Onko kenelläkään muulla käynnistysvaikeuksia, kun auto on ollut lohkolämmittimen (Calix) lämmittämänä?
Ihan hullua, mutta kylmänä (ilman esilämmitystä) kone lähtee käyntiin heti. Ilmeisesti lohkolämmitin sekoittaa moottorin ohjauksen luulemaan että moottori on käyntilämmin, eikä osaa käynnistää lohkolämmittimen osittain lämmittämää moottoria.
Yleensä vasta kolmas käynnistyspainallus jättää koneen käyntiin. Ensimmäisillä painalluksilla moottori käy hetken röpöttäen. Olen kokeillut noin 30min lämmittämistä ja ihan 2h lämmitysaikaa. Ongelma alkaa yleensä kun pakkanen painuu alle -15 asteen.
Onko tähän jollain "softapäivitys" tietoa tms. jolla ongelman saa poistumaan?
Lohkolämmitin ja käynnistysvaikeudet (116i)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Ei ole ollut ongelmia, defan lämmitin asennettu.Jokerdef kirjoitti:Onko kenelläkään muulla käynnistysvaikeuksia, kun auto on ollut lohkolämmittimen (Calix) lämmittämänä?
Ihan hullua, mutta kylmänä (ilman esilämmitystä) kone lähtee käyntiin heti. Ilmeisesti lohkolämmitin sekoittaa moottorin ohjauksen luulemaan että moottori on käyntilämmin, eikä osaa käynnistää lohkolämmittimen osittain lämmittämää moottoria.
Yleensä vasta kolmas käynnistyspainallus jättää koneen käyntiin. Ensimmäisillä painalluksilla moottori käy hetken röpöttäen. Olen kokeillut noin 30min lämmittämistä ja ihan 2h lämmitysaikaa. Ongelma alkaa yleensä kun pakkanen painuu alle -15 asteen.
Onko tähän jollain "softapäivitys" tietoa tms. jolla ongelman saa poistumaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
- Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013
Samaa ongelmaa, varsinkin jos lämmitysaika jää lyhyeksi vs. pakkaslukema.
Pidempi starttausaika ja vähän kaasua perään niin pysyy käynnissä. Kierrosten heiluntaa tapahtuu vielä n. 30 sek.
Ei tietoa onko vika vai ominaisuus.
Kylmänä käynnistyy hyvin.
Samoin ensimmäisten viileiden (0...+10) aikana tulee painettua Start nappia liian lyhyelti, jolloin moottori sammahtaa heti startin jälkeen.
Pidempi starttausaika ja vähän kaasua perään niin pysyy käynnissä. Kierrosten heiluntaa tapahtuu vielä n. 30 sek.
Ei tietoa onko vika vai ominaisuus.
Kylmänä käynnistyy hyvin.
Samoin ensimmäisten viileiden (0...+10) aikana tulee painettua Start nappia liian lyhyelti, jolloin moottori sammahtaa heti startin jälkeen.
Voisi kuvitella että tuo moottorin lämmitys ei tee niin hyvää moottorille kuin Webaston käyttäjät antavat ymmärtää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Eikös tässä kyse ole kuitenkin ihan vesiletkussa tai lohkon kyljessä oleva lämmitin eikä webasto/eberi missä lämmin vesi jopa kiertää pumpun avulla?salmol kirjoitti:Voisi kuvitella että tuo moottorin lämmitys ei tee niin hyvää moottorille kuin Webaston käyttäjät antavat ymmärtää.
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Okei. >Täytyykin koittaa pitkää painallusta ja kaasua perään siis.TR2013 kirjoitti:Samaa ongelmaa, varsinkin jos lämmitysaika jää lyhyeksi vs. pakkaslukema.
Pidempi starttausaika ja vähän kaasua perään niin pysyy käynnissä. Kierrosten heiluntaa tapahtuu vielä n. 30 sek.
Ei tietoa onko vika vai ominaisuus.
Kylmänä käynnistyy hyvin.
Samoin ensimmäisten viileiden (0...+10) aikana tulee painettua Start nappia liian lyhyelti, jolloin moottori sammahtaa heti startin jälkeen.
Jep, säteilylämmitin lohkossa kiinni.jleinonen kirjoitti:Eikös tässä kyse ole kuitenkin ihan vesiletkussa tai lohkon kyljessä oleva lämmitin eikä webasto/eberi missä lämmin vesi jopa kiertää pumpun avulla?salmol kirjoitti:Voisi kuvitella että tuo moottorin lämmitys ei tee niin hyvää moottorille kuin Webaston käyttäjät antavat ymmärtää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Eipä ongelmaa 20i:n kanssa jossa Calix. Paljon parempi kuin Defa. Mm. verkkojohto taipusiaa kumia, joka ei käpristy kovassa pakkasessakaan. Pistokeliitäntä paljon jämäkämpi puskurissa kuin Defassa.