Mitä eroa on 116i 100 kW ja 118i 125 kW F20(1) autojen moottorissa, alustassa tai jarruissa?
Ja miksi esim. takuun alla oleviin autoihin saa suomenkielistä navi/käyttöohjelmistoa?
Vastaus BMW Group Suomelta on:
"Nykyajan mukaisesti, myös autojen valmistuksessa, ainoa ero saattaa toki olla pelkässä ohjelmoinnissa,
mutta muitakin teknisiä/komponentti eroja voi olla.
Valitettavasti valmistaja ei ilmoita tarkkaan näitä eroja näissä malleissa.
"Update palveluiden" saatavuuteen vaikuttaa varmasti moni asia, kuten tuote- ja mallivalikoiman kokonaisuus,
ja varmasti myös homologaatio-, hyväksyntä- ja lainsäädäntöasiat."
Tottakai BMW vastaa näin, mutta miten kauan kestää kuin ajatteleva ostaja kaarti kapinoi tällaisia typeriä
vastausksia vastaan?
Mitä eroa on 116i vs. 118i Pre-LCI:n koneissa? Ja...
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Vastaan itselleni. Kävin tänään BMW Herttoniemen työnvastaanottajien kanssa pitkän keskustelun aiheesta ja lopputulos oli:
Ero on vain ohjelmoinnissa.
Perustelu: vaihtokone sekä 116i että 118i on täysin sama.
Ero on vain ohjelmoinnissa.
Perustelu: vaihtokone sekä 116i että 118i on täysin sama.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Sama juttu muuten LCI:n 118d ja 120d, kone on just sama, hintaeroa 2872 € minimissään... Aika paljon softasta, jos siis haluaa manuaalivaihteisen ja takavedon. Nelikkoautomaagiahan ei saa 118 deehen...
Ei Ric, et voi mainostaa että sinulla on oikeastaan periaatteessa mallivuoden 2015 EU6-päästöinen F20 LCI 118i... Sinulla on 2014-vuoden (vai oliko se 2013-vuonna ostettu) F20 pre-LCI EU5-päästöluokiteltu 116i.Ricracing kirjoitti:Vastaan itselleni. Kävin tänään BMW Herttoniemen työnvastaanottajien kanssa pitkän keskustelun aiheesta ja lopputulos oli:
Ero on vain ohjelmoinnissa.
Perustelu: vaihtokone sekä 116i että 118i on täysin sama.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla on -13 ostettu -14 vuosimallin F21 116iA EU6 koneella.salmol kirjoitti: Ei Ric, et voi mainostaa että sinulla on oikeastaan periaatteessa mallivuoden 2015 EU6-päästöinen F20 LCI 118i... Sinulla on 2014-vuoden (vai oliko se 2013-vuonna ostettu) F20 pre-LCI EU5-päästöluokiteltu 116i.
2014 pre-LCI vuosimalliin tuli EU6 kone ja samalla ns. purjehtiva automaattivaihteinen laatikko ja pari muuta pikkujuttua.
Asia on todistettavissa sekä auton luovutuspapereista että rekisteriotteesta, jossa mainitaan EU6 päästöt.
Uusimpien tietojen mukaan LCI 118i:ssä onkin 3 sylinterinen kone, jossa tosin on samat tehot kuin mun 4 syl. 116i koneella.
Mutta topiikki onkin tuon EU6 4-sylinterisen lastuttaminen. Koneesta saa helposti ulos 200 hv ja 300 Nm ilman tuhoja.
Pre-LCI tehdas 118i:ssä ei tainnut olla kuin noin 180 hv ja 260 Nm ja siis vain BMW ohjelmoinnilla.
Mutta siis täysin samalla koneella kuin mitä autossani on.
Saahan sinunkin autoon nykyään jopa marmoritiskiltä yli 200 hv ja 420 Nm. BMW tosin vaatii pienen lisälauhudittimen...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Kuis täydellinen paketti tuo on? Tuleeko mukana moottorin ulkoiset hengitykseen vaikuttavat osat (lähinnä imusarja, pakosarja ja turbo, toki myös imu- ja pakoputkistossa voisi olla eroja, mutta harvemmin kai merkittäviä) ja jos ei, niin kai nekin on verrattu, että ovat samat?Ricracing kirjoitti:Perustelu: vaihtokone sekä 116i että 118i on täysin sama.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Joo, se ei välttämättä tarkoita että koneet ovat "samat" jos niissä on sama iskutilavuus. Esim. N47D20 kone on eri tehoversioina 316d -> 320d ja perusnumerolla myös 325d ja 328d. En lähtisi sanomaan että 316d ja 320d ovat samoja koneita, vaikka äkkiseltään niin näyttäisi.Aero kirjoitti:Kuis täydellinen paketti tuo on? Tuleeko mukana moottorin ulkoiset hengitykseen vaikuttavat osat (lähinnä imusarja, pakosarja ja turbo, toki myös imu- ja pakoputkistossa voisi olla eroja, mutta harvemmin kai merkittäviä) ja jos ei, niin kai nekin on verrattu, että ovat samat?Ricracing kirjoitti:Perustelu: vaihtokone sekä 116i että 118i on täysin sama.
320d-koneesta ottaa kevyesti 220 heppaa, mutta en one nähnyt missään että 316d:stä kukaan olisi ottanut edes 200 heppaa. Eli on siinä jotain muutakin eroa kuin ohjelmisto. Sama koskee myös bensavehkeitä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Eivät taida oikein itekään vielä BMW:llä tietää kumpi tuo on. Aiemmin oli 3-sylinterinen, viime viikolla päivittivät sivut ja tuon 118i:n sylinteriluvun 4:ään (olen seurannut kun 1-srj kiinnostaa). Nyt taas 3-pyttynen BMW:n sivustolla...Ricracing kirjoitti:Uusimpien tietojen mukaan LCI 118i:ssä onkin 3 sylinterinen kone, jossa tosin on samat tehot kuin mun 4 syl. 116i koneella.
- elem
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 13 Kesä 2015, 14:45
- Auto: 330e -20
MB A250e -21 - Paikkakunta: Pirkkala
Kyllä LCI 118i:ssä on uusi 3-sylinterinen 1499cm3 B38-moottori. Tältä sivulta viralliset BMW:n speksit tuosta mallista:
https://www.press.bmwgroup.com/global/p ... node__4099" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja 3-pyttyisenä tuo minullekin myytiin.
https://www.press.bmwgroup.com/global/p ... node__4099" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja 3-pyttyisenä tuo minullekin myytiin.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä vaan masaf1. Tsekkasin itse kuukausi sitten Bmw.fi sivuilta ja silloin LCI 118i:ssä todella olikin sama kone kuin mulla. Eilen taas tieto viittasi 3-syl. koneeseen. Parempi kun nyt ei itse sano mitään.masaf1 kirjoitti:Eivät taida oikein itekään vielä BMW:llä tietää kumpi tuo on. Aiemmin oli 3-sylinterinen, viime viikolla päivittivät sivut ja tuon 118i:n sylinteriluvun 4:ään (olen seurannut kun 1-srj kiinnostaa). Nyt taas 3-pyttynen BMW:n sivustolla...Ricracing kirjoitti:Uusimpien tietojen mukaan LCI 118i:ssä onkin 3 sylinterinen kone, jossa tosin on samat tehot kuin mun 4 syl. 116i koneella.
Mutta itse auto on aivan loistava, lukuunottamatta täysin kehnoa äänieristystä yli 100 km/h nopeuksissa.
Eikä se mikään kaunokainen todellakaan ole.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvät Aero ja salmol. Minä en väitä ettei 1.6 l bensa turboissa tai 2.0 l diesel turboissa olisi eroja myös muissa komponenteissä.
Kuten sanoin niin marmoritiskin 2.0 l dieselin tehotarjoukseen liitty myös lisälauhdutin. Ei tosin mitään muuta!
Marmoritiski ei edes tarjoa lisää tehoja 1.6 l bensaturboon.
Mikäli joku on vielä kiinnostunut siitä mistä alunperin topikki lähti, eli 1.6 l, 4 sylinteriselle bensa turbon tehoeroihin koskien 116i vs. 118i niin väittäisin ettei tehonlisäykselle ole mitää esteitä.
Mutta riittääkö sitten 180hv ja 250 Nm vai pitääkö saada 200 hv ja 300 Nm onkin jo eri juttu.
8-lovinen laatikko kestää vähintään 350 Nm, sen tiedän. Kuten myös että lastutuksen jälkeen kaikki takuut loppuvat.
Jos 8,7 sek nollasta sataan ei riitä, niin ainakin vaihtoehtoja on.
Tosin pitää myös muistaa että alustaa pitäisi ainakin rajummalla vaihtoehtolla laittaa parempaan kuntoon.
Kuten sanoin niin marmoritiskin 2.0 l dieselin tehotarjoukseen liitty myös lisälauhdutin. Ei tosin mitään muuta!
Marmoritiski ei edes tarjoa lisää tehoja 1.6 l bensaturboon.
Mikäli joku on vielä kiinnostunut siitä mistä alunperin topikki lähti, eli 1.6 l, 4 sylinteriselle bensa turbon tehoeroihin koskien 116i vs. 118i niin väittäisin ettei tehonlisäykselle ole mitää esteitä.
Mutta riittääkö sitten 180hv ja 250 Nm vai pitääkö saada 200 hv ja 300 Nm onkin jo eri juttu.
8-lovinen laatikko kestää vähintään 350 Nm, sen tiedän. Kuten myös että lastutuksen jälkeen kaikki takuut loppuvat.
Jos 8,7 sek nollasta sataan ei riitä, niin ainakin vaihtoehtoja on.
Tosin pitää myös muistaa että alustaa pitäisi ainakin rajummalla vaihtoehtolla laittaa parempaan kuntoon.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Ja siis nimenomaan 320d:hen, ei yleisesti 2.0 l dieseliin. Tämäkin viittaa siihen että siellä on eroja koneissa vaikka tyyppinumero on sama.Ricracing kirjoitti:Kuten sanoin niin marmoritiskin 2.0 l dieselin tehotarjoukseen liitty myös lisälauhdutin. Ei tosin mitään muuta!
Varmaan kestää paljon enemmänkin kun sama loota on käytössä dieseleissä. Veikkaan että kestää ainakin 500 nm.Ricracing kirjoitti:8-lovinen laatikko kestää vähintään 350 Nm, sen tiedän.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Minulle muistutettiin, että vaikka 218d ja 220d omaavatkin samat moottorit (tuolloin) niin esimerkiksi 218d:ssä ei ole tuuletettuja takajarruja.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Et niin, vaan kerroit, että vaihtomoottori, eli mahdollisessa moottorinvaihdossa käytettävä moottoripaketti on sama ja että 116i ja 118i erot ovat vain ohjelmoinnissa.Ricracing kirjoitti:Hyvät Aero ja salmol. Minä en väitä ettei 1.6 l bensa turboissa tai 2.0 l diesel turboissa olisi eroja myös muissa komponenteissä.
Tuo on täysin mahdollista ja koettua, mm. Saabilla on fyysisesti täysin samasta tekniikasta ollut tarjolla 130, 160 ja 180hv versiot, erona pelkkä softa. Toisaalta BMW:n volyymit ovat sitä luokkaa, että BMW:lle voi jo kannattaa valita 116i:hin pienempi turboahdin kuin 118i:hin, vaikka itse moottori (eli se paketti, joka on imu- ja pakosarjan välissä) olisikin täysin sama (kuten todennäköisesti on, jos kerran varaosa on sama). Jos näin on, ei 118i:n virisofta saa 116i:stä samoja tehoja irti, vaan voi jopa toimia todella epämukavasti ja tyhmästi. Jopa se 118i:n vakiosofta saattaa toimia 116i:ssä huonosti, jos turboahtimet eroavat kovasti. Pienempi ahdin mm. piikkaa helpommin vääntöpiikin, joka voi saada ohjelmasta suojatoiminnon esiin jolloin menosta tulee tökkivää. Auton omalla vakiosoftallahan meno on jouhevaa, vaikka auto onkin laiska.
Tämän vuoksi esitin kysymyksen ovatko myös moottorin ulkopuoliset hengitykseen ja sitä kautta tehoon vaikuttavat osat, jotka välttämättä tai jopa todennäköisesti eivät tule vaihtomoottorin mukana, samoja tai kuuluvatko jopa vaihtomoottoripakettiin.
Ei varmasti olekaan. Eiköhän tuokin tekniikka ala vähitellen olla viripajojen softavalikoimissa, joten ei muuta kuin yhteyttä moiseen ja lisää löylyä pataan.Ricracing kirjoitti: Mikäli joku on vielä kiinnostunut siitä mistä alunperin topikki lähti, eli 1.6 l, 4 sylinteriselle bensa turbon tehoeroihin koskien 116i vs. 118i niin väittäisin ettei tehonlisäykselle ole mitää esteitä.
Nimenomaan ja tähän vaikuttaa paitsi itse varsinainen moottori, myös ne ympäröivät osat.Ricracing kirjoitti: Mutta riittääkö sitten 180hv ja 250 Nm vai pitääkö saada 200 hv ja 300 Nm onkin jo eri juttu.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos Aero asiallisesta ja fiksusta vastauksesta
Tosin tuon turbon osalta asian voisin myös tarkistaa marmoritiskilta kun vien autoni huoltoon.
Tai sitten RealOEM.com johon juuri nyt en jaksa perehtyä. Vin koodi on: J807819
Mutta tosiaan nämä Eurooppalaiset viripajat (ja niitä on monta) väittävät kokemuksella että koneet toimivat hyvin.
Ja näinhän se on ollut diesel koneiden kanssa jo pitkään.
salmol. Tarkoitin vuotta 2010 ja sitä nuorempiin 2.0d koneisiin. Eli koskee myös 1- ja 5-sarjaa.
TurboKoo. Viisasta että muistutat että alustan pitää myös kestää uudet voimat!
Minun kannaltani tämä keskustelu on puhtaasti ns. akateeminen, koska en missään tapauksessa halua
virittää mun pikku kauppakassiani. Tosin olen melko varma siitä että moni on kiinnostunut aiheesta.
Tosin tuon turbon osalta asian voisin myös tarkistaa marmoritiskilta kun vien autoni huoltoon.
Tai sitten RealOEM.com johon juuri nyt en jaksa perehtyä. Vin koodi on: J807819
Mutta tosiaan nämä Eurooppalaiset viripajat (ja niitä on monta) väittävät kokemuksella että koneet toimivat hyvin.
Ja näinhän se on ollut diesel koneiden kanssa jo pitkään.
salmol. Tarkoitin vuotta 2010 ja sitä nuorempiin 2.0d koneisiin. Eli koskee myös 1- ja 5-sarjaa.
TurboKoo. Viisasta että muistutat että alustan pitää myös kestää uudet voimat!
Minun kannaltani tämä keskustelu on puhtaasti ns. akateeminen, koska en missään tapauksessa halua
virittää mun pikku kauppakassiani. Tosin olen melko varma siitä että moni on kiinnostunut aiheesta.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Menee vähän offtopicin puolelle, mutta pre LCI 116i (114i?) ja 118i erot ovat:
- 118i:ssä on ylimääräinen lämmönsiirrin http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_5010
- 118i:ssä on vähän isommat jarrut
- 118i:n putkisto on suurempi katilta eteenpäin
- ECUn ohjelma
Muuten koneet ovat täysin identtisiä
Näin ainakin muistan jostain joskus lukeneeni..viisaammat voi korjata
Erojen ollessa noin minimaaliset on itseä ruvennut houkuttamaan oman 116i:n päivitys tehokkaammaksi takuun jo umpeuduttua. Mahtaako kellään olla kokemuksia 116i virittämisestä?
Onkohan tuolla putkiston koolla kuinka suuri merkitys, kun tehot nousee 200 hevoseen?
- 118i:ssä on ylimääräinen lämmönsiirrin http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_5010
- 118i:ssä on vähän isommat jarrut
- 118i:n putkisto on suurempi katilta eteenpäin
- ECUn ohjelma
Muuten koneet ovat täysin identtisiä
Näin ainakin muistan jostain joskus lukeneeni..viisaammat voi korjata
Erojen ollessa noin minimaaliset on itseä ruvennut houkuttamaan oman 116i:n päivitys tehokkaammaksi takuun jo umpeuduttua. Mahtaako kellään olla kokemuksia 116i virittämisestä?
Onkohan tuolla putkiston koolla kuinka suuri merkitys, kun tehot nousee 200 hevoseen?
Tosiaankin. Pelkkä maininta että "vaihtokone on identtinen" ei kerro vielä paljoa. Mitä on vaihtokoneessa? Lohko vaiko myös kansi? Entä mitkä apulaitteet pakettiin kuuluu?Aero kirjoitti:Kuis täydellinen paketti tuo on? Tuleeko mukana moottorin ulkoiset hengitykseen vaikuttavat osat (lähinnä imusarja, pakosarja ja turbo, toki myös imu- ja pakoputkistossa voisi olla eroja, mutta harvemmin kai merkittäviä) ja jos ei, niin kai nekin on verrattu, että ovat samat?Ricracing kirjoitti:Perustelu: vaihtokone sekä 116i että 118i on täysin sama.
Varmuuden koneiden eroihin saa kun ottaa ja vertaa kaikkien moottorin tehon tuottoon liittyvien osien varaosanumeroita keskenään vaikkapa jostain nettisivulta kunhan kyseiset mallit sinne ilmestyvät. Joku bmwfans tai vastaava sivusto esim.
Nin sillä se selviää eikä tartte uskotella mitään "totuuksia"
On kyllä aika rohkeasti väitetty että ero olisi "pelkkä ohjelmointi". Moni saattaa kokeilla eikä kannata itkeä valmistajalle jos tuleekin pettymys...
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Et taaskaan Havis ylimieleseen tyyliisi viitsinyt edes lukea mun ja Contra3 viimeisiä postauksia. Puhumattakaan viestiketjusta.
Tämä viestiketju on päässyt selville jo aika pitkälle miten ym. mainitusta koneesta saa melko helposti lisää tehoja.
Toivon että sitä jatketaan...
Tämä viestiketju on päässyt selville jo aika pitkälle miten ym. mainitusta koneesta saa melko helposti lisää tehoja.
Toivon että sitä jatketaan...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
24.7.2015 BMW.fi sivuilta kopioidut tiedot kertovat:
120i 5-ovinen 177 hv 1598 cm³ 5,8 l/100km [5,7 l/100km] 136g/km [133g/km].
Eli tämän mukaan kevyesti uus ohjelmoitu pre-LCI 116i EU6 kone olisikin jo LCI 120i...
120i 5-ovinen 177 hv 1598 cm³ 5,8 l/100km [5,7 l/100km] 136g/km [133g/km].
Eli tämän mukaan kevyesti uus ohjelmoitu pre-LCI 116i EU6 kone olisikin jo LCI 120i...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Ja olit tarkistanut että kaikki koneeseen ja apulaitteisiin liittyvät osanumerot täsmäävät pre-lci 116i ja lci 120i koneissa?
No et tietenkään ollut tarkistanut. Mikä tämän ketjun tarkoitus on?
No et tietenkään ollut tarkistanut. Mikä tämän ketjun tarkoitus on?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6