerkee suihkasta.
Tarjous oli Laakkosella parempi mutta ei tässä nyt riemusta kiljahdellen ruveta papereita tekemään. Täytyy antaa homman vähän marinoitua..
F55 Mini Cooper S
ex:
F10 520dA
E70 X5 3.0dA
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i
ex:
F10 520dA
E70 X5 3.0dA
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i
Miten tuo 20i esiintyi edukseen verrattuna 20d:hen, jos nyt ei äänimaailmaa ota huomioon?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 21:22
- Auto: F55 Mini Cooper S
- Paikkakunta: Helsinki
No äänimaailmahan tottakai vaikuttaa suuresti tuntumaan varsinkin kun vertaillaan kahta voimanlähdettä joiden suorituskyky numeroina on todella lähellä toisiaan. Jos saundit jättää pois niin mielestäni tuohon koppaan sopii paremmin moottori joka kiertää korkealle ja jota pitää vähän löylyttää että lähtee. 20i:llä ajaminen vaan tuntui hauskemmalta ja aktiivisemmalta kuin 20d:llä. 20d on erittäin järkevä kone mutta 2 sarjan coupe ei ole kovin järkevä auto. Fiilis ratkaisee ja kokonaisuutena noista kahdesta vaihtoehdosta tuo bensaversio sopii paremmin minulle tuohon malliin. Jonkun muun mallisarjan kohdalla tilanne voisi olla toinen.salmol kirjoitti:Miten tuo 20i esiintyi edukseen verrattuna 20d:hen, jos nyt ei äänimaailmaa ota huomioon?
F55 Mini Cooper S
ex:
F10 520dA
E70 X5 3.0dA
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i
ex:
F10 520dA
E70 X5 3.0dA
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Samaa mieltä täällä. Vaikka kaikki hyviä pelejä (jokainen ostaa ja ajaa millä haluaa ja pääasia että ajaa BMW:llä) niin kyllähän se vääntö on päivän sana ja vielä se että diesel kuluttaa mitä sille luvataan mut bensoissa eroa alkaa jo olemaan. En ole 2-sarjaa ajanut millään koneella koneella mutta luulisi että vääntö sopii siihenkin kuten 1-sarjaan. Tämä on minun näkemykseni.salmol kirjoitti:Voi tulla äitiä ikävä kun 30d:stä 20i:hin vaihtaa. Onnea vaan valitsemallesi tielle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
2-sarjalainen on kooltaan pelkkää plussaa kun kolmossarjalaisestakin on tullut kookas auto. Erityisen kevyt 2-sarjalainen ei ole verrattuna esim. A3:een, johon painoeroa kertyy jo 200kg. mittojensa puolesta kelpaisi minulle mainiosti ja 17" renkailla melutaso juuri ja juuri siedettävä. Meluaa kyllä, mutta muiden ominaisuuksien kompensoidessa ei niin olisi oston esteenä.
Ohjaus onkin sitten se iso Mutta. Normaali ajossa kuin mikä tahansa ohjaus, mutta sitten kun lähdetään ajamaan reippasti auton hengen mukaisesti niin palikat ei enään pysy koossa. Vakio alusta on erityisen pehmeä. Kallistelua ei ole poikittaissuunnassa paljoakaan, mutta pitkittäissuunnaassa on yllättäviä tasapaino-ongelmia mutkissa -vastaavaa en 3/4 sarjalaisissa havainnut. Tähän on onneksi kaksi lääkettä: m-sport alusta tai variable damping.
Muuten, niin kiehtovan auton pilaa ohjaustuntuman puute. Vaikka kuinka yritin hyväksyä puutteet tältä osin, niin ajamisen ilo ei toteudu kun tiestä ei saa palautetta ja tuntuma yleensä erottaa sporttiauton perheautosta. Nyt ajotuntuma ei yllä ulkonäön tasalle. Liikenneympyrässä eturenkaat vinkuu, mutta ratista tätä ei millään huomaa, että rajalla mennään. Olenko ainoa joka näkee ongelmia ohjauksessa?
Mieluusti antaisin toisen mahdollisuuden eri renkailla ja m-sport alustalla. Ajettavuutta on kuitenkin kehuttu, joten onkohan nyt kyse renkaista vai mistä kun se osasto ei päässyt loistamaan. Isona plussana voi pitää muuten vaihteiston ja kaasun terävyyttä sport moodissa, mikä luo juuri halutunlaisen tunnelman muuten. Vielä kun vaihteisto vaihtaisi useammman vaihteen kerralla, niin olisi vielä parempi. Vai onnistuuko se jotenkin? Nyt kun nopeasti vaihtaaa 3-4 kertaa naputtamalla, niin vaihde ei menekään 3-4 pykälää alspäin vaan 1-2.
Ohjaus onkin sitten se iso Mutta. Normaali ajossa kuin mikä tahansa ohjaus, mutta sitten kun lähdetään ajamaan reippasti auton hengen mukaisesti niin palikat ei enään pysy koossa. Vakio alusta on erityisen pehmeä. Kallistelua ei ole poikittaissuunnassa paljoakaan, mutta pitkittäissuunnaassa on yllättäviä tasapaino-ongelmia mutkissa -vastaavaa en 3/4 sarjalaisissa havainnut. Tähän on onneksi kaksi lääkettä: m-sport alusta tai variable damping.
Muuten, niin kiehtovan auton pilaa ohjaustuntuman puute. Vaikka kuinka yritin hyväksyä puutteet tältä osin, niin ajamisen ilo ei toteudu kun tiestä ei saa palautetta ja tuntuma yleensä erottaa sporttiauton perheautosta. Nyt ajotuntuma ei yllä ulkonäön tasalle. Liikenneympyrässä eturenkaat vinkuu, mutta ratista tätä ei millään huomaa, että rajalla mennään. Olenko ainoa joka näkee ongelmia ohjauksessa?
Mieluusti antaisin toisen mahdollisuuden eri renkailla ja m-sport alustalla. Ajettavuutta on kuitenkin kehuttu, joten onkohan nyt kyse renkaista vai mistä kun se osasto ei päässyt loistamaan. Isona plussana voi pitää muuten vaihteiston ja kaasun terävyyttä sport moodissa, mikä luo juuri halutunlaisen tunnelman muuten. Vielä kun vaihteisto vaihtaisi useammman vaihteen kerralla, niin olisi vielä parempi. Vai onnistuuko se jotenkin? Nyt kun nopeasti vaihtaaa 3-4 kertaa naputtamalla, niin vaihde ei menekään 3-4 pykälää alspäin vaan 1-2.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Joku viisas (Mika Salo?) joskus sanoi että aina mennään manuaalissa ja automaatissa yksi vaihde kerrallaan niin ylös- kuin alaspäin. Tämä siksi ettei pyrimisnopeuserot vaihteiston ja muun voimansiirron kanssa tule liian isoksi ja vaurioita jotain.Kuudensuora kirjoitti:Vielä kun vaihteisto vaihtaisi useammman vaihteen kerralla, niin olisi vielä parempi. Vai onnistuuko se jotenkin? Nyt kun nopeasti vaihtaaa 3-4 kertaa naputtamalla, niin vaihde ei menekään 3-4 pykälää alspäin vaan 1-2.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Eilen saatiin auto kotiin. Kuva ehkä paljastaa että vanteet vaihtuivat viime tingassa.ssalmela kirjoitti:No niin, sanoista tekoihin. 220i Estorilin sininen tilattu tänään, toimitus toivottavasti heinäkuun lopussa. Ensimmäistä kertaa tähän talouteen mukaan tuli alustan lisäksi muu M-sport paketti.
Illalla tehdään mökkireissu tällä ja sunnuntaina on ehkä jo jotain kokemuksiakin kerrottavana. On muuten mielenkiintoinen väri tuo Estoril Blue. Tuntuu vaihtavan väriä koko ajan ja valokuvissa näyttää yleensä ihan toiselta kuin sitten luonnossa. Useimmissa netissä olevissa kuvissa on valotettu liian vaaleaksi.
Viimeksi muokannut ssalmela, 01 Elo 2014, 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Hieno on, ja valitsemasi vanteet ovat mielestäni hienommat kuin ne mitä ensin ajattelit. Voisit laittaa kommentteja uuden ketjun alle tyyliin "F2x kokemuksia" johon muutkin vastaavan omistajat voisivat kokemuksia laittaa.ssalmela kirjoitti:Eilen saatiin auto kotiin. Kuva ehkä paljastaa että vanteet vaihtuivat viime tingassa. Illalla tehdään mökkireissu tällä ja sunnuntaina on ehkä jo jotain kokemuksiakin kerrottavana.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6