Sivu 2/2

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 10 Elo 2015, 02:11
Kirjoittaja Ricracing
Kyllä uudet Bemarin metallivärit mulla kuten Mystic Blau (E60) ja Space Grey (LCI, E60) ovat ollet kummatkin melkoisia kameleontti värejä. Valon mukaan vaihtelevat väriä.

Totta kai maalipinnan saa kuntoon vesihionnalla ja lakalla (ja sama pari kertaa), niin hyvää tulee.
Mutta ei BMW sitä tee takuuseen.

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 13 Elo 2015, 20:16
Kirjoittaja pentium
Meillä auton maalipinta tutkitaan huollon yhteydessä. Muutamassa kohdassa ruoste tulee jo maalin lävitse. Katsotaan nyt miten huolto ja maahantuoja hoitaa homman kuntoon.

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 14 Elo 2015, 01:52
Kirjoittaja Ricracing
pentium kirjoitti:Meillä auton maalipinta tutkitaan huollon yhteydessä. Muutamassa kohdassa ruoste tulee jo maalin lävitse. Katsotaan nyt miten huolto ja maahantuoja hoitaa homman kuntoon.
Missä kohtaa näkyy ruostetta?

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 14 Elo 2015, 11:01
Kirjoittaja kokkopa1
pentium kirjoitti:Meillä auton maalipinta tutkitaan huollon yhteydessä. Muutamassa kohdassa ruoste tulee jo maalin lävitse. Katsotaan nyt miten huolto ja maahantuoja hoitaa homman kuntoon.
Kyllä kuulostaa hurjalta, jos noin uudessa autossa puskee ruoste maalipinnan läpi (edellytyksellä, että autoa on pesty ja vahattu säännöllisesti kunnolla).

OFF Topic.
Näin toissapäivänä kaupan pihassa uudenkarhean passatin arviolta 1-3 vuotta vanha, joka oli niin paskainen, kuin auto vaan voi olla ja siinä puski ruostetta ovien alahelmoista ja etureunoista. Se oli kyllä totaalisen laiminlyönnin tulosta.

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 14 Elo 2015, 12:30
Kirjoittaja samulis
pentium kirjoitti:Meillä auton maalipinta tutkitaan huollon yhteydessä. Muutamassa kohdassa ruoste tulee jo maalin lävitse. Katsotaan nyt miten huolto ja maahantuoja hoitaa homman kuntoon.
Minkä värinen?

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 14 Elo 2015, 14:57
Kirjoittaja pentium
Takaluukusta ja vasemasta takaovesta. Värinä valkoinen.

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 14 Elo 2015, 15:34
Kirjoittaja samulis
Ja ne on sellaisia pieniä ruskeita pisteitä maalin päällä? Taitaa olla nastapölyä, joka lähtee ruostumaan. Lähtee jollain sopivalla mömmöllä pois, oikea ruoste ei lähtisi... Yleinen ongelma nimenomaan valkoisissa autoissa...

Vai kupliiko oikeasti maalin alta?

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 15 Elo 2015, 07:14
Kirjoittaja pentium
Ovat juurikin noita pieniä ruskeita pisteitä, eikä kupli mistään.

F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 15 Elo 2015, 08:17
Kirjoittaja pmj
Lentoruostetta se vaan on. Lähtee raudanpoistajalla. Voi lähteä jollain hiomatahnallakin.
Ja kyllä sitä tulee muihinkin autoihin kuin bemareihin ja myös ihan kaikenvärisiin autoihin. Valkoisessa ja vaaleissa ne vaan näkyy parhaiten.

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 15 Elo 2015, 10:53
Kirjoittaja JayJay-
http://bmwmblog.com/the-most-expensive- ... al-silver/" onclick="window.open(this.href);return false; :lol:

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 22 Elo 2015, 17:04
Kirjoittaja karl-jurgen
Ricracing kirjoitti:Katselin jotain jenkkiläistä auto ohjelmaa Discovery-kanavalta ja siellä näytettiin ja kerrottin että aina nykyisten vesivärien maalauksen jälkeen auton pinta on "rokkoinen".

Kyseisen ohjelman auto vesihiottiin usean maalauskerroksen jälkeen. Sitten se oli maalipinnaltaan hieno.
Pari kerrosta lakkaa päälle ja uusi vesihionta niin homma on hoidettu.

Mutta eivät ns. tavalliset autotehtaat sitä tee niin. Mutta on niitäkin kun tekevät, mutta ei...

Valkoisessa se ryppypinta ei vaan näy samalla tavalla kuin tummassa autossa.
Näin on.

Nykyiset vesivärit ovat haastavia maalausvaiheessa kuivumisen, oikean lämpötilan ja ilmankosteuden suhteen.
Ne ovat myös perinteisiä ''myrkkyjä'' hitaampia kuivumaan.

Kaikenlaiseen se ympäristöajattelu sitten pakottaa :mad:

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 23 Elo 2015, 14:40
Kirjoittaja Havis
Kyseinen ilmiö saattaa johtua siitä, että lakkapinta on paksuhko ja lakan viskositeetti jäykkää, eli ei kerkeä ns. tasoittumaan ennen kuivumistaan.

Hyvänä pointtina voisi pitää ehkäpä sitä, että pinta todennäköisesti siloittuu ja paranee seuravien 20v vuoden pesuvahausten aikana :)

Vesihionnalla ja myllyttämällä pinnan saa heti sieväksi, mutta maalipinnan elinkaari lyhenee merkittävästi. Jos sillä kenellekkään nyt on suurempaa merkitystä.

Omassa autossani en moista fiksausta tekisi vaan antaisin ns. "ajan parantaa haavat".

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 23 Elo 2015, 23:33
Kirjoittaja Ricracing
Ei tarvitse odottaa 20 vuotta eikä myöskään kärsiä "ruskeita pisteitä" kunhan auton pesee (tai pesettää) kunnolla
ja vahaa 1-2 kertaa vuodessa.
En tässä rupea kertomaan pesuohjeita, koska kaikki jo tietävät ne. Pitää vaan hoitaa homma.

Re: F20 maalipinnan laatu

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 10:25
Kirjoittaja *Ari*
Valkoinen LCI 45tkm ja maalipinnassa ei juurikaan ole huomautettavaa, ollut ilmeisen hyvällä hoidolla kun on muutamia kiveniskuja lukuunottamatta virheetön ja naarmuton. Aikaisemmin oli pari VW:tä ja nyt kun vertaan nykyiseen niin BMW:n maalipinta tuntuisi olevan kovempi kun VW:ssä. Kaikissa käytetty samaa Collinite 476s vahaa ja ero eika selkeä Bemun maalipinnan eduksi, pinta tuntuu kovalta ja liukkaalta ja puhdistuu paljon paremmin kun VW:n maalipinta.