Mulla on se pysäköintiavustin. Aika turhake, en juuri ikinä käytä pysäköidessä, mitä nyt pari kertaa tarkoituksella testannut. Sehän ettii siis kadun varrelta taskuparkkiruutuja kun ajaa hissukseen ja idrivesta hyväksyt sit mestan ja auto vetasee ratti itekseen pyörien parkkiin kun vaan ite laittaa R:lle ja painaa kaasuu ja jarruu.
Osaa vetasta myös viisto- tai 90 astetta "kulman ympäri" oman kaistan puolelle eli toimii vaikka kaupan parkkihallissa JOS kelpaa pysäköinti menosuunnan puoleiseen riviin. Joskin herkästi jättää liian kauas viereisestä autosta 90 asteen käännössä jos vieressä on vapaa ruutu ts. ruutuparkki rivin jatkeeksi menee vituralleen tavallaan... mut eihän toi ruutujen leveyttä voi millään tietää.
Kyl mä ton tohon hintaan silti edelleen ottaisin kadunvarsitaskuparkin takia.
F20/21 facelift
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
laitoin autokeskus airportilta tilaukseen uuden vastaavan eli 120d A Xdrive mutta tosiaan paria vuotta uudempana ja n.40tkm vähemmän ajettuna.
Kyseisen mallin Hinta-laatusuhde ja nykyisen hyvitys vastaavat sitä todellisuutta jota auton vahdolta odotankin.
Varusteiksi ruksasin:
- M-sport paketin
- valkoinen
- Business-paketin, basic ja plus
- etututkan
- aktiviivakkarin
Vielä pohdin tummia takalaseja ja tuota pysäköintiassaria, ihan periaatteen vuoksi vois tuon assarin ottaa...Harmi kun ei saa noita renkaita non RFT:nä, sinksaus maksaa 350 euroa paikallisessa rengasliikkeessä autokeskuksen kautta hankittuna.
Kyseisen mallin Hinta-laatusuhde ja nykyisen hyvitys vastaavat sitä todellisuutta jota auton vahdolta odotankin.
Varusteiksi ruksasin:
- M-sport paketin
- valkoinen
- Business-paketin, basic ja plus
- etututkan
- aktiviivakkarin
Vielä pohdin tummia takalaseja ja tuota pysäköintiassaria, ihan periaatteen vuoksi vois tuon assarin ottaa...Harmi kun ei saa noita renkaita non RFT:nä, sinksaus maksaa 350 euroa paikallisessa rengasliikkeessä autokeskuksen kautta hankittuna.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Pitääkö se paikkaansa että mukautuva sport-alusta 2VF madaltaa autoa 10mm myös nelivedon ja m-sport paketin yhteydessäkin? nelivetoahan ei m-sport malleissa madallus koske paitsi ehkä tässä 2VF:ssä...
Tätä yritin itsekin selvittää , ei tullut täyttä varmuutta , mutta myyjä kertoili , ettei madalla , ei tosin mitenkään vakuuttavalla äänenpainolla.japi2010 kirjoitti:Pitääkö se paikkaansa että mukautuva sport-alusta 2VF madaltaa autoa 10mm myös nelivedon ja m-sport paketin yhteydessäkin? nelivetoahan ei m-sport malleissa madallus koske paitsi ehkä tässä 2VF:ssä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
konfiguraattorissa kun valitsee varusteen niin auto madaltuu kuvassa. lisäksi hinnastossa ei ole mainintaa että 10mm ei koskisi xdrive-malleja, joka sekin puoltaa ajatusta - pyydän huomenna vahvistuksen tähän kysymykseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
vahvistus tuli asiaan, eli bmw ei tarjoa minkään xdrive mallin yhteydessä madallutettua alustaa pl. uutta 5-sarjaa G30 joka siis mahdollista saada xdrivena madallettuna.
Joku valopää on v 2017 F20 päättänyt käytännössä koodata lyhdyn pesijät pois päältä. Näytti käynnistyvän lyhdyn pesu vasta kolmannella tuulilasin pesulla ja siitä eteenpäin joka 10 kerralla. Carlylla sai onneksi koodattua niin , että väli on tavanomainen 5 ruiskausta alkaen ensimmäisestä tuulilasin ruiskutuksesta. Samalla sai koodattua digitaalisen nopeuden mittaritauluun. Pientä on fontti , mutta parempi kuin ei mitään.
I beg to differ. 3-sarjan mastodontit eli GT:t ovat kohtuullisen hiljaisia. Ero F30 ja F34 välillä on todella suuri.Kuudensuora kirjoitti: Eipä ole bemarilla tarjolla hiljaista 1-3-sarjalaista. Minulla melu yksinään karsii 1-2 sarjan pois.
Muuten kyllä omat kokemukset samoilla linjoilla, jos haluaa hiljaisen auton niin kannattaa kiertää F2x ja F3x sarjaa pois lukien F34. (Ainakin omaan korvaan myös F32 ja F36 ovat (rengas)meluisia.)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Marras 2014, 22:39
- Auto: M440i xDrive G22
- Paikkakunta: Klaukkala
Myös F33 on mielyttävän hiljainen. Selkeästi hiljaisempi kuin muutaman päivän lainassa ollut F30, saati sitten edellinen autoni F22. Veikkaisin cabriolet-rakenteen tuoman lisäpainon jossain määrin vaimentavan ääniä. Esim. F33 430i on vastaavaan F32:een verrattuna 270 Kg painavampi. Lisäksi F33:sen lisäpaino on (onneksi) varsin alhaalla ja takana.FinPat kirjoitti: Muuten kyllä omat kokemukset samoilla linjoilla, jos haluaa hiljaisen auton niin kannattaa kiertää F2x ja F3x sarjaa pois lukien F34. (Ainakin omaan korvaan myös F32 ja F36 ovat (rengas)meluisia.)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Renkaat ja niiden ikä/kuluneisuus vaikuttaa aika pirusti melutasoon. Voihan tietysti olla, että ajamassasi F33 oli täysin sama rengastus niin merkiltään, kooltaan ja kuluneisuudeltaan kuin F30:ssä ja silloin melutason vertailussa on jotain järkeä.IKa kirjoitti:Myös F33 on mielyttävän hiljainen. Selkeästi hiljaisempi kuin muutaman päivän lainassa ollut F30, saati sitten edellinen autoni F22. Veikkaisin cabriolet-rakenteen tuoman lisäpainon jossain määrin vaimentavan ääniä. Esim. F33 430i on vastaavaan F32:een verrattuna 270 Kg painavampi. Lisäksi F33:sen lisäpaino on (onneksi) varsin alhaalla ja takana.FinPat kirjoitti: Muuten kyllä omat kokemukset samoilla linjoilla, jos haluaa hiljaisen auton niin kannattaa kiertää F2x ja F3x sarjaa pois lukien F34. (Ainakin omaan korvaan myös F32 ja F36 ovat (rengas)meluisia.)
Renkaat luonnollisesti vaikuttavat paljon melutasoon mutta rengasmeluisasta autosta ei tule oikeasti hiljaista vaikka siihen laittaisi millaiset kumit ja toisaalta hiljainen auto huonommilla kumeilla ei ole mikään kaamea melukaappi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Ja taas toisaalta F10 kuluneilla 245/45-19 run flateilla on rengasmelultaan paljon pahempi kuin F30 uusilla 205/50-16 normirenkailla. Mutta tarkoitus oli lähinnä siis todeta, että yhtä autoa kokeilemalla en vielä lähtisi tekemään johtopäätöstä F33 vs. f30 melutasosta ellei ole tarkempaa infoa rengastuksesta.FinPat kirjoitti:Renkaat luonnollisesti vaikuttavat paljon melutasoon mutta rengasmeluisasta autosta ei tule oikeasti hiljaista vaikka siihen laittaisi millaiset kumit ja toisaalta hiljainen auto huonommilla kumeilla ei ole mikään kaamea melukaappi.
Kattokaas veisliftaajat huvikseen, onko päivävalot / angel eyssit edestä päin katottuna täsmälleen saman sävyiset. Mulla näyttää silmään kuskin puoli vähän "violetimmalta". Tiedä sit onko vähän eri kulmaan osoittava, suolapaskaa ajovalon lasissa kuskin puolella enempi tms. Tarvii pestä auto ja tsekata uudemman kerran.
Eipä tuossa taas sävyeroja oo näkyny... Mut kahtokees tää
https://youtu.be/LFNGUQGjH7c
Etulokarien etualareunassa näkyy hiekkapuhaltuvan nuo muovipuskurin lokarin sisäpuoliset maalit. Onko muilla samannäköstä yhden talven jäljiltä?
En tiiä pitäskö tosta mainita/valittaa vai vetäskö vaan ite kiveniskumassat noihin niin kuoriutuminen lakkais siihen... mielipiteitä?
https://youtu.be/LFNGUQGjH7c
Etulokarien etualareunassa näkyy hiekkapuhaltuvan nuo muovipuskurin lokarin sisäpuoliset maalit. Onko muilla samannäköstä yhden talven jäljiltä?
En tiiä pitäskö tosta mainita/valittaa vai vetäskö vaan ite kiveniskumassat noihin niin kuoriutuminen lakkais siihen... mielipiteitä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Enpä oikein usko, että tuosta valittaa kannattaa Paremman näköinen tuo on kun raaputat loputkin valkoiset pois.masaf1 kirjoitti:En tiiä pitäskö tosta mainita/valittaa vai vetäskö vaan ite kiveniskumassat noihin niin kuoriutuminen lakkais siihen... mielipiteitä?
Tännekin tulossa uutta autoa (itse asiassa kaksikin, kun kolme viikkoa sitten tilasin Mini Clubmanin.. viewtopic.php?f=42&t=5952#p98509)
BMW 116d A business:
-Alpine white
-business plus (servotronic, lämmitettävä ohjauspyörä, comfort access, peruutuskamera, lasikattoluukku, taittuvat takaistuinten pääntuet, hifi -kaiutinjärjestelmä, antrasiitinvärinen sisäkatto)
-PDC myös eteen
-Urheiluistuimet
-Sähköinen ristiseläntuensäätö
-M-Sport ratti
-Läpilastausmahdollisuus
-Laajennettu ajotietokone
Vähän jäin miettimään ulkonäkösyistä 17" vanteita, mutta en nyt kuitenkaan ottanut.
Kai tolla ajelee
kesäkuun lopussa tuotannossa ja elokuun ekalle viikolle lupaili myyjä luovutusta.
BMW 116d A business:
-Alpine white
-business plus (servotronic, lämmitettävä ohjauspyörä, comfort access, peruutuskamera, lasikattoluukku, taittuvat takaistuinten pääntuet, hifi -kaiutinjärjestelmä, antrasiitinvärinen sisäkatto)
-PDC myös eteen
-Urheiluistuimet
-Sähköinen ristiseläntuensäätö
-M-Sport ratti
-Läpilastausmahdollisuus
-Laajennettu ajotietokone
Vähän jäin miettimään ulkonäkösyistä 17" vanteita, mutta en nyt kuitenkaan ottanut.
Kai tolla ajelee
kesäkuun lopussa tuotannossa ja elokuun ekalle viikolle lupaili myyjä luovutusta.