330e

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 629
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 28 Huhti 2019, 22:44

Harba kirjoitti:
28 Huhti 2019, 13:14

Saako OBD-pistokkeesta lokitettua väännön ja kierrosluvun? Sillä selviäisi onko tuossa tehonäytössä hupikerrointa mukana.
Saa. Torque ohjelmalla saa kohtuu tarkan tiedon myös 80-120km/h ajasta, joka on vähän tarkempi mittari. Paremman kuvan saisi jos kiihdyttäisi isolla vaihteella esim. 60-120.
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 902
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 29 Huhti 2019, 10:47

Harba kirjoitti:
28 Huhti 2019, 13:14
Sanoisin että sportilla ei saavuteta merkittävää eroa, ainakaan näin lyhyissä kiihdytyksissä. Jos tehoa on enemmän, se häviää mittaustarkkuuteen tai sitä on käytössä niin pienellä kierroslukualueella ettei se juurikaan merkitse. Vaihteiston vaihtamisohjelma myös vaihtuu ja vaikuttaa varmaan myös osaltaan aikoihin.
Tässä nyt itseä kiinnostaa lähinnä kannattaako keppiä sohia puolelta toiselle vai ei. Onko tehoa enemmän vai ei .. tai no kiihtyyko nopeammin anyhow .)

Harba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Helmi 2018, 20:38

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Harba » 29 Huhti 2019, 13:52

Käytännön ajotilanteessa varmaan lähtee sportilla nopeammin, kun on valmiiksi pienempi vaihde valittuna ja herkemmin vaihtaa pienemmälle. Ajanotossa jossa survaistaan kaasu pohjaan etukäteen, eroa ei näytä syntyvän (ainakaan merkittävästi).

Aika hyvin tämä 330e kiihtyy ilman kepin sohimistakin, mutta mielenkiinnosta kiinnostaisi onko näissäkin tehoboost toiminto :)

Kuvassa 80-120. 1 ja 2 ajettu sport päällä. Kaikki kiihdytykset loivaan kaarteeseen.
BF4D89A6-ED93-4CDF-B6F5-5D4528141646.jpeg
BF4D89A6-ED93-4CDF-B6F5-5D4528141646.jpeg (641.11 KiB) Katsottu 6192 kertaa

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 05 Touko 2019, 18:51

Perjantaina testailin ja postasinkin jo tonne 5 foorumille. En tiennyt ko. asiaa, mutta enemmän tehoa ja kyl sen myös huomas(blasebo?). Noita tehomittareita en yleensä käytä, mutta nyt oli aikaa ja mahdollisuus testailla. Eli ilman M/S en saanut millään mittaria yli 180 kW, mutta siellä manuaalipuolella tuli se n 200.
Mitenköhän radalla kävis 330i vastaan 0-100? Parikyt heppaa ja 70 nyyttonii enemmän. Tosin painoa on hieman enemmän hybridissä.

Dwight
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Heinä 2019, 06:34

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Dwight » 10 Heinä 2019, 18:43

Moi. Mulla kyssäri että onko jollain kokemusta taloyhtiössä lataamisesta ja miten se on onnistunut?

mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
Auto: 330e
ex: F30 320dA -12, e90 320d -08 pre-LCI

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja mtk » 26 Elo 2019, 14:30

Nyt kun näillä alkupään yksilöillä alkaa kalenteriaikaa ja kilometrejä olemaan jo jonkin verran takana, onko kukaan havainnut mitään merkkejä akun kapasiteetin hiipumisesta, tai onko jollain jopa mittauksia aiheesta?

Itsellä nyt kilometrejä aika tarkkaan 70 000 ja autolla ikää muutama kuukausi vajaa 2 vuotta ja mielestäni pientä hiipumista on havaittavissa. Omat päivittäiset ajot ovat pysyneet samasssa koko ajan ja käytännön range tuntuu pudonneen tuosta 32-34km tasolle 27km.

Toki tämä hiipuminen saattaa olla (ainakin osin) korvien välissä kun akun takuun rajapyykki 100 000km alkaa lähestymään - tai sitten vanhemmiten on jalka ruvennut painamaan enemmän :)

Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 63
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Janisema » 26 Elo 2019, 22:00

Tuohon vaikuttaa kaikki auton ominaisuudet. Ihan laakereista lähtien, suurin vaikutus on tietysti renkaiden kulumisella. Auto kun vanhenee niin kitkaa vain tulee. Sanoisin, että tuo ei ole akusta johtuvaa.
Mun 330e ei mennyt 19" rengastuksella käytännössä koskaan 30km sähköllä.
Turvallisia ja nautinnollisia kilsoja vain :)
ex: 330e M-Sport -16 *myyty*
nyt: Volvo XC90 T8 -16

mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
Auto: 330e
ex: F30 320dA -12, e90 320d -08 pre-LCI

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja mtk » 27 Elo 2019, 10:56

Janisema kirjoitti:
26 Elo 2019, 22:00
Tuohon vaikuttaa kaikki auton ominaisuudet. Ihan laakereista lähtien, suurin vaikutus on tietysti renkaiden kulumisella. Auto kun vanhenee niin kitkaa vain tulee. Sanoisin, että tuo ei ole akusta johtuvaa.
Mun 330e ei mennyt 19" rengastuksella käytännössä koskaan 30km sähköllä.
Turvallisia ja nautinnollisia kilsoja vain :)
Mietin kyllä myös renkaiden vaikutusta, mutta itsellä tuntui menevän juuri toisinpäin renkaiden kanssa. Lomien jälkeen alle meni uusi sarja Michelin Super Sportteja (sekaleveydellä), jollaiset olivat myös edelliset. Tämän jölkeen tuntui käytännön range pienenevän, Ehkä sattumaa.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 27 Elo 2019, 21:42

Tänään ajelin Vantaan porttipuistosta Klaukkalan suuntaan kehää ja motaria. Range näytti 28 ja matkaa saman verran.
Ajattelin testata eco pröö moodia.
Kehällä(3) ajoin Tampereen motarille asti 80-82 kmh gps:än mukaan. Tosin jonossa, ja motarilla myös sitä hitaampaa kaistaa.
Nopeus ei noussut kauheasti yli 100kmh missään vaiheessa. Tosin 120 alkaa vasta pari kilsaa ennen Klaukkalan liitymää, joten ajattelin ajaa ecosti.
Niin ne pari golffia ja Bemaria , mitä meni ohi 2 kilsaa ennen, oli edessä siinä Klaukkalan tiellä. Voittivat 5 sec...
Sitten asiaan, autolla kohta 50tkm takana ja kun pihaan kurvasin, olisin päässyt vielä n.4 km. Sisälsi yhden pysähdyksen paikalliseen markettiin. Joten olisin päässyt sen noin 30kmh+ helpostikin.
Tosin vauhti oli tasainen ja en ajellut kauheasti yli satasta. Sähköinen kulutus oli 16.6kWh/100km.
Ilmastointi oli päällä ja Radio Rock ;) Ulkona n. 22-23 astetta.
Olisin varmaan ilman eco prootakin pässyt perille, mutta tarkoitus oli varmistaa sähköinen ajo auton ilmoittaman rangen matkalle.Se onnistui, ja jäi pari kilsaa vielä säästöön.
Eli, tuntuu akut olevan vielä aivan samassa kunnossa kuin n. 50 000km sitten. Niin ja lataan päivittäin.

Avatar
peksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Loka 2012, 17:01
Auto: BMW F30 330e 2017
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja peksi » 01 Syys 2019, 22:00

2017 mallia 52tkm ajettu, 19" 225 renkailla
- sähkön kantavuus n. 26-27km, josta 100:n motaria 2/3 ja loput 60 ja 80 rajoituksilla

Pirtsakka peli, mutta kyllä tässä pitäisi olla enemmän pörinää mun mielestäni. Näissähän on toisessa pakoputken ulostulossa läppä sitä "katu uskottavuutta" varten 😀
Olen surffannut monenlaista foorumia ja huollostakin kysynyt ja tarkistatutin sen toiminnon .. huollon mukaan testerillä läppä toimii.
Piti itse hankkia sopiva obd-palikka ja bimmercode .. no eihän sitä sillä saanutkaan testattua = en osannut .. no bimmerlink llä se oli helpompaa
- ja läppä aukeaa, mutta ensin 90 astetta ja sitten 45 takaisin .. 😮 onko tämä ok ?
- läppä ei muista sitä open asetusta seuraavalla käynnistyskerralla .. avautuu kun bimmerlink saa obd-palikkaan yhteyden

Tuntuu vaan, että kukaan ei osaa tarkkaan kertoa milloin se läppä on auki ?

Voisiko sen ohjelmoida toimivaksi esim. Sport-moodissa, joka olisi aika loogista.

Toki nyt on monenlaista muuta toiminnon muutosta tullut bimmerillä tehtyä.
--
peksi
E60 520D -09, F10 520D -12, F30 330e -17

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 902
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 02 Syys 2019, 09:44

peksi kirjoitti:
01 Syys 2019, 22:00

Tuntuu vaan, että kukaan ei osaa tarkkaan kertoa milloin se läppä on auki ?
Käsittääkseni se on auki kun täyskaasukiihdytys, sport-ajotilassa ainakin.

Avatar
peksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Loka 2012, 17:01
Auto: BMW F30 330e 2017
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja peksi » 03 Syys 2019, 17:20

lnaukkar kirjoitti:
02 Syys 2019, 09:44
peksi kirjoitti:
01 Syys 2019, 22:00

Tuntuu vaan, että kukaan ei osaa tarkkaan kertoa milloin se läppä on auki ?
Käsittääkseni se on auki kun täyskaasukiihdytys, sport-ajotilassa ainakin.
Mutta sata varma tieto se siis ei ole.

Taidan laitaa läpän rautalangalla auki asentoon, niin silloin 100 varma tieto, että on aina auki 😉
--
peksi
E60 520D -09, F10 520D -12, F30 330e -17

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 03 Syys 2019, 20:12

Välillä on auki koska putki on tummunut, ei tosin niinpaljon kuin se sisempi.

Mattihent
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Helmi 2018, 10:27
Auto: F30 320i X-Drive

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Mattihent » 06 Syys 2019, 08:55

Itsellä ollut nyt 330e noin kaksi kuukautta ja täyden latauksen jälkeen max range on ollu 24km. Onko tämä "normaalia" vai pitääkö huolestua? Kertaakaan en oo kokeillut että miten kauas sillä oikeasti pääsee mutta ainakin ajotietokoneen perusteella ei täyty se 30km mistä olen kuullut puhetta?

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 281
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 06 Syys 2019, 13:30

Mattihent kirjoitti:
06 Syys 2019, 08:55
Itsellä ollut nyt 330e noin kaksi kuukautta ja täyden latauksen jälkeen max range on ollu 24km. Onko tämä "normaalia" vai pitääkö huolestua? Kertaakaan en oo kokeillut että miten kauas sillä oikeasti pääsee mutta ainakin ajotietokoneen perusteella ei täyty se 30km mistä olen kuullut puhetta?
Normaalilta kuulostaa. Tuolla luokilla se pyörii muillakin.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

MikkoPD
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Syys 2019, 14:18

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja MikkoPD » 06 Syys 2019, 14:25

Dwight kirjoitti:
10 Heinä 2019, 18:43
Moi. Mulla kyssäri että onko jollain kokemusta taloyhtiössä lataamisesta ja miten se on onnistunut?
Meillä taloyhtiö tilasi sähköverkon kartoituksen mikä on varmaan muutenkin ihan järkevää, koska sähköautojen ja lataushybridien määrä luultavasti tulee nousemaan lähivuosina. Kartoituksen tulos oli, että 8 autoa voidaan ladata yhtäaikaisesti nykyisellä järjestelmällä. Sen jälkeen pitää uusia pääkeskusta.

Ohjeistus meillä on, että latausvirta pitää rajoittaa 8A ja kotelossa pitää olla kWh -mittari ja vikavirtasuoja latauspistokkeelle. Homma meni niin, että nykyinen lämmitystolppa vaihdettiin Satmaticin koteloon: https://www.satmatic.fi/Lataus_ja_lammi ... p8MMO466S/. Töineen kaikkineen hintaa tuli vajaa 500€ ja maksajana oli allekirjoittanut. Kotelo on siis minun ja jos muutan tuosta pois niin kotelo lähtee mukaan ja vanha lämmitysboksi asennetaan takaisin. Mittari luetaan puolen vuoden välein ja kulutuksen mukaan maksetaan yhtiölle. Eli latauksesta maksetaan mutta sisätilälämppäri kuuluu edelleen autopaikan vuokrahintaan.

Vaikka auton pystyy lämmittämään automaagisesti ilman erillistä lämmitintä niin tuosta perustolpasta tuleva virta ei riitä lämmitysvastuksille ja lataukselle. Eli vaikka auto on latauspiuhassa niin auton oman lämmityksen käyttö lyhentää ajomatkaa.

Toinen vaihtoehto olisi ollut kotelo, missä lataus ja lämmitys kahdelle autolle: http://sahkonumerot.fi/3451000.

Yhtiö voi myös hakea ARA:lta tukea jos asennetaan vähintään 5 latauspaikkaa. Tuen suuruus on maks 35%. https://www.ara.fi/fi-FI/Lainat_ja_avus ... fraavustus

edit. Linkit korjattu

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 479
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja melperri » 06 Syys 2019, 16:25

Mattihent kirjoitti:
06 Syys 2019, 08:55
Itsellä ollut nyt 330e noin kaksi kuukautta ja täyden latauksen jälkeen max range on ollu 24km. Onko tämä "normaalia" vai pitääkö huolestua? Kertaakaan en oo kokeillut että miten kauas sillä oikeasti pääsee mutta ainakin ajotietokoneen perusteella ei täyty se 30km mistä olen kuullut puhetta?
Minulla menee raskaammalla F15 kesällä hyvinkin 30-32km sähköllä , joten aika vähältä tuo 24km kullostaa , akku kuitenkin kai samalla kapasiteetilla ?

bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 99
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: G30 520dA Xdrive Business Sport -18
Paikkakunta: Turku

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja bemul13 » 06 Syys 2019, 19:27

…......

mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
Auto: 330e
ex: F30 320dA -12, e90 320d -08 pre-LCI

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja mtk » 16 Syys 2019, 10:57

Connected Drive App on alkanut sekoilemaan...
Kun valitsee "Lataa ja määritä ilmastointi" ponnahtaa pop-up auki joka sanoo: "Yksittäinen välitön lataus aktivoitu. Yksittäinen välitön lataus aktovoitu, ajoneuvosi ladataan välittömästi". Tätä en ole aiemmin nähnyt. Tämän jälkeen jos yrittää muuttaa latauksen asetuksia ja lähettää muutokset autolle tulos on aina "Epäonnistui". Kaikki muut (kuten ajoneuvon lukitus onnistuu kyllä, mutta tuon latauksen muuttaminen ei onnistu kirveelläkään. Tätä on nyt jatkumut pari viikkoa ainakin.
Voi myös liittyä ajoneuvon softaan eikä Appiin, kun softa tuli kesällä päivitettyä. Kesällä vain ei yleensä tarvitse noita lähtöilmastointeja ropata. Toiminta sinänsä konsistenttia, että ongelma toistuu, oli käytössä sitten Android tai iPhone App.
Kenelläkään muulla vastaavia oireita, vai meneekö tämä kategoriaan "Henkilökohtaiset ongelmat"?

juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW X5 xDrive40e M-Sport -17,
BMW 330e M-Sport -19

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja juntta » 16 Syys 2019, 11:05

mtk kirjoitti:
16 Syys 2019, 10:57
Connected Drive App on alkanut sekoilemaan...
Kun valitsee "Lataa ja määritä ilmastointi" ponnahtaa pop-up auki joka sanoo: "Yksittäinen välitön lataus aktivoitu. Yksittäinen välitön lataus aktovoitu, ajoneuvosi ladataan välittömästi". Tätä en ole aiemmin nähnyt. Tämän jälkeen jos yrittää muuttaa latauksen asetuksia ja lähettää muutokset autolle tulos on aina "Epäonnistui". Kaikki muut (kuten ajoneuvon lukitus onnistuu kyllä, mutta tuon latauksen muuttaminen ei onnistu kirveelläkään. Tätä on nyt jatkumut pari viikkoa ainakin.
Voi myös liittyä ajoneuvon softaan eikä Appiin, kun softa tuli kesällä päivitettyä. Kesällä vain ei yleensä tarvitse noita lähtöilmastointeja ropata. Toiminta sinänsä konsistenttia, että ongelma toistuu, oli käytössä sitten Android tai iPhone App.
Kenelläkään muulla vastaavia oireita, vai meneekö tämä kategoriaan "Henkilökohtaiset ongelmat"?
Jotain sekoilua siellä on ollut viime aikoina. Omat huomiot lähinnä tuon uuden G20 330e kanssa kun puhelimen app eikä portaali enää näytä kulutustietoja. Puhelimen (iPhone) sovellus ei enää näytä eDrive välilehteä G20 330e osalta vaikka X5:lla näkyy, portaali taas näyttää tyhjää kulutustiedoissa vaikka X5 ne näyttää nätisti. Onko kellään vastaavia kokemuksia esim 530e mallista vai näkyykö sillä kulutustiedot (Edrive välilehti sovelluksessa tai Taloudellisuus osio portaalissa) ihan ok?

Lisäksi pitkiä käyttökatkoja on ollut viime viikolla ettei ole pystynyt tsekkaamaan lataustilannetta kummallakaan autolla (330e ja F15 X5 40e).

Tekevätkö jotain isompaa remonttia taustalla noiden uusien mallien/palveluiden osalta ja tämä näkyy sitten käyttäjille näin. Ei niin tyylikästä. :thdw:

Vastaa Viestiin