Ohan 118dA xDrive myynnissä 1-sarjan LCI:nä eli ollut jo mooonta kuukautta saatavillaMerikotka kirjoitti:Yhdistelmää 18d kone, automaatti ja xdrive ei taida saada tällä hetkellä mihinkään Bemun korimalliin. Varsinkin isommissa korimalleissa automaatti mielestäni ainoa vaihtoehto, jolloin joutuu joko tyytymään yhden akselin vetoon tai pistämään lisää euroja tiskiin, että saa 20d mallin. F20/21/20 sarjassa tämä on mielestäni jopa hieman erikoista, nelivetoinen 18d automaatti olisi varmaan aika hitti.Ricracing kirjoitti:Myyjän matka auto Suomessa talvella on 5-sarjalainen xDrive nastarenkailla, esim 518dA xDrive.
Jos pärjää takavedolla, lienee 518d hinta/laatusuhteelta about paras auto mitä Suomessa voi ostaa. Nelivedossa on sellainen vika, että kun sen kerran hankkiin, tulee siitä melko lailla pakollinen varuste seuraaviin autoihin .
F20/21/22 matka-ajossa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
16" non-rft renkailla F20 pre-LCI:ssa en kyllä huomaa yhtään uraherkkyyttä. Renkailla saa kyllä senkin auton herkästi pilattua. Nurkissa ja mutkatiellä ehdottomasti parhaimmillaan, mutta kulkee kyllä varsin nätisti myös motaria ja maantietä. Kannattaisiko käydä kokeilemassa esim päiväksi koeajoon?hsss kirjoitti:Haluaisin kuulla vielä kokemuksia näiden 1-sarjalaisten ajomukavuudesta. Useampia arvosteluita kun luin niin noissa puhuttiin että auto on mutkateillä erinomainen mutta sitten muuten ajomukavuus on melko kehnoa eli ilmeisesti auto on kovin uraherkkä ja jatkuvasti saa tehdä pienoista hienosäätöä ratilla suoraankin ajaessa. Noiden arvioiden perusteella tulee kyllä sellainen kuva että aika huonosti tosiaan matka-ajoon tämä auto sopisi, noissa vertailuissa mainittiin että esim audi a3 olisi sitten mielyttävämpi vaihtoehto jos lähinnä ajomukavuutta haluaa.
Itse valitsin pari vuotta sitten käytännössä f20:n 120d ja f31:n 318d:n välillä autoa ja f20:n paaaljon makeempi ajofiilis vei voiton ja koeajoautoja pykälää isompi pata vain lisäsi fiilistä. Business Sport näyttäis nyt olevan aika hyvä varustelu, siihen sopiva moottori ja servo/sport -ohjaus niin saat näppeihin pitkälle samaa ohjausfiilistä kuin 3-&5-sarjoissa, joissa se on vakiona. Itse ottaisin lisäksi vielä nyt adaptiiviset led-valot, H/K popit, Stop&Go ACC:n, business navin ja laajennetun mittariston sekä varmistaisin valopakettin tulevan business sportin mukana.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Joo, talveksi ainakin mahdollisimmat kapeat renkaat jos lumessa/sohjossa ajelee. Pääsi lisäksi yllättämään, että akseliväli on Ykkösessä kuitenkin pidempi kuin Octaviassa.samulis kirjoitti:...mutta järkevä rengastus ja servottronic/sport-ohjaus vakauttaa menoa hyvin vaikkei lyhyellä akselivälillä ja kevyellä autolla ihmeisiin pystytä.
[/quote]16" non-rft renkailla F20 pre-LCI:ssa en kyllä huomaa yhtään uraherkkyyttä. Renkailla saa kyllä senkin auton herkästi pilattua. Nurkissa ja mutkatiellä ehdottomasti parhaimmillaan, mutta kulkee kyllä varsin nätisti myös motaria ja maantietä. Kannattaisiko käydä kokeilemassa esim päiväksi koeajoon?
Itse valitsin pari vuotta sitten käytännössä f20:n 120d ja f31:n 318d:n välillä autoa ja f20:n paaaljon makeempi ajofiilis vei voiton ja koeajoautoja pykälää isompi pata vain lisäsi fiilistä. Business Sport näyttäis nyt olevan aika hyvä varustelu, siihen sopiva moottori ja servo/sport -ohjaus niin saat näppeihin pitkälle samaa ohjausfiilistä kuin 3-&5-sarjoissa, joissa se on vakiona. Itse ottaisin lisäksi vielä nyt adaptiiviset led-valot, H/K popit, Stop&Go ACC:n, business navin ja laajennetun mittariston sekä varmistaisin valopakettin tulevan business sportin mukana.[/quote]
Kiitos kommenteista. Joo pitää mennä kyllä nyt viikonloppuna testaileen. Toisaalta pakko varmaan ootella tilauksen kanssa myös vähän talvisempia kelejä koska siellä ne ongelmat vasta alkaa tulla esiin. Ite oon miettinyt tuota 116d mallia, vois ottaa sitten vähän enemmän varusteita samaan hintaan kun 118d ja noiden arvosteluiden perusteella tehojenkin pitäis riittää.
Itse valitsin pari vuotta sitten käytännössä f20:n 120d ja f31:n 318d:n välillä autoa ja f20:n paaaljon makeempi ajofiilis vei voiton ja koeajoautoja pykälää isompi pata vain lisäsi fiilistä. Business Sport näyttäis nyt olevan aika hyvä varustelu, siihen sopiva moottori ja servo/sport -ohjaus niin saat näppeihin pitkälle samaa ohjausfiilistä kuin 3-&5-sarjoissa, joissa se on vakiona. Itse ottaisin lisäksi vielä nyt adaptiiviset led-valot, H/K popit, Stop&Go ACC:n, business navin ja laajennetun mittariston sekä varmistaisin valopakettin tulevan business sportin mukana.[/quote]
Kiitos kommenteista. Joo pitää mennä kyllä nyt viikonloppuna testaileen. Toisaalta pakko varmaan ootella tilauksen kanssa myös vähän talvisempia kelejä koska siellä ne ongelmat vasta alkaa tulla esiin. Ite oon miettinyt tuota 116d mallia, vois ottaa sitten vähän enemmän varusteita samaan hintaan kun 118d ja noiden arvosteluiden perusteella tehojenkin pitäis riittää.
F30 320da
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Totta, eikä itse asiassa ero F30:een on vain 12cm ja F10/11:een alle 30cm. Ison eron ajo fiiliksessä tekee ainakin itselleni se, että f20:ssa istun kuskin paikalla akselivälin keskikohdan takapuolella... Raideleveydessä aika yllättävän pieni ero (9mm) f20:n ja f30:n välillä. F20:n tavaratilakin on ollut positiivinen yllätys, kun kriteerinä oli saada kaksi junnujen lätkäkassia mahtumaan ja hyvin ne mahtuukin. Kolmannenkin voi heittää penkille ja silti takana voi istua 2.Seppo(nimi muutettu) kirjoitti: Joo, talveksi ainakin mahdollisimmat kapeat renkaat jos lumessa/sohjossa ajelee. Pääsi lisäksi yllättämään, että akseliväli on Ykkösessä kuitenkin pidempi kuin Octaviassa.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Kerro mistä vois tuon hankkia?masaf1 kirjoitti: Ohan 118dA xDrive myynnissä 1-sarjan LCI:nä eli ollut jo mooonta kuukautta saatavilla
Automaatilla kyllä saa, mutta ei nelivedon kanssa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ei F20 ajomukavuudessa sen suurempia ongelmia matka-ajossa ole (sport penkeillä). Omani ei-RFT renkailla ei ole erityisen uraherkkä. Keväällä pahimmissa urissa lähes kaikki autot reagoivat uriin.hsss kirjoitti:Haluaisin kuulla vielä kokemuksia näiden 1-sarjalaisten ajomukavuudesta. Useampia arvosteluita kun luin niin noissa puhuttiin että auto on mutkateillä erinomainen mutta sitten muuten ajomukavuus on melko kehnoa eli ilmeisesti auto on kovin uraherkkä ja jatkuvasti saa tehdä pienoista hienosäätöä ratilla suoraankin ajaessa. Noiden arvioiden perusteella tulee kyllä sellainen kuva että aika huonosti tosiaan matka-ajoon tämä auto sopisi, noissa vertailuissa mainittiin että esim audi a3 olisi sitten mielyttävämpi vaihtoehto jos lähinnä ajomukavuutta haluaa.
F20 ei nyt ole yhtä hiljainen kuin suurempi Bemari mutta ei se ainakaan häviä Audin A3:lle. Varsinkin uusilla tiepinnoilla (ja kuten Euroopassa yleensä) ja kitkoilla auto on varsin hiljainen.
Mutta varsinkin Suomessa kaupparatsun kannaattaa miettiä millä renkailla ajaa. Mikäli ajelee "ties missä" niin ei-RFT nastarenkaat ovat kyllä suositeltavat.
Lue Tekniikan Maailman 19/2013 testi! Siinä BMW F20 116iA oli testivoittaja! BMW sai maantieajosta 9 ja Audi A3 10 pistettä. Kaupunkiajossa, ääritilanteissa, ajoasennossa sekä valoissa ja näkemisessä BMW voitti Audin, kaikissa 10 vs. 9.
Tosin nyt on Bemarilla 3-sarjan kampanja johon saa xDriven halvalla. Ja vielä LCI-malliin. Suosittelen!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Joo tuo kampanja kyllä vähän houkuttelis 3-sarjalaiseenkin. Tosin jos menee kolmossarjalaisen hintoihin niin sitten alkas olla jo 518d lähellä.Ricracing kirjoitti:Ei F20 ajomukavuudessa sen suurempia ongelmia matka-ajossa ole (sport penkeillä). Omani ei-RFT renkailla ei ole erityisen uraherkkä. Keväällä pahimmissa urissa lähes kaikki autot reagoivat uriin.
F20 ei nyt ole yhtä hiljainen kuin suurempi Bemari mutta ei se ainakaan häviä Audin A3:lle. Varsinkin uusilla tiepinnoilla (ja kuten Euroopassa yleensä) ja kitkoilla auto on varsin hiljainen.
Mutta varsinkin Suomessa kaupparatsun kannaattaa miettiä millä renkailla ajaa. Mikäli ajelee "ties missä" niin ei-RFT nastarenkaat ovat kyllä suositeltavat.
Lue Tekniikan Maailman 19/2013 testi! Siinä BMW F20 116iA oli testivoittaja! BMW sai maantieajosta 9 ja Audi A3 10 pistettä. Kaupunkiajossa, ääritilanteissa, ajoasennossa sekä valoissa ja näkemisessä BMW voitti Audin, kaikissa 10 vs. 9.
Tosin nyt on Bemarilla 3-sarjan kampanja johon saa xDriven halvalla. Ja vielä LCI-malliin. Suosittelen!
Onkohan 1-sarjalaiseen tulossa jotain kampanjaa lähiaikoina, vauhdittais kyllä ostopäätöstä..
F30 320da
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Autokeskuksessa on nyt kamppis LCI F20 118iA Buisness plus talvirenkaat vanteilla. Teoreettista etua vajaat 4 ja puoli kiloa.
Business -varustelu:
- BMW 16" kevytmetallivanteet V-spoke 378
- Bi-LED ajovalot
- Pysäköintitutka (PDC), taakse
- Vakionopeussäädin
- Säilytystilapaketti
- Velour-matot
1,5 l 3 cyl koneella. CO2 = 123 g/km
Business -varustelu:
- BMW 16" kevytmetallivanteet V-spoke 378
- Bi-LED ajovalot
- Pysäköintitutka (PDC), taakse
- Vakionopeussäädin
- Säilytystilapaketti
- Velour-matot
1,5 l 3 cyl koneella. CO2 = 123 g/km
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Kappas, saa vaan 118dA tai 118d xDrive muttei 118dA xD... No ei sit :Dgestapo kirjoitti:Kerro mistä vois tuon hankkia?masaf1 kirjoitti: Ohan 118dA xDrive myynnissä 1-sarjan LCI:nä eli ollut jo mooonta kuukautta saatavilla
Automaatilla kyllä saa, mutta ei nelivedon kanssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:38
- Auto: i3 60ah
- Paikkakunta: Kerava
Itsellä F20 116dA eikä ole moittimista. Toki en sitä lähtisi edes vertaamaan mihinkään 5-sarjaan (en ymmärrä kuka lähtee), mutta tekis mieli väittää, että luokassaan on kyllä ihan kärkipään autoja. Itsellä tuo on ainoana autona ja sillä on tullut ajettua nyt kolmen vuoden aikana karvan vajaat 100tkm. Oon tehnyt useita lapinreissujakin joissa tullut ajomatkaa yli 1000km päivässä eikä mitään ongelmaa, erittäin mukava auto ajaa pitkiäkin matkoja.
Suuntavakavuudesta ei ole isompaa moittimista. Sen huomasin, että kun vaihdoin alkuperäiset loppuunajetut runflatit tavallisiin renkaisiin, asfaltin kulumisurat vaikuttaa kulkuun selkeästi vähemmän. Kouluarvosanalla antaisin suuntavakavuudella ysin, ei siis ole aivan täydellinen, mutta ei myöskään millään tavalla ärsyttävä/rasittava ajettava.
Kannattaa käydä heittämässä koeajoautolla riittävän pitkä lenkki niin näkee miten auto sopii omiin tarpeisiin.
Suuntavakavuudesta ei ole isompaa moittimista. Sen huomasin, että kun vaihdoin alkuperäiset loppuunajetut runflatit tavallisiin renkaisiin, asfaltin kulumisurat vaikuttaa kulkuun selkeästi vähemmän. Kouluarvosanalla antaisin suuntavakavuudella ysin, ei siis ole aivan täydellinen, mutta ei myöskään millään tavalla ärsyttävä/rasittava ajettava.
Kannattaa käydä heittämässä koeajoautolla riittävän pitkä lenkki niin näkee miten auto sopii omiin tarpeisiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22 Tammi 2014, 14:41
- Auto: BMW330CdA M, BMW530dA M-sport, BMW320dA F31
- Paikkakunta: Helsinki
Olen täysin samaa mieltä Tuomaksen kanssa 1-sarjalaisen ajettavuudesta (F20). Mulla 1-sarjan 2-litrainen M-sport 17" RFT renkailla vm 2014 ja en itse ole väsynyt sen ratissa matka-ajossa yhtään sen enempää kuin 530da kanssa. Nyt tullut sen mittariin jo 20 tkm. Mainio, hauska ajettava ja koneessa potkua, joten ei sen kanssa jalkoihin jää. M-sport penkit hyvät istua ja automaattilaatikko on loistava. "Pieneksi autoksi" todella erinomainen auto. Saahan sen myös 3-litran padalla, joten tehoissa löytyy tarpeen mukaan. Alustana M-sport toimii aina!tuomas-82 kirjoitti:Itsellä F20 116dA eikä ole moittimista. Toki en sitä lähtisi edes vertaamaan mihinkään 5-sarjaan (en ymmärrä kuka lähtee), mutta tekis mieli väittää, että luokassaan on kyllä ihan kärkipään autoja. Itsellä tuo on ainoana autona ja sillä on tullut ajettua nyt kolmen vuoden aikana karvan vajaat 100tkm. Oon tehnyt useita lapinreissujakin joissa tullut ajomatkaa yli 1000km päivässä eikä mitään ongelmaa, erittäin mukava auto ajaa pitkiäkin matkoja.
Suuntavakavuudesta ei ole isompaa moittimista. Sen huomasin, että kun vaihdoin alkuperäiset loppuunajetut runflatit tavallisiin renkaisiin, asfaltin kulumisurat vaikuttaa kulkuun selkeästi vähemmän. Kouluarvosanalla antaisin suuntavakavuudella ysin, ei siis ole aivan täydellinen, mutta ei myöskään millään tavalla ärsyttävä/rasittava ajettava.
Kannattaa käydä heittämässä koeajoautolla riittävän pitkä lenkki niin näkee miten auto sopii omiin tarpeisiin.
500 ja 700 -sarjan Bemarit ovat täysin eri autoja ja niistä puhuminen näiden pikkuautojen yhteydessä on mielestäni täysin absurdia - onhan monesti käyttötarkoituskin eri. Pikkuautoluokassa 1-sarjalainen on miellyttävä ajettava, toki RFT renkaat vetelevät hieman uraisilla teillä (eiköhän kaikki mallit?), joten jos mahdollista asentaa non-RFT kummit, vastaajasta riippuen ajotuntuma kuulemma paranee ja rengasmelu vähenee... Yllättävän hiljainen tuo ykkönen kuitenkin on, vaikka hatchback. Audin A3 en edes miettisi, jo pelkästään öljynkulutuksen suhteen... :-). A3 oli myös aika tunnoton ajettava.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Sori tuomas-82 ja Finnflyer. Minä vertasin 5-sarjalaista F20 sarjaan.
Mulla kun nyt sattui olemaan 5 kpl 5-sarjalaista peräkanaa, eli vertaus oli mulle ns. luonteva.
"Alas vaihto" oli mulle tietenkin pieni shokki, mutta hyvin on mennyt. Kyllä mä pärjäilen PRAP:in kanssa.
Huomenna taas talvikitkat alle ja tietenkin ei-RFT versioina, niin kyllä sitä ajamisen iloa ja nautintoa taas löytynee.
Autotallissa on ihan hyvä 1-sarjan keskustelu päällä...
Mulla kun nyt sattui olemaan 5 kpl 5-sarjalaista peräkanaa, eli vertaus oli mulle ns. luonteva.
"Alas vaihto" oli mulle tietenkin pieni shokki, mutta hyvin on mennyt. Kyllä mä pärjäilen PRAP:in kanssa.
Huomenna taas talvikitkat alle ja tietenkin ei-RFT versioina, niin kyllä sitä ajamisen iloa ja nautintoa taas löytynee.
Autotallissa on ihan hyvä 1-sarjan keskustelu päällä...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2015, 18:46
- Auto: F20 LCI 120da X-Drive 2015
Saan oman F20:sen huomenna ja 29.10 lähdetään jo sillä ajelemaan keski-eurooppaan, kilometrejä tulee luultavimmin 5tkm, pitää pistää sitten oma rapsa tänne. Oletus on kuitenkin ettei perse puudu
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Raporttia odotellessa, onnea sun uudelle F20:lle Eli kesärenkailla lähdet...Kalakauppias kirjoitti:Saan oman F20:sen huomenna ja 29.10 lähdetään jo sillä ajelemaan keski-eurooppaan, kilometrejä tulee luultavimmin 5tkm, pitää pistää sitten oma rapsa tänne. Oletus on kuitenkin ettei perse puudu
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2015, 18:46
- Auto: F20 LCI 120da X-Drive 2015
Kesärenkailla hyvinkin. Nyt on eka 200km takana, oikein mainiosti on auto kulkenut. Lomaa odotellessa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2015, 18:46
- Auto: F20 LCI 120da X-Drive 2015
Nyt on reissu takana, 4453KM 5.8l keskikulutuksella. Täytyy kyllä myöntää että saksassa tuo kulutus lähti käsistä aikalailla, tosin tuli kokeiltua miltä auto tuntuu 230KM/h vauhdissa. Ihan vakaasti meni.
Tosiaan viikkoon tuo 4453KM ja ei siinä perse juuri puutunut. Ristiselän tuen ottaisin kyllä lisävarusteeksi jos useammin tälläisiä reissuja harrastaisin.
Matka kulki Viro-Latvia-Liettua-Puola-Tsekki-Itävalta-Saksa-Tanska-Ruotsi-Suomi. Nyt on ykkönen sisäänajettu
Tosiaan viikkoon tuo 4453KM ja ei siinä perse juuri puutunut. Ristiselän tuen ottaisin kyllä lisävarusteeksi jos useammin tälläisiä reissuja harrastaisin.
Matka kulki Viro-Latvia-Liettua-Puola-Tsekki-Itävalta-Saksa-Tanska-Ruotsi-Suomi. Nyt on ykkönen sisäänajettu
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Vähällä se Kalakauppias sai autonsa sisäänajettua. Onhan mullakin nyt jo 5.300 km ajettuna, keskikulutuksella vajaa 8 l/100 km. Tosin autolla ei ole juuri muuta kuin kaupunkialueella ajettu, kauppakassi kun on.
Itse tykkään paljon sporttipenkeistä mutta ehkä niihin toi ristiselän tuki voisi olla hyvä lisä.
Kävin itse tossa muutama päivä sitten taas Virossa ajelemassa ja kyllä 16" ei-RFT kitkarenkaat ovat hyvä valinta.
Hiljaista menoa ja jopa ne tuhannet kuopat Tallinnan teissä eivät aiheuta kolahtelua tahi muita ongelmia.
Itse tykkään paljon sporttipenkeistä mutta ehkä niihin toi ristiselän tuki voisi olla hyvä lisä.
Kävin itse tossa muutama päivä sitten taas Virossa ajelemassa ja kyllä 16" ei-RFT kitkarenkaat ovat hyvä valinta.
Hiljaista menoa ja jopa ne tuhannet kuopat Tallinnan teissä eivät aiheuta kolahtelua tahi muita ongelmia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Heitin F30 320dA xdriven huoltoon aamulla ja sain alle 15tkm ajetun 120d xdriven manuaalilootalla ja jollain karvalakkivarustuksella. Muoviratti ja lättänät huonot penkit, en tiedä mikä varustetaso nimeltään. Alla näytti olevan Nokian HKPL8 16".
Muistissa oli edellisviikon ajelu Volvon V60:lla samanlaisilla HKPL8:lla ja odotin samanlaista renkaiden(?) aiheuttamaa "kääntää rattia - mitään ei tapahdu" -ajotuntumaa. Olipa kuitenkin yllätys, kun toi kulkee motaria täysin urista välittämättä, mutta silti reagoi ohjaukseen hyvin ja mutkissa autosta puuttuu 300:en painavan vaappuva yleisfiilis. Alusta oli noilla pullarenkaillakin yllättävän napakka.
Oma 320 xdrive on motarilla suuntavakaudeltaan huonompi, vaikka pyöränkulmia on säädetty jo useasti ja alla on ei-runcrapit. :(
Hyvin tolla matkaa taittaa, oli oikein positiivinen yllätys.
Muistissa oli edellisviikon ajelu Volvon V60:lla samanlaisilla HKPL8:lla ja odotin samanlaista renkaiden(?) aiheuttamaa "kääntää rattia - mitään ei tapahdu" -ajotuntumaa. Olipa kuitenkin yllätys, kun toi kulkee motaria täysin urista välittämättä, mutta silti reagoi ohjaukseen hyvin ja mutkissa autosta puuttuu 300:en painavan vaappuva yleisfiilis. Alusta oli noilla pullarenkaillakin yllättävän napakka.
Oma 320 xdrive on motarilla suuntavakaudeltaan huonompi, vaikka pyöränkulmia on säädetty jo useasti ja alla on ei-runcrapit. :(
Hyvin tolla matkaa taittaa, oli oikein positiivinen yllätys.
Eilen tuli käytyä emännälle uusi koppimopo eli f20 118i. Myyjä oli saanut järkättyä alle normi r2 kitkat. Piti nimittäin tulla alunperin rft mallisena kitkat.
Voi pojat miten positiivisesti olin yllättynyt rengasääniin ja ajettavuuteen. Itselläni on f10 noilla rft r2 ja melua piisaa. Olen melko Varma, että tämä koppimopo on rengasääniltään hiljaisempi kuin omani. Eikä hälyääniä ole lainkaan hytissä toisin kuin omassani. Mikä on kuin helistin.
Auto tuli m-sport alustalla mikä tuntuu tosi kivalta ainakin näillä normi kitkoilla. Ei missään nimessä ole liian kova.
Ajettavuus mielestäni tosi hyvä ja menee tosi vakaasti.
Suosittelen kyllä tätä f20 sarjaa jos ei tilantarve ei ole ykkös kriteeri.
Noi ykkösen sportti penkitkin tukee tosi napakasti. Itselle f10 penkit ovat tuen suhteen turhan väljät. Tällä kirpulla on ilo pudotella pitkääkin matkaa.
Jos negaa pitää hakemalla hakea niin se on ilman muuta kone. Täysi tuhnu jos vertaa esim. vag konsernin 140-150 hv tsi malleihin. Mutta kyllä tääkin jalkamiehen nopeudessa voittaa.
Voi pojat miten positiivisesti olin yllättynyt rengasääniin ja ajettavuuteen. Itselläni on f10 noilla rft r2 ja melua piisaa. Olen melko Varma, että tämä koppimopo on rengasääniltään hiljaisempi kuin omani. Eikä hälyääniä ole lainkaan hytissä toisin kuin omassani. Mikä on kuin helistin.
Auto tuli m-sport alustalla mikä tuntuu tosi kivalta ainakin näillä normi kitkoilla. Ei missään nimessä ole liian kova.
Ajettavuus mielestäni tosi hyvä ja menee tosi vakaasti.
Suosittelen kyllä tätä f20 sarjaa jos ei tilantarve ei ole ykkös kriteeri.
Noi ykkösen sportti penkitkin tukee tosi napakasti. Itselle f10 penkit ovat tuen suhteen turhan väljät. Tällä kirpulla on ilo pudotella pitkääkin matkaa.
Jos negaa pitää hakemalla hakea niin se on ilman muuta kone. Täysi tuhnu jos vertaa esim. vag konsernin 140-150 hv tsi malleihin. Mutta kyllä tääkin jalkamiehen nopeudessa voittaa.