Sivu 6/6

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 28 Huhti 2017, 11:46
Kirjoittaja japi2010
Itse sain omani eli 120d xdriven viime viikolla, taas jaksaa hurutella pari vuotta. Otin lisävarusteeksi mm. pysäköintiassarin ja tuli testattua sitä käytännössä mannerheimintien taskuparkissa niin ihan yllätyin miten sujuvasti auto menee juuri siihen lokeroon eli kahden auton väliin, halpa hinta (200 euroa) joten kandee ottaa - siinä saa lisänä sivut näyttävän tutkan. Ensiviikolla ac schnizerin jouset alle 19" kehiin - sekin täytyy sanoa että originaalit bridgestonet 17" on uraherkemmät kuin noi dunlopin 19" sport maxxit, kummatkin rft.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 29 Huhti 2017, 04:57
Kirjoittaja masaf1
90 asteen parkkeerauksessa ei sit niin hääppönen olekaan, näin 9 kk kokemuksella.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 29 Huhti 2017, 15:55
Kirjoittaja japi2010
masaf1 kirjoitti:90 asteen parkkeerauksessa ei sit niin hääppönen olekaan, näin 9 kk kokemuksella.


niimpä, eihän se kaikkeen kykene - tosin taskuparkissa ehkä tarpeellisin kun yleensä kiire pysköidä kun joku jo hiillostaa perässä...

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 11 Touko 2017, 06:10
Kirjoittaja BMW e90
https://www.motor1.com/news/145133/refr ... goes-dark/

1-sarja uudistuu. Suurimmat erot sisällä, uusittu kojelauta ja mittaristo ainakin näkyvimpänä. Uusia vanteita ja pari uutta väriä.
Näillä mennäänkin sitten ens vuoteen jolloin tulee se pilattu etuveto 1-sarja :thdw:

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 11 Touko 2017, 08:22
Kirjoittaja masaf1
Ai oikeen kromilista ikkunanappuloidenkin eteen :D

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 12 Touko 2017, 14:45
Kirjoittaja Bimmeristi
Mielestäni kyseessä varsin isot muutokset, kun ottaa huomioon mallisarjan iän. Sisällä kuitenkin mittaristo, kojelaudan paneelit/tikkaukset jne. ovat saaneet uutta ilmettä. Tulee väistämättäkin mieleen, siirtyisikö uuden ykkösen julkistaminen 2018/2019 vuodenvaihteesta pidemmälle näiden muutosten myötä vai pyritäänkö tällä pelkästään boostaamaan loppuajan myyntiä.

Muilla foorumeilla porukka ollut todella hämillään tästä LCI2:sta - kuten minäkin.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 13 Touko 2017, 08:32
Kirjoittaja melperri
Tuo päivitys korjaa kaksi aivan olennaista puutosta : kaistavahti ja digitaalinen mittaristo. Tulisikohan lisäksi tuulilasiin heijastava HUD ja risteävää liikennettä vahtaava peruutusavustin samaan syyssyyn ? Parempaa äänieristystä lienee turha toivoa. Ihme kyllä oma LCI on kesärenkaiden myötä muuttunut äänitasoltaan kutakuinkin siedettäväksi , olisikohan puslat hieman väljentyneet ensimmäisten 15tkm aikana , mene ja tiedä. Pyöränkoteloihin ja alustaan on varmaan lisksi pikkuhiljaa kerääntynyt lisäkerrosta liasta lisää paksuutta ruiskutetun äänieristysmaasa päälle , ehkä tämäkin jotain tekee.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 14 Touko 2017, 12:54
Kirjoittaja melperri
" kaistavahti"

Sekoilin , tarkoitan siis blindspot varotinta. Kaistavahtihan on , mutta se on naurettava ratin täristin , eikä ohjaa autoa itsekseen , kuten esimerkiksi Golfissa. Joutaisi tuonkin päivittää itsekseen ohjaavaksi.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 14 Touko 2017, 17:07
Kirjoittaja Mikkoro
Ainoa mikä noista muutoksista harmittaa on, että haluamani ruskeat (cognac) nahat tuli sitten nyt, vaikka en tiedä olisiko ne tuohon Valencia Orangeen sopineet. Varuste-uudistukset meni omalta osalta ohisektoriin eli en olisi luultavasti ostanut vaikka olisi ollut tarjolla, sisäilmeestäkin tykkäsin aiemmassa enemmän. Niin ja nythän tuo VO korvautui Sunset Orangella, joka on ruskeampi ja pappamaisempi.

Onkohan nuo shadow editionin etu- ja takavalot retrofitattavissa LCI:hin?

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 16 Touko 2017, 11:20
Kirjoittaja Bimmeristi
Mikkoro kirjoitti:Ainoa mikä noista muutoksista harmittaa on, että haluamani ruskeat (cognac) nahat tuli sitten nyt, vaikka en tiedä olisiko ne tuohon Valencia Orangeen sopineet. Varuste-uudistukset meni omalta osalta ohisektoriin eli en olisi luultavasti ostanut vaikka olisi ollut tarjolla, sisäilmeestäkin tykkäsin aiemmassa enemmän. Niin ja nythän tuo VO korvautui Sunset Orangella, joka on ruskeampi ja pappamaisempi.

Onkohan nuo shadow editionin etu- ja takavalot retrofitattavissa LCI:hin?


Ainakin omaan silmään vaikuttavat olevan 1:1. Myyjältä kysyessäni ei keskusteluissa tullut ilmi muutoksia, joissa osat olisivat totaalisen erikokoisia kuin LCI1:ssä.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 09:32
Kirjoittaja masaf1
masaf1 kirjoitti:Kattokaas veisliftaajat huvikseen, onko päivävalot / angel eyssit edestä päin katottuna täsmälleen saman sävyiset. Mulla näyttää silmään kuskin puoli vähän "violetimmalta". Tiedä sit onko vähän eri kulmaan osoittava, suolapaskaa ajovalon lasissa kuskin puolella enempi tms. Tarvii pestä auto ja tsekata uudemman kerran.


Eri väriset ne vaan on (Laakkosenkin mielestä ja esim. tasaväristä seinää vasten valokeilatkin eri väriset), nyt lähti Laakkoselta kuvat tehtaalle ja odotellaan tuomiota. Hantin puoli siis tyyliin 4300K valkokellertävä, kuskin 5000K valkosinertävä.

Samalla kävi EGR-kamppiksessa, meni softamuutoksella. Väliöljynvaihto (1 vuosi / 10 tkm, ajattelin ettei oo pahitteeks ennen huoltosopparin 5/2018 huoltoa) siis oli käynnin syy.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 22 Elo 2017, 17:09
Kirjoittaja Mikkoro
Varmaan huono ketjuvalinta, mutta en löytänyt parempaa enkä jaksanut tehdä uuttakaan.

Onko tietoa missä hinnoissa liikkuu F20 LCI tuulilasit? OEM ja tarvikehinnat molemmat kiinnostaa.

Vakuutusyhtiö haluaa lähes 250 euroa vuodessa lasivakuutuksesta 200 euron omavastuulla, joten alkoi mietityttämään, että jättäisikö tuon pois. Historiaan nojaten (3 vuoden välein on lasi yleensä mennyt) saisi maksaa lähes 900 euroa töineen, että vielä kannattaa ottaa riski.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 22 Elo 2017, 22:00
Kirjoittaja Wonderi
Vertailukohdaksi F30:n lasin hinta, tuskin kovin paljoa eroaa F20:sta. Aurinkosuojauksella ja sade+hämäräantureihin sopiva lasi Tampereen Autokeskuksella Pilkingtonin viime talvena 470e asennettuna ja vara-auto vuorokaudeksi. Tarjosi vaihtoehtona myös satasen kalliimpaa "alkuperäistä", mutta ainakin siinä lasissa joka autoon oli tehtaalla asennettu, oli sekä Bemarin että Pilkingtonin leimat eli sama tuote kuitenkin. Hud, lämmitys, kaistavahtisilmät sun muut hienoudet nostanee hintaa jonkun verran. Minä ottaisin lasivakuutuksen kaskosta pois jos vakuutusyhtiö vaan sen sallii, 23 vuotta autoilua kesti ennen kuin omasta autosta ensimmäisen kerran lasi särkyi vaihtokuntoon.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 23 Elo 2017, 05:41
Kirjoittaja wsaarja
Huh, missä firmassa on noin tolkuttoman kallis lasivakuutus - tietää pysyä kaukana?

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 23 Elo 2017, 19:13
Kirjoittaja Mikkoro
IF tässä tapauksessa, mutta muissa yhtiöissä lasivakuutuksen hinnat lähes samaa tasoa. Nämä siis vuodenvaihteen jälkeen myydyissä uusissa vakuutuksissa. Nyt vielä vakuutus vanhoilla ehdoilla Fenniassa ja siinä lasivakuutus oli vajaan satasen vuodessa. Vuosi sitten Suomen ekaan M140i:n oli melkoisen vaikea saada vakuutusta (eli oli otettava se ainoa tarjous vastaan) niin kilpailutan nyt uudelleen.

Joo mutta ei ole hudia, ei lämmitystä, eikä kaistavahtia niin ei kai tuo voi kamalasti tuosta F30 hinnasta erota. Volkkariin oli ~700 euroa orkkislasi asennettuna, ajattelin että Bemariin olisi enemmän. Jätetään pois niin saa yhteensä 500 euroa vuodessa vakuutusmaksuja alaspäin.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 24 Elo 2017, 04:11
Kirjoittaja wsaarja
Mikkoro kirjoitti:IF tässä tapauksessa, mutta muissa yhtiöissä lasivakuutuksen hinnat lähes samaa tasoa.


Ihan suoraan esim. Turvan laskurilla 70% kaskon lähtöbonareilla niin antaa 2016 malliselle F20:lle kalliimman kaskon 125€ erolla, johon sisältyy lasivakuutus ja lunastusturva. On tuo nyt sentäs 50% halvempi kuin IF:n verrokki, joten ei voitane puhua "samasta tasosta" vai onko jotain mitä minä en ymmärrä?