F22 kokemuksia

Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: F31 320d Connected 2018
ex F22 218d sport 2014
Paikkakunta: Uppsala

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja TurboKoo » 15 Touko 2015, 09:26

Eikös Briteissä navi tule vakioksi syksyllä? Jos sen uuden navin saa niin siihen voi tietokoneella ja mobiililaitteilla (?) lähettää osoitteen valmiiksi niin ei tarvitse autossa näppäillä.

Metalliväri kaipaa auringonvalon jolloin sen eron todella huomaa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl

Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cyclic Stig » 15 Touko 2015, 13:55

TurboKoo kirjoitti:Eikös Briteissä navi tule vakioksi syksyllä?
No niin näyttäisi tulevan. Minulla ei ollut asiasta tietoa ennenkuin nyt googletin. Ja eihän myyjä tietenkään tuollaista asiaa "mainosta"... :rolle:

Enivei, ilmoitin juuri, etten kyseistä autoyksilöä osta. Lopulta en vain päässyt irti ajatuksesta, että laittaisin paljon rahaa autoon joka ei silti olisi 100%:sti toiveideni mukainen. Jatketaan "vanhalla" ja katsotaan mitä muuta mielenkiintoista tässä loppukevään ja kesän aikana tulee eteen... :)

rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X1 xdrive 20d Marrakesh brown(2010)

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja rusticolus » 15 Touko 2015, 19:47

japi2010 kirjoitti:onko kukaan päässyt testaamaan 220d xdrivea, onko edes vielä esillä missään liikkeessä? Aika kiintoisa paketti olisi :)
Niin olis....Ei tunnu täälläpäin ainakaan olevan mitään F22, oulussa yks sisällä, ei ajettavissa. Klassa ei mitään, ku pari vkoa sitte kävin, ajoin 118d ja 518d:llä ku melkein pakottivat...täytyy sanoa että ykkönen oli pettymys etenkin rengasäänien suhteen ja vähän muutenkin...vai pelkkä meluko vei kaiken fiiliksen...joskus 116i ajanu ja tuntui ihan ok:lta..liekö silloin ollu vuosi pitemmällä, mutta nyt nastaurissa ääni muistutti melkein enemmän jylinää ku melua. Samoin 518 tuntui meluisammalta ku aiemmin ajetut 5:set...vikahan ei sinänsä ole autoissa vaan tiessä..kyllä germaanit naurais näille raspiura baanoille. Joten eipä tuu F22 kauppoja ainakaan tälle suvelle kun ei omakohtaista kokemusta ole tien päältä yhtään.

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ricracing » 18 Touko 2015, 01:44

ssalmela kirjoitti: Odota vaan kun aurinko taas nousee, silloin Black Sapphire rupeaa elämään.
Aj että tykkään noin kauniista kuvista :thup: .

Mitä vanteisiin ja renkaisiin tulee niin uskon että Saksan TYV talvihyväksynnän saaneet vanteet toimivat myös Suomessa.
Ja renkaat saisvat vieläkin olla ei-RFT:t. Odotan niiden vielä kehittyvän.

Talven ajoin taas Pirellin kitkoilla ja nyt BMW orkkiskesärenkailla auto on äänekkäämpi ja uraherkempi.

BMW on kyllä niin saatanan herkkä asvalittiurille, varsinkin näin keväällä sen huomaa - jopa korviin saakka.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 20:40

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja KLO » 20 Touko 2015, 08:20

Kun koeajoin M235i:tä ja räpläsin sitä ajodynamiikkakytkintä niin auton äänihän muuttuu kun valitsee sport-moodin. Pakoputkistossa kai on jokin läppä mikä tuolloin aukeaa mutta mietin kuitenkin että käytetäänkö siinä myös auton sisällä äänentoistolaitteita tehosteena? Muutos kun oli niin välitön ja vähän teennäisen kumiseva vaikka ei olisi edes kaasua painettuna. Jos siinä käytetään poppivehkeitä feikkaamassa niin onko mahdollista saada koodattua tuota ominaisuutta pois? Jotenkin tuntuu että mieluummin hoitaisi mahdolliset äänenvajaukset vaikka sitten performance-putkistolla.

Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: F31 320d Connected 2018
ex F22 218d sport 2014
Paikkakunta: Uppsala

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja TurboKoo » 20 Touko 2015, 13:59

235i tulee feikkiäänillä ja sen saa koodattua pois.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl

KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 20:40

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja KLO » 20 Touko 2015, 18:16

TurboKoo kirjoitti:235i tulee feikkiäänillä ja sen saa koodattua pois.
Tehtaalta maksua vastaan saatavia softakoodauksia ovat ainakin start-stop-valinnan muistaminen käynnistysten yhteydessä sekä takavalojen laittaminen palamaan myös päiväajovalojen kanssa. Liekö tämä feikkisoundien poiskoodaus kanssa sellainen vai pitäisikö sen kanssa kääntyä jonkun täällä foorumillakin vaikuttavan MacGyverin puoleen?

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 20 Touko 2015, 20:43

Asennekysymys. Ajattelin aluksi samoin, että äänien kaunistelu kaiuttimilla on väärin, mutta suhtautumiseni muuttui oikeastaan ihan positiiviseksi kun mielsin että kyseessä on oikeastaan todellisuuden kaunistelu siinä missä metalliväri, mittatilauspuku tai vaikkapa meikkaaminen.

Kyllähän M235i:n äänet ulospäinkin ihan mainiot vakioputkillakin ovat. Tunnelissa kuulostaa kivalta ikkunat auki - kerran kokeilin ja lapsellisuuttani sitten useamminkin. Todellisuuden värittäminen jatkuu noissa ulkoäänissäkin siten että käynnistyksen yhteydessä ja kaasua nostaessa moottorinohjaus polttaa vielä putkessakin pikku pamauksia. Tarkoituksena lienee luoda mielleyhtymä kaasariaikojen tehopeleihin. Lopputulos kuulostaa ihan hauskalta vaikka tarpeeton onkin.

M235i:n osalta on sekin hyvä muistaa, että kyseinen malli on valikoimassa rationaalisesti ajatellen täysin tarpeeton. Vaikkapa 220i/d on liikkumiseen ihan yhtä hyvä auto ja maksaa paljon vähemmän hankinnan ja käytön osalta. 318d on vielä järkevämpi.

M235i ostetaan tunteella, ei järjellä. Äänien kaunistelu on yhtä tarpeetonta kuin koko autokin.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: F31 320d Connected 2018
ex F22 218d sport 2014
Paikkakunta: Uppsala

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja TurboKoo » 21 Touko 2015, 09:15

[emoji106]
Ssalmelan kommentti kertoo kaiken.

Tehtaalta ei taida saada kyllä noita koodauksia edes lisähinnasta. Tai en ainakaan ole sellaista mahdollisuutta nähnyt.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl

KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 20:40

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja KLO » 21 Touko 2015, 11:55

ssalmela kirjoitti kyllä asiasta hyvin, pisteet siitä. Allekirjoitan kyllä tuon tunteella ostamisen täysin, niin se meni aikanaan nykyisen E92 335d:n kanssakin. M235i vielä enempi tunteella kun tilaa on vielä vähemmän, mutta silti omiin tarpeisiin ihan riittävästi. Siinä kinthaalla että laittaisin tilausta vetämään ja nimiä papereihin, tarjoukset jo pyydettynä... Aaargh, autokuume pirulainen[emoji48]

rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X1 xdrive 20d Marrakesh brown(2010)

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja rusticolus » 01 Kesä 2015, 17:02

Ricracing kirjoitti:Talven ajoin taas Pirellin kitkoilla ja nyt BMW orkkiskesärenkailla auto on äänekkäämpi ja uraherkempi.BMW on kyllä niin saatanan herkkä asvalittiurille, varsinkin näin keväällä sen huomaa - jopa korviin saakka.
Pojot sulle ric kitkojen käytöstä! Moni todellinen ongelma poistuisi näin....

Laitaisitteko kohtuu tuoretta tietoa niistä paikkakunnista/myyjistä, jossa koeajattevana joku F22 malli, erityisesti länsi-ja eteläsuomi ja 220i,228i ja kiisselit. kiitos.

KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 20:40

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja KLO » 03 Kesä 2015, 17:41

Mahtuuko M235i:n talvirenkaina pyörimään 17" vanteet, ettei ota jarruihin kiinni? Vakiorenkaathan ovat 18".

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 07 Kesä 2015, 07:42

Mahtuu. Multa saa edullisesti pari tuhatta ajetut Hakka8 merkkivanteilla (225/45R17) tai ilman vannetta. Kaipaan tilalle kitkarenkaita.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

335i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
Auto: BMW M3 F80 & 225xe F45

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja 335i » 07 Kesä 2015, 13:11

KLO kirjoitti:Mahtuuko M235i:n talvirenkaina pyörimään 17" vanteet, ettei ota jarruihin kiinni? Vakiorenkaathan ovat 18".
Mahtuu, mutta muista vanteita valitessa että m-sport jarrut voi aiheuttaa harmaita hiuksia. Ja liian pienellä et:llä tulee sit liian ulos.
450hv/550nm & 224hv/385nm

KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 20:40

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja KLO » 10 Kesä 2015, 11:37

Osaako joku sanoa mistä johtuu nelivetoisten M235i vs uuden 340i välinen kulutusero? Molemmissa vissiin sama moottori ainakin teholukemien osalta, tiedot katsottu BMW:n kansainvälisiltä sivuilta. 2-sarjalainen vielä liki sata kiloa kevyempi mutta kuluttaa silti enemmän, päästöt kakkosessa 182 ja kolmosessa 169-162. Ei muuten mutta kun vaikuttaa noihin veroihin... Mahtaakohan kakkoseenkin päästöt päivittyä alaspäin piakkoin vai onko sen enemmän kulutuksen takana jotain muuta mitä en tajua?

Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Juke » 10 Kesä 2015, 12:50

KLO kirjoitti:Osaako joku sanoa mistä johtuu nelivetoisten M235i vs uuden 340i välinen kulutusero? Molemmissa vissiin sama moottori ainakin teholukemien osalta, tiedot katsottu BMW:n kansainvälisiltä sivuilta. 2-sarjalainen vielä liki sata kiloa kevyempi mutta kuluttaa silti enemmän, päästöt kakkosessa 182 ja kolmosessa 169-162. Ei muuten mutta kun vaikuttaa noihin veroihin... Mahtaakohan kakkoseenkin päästöt päivittyä alaspäin piakkoin vai onko sen enemmän kulutuksen takana jotain muuta mitä en tajua?
340i täysin uudella moottorilla (B58) varustettuna :)
Ajamisen Iloa!

KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 20:40

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja KLO » 10 Kesä 2015, 13:58

Juke kirjoitti:
KLO kirjoitti:Osaako joku sanoa mistä johtuu nelivetoisten M235i vs uuden 340i välinen kulutusero? Molemmissa vissiin sama moottori ainakin teholukemien osalta, tiedot katsottu BMW:n kansainvälisiltä sivuilta. 2-sarjalainen vielä liki sata kiloa kevyempi mutta kuluttaa silti enemmän, päästöt kakkosessa 182 ja kolmosessa 169-162. Ei muuten mutta kun vaikuttaa noihin veroihin... Mahtaakohan kakkoseenkin päästöt päivittyä alaspäin piakkoin vai onko sen enemmän kulutuksen takana jotain muuta mitä en tajua?
340i täysin uudella moottorilla (B58) varustettuna :)
Jahans, olikin tuollainen tieto jäänyt hoksaamatta, kiitos valistuksesta. Saas nähdä millä aikataululla tuo B58-versio istahtaisi F22:n keulalle.

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 10 Kesä 2015, 17:06

Ja uudempi vaihtesito myös kolmosessa. Käytännösssä erot hyvin pieniä, pienempiä varmasti kuin paperilla. Suurin tekijä on paino.
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X1 xdrive 20d Marrakesh brown(2010)

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja rusticolus » 10 Kesä 2015, 19:20

Niin kolmosen paino on suurempi. KLO : sullahan oli M235i koeajossa jossain vaiheeessa, missäpäin se oli? Sais vertailupohjaa sen ja muiden Msport alustan suhteen...muistelen täällä kirjoitetun että M235i ois vielä hieman tiukempi.

KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 20:40

Re: F22 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja KLO » 10 Kesä 2015, 19:26

rusticolus kirjoitti:Niin kolmosen paino on suurempi. KLO : sullahan oli M235i koeajossa jossain vaiheeessa, missäpäin se oli? Sais vertailupohjaa sen ja muiden Msport alustan suhteen...muistelen täällä kirjoitetun että M235i ois vielä hieman tiukempi.
Autokeskus Airportin (Vantaa) kautta sain ajoon maahantuojan esittelyauton. Tuskin millään liikkeellä itsellään on tuota esittelyautona, sen verran marginaalituote menekiltään varmasti. Tykkäsin kyllä sen adaptiivisesta alustasta.