F20/21 facelift

F20, F21, F22, F23
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mulla on se pysäköintiavustin. Aika turhake, en juuri ikinä käytä pysäköidessä, mitä nyt pari kertaa tarkoituksella testannut. Sehän ettii siis kadun varrelta taskuparkkiruutuja kun ajaa hissukseen ja idrivesta hyväksyt sit mestan ja auto vetasee ratti itekseen pyörien parkkiin kun vaan ite laittaa R:lle ja painaa kaasuu ja jarruu.

Osaa vetasta myös viisto- tai 90 astetta "kulman ympäri" oman kaistan puolelle eli toimii vaikka kaupan parkkihallissa JOS kelpaa pysäköinti menosuunnan puoleiseen riviin. Joskin herkästi jättää liian kauas viereisestä autosta 90 asteen käännössä jos vieressä on vapaa ruutu ts. ruutuparkki rivin jatkeeksi menee vituralleen tavallaan... mut eihän toi ruutujen leveyttä voi millään tietää.

Kyl mä ton tohon hintaan silti edelleen ottaisin kadunvarsitaskuparkin takia.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

laitoin autokeskus airportilta tilaukseen uuden vastaavan eli 120d A Xdrive mutta tosiaan paria vuotta uudempana ja n.40tkm vähemmän ajettuna.

Kyseisen mallin Hinta-laatusuhde ja nykyisen hyvitys vastaavat sitä todellisuutta jota auton vahdolta odotankin.

Varusteiksi ruksasin:
- M-sport paketin
- valkoinen
- Business-paketin, basic ja plus
- etututkan
- aktiviivakkarin

Vielä pohdin tummia takalaseja ja tuota pysäköintiassaria, ihan periaatteen vuoksi vois tuon assarin ottaa...Harmi kun ei saa noita renkaita non RFT:nä, sinksaus maksaa 350 euroa paikallisessa rengasliikkeessä autokeskuksen kautta hankittuna.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Ota vaan assari , senhän saa ilmaiseksi ja sitten parkkituka näkee myös auton sivustat.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Pitääkö se paikkaansa että mukautuva sport-alusta 2VF madaltaa autoa 10mm myös nelivedon ja m-sport paketin yhteydessäkin? nelivetoahan ei m-sport malleissa madallus koske paitsi ehkä tässä 2VF:ssä...
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

japi2010 kirjoitti:Pitääkö se paikkaansa että mukautuva sport-alusta 2VF madaltaa autoa 10mm myös nelivedon ja m-sport paketin yhteydessäkin? nelivetoahan ei m-sport malleissa madallus koske paitsi ehkä tässä 2VF:ssä...
Tätä yritin itsekin selvittää , ei tullut täyttä varmuutta , mutta myyjä kertoili , ettei madalla , ei tosin mitenkään vakuuttavalla äänenpainolla.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

konfiguraattorissa kun valitsee varusteen niin auto madaltuu kuvassa. lisäksi hinnastossa ei ole mainintaa että 10mm ei koskisi xdrive-malleja, joka sekin puoltaa ajatusta - pyydän huomenna vahvistuksen tähän kysymykseen.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

vahvistus tuli asiaan, eli bmw ei tarjoa minkään xdrive mallin yhteydessä madallutettua alustaa pl. uutta 5-sarjaa G30 joka siis mahdollista saada xdrivena madallettuna.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Joku valopää on v 2017 F20 päättänyt käytännössä koodata lyhdyn pesijät pois päältä. Näytti käynnistyvän lyhdyn pesu vasta kolmannella tuulilasin pesulla ja siitä eteenpäin joka 10 kerralla. Carlylla sai onneksi koodattua niin , että väli on tavanomainen 5 ruiskausta alkaen ensimmäisestä tuulilasin ruiskutuksesta. Samalla sai koodattua digitaalisen nopeuden mittaritauluun. Pientä on fontti , mutta parempi kuin ei mitään.
FinPat
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Helmi 2017, 08:58

Kuudensuora kirjoitti: Eipä ole bemarilla tarjolla hiljaista 1-3-sarjalaista. Minulla melu yksinään karsii 1-2 sarjan pois.
I beg to differ. 3-sarjan mastodontit eli GT:t ovat kohtuullisen hiljaisia. Ero F30 ja F34 välillä on todella suuri.

Muuten kyllä omat kokemukset samoilla linjoilla, jos haluaa hiljaisen auton niin kannattaa kiertää F2x ja F3x sarjaa pois lukien F34. (Ainakin omaan korvaan myös F32 ja F36 ovat (rengas)meluisia.)
IKa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Marras 2014, 22:39
Auto: M440i xDrive G22
Paikkakunta: Klaukkala

FinPat kirjoitti: Muuten kyllä omat kokemukset samoilla linjoilla, jos haluaa hiljaisen auton niin kannattaa kiertää F2x ja F3x sarjaa pois lukien F34. (Ainakin omaan korvaan myös F32 ja F36 ovat (rengas)meluisia.)
Myös F33 on mielyttävän hiljainen. Selkeästi hiljaisempi kuin muutaman päivän lainassa ollut F30, saati sitten edellinen autoni F22. Veikkaisin cabriolet-rakenteen tuoman lisäpainon jossain määrin vaimentavan ääniä. Esim. F33 430i on vastaavaan F32:een verrattuna 270 Kg painavampi. Lisäksi F33:sen lisäpaino on (onneksi) varsin alhaalla ja takana.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

IKa kirjoitti:
FinPat kirjoitti: Muuten kyllä omat kokemukset samoilla linjoilla, jos haluaa hiljaisen auton niin kannattaa kiertää F2x ja F3x sarjaa pois lukien F34. (Ainakin omaan korvaan myös F32 ja F36 ovat (rengas)meluisia.)
Myös F33 on mielyttävän hiljainen. Selkeästi hiljaisempi kuin muutaman päivän lainassa ollut F30, saati sitten edellinen autoni F22. Veikkaisin cabriolet-rakenteen tuoman lisäpainon jossain määrin vaimentavan ääniä. Esim. F33 430i on vastaavaan F32:een verrattuna 270 Kg painavampi. Lisäksi F33:sen lisäpaino on (onneksi) varsin alhaalla ja takana.
Renkaat ja niiden ikä/kuluneisuus vaikuttaa aika pirusti melutasoon. Voihan tietysti olla, että ajamassasi F33 oli täysin sama rengastus niin merkiltään, kooltaan ja kuluneisuudeltaan kuin F30:ssä ja silloin melutason vertailussa on jotain järkeä.
FinPat
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Helmi 2017, 08:58

Renkaat luonnollisesti vaikuttavat paljon melutasoon mutta rengasmeluisasta autosta ei tule oikeasti hiljaista vaikka siihen laittaisi millaiset kumit ja toisaalta hiljainen auto huonommilla kumeilla ei ole mikään kaamea melukaappi.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

FinPat kirjoitti:Renkaat luonnollisesti vaikuttavat paljon melutasoon mutta rengasmeluisasta autosta ei tule oikeasti hiljaista vaikka siihen laittaisi millaiset kumit ja toisaalta hiljainen auto huonommilla kumeilla ei ole mikään kaamea melukaappi.
Ja taas toisaalta F10 kuluneilla 245/45-19 run flateilla on rengasmelultaan paljon pahempi kuin F30 uusilla 205/50-16 normirenkailla. Mutta tarkoitus oli lähinnä siis todeta, että yhtä autoa kokeilemalla en vielä lähtisi tekemään johtopäätöstä F33 vs. f30 melutasosta ellei ole tarkempaa infoa rengastuksesta.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Kattokaas veisliftaajat huvikseen, onko päivävalot / angel eyssit edestä päin katottuna täsmälleen saman sävyiset. Mulla näyttää silmään kuskin puoli vähän "violetimmalta". Tiedä sit onko vähän eri kulmaan osoittava, suolapaskaa ajovalon lasissa kuskin puolella enempi tms. Tarvii pestä auto ja tsekata uudemman kerran.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Mulla on ainakin ihan saman sävyiset rinkulat molemmin puolin.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Eipä tuossa taas sävyeroja oo näkyny... Mut kahtokees tää

https://youtu.be/LFNGUQGjH7c

Etulokarien etualareunassa näkyy hiekkapuhaltuvan nuo muovipuskurin lokarin sisäpuoliset maalit. Onko muilla samannäköstä yhden talven jäljiltä?

En tiiä pitäskö tosta mainita/valittaa vai vetäskö vaan ite kiveniskumassat noihin niin kuoriutuminen lakkais siihen... mielipiteitä?
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Nyt juurikohta tulossa 10tkm täyteen vuoden alusta. Täysin iskemätön maalipinta minulla vastaavassa kohdin , kun ravan alta otin esiin.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

masaf1 kirjoitti:En tiiä pitäskö tosta mainita/valittaa vai vetäskö vaan ite kiveniskumassat noihin niin kuoriutuminen lakkais siihen... mielipiteitä?
Enpä oikein usko, että tuosta valittaa kannattaa :) Paremman näköinen tuo on kun raaputat loputkin valkoiset pois.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Eihän siinä muuta, mut jos maalit huonosti kiinni ja rupee kuoriutumaan ulkopuolellekin auton kylkeen niin oman oikeusturvan takia vois käydä kirjuuttamassa asian ylös...
oddis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Syys 2011, 13:41

Tännekin tulossa uutta autoa (itse asiassa kaksikin, kun kolme viikkoa sitten tilasin Mini Clubmanin.. viewtopic.php?f=42&t=5952#p98509)

BMW 116d A business:
-Alpine white
-business plus (servotronic, lämmitettävä ohjauspyörä, comfort access, peruutuskamera, lasikattoluukku, taittuvat takaistuinten pääntuet, hifi -kaiutinjärjestelmä, antrasiitinvärinen sisäkatto)
-PDC myös eteen
-Urheiluistuimet
-Sähköinen ristiseläntuensäätö
-M-Sport ratti
-Läpilastausmahdollisuus
-Laajennettu ajotietokone

Vähän jäin miettimään ulkonäkösyistä 17" vanteita, mutta en nyt kuitenkaan ottanut.

Kai tolla ajelee :)

kesäkuun lopussa tuotannossa ja elokuun ekalle viikolle lupaili myyjä luovutusta.
Vastaa Viestiin