Eikös Briteissä navi tule vakioksi syksyllä? Jos sen uuden navin saa niin siihen voi tietokoneella ja mobiililaitteilla (?) lähettää osoitteen valmiiksi niin ei tarvitse autossa näppäillä.
Metalliväri kaipaa auringonvalon jolloin sen eron todella huomaa.
F22 kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
No niin näyttäisi tulevan. Minulla ei ollut asiasta tietoa ennenkuin nyt googletin. Ja eihän myyjä tietenkään tuollaista asiaa "mainosta"...TurboKoo kirjoitti:Eikös Briteissä navi tule vakioksi syksyllä?
Enivei, ilmoitin juuri, etten kyseistä autoyksilöä osta. Lopulta en vain päässyt irti ajatuksesta, että laittaisin paljon rahaa autoon joka ei silti olisi 100%:sti toiveideni mukainen. Jatketaan "vanhalla" ja katsotaan mitä muuta mielenkiintoista tässä loppukevään ja kesän aikana tulee eteen...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Niin olis....Ei tunnu täälläpäin ainakaan olevan mitään F22, oulussa yks sisällä, ei ajettavissa. Klassa ei mitään, ku pari vkoa sitte kävin, ajoin 118d ja 518d:llä ku melkein pakottivat...täytyy sanoa että ykkönen oli pettymys etenkin rengasäänien suhteen ja vähän muutenkin...vai pelkkä meluko vei kaiken fiiliksen...joskus 116i ajanu ja tuntui ihan ok:lta..liekö silloin ollu vuosi pitemmällä, mutta nyt nastaurissa ääni muistutti melkein enemmän jylinää ku melua. Samoin 518 tuntui meluisammalta ku aiemmin ajetut 5:set...vikahan ei sinänsä ole autoissa vaan tiessä..kyllä germaanit naurais näille raspiura baanoille. Joten eipä tuu F22 kauppoja ainakaan tälle suvelle kun ei omakohtaista kokemusta ole tien päältä yhtään.japi2010 kirjoitti:onko kukaan päässyt testaamaan 220d xdrivea, onko edes vielä esillä missään liikkeessä? Aika kiintoisa paketti olisi
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Aj että tykkään noin kauniista kuvista .ssalmela kirjoitti: Odota vaan kun aurinko taas nousee, silloin Black Sapphire rupeaa elämään.
Mitä vanteisiin ja renkaisiin tulee niin uskon että Saksan TYV talvihyväksynnän saaneet vanteet toimivat myös Suomessa.
Ja renkaat saisvat vieläkin olla ei-RFT:t. Odotan niiden vielä kehittyvän.
Talven ajoin taas Pirellin kitkoilla ja nyt BMW orkkiskesärenkailla auto on äänekkäämpi ja uraherkempi.
BMW on kyllä niin saatanan herkkä asvalittiurille, varsinkin näin keväällä sen huomaa - jopa korviin saakka.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Kun koeajoin M235i:tä ja räpläsin sitä ajodynamiikkakytkintä niin auton äänihän muuttuu kun valitsee sport-moodin. Pakoputkistossa kai on jokin läppä mikä tuolloin aukeaa mutta mietin kuitenkin että käytetäänkö siinä myös auton sisällä äänentoistolaitteita tehosteena? Muutos kun oli niin välitön ja vähän teennäisen kumiseva vaikka ei olisi edes kaasua painettuna. Jos siinä käytetään poppivehkeitä feikkaamassa niin onko mahdollista saada koodattua tuota ominaisuutta pois? Jotenkin tuntuu että mieluummin hoitaisi mahdolliset äänenvajaukset vaikka sitten performance-putkistolla.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
235i tulee feikkiäänillä ja sen saa koodattua pois.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
Tehtaalta maksua vastaan saatavia softakoodauksia ovat ainakin start-stop-valinnan muistaminen käynnistysten yhteydessä sekä takavalojen laittaminen palamaan myös päiväajovalojen kanssa. Liekö tämä feikkisoundien poiskoodaus kanssa sellainen vai pitäisikö sen kanssa kääntyä jonkun täällä foorumillakin vaikuttavan MacGyverin puoleen?TurboKoo kirjoitti:235i tulee feikkiäänillä ja sen saa koodattua pois.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Asennekysymys. Ajattelin aluksi samoin, että äänien kaunistelu kaiuttimilla on väärin, mutta suhtautumiseni muuttui oikeastaan ihan positiiviseksi kun mielsin että kyseessä on oikeastaan todellisuuden kaunistelu siinä missä metalliväri, mittatilauspuku tai vaikkapa meikkaaminen.
Kyllähän M235i:n äänet ulospäinkin ihan mainiot vakioputkillakin ovat. Tunnelissa kuulostaa kivalta ikkunat auki - kerran kokeilin ja lapsellisuuttani sitten useamminkin. Todellisuuden värittäminen jatkuu noissa ulkoäänissäkin siten että käynnistyksen yhteydessä ja kaasua nostaessa moottorinohjaus polttaa vielä putkessakin pikku pamauksia. Tarkoituksena lienee luoda mielleyhtymä kaasariaikojen tehopeleihin. Lopputulos kuulostaa ihan hauskalta vaikka tarpeeton onkin.
M235i:n osalta on sekin hyvä muistaa, että kyseinen malli on valikoimassa rationaalisesti ajatellen täysin tarpeeton. Vaikkapa 220i/d on liikkumiseen ihan yhtä hyvä auto ja maksaa paljon vähemmän hankinnan ja käytön osalta. 318d on vielä järkevämpi.
M235i ostetaan tunteella, ei järjellä. Äänien kaunistelu on yhtä tarpeetonta kuin koko autokin.
Kyllähän M235i:n äänet ulospäinkin ihan mainiot vakioputkillakin ovat. Tunnelissa kuulostaa kivalta ikkunat auki - kerran kokeilin ja lapsellisuuttani sitten useamminkin. Todellisuuden värittäminen jatkuu noissa ulkoäänissäkin siten että käynnistyksen yhteydessä ja kaasua nostaessa moottorinohjaus polttaa vielä putkessakin pikku pamauksia. Tarkoituksena lienee luoda mielleyhtymä kaasariaikojen tehopeleihin. Lopputulos kuulostaa ihan hauskalta vaikka tarpeeton onkin.
M235i:n osalta on sekin hyvä muistaa, että kyseinen malli on valikoimassa rationaalisesti ajatellen täysin tarpeeton. Vaikkapa 220i/d on liikkumiseen ihan yhtä hyvä auto ja maksaa paljon vähemmän hankinnan ja käytön osalta. 318d on vielä järkevämpi.
M235i ostetaan tunteella, ei järjellä. Äänien kaunistelu on yhtä tarpeetonta kuin koko autokin.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
[emoji106]
Ssalmelan kommentti kertoo kaiken.
Tehtaalta ei taida saada kyllä noita koodauksia edes lisähinnasta. Tai en ainakaan ole sellaista mahdollisuutta nähnyt.
Ssalmelan kommentti kertoo kaiken.
Tehtaalta ei taida saada kyllä noita koodauksia edes lisähinnasta. Tai en ainakaan ole sellaista mahdollisuutta nähnyt.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
ssalmela kirjoitti kyllä asiasta hyvin, pisteet siitä. Allekirjoitan kyllä tuon tunteella ostamisen täysin, niin se meni aikanaan nykyisen E92 335d:n kanssakin. M235i vielä enempi tunteella kun tilaa on vielä vähemmän, mutta silti omiin tarpeisiin ihan riittävästi. Siinä kinthaalla että laittaisin tilausta vetämään ja nimiä papereihin, tarjoukset jo pyydettynä... Aaargh, autokuume pirulainen[emoji48]
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Pojot sulle ric kitkojen käytöstä! Moni todellinen ongelma poistuisi näin....Ricracing kirjoitti:Talven ajoin taas Pirellin kitkoilla ja nyt BMW orkkiskesärenkailla auto on äänekkäämpi ja uraherkempi.BMW on kyllä niin saatanan herkkä asvalittiurille, varsinkin näin keväällä sen huomaa - jopa korviin saakka.
Laitaisitteko kohtuu tuoretta tietoa niistä paikkakunnista/myyjistä, jossa koeajattevana joku F22 malli, erityisesti länsi-ja eteläsuomi ja 220i,228i ja kiisselit. kiitos.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Mahtuu. Multa saa edullisesti pari tuhatta ajetut Hakka8 merkkivanteilla (225/45R17) tai ilman vannetta. Kaipaan tilalle kitkarenkaita.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 199
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
- Paikkakunta: Vantaa
Mahtuu, mutta muista vanteita valitessa että m-sport jarrut voi aiheuttaa harmaita hiuksia. Ja liian pienellä et:llä tulee sit liian ulos.KLO kirjoitti:Mahtuuko M235i:n talvirenkaina pyörimään 17" vanteet, ettei ota jarruihin kiinni? Vakiorenkaathan ovat 18".
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
Osaako joku sanoa mistä johtuu nelivetoisten M235i vs uuden 340i välinen kulutusero? Molemmissa vissiin sama moottori ainakin teholukemien osalta, tiedot katsottu BMW:n kansainvälisiltä sivuilta. 2-sarjalainen vielä liki sata kiloa kevyempi mutta kuluttaa silti enemmän, päästöt kakkosessa 182 ja kolmosessa 169-162. Ei muuten mutta kun vaikuttaa noihin veroihin... Mahtaakohan kakkoseenkin päästöt päivittyä alaspäin piakkoin vai onko sen enemmän kulutuksen takana jotain muuta mitä en tajua?
- Juke
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 227
- Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
- Auto: F30 328iA xDrive M Performance
- Paikkakunta: Tampere
340i täysin uudella moottorilla (B58) varustettunaKLO kirjoitti:Osaako joku sanoa mistä johtuu nelivetoisten M235i vs uuden 340i välinen kulutusero? Molemmissa vissiin sama moottori ainakin teholukemien osalta, tiedot katsottu BMW:n kansainvälisiltä sivuilta. 2-sarjalainen vielä liki sata kiloa kevyempi mutta kuluttaa silti enemmän, päästöt kakkosessa 182 ja kolmosessa 169-162. Ei muuten mutta kun vaikuttaa noihin veroihin... Mahtaakohan kakkoseenkin päästöt päivittyä alaspäin piakkoin vai onko sen enemmän kulutuksen takana jotain muuta mitä en tajua?
Ajamisen Iloa!
Jahans, olikin tuollainen tieto jäänyt hoksaamatta, kiitos valistuksesta. Saas nähdä millä aikataululla tuo B58-versio istahtaisi F22:n keulalle.Juke kirjoitti:340i täysin uudella moottorilla (B58) varustettunaKLO kirjoitti:Osaako joku sanoa mistä johtuu nelivetoisten M235i vs uuden 340i välinen kulutusero? Molemmissa vissiin sama moottori ainakin teholukemien osalta, tiedot katsottu BMW:n kansainvälisiltä sivuilta. 2-sarjalainen vielä liki sata kiloa kevyempi mutta kuluttaa silti enemmän, päästöt kakkosessa 182 ja kolmosessa 169-162. Ei muuten mutta kun vaikuttaa noihin veroihin... Mahtaakohan kakkoseenkin päästöt päivittyä alaspäin piakkoin vai onko sen enemmän kulutuksen takana jotain muuta mitä en tajua?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Ja uudempi vaihtesito myös kolmosessa. Käytännösssä erot hyvin pieniä, pienempiä varmasti kuin paperilla. Suurin tekijä on paino.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Niin kolmosen paino on suurempi. KLO : sullahan oli M235i koeajossa jossain vaiheeessa, missäpäin se oli? Sais vertailupohjaa sen ja muiden Msport alustan suhteen...muistelen täällä kirjoitetun että M235i ois vielä hieman tiukempi.
Autokeskus Airportin (Vantaa) kautta sain ajoon maahantuojan esittelyauton. Tuskin millään liikkeellä itsellään on tuota esittelyautona, sen verran marginaalituote menekiltään varmasti. Tykkäsin kyllä sen adaptiivisesta alustasta.rusticolus kirjoitti:Niin kolmosen paino on suurempi. KLO : sullahan oli M235i koeajossa jossain vaiheeessa, missäpäin se oli? Sais vertailupohjaa sen ja muiden Msport alustan suhteen...muistelen täällä kirjoitetun että M235i ois vielä hieman tiukempi.