Tuli tehtyä yllättävät kaupat tilaukseen lähti merkkipäivien karvalakki 118i. Yllätyin miten hyvä oli tommonen ajoltaan.
Nyt pohdinnassa pari juttua otanko m-sport alustan vai tavallisen? Servotronicin vai en. Eli tavoitteena mahdollisimman maukas ja vakaa ajoltaan. Renkaiksi otan ihan vakiot 16" normina. Eli onko teillä kokemusta noista ja osaatteko eroja kertoa.
Ajokissa oli britgestonen run flat kesänakit. Melutasoltaan auto oli erittäin miellyttävä.
Alusta asiaa ja vähän muutakin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Hankalapa se on sivusta neuvoa, mikä on sulle "maukas"...
Kyllä se koeajamalla tarttis se tuntuma saada. Mut sen verran inputtia, että enpä kyllä 118:a lähtis m-sportiksi laittamaan. Tiedossa varmaan kuitenkin on, että mitä kovempi alusta ja isommat pallot, sen epämukavampaa kyyti on.
Kyllä se koeajamalla tarttis se tuntuma saada. Mut sen verran inputtia, että enpä kyllä 118:a lähtis m-sportiksi laittamaan. Tiedossa varmaan kuitenkin on, että mitä kovempi alusta ja isommat pallot, sen epämukavampaa kyyti on.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
ˆ
Juhan kommenttiin voin sanoa, että näin on.
Talvikitkoilla suorastaan nautinto ajaa nyt.
Juhan kommenttiin voin sanoa, että näin on.
Talvikitkoilla suorastaan nautinto ajaa nyt.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Paras tapa olisi jos löytäisit koeajoauton jossa tuo M Sport alusta.
Itsellä ei oo kokemusta F20:sta, mutten usko M sport + 16" (ei-rft) yhdistelmän olevan ylikova, ellet sitten aja päivittäin nupukiviteillä ym.
Itsellä ei oo kokemusta F20:sta, mutten usko M sport + 16" (ei-rft) yhdistelmän olevan ylikova, ellet sitten aja päivittäin nupukiviteillä ym.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä mä ainakin ottaisin ja jopa vaatisin tuon Servotronicin. Mutta nyt kun olet ajanut sitä ilman niin kokeile toki autoa jossa se on. Täällä Stadissa pidän sitä pakollisena.
F20 on niin pieni auto etten lähtisi temppuilemaan M alustan tahi suurien vanteiden kanssa.
Ja ruksaa vielä ei-RFT renkaat. Ovat pikkusen hiljaisempia kuin RFT:t. Saat samaan hintaa kompuran takapoksiin.
Itse olen tyytyväinen lähes täysin varusteltuuni F21:een mutta sähköinen takaluukun aukeamsi/sulkesmis toiminto puuttuu.
Voisin suositella mm. sporttipenkkejä ja rattia, Harman/Kardon poppivehkeitä, näkyvyys- ja valopaketteja.
Jos nyt tilaisin uuden niin ottaisin myös tupakkavarusteisen auton. Saisi hyvän paikan säilyttää parkkikolikoita.
F20 on niin pieni auto etten lähtisi temppuilemaan M alustan tahi suurien vanteiden kanssa.
Ja ruksaa vielä ei-RFT renkaat. Ovat pikkusen hiljaisempia kuin RFT:t. Saat samaan hintaa kompuran takapoksiin.
Itse olen tyytyväinen lähes täysin varusteltuuni F21:een mutta sähköinen takaluukun aukeamsi/sulkesmis toiminto puuttuu.
Voisin suositella mm. sporttipenkkejä ja rattia, Harman/Kardon poppivehkeitä, näkyvyys- ja valopaketteja.
Jos nyt tilaisin uuden niin ottaisin myös tupakkavarusteisen auton. Saisi hyvän paikan säilyttää parkkikolikoita.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Itse olin vielä pari kuukautta sitten samaa mieltä. Sitten siirryin Easyparkin käyttäjäksi Eipä ole enää tarvetta kolikoille autossa. Eikä tartte ettiä parkkiautomaattia kadulta...Ricracing kirjoitti: Jos nyt tilaisin uuden niin ottaisin myös tupakkavarusteisen auton. Saisi hyvän paikan säilyttää parkkikolikoita.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
- Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09
M-sport alusta ehdottomasti. Se ei ole mielestäni ollenkaan liian kova, ja muuttaa auton käyttäytymistä huomattavasti parempaan suuntaan. Auton ulkonäkö paranee samalla koska auto istuu M-sport alustalla nätimmin.
Viimeksi muokannut heifetz, 06 Marras 2015, 07:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-alusta tai sitten laitat vakioon vaikka Eibachit. Servoa en ottaisi! Vie bemarimaisen tarkkuuden ohjauksesta ja ei sitä täällä Helsingin keskustassakaan tarvitse. Pyörii yhdellä kädellä taskuun jne ihan helposti ilman servoa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
- Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013
Kyllä M-sport alusta on minusta parempi kuin vakioalusta. M-sport-alustanhan saa ruksittua mukaan erillisenäkin, ei ole välttämätöntä ottaa koko M-sport-pakettia.
Oma 120dA M-sport ei ole minusta lainkaan ylikova, rengastuksena tehtaan 18" ja RFT (edessä 225, takana 245). Mukulakivikadut Helsingissä eivät ole epämukavia, ja mutkaisilla pikkuteillä meno on oikein oivaa. Vakioalustakaan ei ole huono, mutta kumpaakin päivittäin ajaneena itse valitsisin M-sport-alustan.
Ohjaukseen suosittelen sport-ohjausta, itse tykkään siitä, että välitys muuttuu nopeuden mukaan. Varsin näppärää parkkihallissa. Ero tuntui heti (ja sport-ohjauksen hyväksi), kun sijaisautona oli kerran pelkällä servotronicilla varustettu F30.
Oma 120dA M-sport ei ole minusta lainkaan ylikova, rengastuksena tehtaan 18" ja RFT (edessä 225, takana 245). Mukulakivikadut Helsingissä eivät ole epämukavia, ja mutkaisilla pikkuteillä meno on oikein oivaa. Vakioalustakaan ei ole huono, mutta kumpaakin päivittäin ajaneena itse valitsisin M-sport-alustan.
Ohjaukseen suosittelen sport-ohjausta, itse tykkään siitä, että välitys muuttuu nopeuden mukaan. Varsin näppärää parkkihallissa. Ero tuntui heti (ja sport-ohjauksen hyväksi), kun sijaisautona oli kerran pelkällä servotronicilla varustettu F30.
Päädyin sitten tuohon m-sport alustaan. Eikä kaduta. Auto on mitä mainioin ajoltaan. Tosi hiljainen varsinkin kun kokoluokkaa ajattelee.
Servolla otin ohjauksen. Luultavasti ilman saattaa olla hiukka tarkempi mutta erittäin hyvä on näinkin.
Servolla otin ohjauksen. Luultavasti ilman saattaa olla hiukka tarkempi mutta erittäin hyvä on näinkin.