330e

mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
Auto: 330e
ex: F30 320dA -12, e90 320d -08 pre-LCI

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja mtk » 16 Syys 2019, 11:50

Kyllä tuo itsellä näyttäisi Appin piikkiin menevän - selaimella ajastuksen muuttaminen onnistuu kyllä. Saakohan tuosta Appistä ikinä sellaista versiota ulos, että kaikki komponentit toimisivat ja vieläpä samaan aikaan...

Taikaviitta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Loka 2019, 15:08

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Taikaviitta » 18 Loka 2019, 15:36

Tervehdys, otsikon autolla (vm -16) kurvailtu viikon verran ja tutustumisvaihe vielä menossa. Pari juttua mietityttää nyt sen verran, että ajattelin kysyä kommentteja vastaavalla pidempään ajaneilta.

1. Tehonäyttö / max. teho. Pari kertaa olen kokeillut laittaa tallan pohjaan ja teho nousee sinne ~180hv kieppeille joka lienee about polttomoottorin max teho. Vaikka näytöllä vilahtaa eBoost niin ilmeisesti sähkömoottorin lisätehoja ei ainakaan tuohon näytölle asti saada. Onko tuossa joku tietty protokolla, että saa kaikki tehot käyttöön? Esim. akku lämmin, sport ajotila tms?
EDIT: Tehonäytön yksikkönä oli kW, tämä siis turha kysymys :rolle:

2. Kuljettajan paikalta kuunneltuna jostain edestäpäin kuuluu vaimea ääni, jota osaan kuvailla lähinnä vinkunana. Ääni kuuluu, kun polttomoottori käynnistyy ensimmäistä kertaa lähdön jälkeen (kunhan auto ehtinyt kylmetä) ja kestää hetken aikaa, ehkä minuutin maksimissaan. Mihin tämä voisi liittyä ja kannattako olla huolissaan?

3. Latausluukun kannessa on vähän klappia (liikkuu sentin ylös/alas-suunnassa avoimena). Saako sitä itse kiristettyä jotenkin tai saranan vaihdettua kotikonstein?

4. Rangesta onkin jonkin verran keskusteltu. iDrive on nyt viikon aikana näyttänyt täydellä latauksella 24-27km joka olisi ihan ok, mutta joissain tilanteissa toteuma on hädin tuskin se 20km, mikä on hieman pettymys. Mutta kommenttien perusteella ei nyt aivan poikkeuksellistakaan eli pitänee vain seurailla miten tuo kehittyy. Mittarissa on nyt 75tkm ja ConnectedDrive portaali väittää että siitä on yli 60tkm ajettu sähköllä eli ainakin akusto on ollut käytössä...

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1155
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 335i E90
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Aero » 02 Joulu 2019, 21:38

330e:tä alkaa saamaan Saksasta 20ke hintaluokassa, Ruotsista 25ke nurkilta ja kotimaastakin jopa alle 30ke hintaluokassa, eli näissä alkaa kohta olla ainesta ns. kauppakassiksi/työmatkahiipijäksi.

Yksi kysymys näissä herää, nimittäin esilämmityksen etäohjaus. Joo, connecteddriven äpplikäätiöllä toki hoituu luuria hinkkaamalla, mutta mites kaukosäätö? Haku paljasti yhden maininnan timanttinapista (viewtopic.php?f=32&t=10173&p=89265#p89265). Onko tuosta jengillä kokemuksia kuinka? Onko tuo kaikissa 330e:ssä vai pitääkö sitä varten löytyä varustelistalta joku tietty varustekoodi? Mites kantavuus, kuinka etäältä hurahtaa lämmöt päälle autossa?

Ainakaan vielä ei ole autokuumetta, mutta aina välillä mielessä pyörähtelee erillisen työmatkahiipijän harkinta ja kiinnostavien autojen kysymykset pitää ottaa selville :)
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 153
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja juntta » 02 Joulu 2019, 21:54

Aero kirjoitti:
02 Joulu 2019, 21:38

Yksi kysymys näissä herää, nimittäin esilämmityksen etäohjaus. Joo, connecteddriven äpplikäätiöllä toki hoituu luuria hinkkaamalla, mutta mites kaukosäätö? Haku paljasti yhden maininnan timanttinapista (viewtopic.php?f=32&t=10173&p=89265#p89265). Onko tuosta jengillä kokemuksia kuinka? Onko tuo kaikissa 330e:ssä vai pitääkö sitä varten löytyä varustelistalta joku tietty varustekoodi? Mites kantavuus, kuinka etäältä hurahtaa lämmöt päälle autossa?
Kyllä tuo nappi taitaa kaikista löytyä tosin 100% varmuutta ei ole. Tuohon sai ohjelmoitua joitain toimintoja mutta mulla oli tuo esilämmityksen ohjaus ihan aktiivikäytössä. Kovin pitkältä tuo ei kyllä toiminut, olisiko max 50m. Tosin mitään tarkempaa tutkimusta en tuosta tehnyt! :tong:

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1223
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 02 Joulu 2019, 21:58

Timanttinapista esilämmittäminen on muuten kiva juttu, mutta kantama on se sama kuin lukkojen avaamisessakin, eli ei pitkä. Ja mitää indikaatiota perusavainkakessa ei ole käskyn perillemenosta tai lämmityksen päälläolosta. Appi toimii mistä vaan ja näyttää lämmityksen päälläolon, mutta maailman takkuisin ja hitain appi se on. "This may take several minutes" se varoittaakin ihan.

Oletan että 330e:ssä lämmityksen etäohjaus on vakiona, mutta vain oletan.

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1155
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 335i E90
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Aero » 02 Joulu 2019, 22:17

Indikaation puute on kieltämättä hyvä huomio. Osaako auto itsessään ilmaista asiaa, jos se on näköetäisyydellä (melkein pakkohan sen on olla, kun kantama on lyhyt)?

50m pitäisi kyllä meillä ainakin riittää ja piha näkyy ikkunasta, joten auton oma visuaalinen tervehdys kertoisi tosiaan tarpeeksi.

Vaikka appi toimisi yhtä sujuvasti kuin Nokian matopeli aikoinaan, on se silti käytettävyydessä valovuoden jäljessä kaukosäädintä, joka kulkee auton omien avainten mukana, jos auto on kaukosäätimen kantaman päässä - siksi aiheesta utelen.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1223
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 02 Joulu 2019, 23:47

Huomaahan lämmityksen käynnistymisen ilmastoinnin näytön symbolista ja puhaltimen huminasta. Eli ei huomaa kovin monen metrin päästä.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 03 Joulu 2019, 15:15

Niin ja apista huomaa, (kunhan on johto autossa kiinni), niin että alkoi lataamaan.
Joskus kun appi ei jostain syystä saa autoa lämmitettyä ja timanttinapista painaa, appi kertoo että latauksessa ja ladattu täysin esim 15 min päästä. Kun se lämmitys vie ainakin aluksi enemmän virtaa mitä seinästä saa.

bimer11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Tammi 2020, 08:30

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja bimer11 » 10 Tammi 2020, 08:45

Hei,

Ostin noin 2,5 kuukautta sitten 330e, autolla ajettu 80tkm.Olen vähän pettynyt akun kapasiteettiin. Kun ulkolämpötilä on plussan puolella niin ajomatka oli maksimissaan 22km. Tänään ulkolämpötilä oli -4, esilämmitys päällä, kun istuin autoon niin arvioitu ajomatka sähköllä oli 17km, todellisuudessa pääsin vain 15km, ja rauhallisella ajotyylillä.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 13 Tammi 2020, 12:26

Kuulostaa melko lyhyeltä rangelta. Itse juuri joululomalla sain omalla autolla nollakelissä rangeksi 32.8km. yhdellä stopilla, ajo oli taajamaa ja maantietä. Pikku pakkasessa range noin 25km pääkaupunkiseudun liikenteessä.
Oma auto on kohta 2 vuotta ja kilsoja reilu 60tkm.

Ilekh
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 21:02

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Ilekh » 02 Helmi 2020, 20:48

Käytetty 330e harkinnassa ja ajoakkujen kesto mietityttää. Onko porukalla ollut havaittavissa heikentymistä rangessa ja onko kukaan tutkinut paljonko akun vaihto maksaisi?

Avatar
elem
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Kesä 2015, 14:45
Auto: 330e -20
Toyota Porte -08
Daihatsu Copen -06
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja elem » 02 Helmi 2020, 21:14

Tammikuussa 2017 käyttöönotetussa 330e:ssä on nyt lähes 40 tkm mittarissa eikä näillä maltillisilla kilometreillä ole akuissa mitään heikkenemistä havaittavissa. Sähköajon osuus on ollut hyvin suuri, ehkä 2/3.

Hmer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 20 Helmi 2014, 12:57
Auto: BMW F20 LCI 120xD M-sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Hmer » 02 Helmi 2020, 22:56

F30 330e harkinnassa ja koeajolla ihmetytti auton käytös hieman ja viisaammat voi vastata, että onko normaalia.

Kun autolla kiihdytti rampissa täyskaasulla ja nostin kaasun pois liittyessä kaistalle, autossa jäi pieni veto päälle hetkeksi. Aivan kuin sähköpuoli olisi viiveellä totellut kaasupolkimen pois nostamista. Todella epämukavaa liittyessä ruuhkaiselle tielle.

Ilekh
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 21:02

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Ilekh » 03 Helmi 2020, 08:25

Onko muuten latausteho säädettävissä jotenkin softapohjaisesti, jos vaikka haluaa varmuuden vuoksi rajoittaa normi pistorasiasta lataamisen vaikka 8 Ampeeriin.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1223
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 03 Helmi 2020, 09:22

Ilekh kirjoitti:
03 Helmi 2020, 08:25
Onko muuten latausteho säädettävissä jotenkin softapohjaisesti, jos vaikka haluaa varmuuden vuoksi rajoittaa normi pistorasiasta lataamisen vaikka 8 Ampeeriin.
On, sekä auton valikosta että useimmista latausjohdoistakin.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 27 Helmi 2020, 16:44

Tänään ulkona -7.5 ja auto lämmitetty 30 min ja akku täys. Sähkörange ei käytössä, järjestelmävaatimus, vai mitä se nyt herjaakaan. Sähköllä Klaukkalan keskustasta kohti Vantaata. Polttis ei käynnistynyt kertaakaan, edes niissä mäissä, nopeus max mittarin mukaan 60kmh(RAJOITUS 50/60). Noin 5 km ajon jälkeen max-e taas käytössä just kun 80 rajoitus alkoi. Vantaalle päästyä oli sähköllä menty 19km ja rangea jäi 3 km.
Melko ok lukemat noinkin kylmässä.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 24 Maalis 2020, 15:41

Kävin tuossa etäpäivän jälkeen rauhallisen ajolenkin ja testasin sähkön riittävyyttä. Tuuli kova täällä länsirannikolla.
Pyrein ajamaan mahd. taloudellisesti, jouduin kuitenkin liikenteestä johtuen pari kertaa pysähtymään. Eco mode ei ollut päällä, vaan sport ja max e. Ulkoläpötila oli n.6 plussaa ja ac oli pois päältä, vakkarilla ajettuna sain 36,3km ennen kuin moottori pärähti, ja virtaa oli se 8 prossaa jäljellä.
Kokolailla saman reitin ajoin edelliskesänä ja silloin pääsin 38 ja risat. Nyt tosin kitkat alla, kova tuuli ja läpötila n. 15 astetta viileämpi kuin viimeksi kun testasin.
Kai joku nyt sen 40km tällä vanhemmallakin pääsee...(haasto)
Niin ja nopeusrajoitukset oli taajama - 60 kmh. Ajoin "vahingossa" hieman sallittua kovempaa, gps nopeus esim. 60 rajoituksella oli noin 64.

Coffey
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Huhti 2020, 14:18

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Coffey » 01 Huhti 2020, 14:26

Mikä on autosi vuosimalli?
Itsellä 2016 ajettu 50 000. Auto ollut vuoden käytössäni ja aika tyytymätön olen sähkörangeen. En pääse missään olosuhteissa edes äärimmäisellä pihistelyllä kuin max 22km oli sitten nopeus mitä tahansa.
Kysyin tätä huollosta eikä osanneet sanoa juuta eikä jaata kuin että 700€ on hinta jos tutkitaan asiaa. Hämmästyin suuresti kun luulin sen kuuluvan akkutakuuseen. (en tosiaan maksanut eikä tutkittu).

Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Janisema » 02 Huhti 2020, 00:04

Coffey kirjoitti:
01 Huhti 2020, 14:26
Mikä on autosi vuosimalli?
Itsellä 2016 ajettu 50 000. Auto ollut vuoden käytössäni ja aika tyytymätön olen sähkörangeen. En pääse missään olosuhteissa edes äärimmäisellä pihistelyllä kuin max 22km oli sitten nopeus mitä tahansa.
Kysyin tätä huollosta eikä osanneet sanoa juuta eikä jaata kuin että 700€ on hinta jos tutkitaan asiaa. Hämmästyin suuresti kun luulin sen kuuluvan akkutakuuseen. (en tosiaan maksanut eikä tutkittu).
Itsellä oli 19" 403M vanteet ja tuota samaa luokkaa se oli uudesta alkaen aina 2,5v ja 60tkm saakka. 30km pääsin yhden kerran kun ajelin pikkuteitä n.60km/h. Nopeus, ilman lämpötila, liikkelle lähtöjen määrä ja renkaiden paino/vierintävastus ratkaisee paljon.
ex: 330e M-Sport -16 *myyty*
nyt: Volvo XC90 T8 -16
next: BMW 3er/5er

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 03 Huhti 2020, 19:15

Mulla viimeisimpiä 2018 malleja. Toimitettu toukokuussa 2018. Kilsoja tulee paljon kun, töissä karanteenialueella, mut ite asun täällä länsirannikola.(West coast the best coast) sanoi ruotsalaiset kollegat;)
Normi ajossa näin nollakeleissä pääsen sen 25 +-3 kilsaa. Tosin ajan, melko taloudellisesti, ainakin omasta mielestä. Yksikin kova kiihdytys 80 vauhtiin vie paljon sähköistä soppaa.
Eilen lähin testaa taas, ns. mutkaisille pikkuteille ja ajoin nopeusrajoitusten mukaan noi 50/60 kmh alueilla, range 36.1km. Tosin yksi kiihdytys valtatiellä liikenteen sekaan tuhlas varmaan kilsan tai kahden tasaisen nopeuden.
Pakkasella 22 km ei ole huono.
Jos maantiellä ajaa 80/100 niin 22 on aika hyvä range.
Itsellä auto ollut lämpimässä tallissa n. 12 astetta, ja kabiini esilämmitetty AC off. sport ja MAX e.

Vastaa Viestiin