Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 17:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Ricracing » 06 Elo 2014, 20:09

Bongasin tällaisen uutisen, tosin ruotsiksi:

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... nyggare-nu

Keulaan ja perään tulossa pieniä muutoksia ja teippauksista päätellen ehkä myös sivuille.
Ehkä syytä onkin, koska auto ei kyllä ole ihan automaailman kauniimpia.
Ajaettavuudeltaan se sitä kyllä on.

Hassua myös on, että eilen luin BMW.de sivuja, niin siellä sai osamaksulla 118i:n halvemmalla kuin 116i:tä :conf:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 598
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:54

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Havis » 07 Elo 2014, 09:55

Jos etuvaloumpioita muutettaisiin lähemmäksi F22:n näköisiksi, suurin omaa silmää haittaava muoto-ongelma saataisiin pois. Aika näyttää, jäädään odottelemaan.

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 17:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Ricracing » 11 Elo 2014, 20:51

Havis kirjoitti:Jos etuvaloumpioita muutettaisiin lähemmäksi F22:n näköisiksi, suurin omaa silmää haittaava muoto-ongelma saataisiin pois. Aika näyttää, jäädään odottelemaan.


Niin minäkin uskon, postasin asiasta jo 25 Loka 2013:

viewtopic.php?f=58&t=6113#p58114
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

Avatar
Martin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 155
Liittynyt: 13 Maalis 2011, 15:39

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Martin » 14 Syys 2014, 13:44

Ykkössarjaan on tulossa myös porrasperäinen malli ilmeisesti jo ensi vuonna.

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 17:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Ricracing » 22 Syys 2014, 21:46

Martin kirjoitti:Ykkössarjaan on tulossa myös porrasperäinen malli ilmeisesti jo ensi vuonna.


Näin on!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Elo 2011, 07:09
Auto: BMW X1 F48

Moottoripyörä: BMW K1300S

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Jokerdef » 16 Tammi 2015, 06:32


Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja ilpo » 16 Tammi 2015, 09:13

Kyllä on tullut nätiksi. :thup:

Ripe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 08:34

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Ripe » 22 Tammi 2015, 08:25

On kyllä makeen näköinen auto. Tahtoo tuon joskus. Jos seuraava ykkönen muuttuu etuvetoiseksi niin toivottavasti noiden käytetyissä hinnat romahtaa tuntuvasti. Ainakin hinnan alennus on melkoinen E87 malliin verrattuna. Mutta en halua hankkia tuota E87 mallista bemua, koska avovaimolla on jo sellainen ja F20 taitaa olla luotettavampi vaihtoehto kuin E87.

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 17:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Ricracing » 22 Tammi 2015, 23:32

Taitaa Ripe käydä päinvastaisesti. Varmaankin F20/21 M135i LCI:stä tulee ennen pitkää keräilyharvinaisuus.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Elo 2011, 07:09
Auto: BMW X1 F48

Moottoripyörä: BMW K1300S

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Jokerdef » 23 Tammi 2015, 08:57

Ricracing kirjoitti:Taitaa Ripe käydä päinvastaisesti. Varmaankin F20/21 M135i LCI:stä tulee ennen pitkää keräilyharvinaisuus.


Samaa mieltä.
Minulle BMW olennaisin ominaisuus on juuri takavetoisuus ja sen tuoma aito ajonautinto.
Olen omistanut Audin A3:sen ja VW Golfin. Jos haluan hyvän etuvetoisen auton, on VW Golf vähintään yhtä hyvä kuin Audi. BMW on omaa luokkaansa juuri alustan ja ajettavuuden osalta. Miksi ostaa etuvetoinen BMW, kun vastaavan auton saa halvemmalla Golfista? Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta. Tila-auton etuvetoisuuden ymmärrän kyllä. Ne kun eivät ole koskaan ajajan autoja, vaan tavaran rahtaamiseen suunniteltuja ajoneuvoja.

Frank H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 151
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 21:18
Auto: F30

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Frank H » 23 Tammi 2015, 09:49

Jokerdef kirjoitti:Tässä se facelift nyt on.
Komealta näyttää! :thuup:

http://www.carscoops.com/2015/01/2016-bmw-1-series-facelift-this-is-it.html


Kannattaa huomioida se, että promomateriaalissa suurin osa keulakuvista on M-sport-versioita. Brysselin Autosalon-messuilla on esillä parhaillaan punainen perusmalli, siinä keula näyttää yllättävän pliisulta ja saippuakotelomaiselta. Toki nätimpi naama siinäkin on kuin vanhassa...Kuvien perusteella Sport linen ankea kangasverhoilu on muuttunut hiukan laadukkaamman näköiseksi.

Jos autokuume iskee, vaihdan F30:n tähän, vaikka onkin jo parin vuoden päästä poistuva malli. Olen tullut siihen tulokseen, että F2X on koko malliston nautinnollisin ajettava, varsinkin hinta-laatusuhteeltaan. F30 jää kauas taakse, jos ei hanki ajettavuuteen liittyviä lisävarusteita.

Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Elo 2011, 07:09
Auto: BMW X1 F48

Moottoripyörä: BMW K1300S

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Jokerdef » 23 Tammi 2015, 10:50

Frank H kirjoitti:
Jokerdef kirjoitti:Tässä se facelift nyt on.
Komealta näyttää! :thuup:

http://www.carscoops.com/2015/01/2016-bmw-1-series-facelift-this-is-it.html


Kannattaa huomioida se, että promomateriaalissa suurin osa keulakuvista on M-sport-versioita. Brysselin Autosalon-messuilla on esillä parhaillaan punainen perusmalli, siinä keula näyttää yllättävän pliisulta ja saippuakotelomaiselta. Toki nätimpi naama siinäkin on kuin vanhassa...Kuvien perusteella Sport linen ankea kangasverhoilu on muuttunut hiukan laadukkaamman näköiseksi.

Jos autokuume iskee, vaihdan F30:n tähän, vaikka onkin jo parin vuoden päästä poistuva malli. Olen tullut siihen tulokseen, että F2X on koko malliston nautinnollisin ajettava, varsinkin hinta-laatusuhteeltaan. F30 jää kauas taakse, jos ei hanki ajettavuuteen liittyviä lisävarusteita.


Juu totta. Itse asiassa mielestäni uuden Urban linen keula on komein näistä kaikista uusista keuloista.
Nykyisen (poistuvan) mallin Sport linen keula miellyttää minua eniten. Uudessa se on aika paljon pliisumpi.

BMW-1er-Facelift-2015-F21-LCI-Urban-Line-071-750x500.jpg
BMW-1er-Facelift-2015-F21-LCI-Urban-Line-071-750x500.jpg (102.06 KiB) Katsottu 3118 kertaa

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 598
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:54

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Havis » 23 Tammi 2015, 12:27

Jokerdef kirjoitti:Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta.


Mielestäni tämä uusi malli on edelleen taka- tai nelivetoinen.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2977
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: F30 320dA 2012
Paikkakunta: Helsinki

F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja salmol » 23 Tammi 2015, 16:45

Havis kirjoitti:
Jokerdef kirjoitti:Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta.

Mielestäni tämä uusi malli on edelleen taka- tai nelivetoinen.

Täällä katsos ollaan jo valmiiksi pettyneitä joskus sitten tulevaan etuvetoon. Varmaan ihan surkea ajettavakin, eikä voi sitten vetää isossa sladissa. :D
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt: BMW F30 320dA 2012
Ex: BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Ripe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 08:34

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Ripe » 24 Tammi 2015, 10:50

Jokerdef kirjoitti:Samaa mieltä.
Minulle BMW olennaisin ominaisuus on juuri takavetoisuus ja sen tuoma aito ajonautinto.
Olen omistanut Audin A3:sen ja VW Golfin. Jos haluan hyvän etuvetoisen auton, on VW Golf vähintään yhtä hyvä kuin Audi. BMW on omaa luokkaansa juuri alustan ja ajettavuuden osalta. Miksi ostaa etuvetoinen BMW, kun vastaavan auton saa halvemmalla Golfista? Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta. Tila-auton etuvetoisuuden ymmärrän kyllä. Ne kun eivät ole koskaan ajajan autoja, vaan tavaran rahtaamiseen suunniteltuja ajoneuvoja.


En tarkoittanut sitä, että etuvetoisuus lisäisi suosiota takavetoiseen verrattuna. Vaan tarkoitin sitä, että malliston radikaali muutos mahdollisesti laskisi myös vanhempien ykkössarjalaisten suosiota ja näin hinnan alennus tulee näkymään myös edellisessä sukupolvessa. Monihan on sillä kannalla, että kun autoa valitsee niin mieluumminhan sitä valitsisi uudemmalla korimallilla olevan vaihtoehdon. Mutta kait noista takavetoisista vanhoista 1-sarjalaisista tulisi kuumaa tavaraa eli keräilykappaleita, kun eipä niitä kovin ole myynnissä täälläpäin. Kiitos siitä Suomen verotuksen :(.

Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 733
Liittynyt: 04 Marras 2010, 18:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Raimo Miettinen » 24 Tammi 2015, 17:08

Autojen keskikoon kasvaessa tuollainen pienitakaveto on harvinainen koon ja takavetonsa puolesta. Povaan kanssa pientä "kulttistatusta" bemaripiireissä sitten aikanaan.

Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Elo 2011, 07:09
Auto: BMW X1 F48

Moottoripyörä: BMW K1300S

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Jokerdef » 26 Tammi 2015, 12:04

Havis kirjoitti:Jokerdef kirjoitti:Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta.Mielestäni tämä uusi malli on edelleen taka- tai nelivetoinen.


Tämä malli ei ole uusi, vain facelift.

Seuraava kokonaan uusi 1-sarjan sukupolvi tulee olemaan etuvetoinen kuten tuleva 1-sarjan Sedan on.

Tuo "pieni" on aika hauska juttu. Nykyinen ykkönen on paljon suurempi kuin esim. E46 3-sarjalainen oli. Ei se tainnut silloin kovin pieni olla :) Kovasti keskikokoisena Sedanina myytiin.
Jotenkin ihmetyttää tämä ihmisten kova hinku kasvattaa massaa ympärillään. Minulle ajettavuus kulkee aina koon ja statuksen edellä. Toki kaikilla Bemarilla ajavilla asia ei ole niin... Kuten liikenteessä voi havainnoida ;)

Ja etuvetoinen ei ole huono ajettava. VW osaa tehdä äärimmäisen hyviä etuvetoisia. Mutta BMW on takavetoisena aivan erilainen ajettava. Jos eroa ei huomaa, tai osaa arvostaa, on turha ostaa BMW. Skodallakin pärjää silloin mainiosti.

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 509
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 18:23
Auto: Bimmer

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Kuudensuora » 26 Tammi 2015, 16:10

Jokerdef kirjoitti:
Havis kirjoitti:Jotenkin ihmetyttää tämä ihmisten kova hinku kasvattaa massaa ympärillään. Minulle ajettavuus kulkee aina koon ja statuksen edellä. Toki kaikilla Bemarilla ajavilla asia ei ole niin... Kuten liikenteessä voi havainnoida ;)


Eipä ole bemarilla tarjolla hiljaista 1-3-sarjalaista. Minulla melu yksinään karsii 1-2 sarjan pois.
Vikakoodinlukua / tuulilasinpyyhkijätunnistimen resetointi / DPF/ kattoluukun resetointi /Vanos testi ym. testit. (e-sarjan bmw:t) Helsinki.

Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 733
Liittynyt: 04 Marras 2010, 18:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Raimo Miettinen » 26 Tammi 2015, 18:58

Jokerdef kirjoitti:Tuo "pieni" on aika hauska juttu. Nykyinen ykkönen on paljon suurempi kuin esim. E46 3-sarjalainen oli.


Ei sentään, mutta aika saman kokoisia kylläkin.

Malli e46 (M3)/f20
Pituus 4492/4324
Akseliväli 2731/2690
Korkeus 1383/1421
Leveys 1780/1765

http://www.smcars.net/attachments/m3_coupe-jpg.40348/
http://www.the-blueprints.com/modules/v ... 0_2011.jpg

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 544
Liittynyt: 29 Elo 2010, 09:53
Auto: F22 220iA, F30 330e iPerformance

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja ssalmela » 26 Tammi 2015, 19:33

Kuudensuora kirjoitti:
Eipä ole bemarilla tarjolla hiljaista 1-3-sarjalaista. Minulla melu yksinään karsii 1-2 sarjan pois.




Yllättävää. Oletko testannut 2-sarjan? Mielestäni F22 on selkeästi hiljaisempi kuin F20 ja F30 - ei tosin F10 tasoa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (M235i)

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa