F20 maalipinnan laatu

F20, F21, F22, F23
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Kyllä uudet Bemarin metallivärit mulla kuten Mystic Blau (E60) ja Space Grey (LCI, E60) ovat ollet kummatkin melkoisia kameleontti värejä. Valon mukaan vaihtelevat väriä.

Totta kai maalipinnan saa kuntoon vesihionnalla ja lakalla (ja sama pari kertaa), niin hyvää tulee.
Mutta ei BMW sitä tee takuuseen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
pentium
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Kesä 2014, 15:15
Auto: F20 116iA -14

Meillä auton maalipinta tutkitaan huollon yhteydessä. Muutamassa kohdassa ruoste tulee jo maalin lävitse. Katsotaan nyt miten huolto ja maahantuoja hoitaa homman kuntoon.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

pentium kirjoitti:Meillä auton maalipinta tutkitaan huollon yhteydessä. Muutamassa kohdassa ruoste tulee jo maalin lävitse. Katsotaan nyt miten huolto ja maahantuoja hoitaa homman kuntoon.
Missä kohtaa näkyy ruostetta?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

pentium kirjoitti:Meillä auton maalipinta tutkitaan huollon yhteydessä. Muutamassa kohdassa ruoste tulee jo maalin lävitse. Katsotaan nyt miten huolto ja maahantuoja hoitaa homman kuntoon.
Kyllä kuulostaa hurjalta, jos noin uudessa autossa puskee ruoste maalipinnan läpi (edellytyksellä, että autoa on pesty ja vahattu säännöllisesti kunnolla).

OFF Topic.
Näin toissapäivänä kaupan pihassa uudenkarhean passatin arviolta 1-3 vuotta vanha, joka oli niin paskainen, kuin auto vaan voi olla ja siinä puski ruostetta ovien alahelmoista ja etureunoista. Se oli kyllä totaalisen laiminlyönnin tulosta.
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

pentium kirjoitti:Meillä auton maalipinta tutkitaan huollon yhteydessä. Muutamassa kohdassa ruoste tulee jo maalin lävitse. Katsotaan nyt miten huolto ja maahantuoja hoitaa homman kuntoon.
Minkä värinen?
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
pentium
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Kesä 2014, 15:15
Auto: F20 116iA -14

Takaluukusta ja vasemasta takaovesta. Värinä valkoinen.
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Ja ne on sellaisia pieniä ruskeita pisteitä maalin päällä? Taitaa olla nastapölyä, joka lähtee ruostumaan. Lähtee jollain sopivalla mömmöllä pois, oikea ruoste ei lähtisi... Yleinen ongelma nimenomaan valkoisissa autoissa...

Vai kupliiko oikeasti maalin alta?
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
pentium
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Kesä 2014, 15:15
Auto: F20 116iA -14

Ovat juurikin noita pieniä ruskeita pisteitä, eikä kupli mistään.
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

Lentoruostetta se vaan on. Lähtee raudanpoistajalla. Voi lähteä jollain hiomatahnallakin.
Ja kyllä sitä tulee muihinkin autoihin kuin bemareihin ja myös ihan kaikenvärisiin autoihin. Valkoisessa ja vaaleissa ne vaan näkyy parhaiten.
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

http://bmwmblog.com/the-most-expensive- ... al-silver/" onclick="window.open(this.href);return false; :lol:
i smell diesel
karl-jurgen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 12 Heinä 2014, 10:13
Auto: Reihen-Vierzylinder
Paikkakunta: Finnland

Ricracing kirjoitti:Katselin jotain jenkkiläistä auto ohjelmaa Discovery-kanavalta ja siellä näytettiin ja kerrottin että aina nykyisten vesivärien maalauksen jälkeen auton pinta on "rokkoinen".

Kyseisen ohjelman auto vesihiottiin usean maalauskerroksen jälkeen. Sitten se oli maalipinnaltaan hieno.
Pari kerrosta lakkaa päälle ja uusi vesihionta niin homma on hoidettu.

Mutta eivät ns. tavalliset autotehtaat sitä tee niin. Mutta on niitäkin kun tekevät, mutta ei...

Valkoisessa se ryppypinta ei vaan näy samalla tavalla kuin tummassa autossa.
Näin on.

Nykyiset vesivärit ovat haastavia maalausvaiheessa kuivumisen, oikean lämpötilan ja ilmankosteuden suhteen.
Ne ovat myös perinteisiä ''myrkkyjä'' hitaampia kuivumaan.

Kaikenlaiseen se ympäristöajattelu sitten pakottaa :mad:
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Kyseinen ilmiö saattaa johtua siitä, että lakkapinta on paksuhko ja lakan viskositeetti jäykkää, eli ei kerkeä ns. tasoittumaan ennen kuivumistaan.

Hyvänä pointtina voisi pitää ehkäpä sitä, että pinta todennäköisesti siloittuu ja paranee seuravien 20v vuoden pesuvahausten aikana :)

Vesihionnalla ja myllyttämällä pinnan saa heti sieväksi, mutta maalipinnan elinkaari lyhenee merkittävästi. Jos sillä kenellekkään nyt on suurempaa merkitystä.

Omassa autossani en moista fiksausta tekisi vaan antaisin ns. "ajan parantaa haavat".
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Ei tarvitse odottaa 20 vuotta eikä myöskään kärsiä "ruskeita pisteitä" kunhan auton pesee (tai pesettää) kunnolla
ja vahaa 1-2 kertaa vuodessa.
En tässä rupea kertomaan pesuohjeita, koska kaikki jo tietävät ne. Pitää vaan hoitaa homma.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Valkoinen LCI 45tkm ja maalipinnassa ei juurikaan ole huomautettavaa, ollut ilmeisen hyvällä hoidolla kun on muutamia kiveniskuja lukuunottamatta virheetön ja naarmuton. Aikaisemmin oli pari VW:tä ja nyt kun vertaan nykyiseen niin BMW:n maalipinta tuntuisi olevan kovempi kun VW:ssä. Kaikissa käytetty samaa Collinite 476s vahaa ja ero eika selkeä Bemun maalipinnan eduksi, pinta tuntuu kovalta ja liukkaalta ja puhdistuu paljon paremmin kun VW:n maalipinta.
Vastaa Viestiin